Audi R8 V8 & V10 in alle maten en tuning
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
De rode R8 op de Ring was inderdaad beetje raar, hij was ook helemaal rood. Hij had dat zilveren vlak niet zeg maar, een misser. Ook had deze andere velgen dan de R8 die René heeft gepost, ook minder mooi. Vandaar het vreemde eerste contact met een R8 voor mij. Ook het geluid viel mij tegen zoals René Hazze als wist te melden. RS4 vind ik nog mooier qua geluid en looks (zoals deze rode erbij stond)
Sorry voor off topic maar ook de e92 M3 viel me tegen, CSL nog steeds de BMW topper.
Sorry voor off topic maar ook de e92 M3 viel me tegen, CSL nog steeds de BMW topper.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Volgens mij hebben ze voor de R8 gewoon rechtstreeks de aandrijving uit een Gallardo gerukt. Die gebruikt een visco-koppeling.GTRene schreef:Het schijnt dat de R8 een ander aandrijf-systeem heeft hoorde ik ooit ergens...?Sander Spoolder schreef:Ik vind het toch wel apart dat mede door de motorplaatsing en en de manier van aandrijving de R8 toch wat steekjes laat vallen t.o.v een RS4 in het nat.misschien meer gericht op droog/race?
De RS4 is uitgerust met een super elektronisch gestuurd Torsen-diff.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Steven Nauta schreef:Dat zijn mooie afsluitende woorden voor dit topic Michel


kort vergelijk let op vanaf prijs en bij de audi loopt dat snel op, immers in een GT3 wil je eigenlijk niks extra's das gewicht, maar daar in tegen is de R8 meer een leuke aparte poser sportwagen, en de GT3 meer een hardcore racer dus niet helemaal vergelijkbaar daarmee, daarom ook de Carrera 4s meegenomen in het vergelijk.
R8 = vanaf; 146.200,- weegt 1560kg 0-100 in 4.6 top 301km/h
GT3 = vanaf; 154.740,- weegt 1395kg 0-100 in 4.3 top 310km/u
4S = vanaf 135.150,- weegt 1475kg 0-100 in 4.8 top 288km/u
Ik vind de Audi vooral die wat ik zag een mooie bak, natuurlijk de prijs vooral met opties te hoog voor wat er nog meer te koop is, maar denk dat ie 2d hands sneller in waarde zal dalen dan de bv GT3 en dus eerder zoiets zou kunnen kopen/betalen dan de GT3


- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
@Rene,
Audi pretendeert dat de R8 een sportwagen is, ofwel in dezelfde klasse als een porker, zie de vanafprijs en dan ben ik gelijk klaar. Het poser element stoort mij juist alleen maar. GT3 doet mij daarom meer omdat de puurheid door eenvoud tesamen met de kwaliteit voor mij onovertroffen is. Moet het minder hardcore, dan een 997s die ik ook 2 klasses hoger heb zitten dan een R8.
Michel
Audi pretendeert dat de R8 een sportwagen is, ofwel in dezelfde klasse als een porker, zie de vanafprijs en dan ben ik gelijk klaar. Het poser element stoort mij juist alleen maar. GT3 doet mij daarom meer omdat de puurheid door eenvoud tesamen met de kwaliteit voor mij onovertroffen is. Moet het minder hardcore, dan een 997s die ik ook 2 klasses hoger heb zitten dan een R8.
Als je naar vorige modellen uit de 911 serie kijkt is dat niet zo. Maar een 997 koper of GT3 koper is idd een ander publiek.Tom schreef:Zou mij niet verbazen als een GT3 sneller daalt in waarde... zo'n GT3 heeft een veel kleinere doelgroep. Een normale 997 is ook waardevaster dan een GT3.
Michel
- skinnybmw
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
- Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Over smaak valt niet te twistenskinnybmw schreef:Ik vind het nog steeds een auto die het nét niet heeft. In deze prijsklasse weet ik zoveel mooiere auto's...dat wil niet zeggen betere. Maar leg mij eens uit wat deze auto nu zo verschrikkelijk mooi maakt...in de basis blijft het qua uiterlijk een gepimpte TT...sorry.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mmm dit gaat er al iets op lijken
chiptuning van 420 naar 457pk :twisted: en van 430 naar 464nm
en dat voor 999,- euro 8)
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Audi ... tml#header


http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Audi ... tml#header
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
:twisted: tuning...geluid 8)
http://video.google.nl/url?docid=-38635 ... 3_RtgDC4Jg
een beetje kabaal is het wel nu
en nog 1 van hen...
http://video.google.nl/url?docid=629821 ... dasXJChggA
http://video.google.nl/url?docid=-38635 ... 3_RtgDC4Jg
een beetje kabaal is het wel nu

en nog 1 van hen...
http://video.google.nl/url?docid=629821 ... dasXJChggA
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Haarscherpe R8 van tuner QQI
Haarscherpe R8 van tuner QQI....gaaf
8)
PPI noemt z’n creatie ‘Razor’, ongetwijfeld een verwijzing naar de Gilette Mach3-achtige spoiler achterop de R8. De hoogte van de spoiler is variabel, zodat de bestuurder invloed kan uitoefenen op de hoeveelheid neerwaartse druk. Een diffusor zorgt voor nog meer downforce. PPI heeft het aerodynamicapakket getest in de windtunnel.
Ook zijn er extra pk’s. Door het monteren van een nieuw uitlaatsysteem weet PPI 460 pk uit de motor te peuteren, 40 meer dan in de productieversie. Het maximumkoppel stijgt van 430 naar 465 Nm. Dat heeft een gunstige invloed op de prestaties: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost nog maar 4,0 seconden en de topsnelheid stijgt naar 311 kilometer per uur.
PPI monteert 19 inch lichtmetalen wielen. Binnenin strooit de tuner met koolstofvezel. PPI kan het stuurwiel, instrumentencluster, de dorpels en de handrem van dit materiaal voorzien. Voor de bekleding van de stoelen en de rest van het interieur kunnen alcantara, suede en exclusief leder op de prijslijst worden aangevinkt.





nog een paar carbon spullen hier:
http://www.autoweek.nl:80/nieuws.php?id=8235" onclick="window.open(this.href);return false;
8)
PPI noemt z’n creatie ‘Razor’, ongetwijfeld een verwijzing naar de Gilette Mach3-achtige spoiler achterop de R8. De hoogte van de spoiler is variabel, zodat de bestuurder invloed kan uitoefenen op de hoeveelheid neerwaartse druk. Een diffusor zorgt voor nog meer downforce. PPI heeft het aerodynamicapakket getest in de windtunnel.
Ook zijn er extra pk’s. Door het monteren van een nieuw uitlaatsysteem weet PPI 460 pk uit de motor te peuteren, 40 meer dan in de productieversie. Het maximumkoppel stijgt van 430 naar 465 Nm. Dat heeft een gunstige invloed op de prestaties: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost nog maar 4,0 seconden en de topsnelheid stijgt naar 311 kilometer per uur.
PPI monteert 19 inch lichtmetalen wielen. Binnenin strooit de tuner met koolstofvezel. PPI kan het stuurwiel, instrumentencluster, de dorpels en de handrem van dit materiaal voorzien. Voor de bekleding van de stoelen en de rest van het interieur kunnen alcantara, suede en exclusief leder op de prijslijst worden aangevinkt.
nog een paar carbon spullen hier:
http://www.autoweek.nl:80/nieuws.php?id=8235" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Heet van de naald: Abt gaat een R8 maken voor FIA GT3...
Je kunt over de R8 zeggen wat je wilt, maar dit zal een ruig exemplaar worden.dailysportscar.com schreef: After leaving the DTM Christian Abt publicly remarked that he wanted to develop a GT3 car in 2008, maybe a Lamborghini or an Audi.
The Lamborghini slot for the GT3 is in the hands of Hans Reiter, but after a lot of internal discussions, Audi apparently decided, at the beginning of this year, to develop a GT3 version of the R8, and looked for a partner for this project. This partner will be Abt. With some influence from quattro GmbH (which provided most of the Abt DTM support) Abt has secured the project. Another tuner, Pierre van Mentelen, who was interested, apparently received a negative response from the FIA, because Audi definitely decided to support the Abt programme (a marque can only be developed by one tuner).
German rumours are suggesting that at the end of the season some test races in the ADAC GT Masters are possible. Currently Audi has not confirmed this.
A GT3 programme for the R8 would almost certainly be a money-spinner for those involved, as Hans Reiter has shown with sales of the GT3 Gallardo. The Lamborghini, the GT3 S Porsche and the R8 are all from the same ‘family’, and it seems that they will all be direct competitors in GT3, in 2009.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

deze straat uitvoering op de al bestaande R8 leveren ze al.
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
R8 zei je? Mijn plaatjes van 2 februari jl.:
#1
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2104.jpg[/img]
#2
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2134.jpg[/img]
#3
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2152.jpg[/img]
#4
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2167.jpg[/img]
#5
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2183.jpg[/img]
#6
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2195.jpg[/img]
Voor meer zie: http://martijnfoto.nl (staat tevens mijn eerste video-poging) 8)
#1
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2104.jpg[/img]
#2
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2134.jpg[/img]
#3
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2152.jpg[/img]
#4
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2167.jpg[/img]
#5
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2183.jpg[/img]
#6
[img:800:534]http://martijnfoto.nl/dump/R8/IMG_2195.jpg[/img]
Voor meer zie: http://martijnfoto.nl (staat tevens mijn eerste video-poging) 8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
http://www.youtube.com/watch?v=TInGDpZEqcI
Super Filmpje Martijn ! Heel gave sfeerimpressie. Enige minpuntje was de schaduw op het eind
En natuurlijk het volledig ontbreken van een leuk kort tellerfilmpje waarin je de toerenteller (al rijdend!) ziet klimmen, maar goed. Had niet verwacht dat je op dat vlak origineel durfde te zijn
Make me happy next time !
Voor het overige krijgt het filmpje van mij een dikke 9 !
Super Filmpje Martijn ! Heel gave sfeerimpressie. Enige minpuntje was de schaduw op het eind

En natuurlijk het volledig ontbreken van een leuk kort tellerfilmpje waarin je de toerenteller (al rijdend!) ziet klimmen, maar goed. Had niet verwacht dat je op dat vlak origineel durfde te zijn

Make me happy next time !
Voor het overige krijgt het filmpje van mij een dikke 9 !
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 1 gast