BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ah, daar is Rico al.
Gasrespons en felheid is dus iets wat de Z4M niet echt heeft en in mijn beleving m'n ex M3 wel. Lezen is ook een kunst. Om nou een .35i af te branden is mij best, maar JIJ rijdt hier een ouder model met oudere motor en ouder onderstel, dus doe je best maar weer eens voor de zoveelste keer om het goed te praten of open nog ff een draadje hoe graag je 'm kwijt wil.
Gasrespons en felheid is dus iets wat de Z4M niet echt heeft en in mijn beleving m'n ex M3 wel. Lezen is ook een kunst. Om nou een .35i af te branden is mij best, maar JIJ rijdt hier een ouder model met oudere motor en ouder onderstel, dus doe je best maar weer eens voor de zoveelste keer om het goed te praten of open nog ff een draadje hoe graag je 'm kwijt wil.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
S 54 is voor een atmosferische motor ongekend, natuurlijk niet fair om dat met een turbo te vergelijken. Al eens eerder vermeld, appels en peren enz.
Maar de S 54 raakt natuurlijk wel gedateerd, de tijd staat niet stil, dat geldt ook voor het onderstel.
Allemaal niets met afbranden te maken, vooruitgang is niet tegen te houden, das maar goed ook IMO ( in elk geval wel leuk)
Maar de S 54 raakt natuurlijk wel gedateerd, de tijd staat niet stil, dat geldt ook voor het onderstel.
Allemaal niets met afbranden te maken, vooruitgang is niet tegen te houden, das maar goed ook IMO ( in elk geval wel leuk)
-
Ik heb je hier al een paar keer over een turbogat gehoord Rico en over hoe goed je de .30i motor vind tov de .35i motor bladiebla. Geef 't gewoon toe man. Ik ken je al jaren en je bejubelt de auto die je op dat moment hebt en als je de volgende hebt is DAT weer je van het. Mijn 335i mist een sper en soms de beweeglijkheid en ziet er tam uit. Qua motor een koning, maar hij laat steekjes vallen.Klaar
Als allrounder is een Z4M een drama.Period. Hij is op 'n circuit waarsch de funniest BMW van 't moment.
En die motor geeft in de Z4M niet de kick zoals ie dat wel in mijn beleving in m'n M3 gaf.
Veel geschreeuw weinig wol ofzo.
Lees goed m'n beginpost.
Als allrounder is een Z4M een drama.Period. Hij is op 'n circuit waarsch de funniest BMW van 't moment.
En die motor geeft in de Z4M niet de kick zoals ie dat wel in mijn beleving in m'n M3 gaf.
Veel geschreeuw weinig wol ofzo.
Lees goed m'n beginpost.
-
En daarom komt er dus een V8 in de M3, om de afstand t.o.v. het normale gamma weer te herstellen.romo schreef:S 54 is voor een atmosferische motor ongekend, natuurlijk niet fair om dat met een turbo te vergelijken. Al eens eerder vermeld, appels en peren enz.
Allemaal niets met afbranden te maken, vooruitgang is niet tegen te houden, das maar goed ook IMO (in elk geval wel leuk)
Vraag me af hoe handig het is van BMW de 135i te gaan leveren totdat de M1 komt. Die laatste krijgt (als de berichten juist zijn) een vernieuwde/geupgrade S54 aan boord. Dan zal het totaalpakket toch heel sterk moeten zijn wil het de performance/euro factor van de 135i ook maar kunnen benaderen. Laat staan wanneer er nog een chip/sper/race-onderstel aan die 135i wordt toegevoegd.
-
OmdatMartijn schreef:@RH: waarom heb je (nog steeds) geen sper onder die E90?
a)ik nog een mail van Heny van Doorn moet krijgen(hartge NL)
b)het totnogtoe een rompslomp is hem te bestellen(open diff bij dealer, opsturen naar Drexler, 6 weken wachten etc)
c)de op stapel staande M3 V8 misschien een diff heeft die geschikt is voor de 335i
d)er misschien een sperdiff door BMW als optie wordt geleverd
OK Rico. Ik ben ook 'atmo'liefhebber, maar liever een Golf GTI motor dan een Civic janker.
-
S54 is natuurlijk een parel van een motor. Maar turbo power voel je meer op laag toerental terwijl de s54 pas gaat zingen boven de 5500 rpm.
Het is maar wat je wenst.
135i en M1 verhaal wordt inderdaad discutabel. In mijn beleving heeft het geen zin een M1 uit te brengen als er een 135i komt. Turbo s zijn makkelijk te tunen. Dus een 135i is straks gewoon sneller dan een M1. Een 335i is nu bijna al sneller dan de 343pk m3 motor.
Het is maar wat je wenst.
135i en M1 verhaal wordt inderdaad discutabel. In mijn beleving heeft het geen zin een M1 uit te brengen als er een 135i komt. Turbo s zijn makkelijk te tunen. Dus een 135i is straks gewoon sneller dan een M1. Een 335i is nu bijna al sneller dan de 343pk m3 motor.
-
De Z4M had gewoonweg 100kg ofzo minder moeten wegen om de S54 meer tot z'n recht te laten komen.
En dan komen we weer bij 't botenverhaal. Wat jammergenoeg gewoon fysiek en in de praktijk zo is. Dat de Z4M beweeglijker is dan de 335i mag ook wel, qua layout, maar 't verschil is erg klein.
Daar hadden de M ingenieurs naar moeten kijken. Z4 3.0i roadster gaf een prima beleving. Ook denk ik dat een Z4M roadster meer betrokkenheid en dus lol geeft.
Er spelen ook dingen als vormgeving een klein rolletje. Een echt grote schoonheid vind ik de Z4M coupe nou ook weer niet...onpractisch, onergonomisch, auto voor erbij en toen kon de S54 in deze layout me ook nog niet qua kracht overtuigen, wel qua sound....
En dan komen we weer bij 't botenverhaal. Wat jammergenoeg gewoon fysiek en in de praktijk zo is. Dat de Z4M beweeglijker is dan de 335i mag ook wel, qua layout, maar 't verschil is erg klein.
Daar hadden de M ingenieurs naar moeten kijken. Z4 3.0i roadster gaf een prima beleving. Ook denk ik dat een Z4M roadster meer betrokkenheid en dus lol geeft.
Er spelen ook dingen als vormgeving een klein rolletje. Een echt grote schoonheid vind ik de Z4M coupe nou ook weer niet...onpractisch, onergonomisch, auto voor erbij en toen kon de S54 in deze layout me ook nog niet qua kracht overtuigen, wel qua sound....
- GTRene
Hadden ze het er destijds ook niet over om een Z4M met de nwe V8 te maken?? denk dan wel dat ze wederom die koplampen moeten aanpakken please
Zou toch wat zijn, die V8 is ook nog eens iets lichter dan de mooie S54 en meer powerfull ook qua koppel en das net wat de best wel zware Z4M dan goed kan gebruiken...
Maar voor rijgedrag en sport gevoel beter een kilo of 100 van het gewicht af. 8) en ach gooi er dan nog gewoon die nwe V8 in en klaar is kees, piet of jan

Zou toch wat zijn, die V8 is ook nog eens iets lichter dan de mooie S54 en meer powerfull ook qua koppel en das net wat de best wel zware Z4M dan goed kan gebruiken...
Maar voor rijgedrag en sport gevoel beter een kilo of 100 van het gewicht af. 8) en ach gooi er dan nog gewoon die nwe V8 in en klaar is kees, piet of jan

- RVV
Paar dingen spelen mee.
Even het motoren verhaal buiten beschouwing laten.
E46 M3 ging er uit en BMW moest iets bieden als alternatief en als tegenhanger van de Porsche Cayman S. Om de klanten binnen boord te houden.
Z4 coupe variant werd geboren maar was vanaf het begin een compromis. Niet van de basis als coupe ontworpen, niet een op mekaar afgestemd concept. Zie je ook in alles terug in die auto. Uiterlijk ziet er al niet als een M uit.
BMW heeft gewoon een paar rekken leeggetrokken die dreigde te verstoffen en voila de Z4 M coupe was geboren. alleen bloedlink om mee te rijden.. boomklever in de dop. Daarom overdreven veilig gemaakt, veel onderstuur, weinig/minder beleving. Nooit vanaf blanco papier tot een eindconcept ontworpen. Binnenkort gaat ie er toch uit. Daarom neem ik helemaal aan wat je schrijft Robin.
M3 V8 naar boven en naar onder waarschijnlijk een 1 serie coupe M variant.
Z4 M coupe is wel een apart ding, vind hem ook zeker mooi, helemaal met sportpaket skirts en CSL velgen, schoonheid.
maar klein ding. Te klein voor het geld.
Zo'n auto moet je kopen voor 35K 40k van 3 a 4 jaar oud tweaken en je hebt een prachtding.
Even het motoren verhaal buiten beschouwing laten.
E46 M3 ging er uit en BMW moest iets bieden als alternatief en als tegenhanger van de Porsche Cayman S. Om de klanten binnen boord te houden.
Z4 coupe variant werd geboren maar was vanaf het begin een compromis. Niet van de basis als coupe ontworpen, niet een op mekaar afgestemd concept. Zie je ook in alles terug in die auto. Uiterlijk ziet er al niet als een M uit.
BMW heeft gewoon een paar rekken leeggetrokken die dreigde te verstoffen en voila de Z4 M coupe was geboren. alleen bloedlink om mee te rijden.. boomklever in de dop. Daarom overdreven veilig gemaakt, veel onderstuur, weinig/minder beleving. Nooit vanaf blanco papier tot een eindconcept ontworpen. Binnenkort gaat ie er toch uit. Daarom neem ik helemaal aan wat je schrijft Robin.
M3 V8 naar boven en naar onder waarschijnlijk een 1 serie coupe M variant.
Z4 M coupe is wel een apart ding, vind hem ook zeker mooi, helemaal met sportpaket skirts en CSL velgen, schoonheid.
maar klein ding. Te klein voor het geld.
Zo'n auto moet je kopen voor 35K 40k van 3 a 4 jaar oud tweaken en je hebt een prachtding.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet alleen Macboy, ook ik hahaha, tellers zijn een BMW onwaardig, hoe had ik dat ook toen in mijn verslag geschreven; tellers als ware het een VW kever uit de jaren 50.............Rico v Velzen schreef:Verder vind ik zonder er een meter in gereden te hebben de auto bol staan van ergonomische missers. Tellers alleen al een drama opzich. Macboy zou zich hier serieus over moeten opwinden !

Nee dat is een misser van formaat, hoezo functie voor vorm?
- Michel P
Zonder en in gereden te hebben zou je op basis van de specs toch moeten zeggen dat dit een super pakket is. Los van looks, die ik op de koplampen na werkelijk richting TVR nivo vind gaan, is het een heerlijk compact klein kanon. De vergelijking met een 335i slaat dan ook de plank volledig mis, dat is een autobaan cruiser bij uitstek, een auto voor een ander publiek. De Z4 serie, maar ook al de Z3 modelen zijn bij uistek auto's die voor 95% als 2e auto zal worden aangeschaft. Puur voor de fun. Laten we hopen dat niet alle auto's zich eerst economisch moeten verantwoorden, want dan hebben straks alleen nog maar Octavia clonen op de weg....... en worden autotesten uitgevoerd door boekhouders.......
Z3 en 4 M coupe zijn in mijn ogen grotendeels aan de ///Marketing klauwen ontsnapt, laten we daar dankbaar voor zijn. In mijn ogen geld dat trouwens ook voor de 1 serie, welke door 80% van de mensen als niet begeerlijk word gezien, heerlijk toch, in afgunstig Nederland.
Michel
Z3 en 4 M coupe zijn in mijn ogen grotendeels aan de ///Marketing klauwen ontsnapt, laten we daar dankbaar voor zijn. In mijn ogen geld dat trouwens ook voor de 1 serie, welke door 80% van de mensen als niet begeerlijk word gezien, heerlijk toch, in afgunstig Nederland.
Michel
- Bert ///M3
Botenverhaal? Kom nou toch man, de Z4M deelt hetzelfde gewicht met een 130i. Die altijd de hemel in geprezen word door zijn lichte gewicht en de Z4M zou opeens een boot zijn.Robin schreef:De Z4M had gewoonweg 100kg ofzo minder moeten wegen om de S54 meer tot z'n recht te laten komen.
Komen de verhalen weer van jamaar als ik nou een Intrax onderstel en sper onder die en die doe. Nou ja doe dat zelfde onderstel onder een Z4M en kijk dan nog eens

In de OP staat het wat minder zwart wit en vind je de 335i gewoon lekkerder rijden. Tuurlijk, idereen zoekt wat anders in een auto dus iedereen heeft zijn eigen mening. Maar om dat de Z4M maar weer een boot te noemen?

- Fasteddie
Robin,
heb bij de Beier de auto gezien waarmee je gereden hebt....op zich een leuk ding.....voor erbij dan of zo....maar niet mijn keuze om echt happy van te worden...
Heb met Peter Stuiver even in de e60 545i gereden....op zich ook een leuk ding, maar als je dan weer in de e39 M5 stapt weet je dat ook een 545i geen optie is......alleen e60 M5 en M6 zijn waardige opvolgers als FUN auto......
Nieuwe M3 is hopelijk wel een knaller met een tijd van 100-200 onder de 9 sec, anders kom je met je e39 M5 alweer aardig in de buurt....
Tsja, wat is wijsheid....heb besloten om nog maar even in de M5 te blijven rijden....biedt mij persoonlijk nog de grootste lol....en de LOOKS zijn wel zo mooi.....beste ASS die ik ken (op die van mijn vriendin na dan he 8) )..
laterzzzzz.....
heb bij de Beier de auto gezien waarmee je gereden hebt....op zich een leuk ding.....voor erbij dan of zo....maar niet mijn keuze om echt happy van te worden...
Heb met Peter Stuiver even in de e60 545i gereden....op zich ook een leuk ding, maar als je dan weer in de e39 M5 stapt weet je dat ook een 545i geen optie is......alleen e60 M5 en M6 zijn waardige opvolgers als FUN auto......
Nieuwe M3 is hopelijk wel een knaller met een tijd van 100-200 onder de 9 sec, anders kom je met je e39 M5 alweer aardig in de buurt....
Tsja, wat is wijsheid....heb besloten om nog maar even in de M5 te blijven rijden....biedt mij persoonlijk nog de grootste lol....en de LOOKS zijn wel zo mooi.....beste ASS die ik ken (op die van mijn vriendin na dan he 8) )..
laterzzzzz.....
- Fasteddie
Heb haar net gevraagd...ze had het over: "voor prive doeleinden only"...tsja vrouwen he....
Dan maar deze :
[img:800:533]http://www.xs4all.nl/~bosgoedt/trp7.jpg[/img]

Dan maar deze :
[img:800:533]http://www.xs4all.nl/~bosgoedt/trp7.jpg[/img]