130i maatje te groot voor Leon VT20

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mar 2006, 10:34

Nog snel voor zo'n grote auto.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 mar 2006, 18:14

Vanmiddag tot 2x toe een E90 330i te snel af geweest, tot +/- 0-150 km/u had ik een halve wagenlengte voorsprong. Had redelijk veel wielspin vanwege het vochtige wegdek, anders was het gat waarschijnlijk nog groter geweest.

Andre
Berichten: 11400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 mar 2006, 21:26

Vandaag even een gechipte 535d gereden mijn god wat een bult koppel. Van onderuit een beest. Je komt niet meer uit je stoel als het koppel erin komt.

Dan ben je weg met je 130i komt er gewoon even daisel voorbij.

qua rijbeleving en snelheids gevoel liever een 130i maar als dagelijkse zakenauto voor veel km hmmm zo n 535d lekker hoor.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40109
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 mar 2006, 21:39

Kijk, dat horen we graag Andre!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 jun 2006, 14:56

Leuk topic dit!

Laatst met een maat van me onderweg naar Assen, de Duitse sportauto dag.
Wij met een VW Golf II met een 1.8 8klepper motor erin. De motor had origineel een G-lader, maar ging zoals bekend steeds stuk. Nu is deze motor voorzien van een Garret T3 Turbo :lol:

Waren lekker aan het cruisen met een gangetje van 130 a 140 op de linkerbaan rustig een aantal auto's aan het inhalen. Opeens dringt een BMW E46 coupe zich wel heel erg op bij ons, drukken/ links-rechts hangen je kent t wel. Het leek even op een M3. Opeens gaat de BMW wild naar rechts om rechts te willen inhalen. Maat van me stond op scherp en ging terug naar 4 en het gas er vol op. Die Turbo begint dan te fluiten alsof er een F16 gaat opstijgen, ik werd stevig in de bijrijdersstoel geperst en in no-time zaten we op zo'n 190 nog steeds in 4, de BMW inmiddels een wagenlengte achter ons gelaten :lol:
Ik begon toch te twijlen wat voor BMW het was en lieten hem voorbij, wat
bleek, een gepimpte 330Ci!

Dit is de Golf, blijkt na rollenbanksessie op 267pk / 312Nm te zitten :shock:
[img:1136:852]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... g054-2.jpg[/img]
[img:1136:852]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... g052-2.jpg[/img]
[img:1136:852]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... g051-2.jpg[/img]
[img:1136:852]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... g050-2.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... g021-2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43012
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 jun 2006, 15:00

Weinig koppel voor zoveel pk's?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 jun 2006, 15:03

Komt waarschijnlijk omdat er een nogal 'scherpe' nokkenas in zit.
Het is ook maar een 1800cc 8klepper die tot tegen de 7000tpm nuttig doorgetrokken kan worden. Overigens is het koppelverloop erg netjes van die motor. Vanaf zo'n 4000tpm tot 6500tpm 300Nm of meer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jun 2006, 15:14

stoer ding en leuk verhaal.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 02 jun 2006, 18:31

Leuke auto, maar qua spec's had ik wel een hoger vermogen verwacht. Met een K04 turbo (zoals op S3, Cupra R) haal je 270pk en 400+Nm.

Ik heb zelfs met mijn kleine föhn (K03s) al 350Nm koppel. DUs volgende mod toch maar een 1.8 20 klepper. :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 jun 2006, 20:41

Vind het toch niet erg tegen vallen voor zo'n oud type motor ('89) met maar 8 kleppen. De Turbo kan meen ik nog opgeschroefd worden naar 1.6bar staat nu op ik meen max.1.1bar afgesteld.
Daarbij is het zo dat er op de rollenbank nog niet tot het uiterste werd doorgetrokken omdat hij nog fijn afgesteld moet worden voor de constante hogere toeren.
Bij 6500tpm haalde hij dus al 267pk en stond de vermogenslijn nog scherp in stijgende lijn de koppelkromme nog nauwelijks zakkende, er moet dus nog meer in zitten. En dat op een wagengewicht van zo'n 1100kg :lol:
Als de boel binnenkort helemaal goed afgesteld is wordt er nog een keer gerold.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 04 jun 2006, 00:09

ErikKramer schreef:Leuk topic dit!

Waren lekker aan het cruisen met een gangetje van 130 a 140 op de linkerbaan rustig een aantal auto's aan het inhalen. Opeens dringt een BMW E46 coupe zich wel heel erg op bij ons, drukken/ links-rechts hangen je kent t wel.

Konden jullie niet gewoon eventjes ophoepelen van die linker baan. Je zag toch dat er een BMW aankwam? :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 jun 2006, 11:14

:oops: :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 jun 2006, 18:04

Hierbij nog enkele foto's van o.a. de rollenbank uitdraai:

[img:533:400]http://pic4.picturetrail.com/VOL746/468 ... 900579.jpg[/img]
[img:533:400]http://pic4.picturetrail.com/VOL746/468 ... 900595.jpg[/img]

Dit geeft een leuk geluid als je vol accelererend overschakeld naast een ander :lol:

[img:1136:852]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1229-2.jpg[/img]
[img:1136:852]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1224-2.jpg[/img]

Paul

Bericht door Paul » 09 jun 2006, 11:46

mooi ding... ik had afgelopen zondag nog behooorlijk moeite met een corrado Vr6 compressor , ding had zeker weten ook tegen de 300pk want bleef gewoon tot 4e versnelling leuk bij... :oops:

Had minder moeite die vrijdagavond ervoor tegen een 996 Targa uit 2002 met 325pk, man wilde wel even stukje sporten na wat geklets op de parkeerplaats bij de MACd, stuk of 5 keer wat geprobeerd maar deze redde het niet :D


Reken maar dat deze Golf 2 behoorlijk afgaat, met dat vermogen op maar 1100 kilo.... mooi ding!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 jun 2006, 12:07

Die golf is inderdaad bloedsnel, moet met de M3 ook best door trekken om er voorbij te komen tot +/-140 gaan we, invoegend op de snelweg, vrij gelijk op. Op de hogere snelheden was ik duidelijk sneller. Maar goed de golf moet nog beter afgesteld worden voor de hogere toeren, met name in 4 en 5 houd hij nog wat in boven de 6000tpm.

VR6 kompressor zit ook al snel op zo'n 300pk, dat wil ook wel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rob33, Semrush [Bot] en 15 gasten