Audi R8 V8 & V10 in alle maten en tuning

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 21 aug 2007, 22:51

De rode R8 op de Ring was inderdaad beetje raar, hij was ook helemaal rood. Hij had dat zilveren vlak niet zeg maar, een misser. Ook had deze andere velgen dan de R8 die René heeft gepost, ook minder mooi. Vandaar het vreemde eerste contact met een R8 voor mij. Ook het geluid viel mij tegen zoals René Hazze als wist te melden. RS4 vind ik nog mooier qua geluid en looks (zoals deze rode erbij stond)

Sorry voor off topic maar ook de e92 M3 viel me tegen, CSL nog steeds de BMW topper.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 22 aug 2007, 13:23

Ik vind het toch wel apart dat mede door de motorplaatsing en en de manier van aandrijving de R8 toch wat steekjes laat vallen t.o.v een RS4 in het nat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 22 aug 2007, 13:31

Sander Spoolder schreef:Ik vind het toch wel apart dat mede door de motorplaatsing en en de manier van aandrijving de R8 toch wat steekjes laat vallen t.o.v een RS4 in het nat.
Het schijnt dat de R8 een ander aandrijf-systeem heeft hoorde ik ooit ergens...? :roll: misschien meer gericht op droog/race?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 22 aug 2007, 13:38

Een andere kleur gaat echt niets aan mijn mening veranderen. Ik had dezelfde conclusie al na het zien van alle foto's in alle mogelijke kleuren. Met of zonder Tefal zijtafeltje, rood of grijs, 18 of 22inch wielen. De verhoudingen kloppen niet op de foto en dus ook niet in het echt vind ik :(

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 22 aug 2007, 13:43

GTRene schreef:
Sander Spoolder schreef:Ik vind het toch wel apart dat mede door de motorplaatsing en en de manier van aandrijving de R8 toch wat steekjes laat vallen t.o.v een RS4 in het nat.
Het schijnt dat de R8 een ander aandrijf-systeem heeft hoorde ik ooit ergens...? :roll: misschien meer gericht op droog/race?
Volgens mij hebben ze voor de R8 gewoon rechtstreeks de aandrijving uit een Gallardo gerukt. Die gebruikt een visco-koppeling.

De RS4 is uitgerust met een super elektronisch gestuurd Torsen-diff.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 aug 2007, 14:08

Lees deze draad net pas, enige fraaie is het verslagje van Rene! Wat zien de meeste toch in deze auto. Sluit me bij Maik aan, deze auto doet me niets, voor dat geld winkel ik dan 100x liever bij Porsche. Een tijdloze 997GT3 wat wil eens mens meer.

Michel

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 22 aug 2007, 14:26

Dat zijn mooie afsluitende woorden voor dit topic Michel :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 22 aug 2007, 14:43

Steven Nauta schreef:Dat zijn mooie afsluitende woorden voor dit topic Michel :wink:
:lol: achja, als je het inderdaad een rechtstreeks vergelijk geeft heeft de Porsche 997GT3 wel een voorsprong, maar daar gaat het in dit overzicht niet over, die R8 is een leuk ding en de zit voelde in die wat daar stond met dat interieur erg goed 8) maar mede daardoor werd ie nog veel duurder :shock: al over de 180.000,- incl opties pfff no way natuurlijk, maar als de R8 zeg 80.000,- euro koste en de 997 GT3 gewoon de vanaf 154.000,- dan was het een leuk alternatief, maar helaas is de audi best "prijzig"

kort vergelijk let op vanaf prijs en bij de audi loopt dat snel op, immers in een GT3 wil je eigenlijk niks extra's das gewicht, maar daar in tegen is de R8 meer een leuke aparte poser sportwagen, en de GT3 meer een hardcore racer dus niet helemaal vergelijkbaar daarmee, daarom ook de Carrera 4s meegenomen in het vergelijk.

R8 = vanaf; 146.200,- weegt 1560kg 0-100 in 4.6 top 301km/h

GT3 = vanaf; 154.740,- weegt 1395kg 0-100 in 4.3 top 310km/u

4S = vanaf 135.150,- weegt 1475kg 0-100 in 4.8 top 288km/u

Ik vind de Audi vooral die wat ik zag een mooie bak, natuurlijk de prijs vooral met opties te hoog voor wat er nog meer te koop is, maar denk dat ie 2d hands sneller in waarde zal dalen dan de bv GT3 en dus eerder zoiets zou kunnen kopen/betalen dan de GT3 :wink: beide mooie wagens, en er komt nog veel meer moois aan, pfff het lijstje wordt langer en langer :wink:

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 aug 2007, 14:50

Zou mij niet verbazen als een GT3 sneller daalt in waarde... zo'n GT3 heeft een veel kleinere doelgroep. Een normale 997 is ook waardevaster dan een GT3.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 aug 2007, 15:20

@Rene,

Audi pretendeert dat de R8 een sportwagen is, ofwel in dezelfde klasse als een porker, zie de vanafprijs en dan ben ik gelijk klaar. Het poser element stoort mij juist alleen maar. GT3 doet mij daarom meer omdat de puurheid door eenvoud tesamen met de kwaliteit voor mij onovertroffen is. Moet het minder hardcore, dan een 997s die ik ook 2 klasses hoger heb zitten dan een R8.

Tom schreef:Zou mij niet verbazen als een GT3 sneller daalt in waarde... zo'n GT3 heeft een veel kleinere doelgroep. Een normale 997 is ook waardevaster dan een GT3.
Als je naar vorige modellen uit de 911 serie kijkt is dat niet zo. Maar een 997 koper of GT3 koper is idd een ander publiek.

Michel

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.

Bericht door skinnybmw » 24 aug 2007, 01:48

Ik vind het nog steeds een auto die het nét niet heeft. In deze prijsklasse weet ik zoveel mooiere auto's...dat wil niet zeggen betere. Maar leg mij eens uit wat deze auto nu zo verschrikkelijk mooi maakt...in de basis blijft het qua uiterlijk een gepimpte TT...sorry.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 aug 2007, 10:37

skinnybmw schreef:Ik vind het nog steeds een auto die het nét niet heeft. In deze prijsklasse weet ik zoveel mooiere auto's...dat wil niet zeggen betere. Maar leg mij eens uit wat deze auto nu zo verschrikkelijk mooi maakt...in de basis blijft het qua uiterlijk een gepimpte TT...sorry.
Over smaak valt niet te twisten :wink: Tja persoonlijk zie ik de lijn van de TT er niet in behalve dat ze beiden sportief zijn en vier ringen op de kap hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 dec 2007, 15:07

mmm dit gaat er al iets op lijken :lol: chiptuning van 420 naar 457pk :twisted: en van 430 naar 464nm :P en dat voor 999,- euro 8)


http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Audi ... tml#header

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 jan 2008, 16:13

:twisted: tuning...geluid 8)

http://video.google.nl/url?docid=-38635 ... 3_RtgDC4Jg

een beetje kabaal is het wel nu :lol:

en nog 1 van hen...

http://video.google.nl/url?docid=629821 ... dasXJChggA

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Haarscherpe R8 van tuner QQI

Bericht door GTRene » 08 feb 2008, 21:34

Haarscherpe R8 van tuner QQI....gaaf
8)
PPI noemt z’n creatie ‘Razor’, ongetwijfeld een verwijzing naar de Gilette Mach3-achtige spoiler achterop de R8. De hoogte van de spoiler is variabel, zodat de bestuurder invloed kan uitoefenen op de hoeveelheid neerwaartse druk. Een diffusor zorgt voor nog meer downforce. PPI heeft het aerodynamicapakket getest in de windtunnel.
Ook zijn er extra pk’s. Door het monteren van een nieuw uitlaatsysteem weet PPI 460 pk uit de motor te peuteren, 40 meer dan in de productieversie. Het maximumkoppel stijgt van 430 naar 465 Nm. Dat heeft een gunstige invloed op de prestaties: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost nog maar 4,0 seconden en de topsnelheid stijgt naar 311 kilometer per uur.
PPI monteert 19 inch lichtmetalen wielen. Binnenin strooit de tuner met koolstofvezel. PPI kan het stuurwiel, instrumentencluster, de dorpels en de handrem van dit materiaal voorzien. Voor de bekleding van de stoelen en de rest van het interieur kunnen alcantara, suede en exclusief leder op de prijslijst worden aangevinkt.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog een paar carbon spullen hier:

http://www.autoweek.nl:80/nieuws.php?id=8235" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 08 feb 2008, 21:37

Zag em ook al staan op inet. Maakt em wel gaaf dit, hoor :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 feb 2008, 21:39

ja, en dan nu 460pk das precies goed voor dat model om me te beginnen zeg maar, net wat sneller door de toeten, 311km/u is snel zat en 0 tot 100 in 4sec ook 8) en dan die velgen? lijkt wel carbon :roll: zal al met al wel wat kosten :wink:

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 08 feb 2008, 21:42

Genoeg.

Ik denk dat je voor dit soort opties al gauw een 30 à 40K neertelt, als het niet meer is...

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 09 feb 2008, 09:42

Is dat QQI een dochteronderneming van Autostyle of Postert oid? :?

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 11 mar 2008, 18:18

Heet van de naald: Abt gaat een R8 maken voor FIA GT3...
dailysportscar.com schreef: After leaving the DTM Christian Abt publicly remarked that he wanted to develop a GT3 car in 2008, maybe a Lamborghini or an Audi.

The Lamborghini slot for the GT3 is in the hands of Hans Reiter, but after a lot of internal discussions, Audi apparently decided, at the beginning of this year, to develop a GT3 version of the R8, and looked for a partner for this project. This partner will be Abt. With some influence from quattro GmbH (which provided most of the Abt DTM support) Abt has secured the project. Another tuner, Pierre van Mentelen, who was interested, apparently received a negative response from the FIA, because Audi definitely decided to support the Abt programme (a marque can only be developed by one tuner).

German rumours are suggesting that at the end of the season some test races in the ADAC GT Masters are possible. Currently Audi has not confirmed this.

A GT3 programme for the R8 would almost certainly be a money-spinner for those involved, as Hans Reiter has shown with sales of the GT3 Gallardo. The Lamborghini, the GT3 S Porsche and the R8 are all from the same ‘family’, and it seems that they will all be direct competitors in GT3, in 2009.
Je kunt over de R8 zeggen wat je wilt, maar dit zal een ruig exemplaar worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 19:22

:shock: dat wordt een lekker bommetje, en dan krijgen we misschien wel een afgeleide daarvan voor op straat, een lichtgewicht...would be nice 8)

deze straat uitvoering op de al bestaande R8 leveren ze al.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 11 mar 2008, 22:04

R8 zei je? Mijn plaatjes van 2 februari jl.:

#1
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2104.jpg[/img]

#2
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2134.jpg[/img]

#3
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2152.jpg[/img]

#4
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2167.jpg[/img]

#5
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2183.jpg[/img]

#6
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2195.jpg[/img]

Voor meer zie: http://martijnfoto.nl (staat tevens mijn eerste video-poging) 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 22:55

mooi foto's Martijn, en zelfs je filmpje goed gedaan 8) mooi in het begin die licht vlagen alsof wolken e.d. ervoor gingen en ook de muziek enz, leuk gedaan :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 mar 2008, 10:44

http://www.youtube.com/watch?v=TInGDpZEqcI

Super Filmpje Martijn ! Heel gave sfeerimpressie. Enige minpuntje was de schaduw op het eind ;)

En natuurlijk het volledig ontbreken van een leuk kort tellerfilmpje waarin je de toerenteller (al rijdend!) ziet klimmen, maar goed. Had niet verwacht dat je op dat vlak origineel durfde te zijn :)

Make me happy next time !

Voor het overige krijgt het filmpje van mij een dikke 9 !

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 12 mar 2008, 10:47

Ik vond het zelf niet zo heel leuk om te doen met m'n hobbybob-camcorder. Laat mij maar lekker plaatjes schieten.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast