Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Louis

Bericht door Louis » 09 mei 2007, 19:25

Absoluut speelt het type auto mee.
Toen ik in 2002 de 225pk TT kocht zag ik zoveel booskijkende gezichten, waarom ? om niets ! Gewoon helemaal niets, en als je een beetje door reed had je inderdaad snel een middelvinger te pakken.

De afgelopen 4 jaar in een grijze golf station, nog niet 1 booskijkend iemand gezien, laat staan een middelvinger. En helemaal niemand die trek heeft in een stoplichtsprintje. M'n vriendin reed tot vorige week een golf3 GT (nu totall los en inmiddels een 110pk Leon tdi gekocht :lol: ) en had regelmatig mensen bij het stoplicht die ff willen sprinten.

Maar goed, ik snap Rico heel goed, je krijgt het gevoel alsof iedereen tegen je is, als je fietsers, voetgangers of ander verkeer passeert is het haast eng om oogcontact te maken, straks krijg je een boze blik of middelvinger en zit je weer een paar uur met een kutgevoel :cry:
Tenminste ik kan er niet zo goed tegen.

GTRene

Re: Help mijn rijplezier staat onder zware druk.

Bericht door GTRene » 09 mei 2007, 19:32

Rico v Velzen schreef:Momenteel ervaar ik steeds minder plezier in het "leuke" rijden, in diverse draadjes heb ik een paar voor mij minder leuke ervaringen gepost die ik de laatste tijd heb meegemaakt. Zoals achtervolging van 30 kilometer lang door een stille (heeft mee serieus aangegrepen), andere weggebruikers die compleet door het lint gaan als je maar een beetje het gas intrapt, aangesproken worden om zogenaamde asociale aktie, de CBR07 die compleet verpest (tenminste het oorspronkelijke doel) werd door een NSB'er. Eigenlijk is de laatste 2 maanden een aan eenschakeling van kutmomenten al dan niet gevolgd door bekeuringen. Ik heb geen zware bekeuringen meer gehad dat is het niet, de laatste was 130 euro voor het inhalen over de verdrijvingsvlak. ( meest ideale plek om in te halen maar het mag juist daar niet :? maar dit terzijde). Stomme schade door anderen waar ik zelf weer voro op kan draaien zoals velg en bumper.. het is wachten op de eerste deuk die in de auto word getrapt of nog erger.

Ik word al zenuwachtig van afwijkend gedrag van automobilisten, is het een stille of niet ? zie middelvingers omhooggaan als even een keer rev naar 8000 toeren :? :?

Ik ben nog steeds erg blij met de M3 maar ik heb sterk het gevoel dat het rijden ermee, maatschappelijk niet meer geaccepteerd word. Als een ouwe kerel zit ik me de laatste tijd steeds krampachtiger vast te houden aan de snelheidslimitieten. Laserguns in de bossen, harde remmomenten ja zelfs als ik gewoon me aan de snelheid hou. Gewoon uit schrik.. constant het gevoel hebben dat ze me moeten hebben... ik weet dat dit voor een groot gedeelte tussen mijn oren zit, maar juist datgene wat tussen je oren zit bepaald je rijplezier toch?

Ik kan genieten van de auto, maar bijna niet meer van het rijden met de auto. Het gaat ook allemaal gelijk verschrikkelijk hard natuurlijk als je het gas even intrapt (vorig jaar een 70 km/h te hard door een flitser in de bebouwde kom achter mijn naam), en daar heb ik zelf geen moeite meer, maar als ik steeds met samengeknepen billen moet rijden om bang te zijn voor... ja voor wat eigenlijk... de Koos Spee culture of fear begint zijn vruchten af te werpen..

Ik begin er steeds meer over te denken om de auto maar aan de wilgen te hangen.

Ik ben er serieus schijtziek van. Als je niet meer meer kunt genieten van het leuke rijden, dan tja wat moet je dan nog ? In het karrespoor met 343pk :cry:
Ik ben het helaas helemaal met jou eens, almost no more driving-fun in NL sinds dat ze mijn rijbewijs 3 maanden innamen en de auto 1 maand en ik steeds meer zie en hoor rij ik eigenlijk minder veilig omdat je overal naar zoekt politie posten e.d. mede daardoor heb ik oo de Z3 M coupe met S54 verkocht en een dikke V8 monster gezocht en gekocht omdat die zelfs al rijd je rustig al plezier geeft aan de oren, de M3 motor smeekt gewoon om toeren om te kicken, met een V8 kan dat maar hoeft niet en dus vandaar dat ik vanaf nu alleen maar V8 of V10 auo's ga halen denk ik, moet wel zeggen dat ik al iets meer drivers lef terug heb gekregen maarja dus ook eerder kans om weer eens snle iets te hard te gaan...en ja, als je al in ongeveer 8sec van 100 naar 200 kan ben je in een paar sec je papiertje al kwijt als daar net iemand staat te laseren ook al is de weg helemaal voor jou alleen...er zijn dus niet meer de waarden en normen en van ach beter een drivin-fun driver dan een agressie driver helaas...ze maken je langzaam kapot, of maken je crimineel, althans hun woorden dan.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 mei 2007, 19:45

Ondanks dat het wel waar is, vind ik niet dat de Politie een argument mag zijn.

Bijna iedereen heeft hier een bijzondere auto, of ernaast, of gewoon als daily driver.

Waarom ?

Omdat iedereen hier autoliefhebber is. Dat houdt gelijk in, dat wij waarschijnlijk meer aan banden, remmerij, onderhoud, upgrades en benzine uitgeven. Dit neem je voor lief.

Mijn mening is dat eventuele boetes rijden daar ook onder valt. Door het kiezen van een meestal rappere wagen dan normaal, en die ook zo gebruikt, neem je automatisch het risico om een boetetje meer te lopen. Zelfs al raak je je rijbewijs kwijt, is het nog geen ramp. Tuurlijk, paar daagjes zonder, maar dat kom je wel weer te boven. Geldbedrag inslikken en weer doorgaan.

Ik laat door niets of niemand mijn driving-fun van me afpakken. Het is één van de weinige dingen waar ik echt van kan genieten.

Andere weggebruikers kunnen me al helemaal geen moer schelen. Rico, jij hebt diep in de buidel getast om deze M3 te rijden, je bent er waanzinnig trots op, merk je aan alles, en dan zou je je aangesproken moeten voelen door onbekende mensen die je helemaal niet kent ??

Tuurlijk, in je eigen dorp doe je lekker rustig aan, logisch, maar voor de rest zou ik die 343 pk lekker laten brullen wanneer jij wilt.

Gino

Bericht door Gino » 09 mei 2007, 20:05

Ik kan wel wat vinden in de verhalen die hier verteld worden, en dat met ee grijze Leon 1.6 lol.

Sinds een klein jaar rijd ik behoorlijk wat kilometers, vooral doordeweeks als het druk is op de Nederlandse wegen. Ik kan maar één ding zeggen en dat is dat het een grote klote bedoeling is op de weg. Je krijgt van niemand nog een centimeter ruimte, we willen allemaal vooraan staan, maar niemand schijnt het te beseffen dat het niet opschiet. En als je een keer de ruimte hebt en je haalt wat auto's vlot in dan kun je regelmatig groot licht verwachten, of ze snijden je af mocht je ze nog een keer tegenkomen.

Ik vind auto rijden supergaaf, maar er is op deze manier niks meer aan, en zou willen dat ik lekker met het openbaar vervoer of de fiets kon.

Rico -en natuurlijk alle df-ers met snel speelgoed- kan ik goed begrijpen. Wat frustrerend moet het zijn om je hok nooit even de sporen te kunnen geven.

Ik blijf het zeggen, een auto zoals de clio RS die ik had is voor normaal woon/werk gebruik de top hier in NL. Lekker onopvallend en vermogen wat je nog ècht kan benutten.

Triest maar waar. Ik zou graag een M3 willen rijden, maar op dit moment zou ik niet weten wat ik ermee moet ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2007, 20:07

Jochem Vaartjes schreef:Nieuwjaarsdag: Had op oudjaarsavond tijdens het stappen in Utrecht een leuke meid ontmoet en het eindigde bij mij thuis.
pics?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 mei 2007, 20:59

Ik altijd maar dromen dat dit in het noorden des lands nog niet zo was. Tijdje overdag in distributie gewerkt en kan alleen concluderen dat de Randstad dan de hel op aarde is, qua iemand iets gunnen, een cm of een 2 sec word je gewoon niet gegund; dat meterneuken is echt vervelend. Rijdt gelukkig ook nog wel eens Achterhoek/Twente/Salland en moet zeggen dat dat overdag echt 100 keer aangenamer rijdt; ging er eigenlijk altijd gemakshalve vanuit dat dit in Groningen/Friesland ook het geval was.
Wil je af zijn van al het gezeik, zorg dat je 's nachts werkt :); in de tijden dat ik in de nachtdistributie zat, kwam ik gewoon tot rust na een hele nacht haasten :).

DDX

Bericht door DDX » 09 mei 2007, 21:05

hmms misschien dat het afgelopen tijd veranderd is, maar ik heb er met m'n rode leon nog nooit last van gehad :?

misschien toch normaal genoeg zo'n leon :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mei 2007, 21:08

Beetje de post hierzo doorspittend vallen me 2 dingen op;

1 er is geen rijplezier meer omdat je een dikke opvallende bak rijdt, die je door collectief auto hatend NL misgunt wordt.

2 er is geen rijplezier meer omdat heel NL in de file staat, collectief NL niet kan autorijden en "wij" wel.

In beide zit wat in, NL is vol,........................wie heeft dat ook al weer eerder gezegd..................
Een oplossing is er ook niet meteen.
Neem bij punt 1 een minder opvallend ding, een Fiat Pinda of zo, tja misgunt wordt ie je niet, maar dan komen we weer bij punt 2; staan in de file danwel ; je rijdt nog steeds als eeen F1 coureur met je Pinda(P)Kaas, en heel NL heeft het weer niet begrepen, ook in een Pinda krijg je een dikke vinger als je weer strepen op het asfalt achterlaat natuurlijk.

Ik ben er voor mezelf wel uit; ik rijd met alles wat ik zelf mooi, leuk, gaaf vind. Opvallend liefs niet, maar das meer voor de kras boys onderons ( neh de loterij bedoel ik niet) idd zwart, prima......................voor de rest; allemaal opzouten, ik laat me geen kans door de publieke opinie ontnemen in leefplezier, waaronder auto rijden.

Nu nog even wat leuk nieuws; Heel binnenkort ga ik naar de M fabriek in München, om de M3 IRL te aanschouwen......................................... :shock:

Ja.....................................lees dat nog maar een keer.

Nu nog even wat leuk nieuws; Heel binnenkort ga ik naar de M fabriek in München, om de M3 IRL te aanschouwen......................................... :shock:

Zo, iedereen weer bij de les, details kan ik omwille van discretie niet geven, als ik geweest ben zal een verslag volgen.........................................

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 mei 2007, 21:15

whaha lol

Gelijk een proefrit afdwingen in ruil voor een handtekening en een zak met geld?

Shakes

Bericht door Shakes » 09 mei 2007, 21:21

Nu nog even wat leuk nieuws; Heel binnenkort ga ik naar de M fabriek in München, om de M3 IRL te aanschouwen...
Veel plezier! Ik wacht tot de HISWA 2008
:wink:

-N-

Daniel

Bericht door Daniel » 09 mei 2007, 21:56

Ik heb echt nog nooit negatieve reacties gehad op mijn auto, juist alleen maar positieve. Af en toe een figuur in een GTItje die denkt dat ie zich moet bewijzen bij het verkeerslicht maar nooit afsnijgedrag, er niet tussen laten of middelvingers en dergelijke.

DDX

Bericht door DDX » 09 mei 2007, 22:17

dit soort reacties dus :

http://frontpage.fok.nl/nieuws/76486
Een bestuurder van een Bentley is dinsdagavond in Rotterdam met 190 kilometer per uur voorbij surveillerende politieagenten gescheurd. Op die weg mocht hij eigenlijk maar honderd kilometer per uur rijden. De bestuurder van de Bentley, een 49-jarige man uit Kapellen is aangehouden. Hij moest zijn rijbewijs en zijn auto inleveren.
en dan al die reacties alsof de man een moord heeft begaan :roll:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mei 2007, 22:21

Andre schreef:Meest verkochte kleur op een m3 is carbon zwart. Iedereen snapt denk ik wel waarom.

Hoe opvallender een auto hoe flatterender je de kleur moet hebben voor a de cops en b de omstanders.

Rico nog even doorbijten volgend jaar allebei een zwarte m1:)

Hoe viezer ie eruit ziet hoe beter.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 220#101220

Ik zeg niks. :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 mei 2007, 22:21

DDX schreef:hmms misschien dat het afgelopen tijd veranderd is, maar ik heb er met m'n rode leon nog nooit last van gehad :?

misschien toch normaal genoeg zo'n leon :D
Bij jou auto durven ze niet, denken gelijk dat het een 'stille' is met camera ;)

DDX

Bericht door DDX » 09 mei 2007, 22:28

hmms dat kan ook ja :lol:
(ben ik soms ook als m'n broer meerijd ;) )

tom caubo

Bericht door tom caubo » 09 mei 2007, 22:32

Rico v Velzen schreef:Een M3 in hoog glans blauw, xenon, met een 343pk screamer die iedereen zijn nek laat omdraaien als je met met 7000+ toeren aan komt "jakkeren" valt wel op.
dat moet je een mooie blauwe 330 coupe met compressor nemen,die lopen bij 5000 toeren al hard. :lol:

maar ik ken het probleem,langzamerhand is het een ramp aan het worden.
laats nog wat spullen bij de doe het zelf zaak aan het halen en ik kwam om 8.55 aan op de parkeer plaats,natuurlijk een beetje hard gereden omdat de zaak om 9 uur sluit.
spullen gehaald en naar m'n hobby huis gereden(dik 25km)
stop ik op de oprit schijnt me een ventje met een zaklamp in m'n ogen.
zegt ie"meneer ,we zaten al vanaf de bouwzaak achter u en het viel ons op dat u er een pittige rijstijl op nahoudt"(ik had me op de terug rit netjes aan de snelheid gehouden maar ze hadden me natuurlijk de bouwzaak zien op knallen)"en we vonden het geluid van de uitlaat te hard en daarvoor krijgt u een bekeuring" :shock: waarop ik natuurlijk helemaal over de rooie ging.
terwijl de agent ging schrijven haalde ik het goedgekeurde rapport uit van de RDW waarop alles van de auto staat beschreven en liet die zien waarna hij direct de bon verscheurde maar wel zei dat ik eens de auto moest nakijken op het geluid(dus niet)
de andere agent was in de tussen tijd wat met een zaklamp rond de auto aan het lopen(of moet ik zeggen zoeken)dus heb ik die maar eens vriendelijk gevraagd van het bouwterrein af tegaan waar hij niks te zoeken had.

blijkt dus dat ze de hele tijd mij in de gaten hebben gehouden (wat me overigens wel langzaam in de gaten had op de autoweg)
vind het niet normaal,je zou eens voor 100 meter het gas in drukken of eens wat sneller optrekken bij een stoplicht en ze hebben al een reden om je op de bon te slingeren.

dat ze zelf eens undercover achter Koos Plee gaan rijden dan zullen ze vast en zeker ook genoeg kunnen verdienen.

tegenwoordig kun je nergens meer je skelter uitlaten :cry:

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 23:16

Tom in en in triest.

Ik ben laatst achtervolgd door een auto, geen politie tenminste geen specifieke stille. In de buurt van mijn huis ben ik de andere kant opgereden, ik wilde niet dat diegene wist waar ik zou wonen.. Na een minuut of 15 staakte die persoon de achtervolging. DIt soort zaken zet je wel aan het denken :?

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 09 mei 2007, 23:25

@tom

Ja heel vervelend allemaal. Reed laatst in een Mini Cooper S op de snelweg en kwam er ook een agent in burger naast me rijden die z'n insinge liet zien en z'n handje liet wapperen dat het wat rustiger moest. Ik reed 135. Alleen had ik em van 70 vol doorgetrokken, dat kun je met de gemiddelde auto op de Nederlandse weg niet bijhouden nee. Hij was niet in dienst en na z;n gebaren stuifde hij in z'n kolenkachel er vandoor. Tenenrkrommend gewoon.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 mei 2007, 23:28

Ik woon in een buitengebied, kom je van de snelweg af weggetje over en dan moet ik een straatje in naar huis, rechtdoor is in principe doodlopend. Al 2 keer gehad dat ik dan politie tegenkwam en achter me die auto omdraaien zag. Maar tegen de tijd dat ze dan omgekeerd zijn sta ik al in de kamer, ze moeten eerst even doorrijden tot het kruispunt. En dan vinden ze je dus niet meer terug, zie je ze in de kamer voor het huis langs rijden :lol: Maar volgens mij is dat meer omdat er ook wel eens wat minder legale dealtjes plaats vinden in de buurt. Dus dan trekken auto's ala een M3 wel politie gok ik.

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 23:29

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 09 mei 2007, 23:31

Rico v Velzen schreef:Was al eerder gepasseerd

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JAN/10/bin2.html
Weet niemand de Nummerplaat van K. Spee. Allemaal bellen dat hij als een idioot door de bebouwde kom rijd. ideetje?? :mrgreen:

tom caubo

Bericht door tom caubo » 09 mei 2007, 23:34

voordeel is dat ik er nog niet woon omdat stevig verbouwt moet worden(woon 1 kilometer verderop).

heb dus wel duidelijk gemaakt dat ze niks op een bouw terrein te zoeken hebben zonder toestemming van de eigenaar/uitvoerder(ik dus :twisted: )

ze waren wel duidelijk aan het maken dat ze politie waren en overal mochten komen,waarop ik weer zei dat ze het bord maar eens moesten lezen wat voor aan het bouwhek hing waarop duidelijk stond dat het bouwterrein niet betreden mag worden zonder de persoonlijke veiligheids middelen.
en toen ze erachter kwamen dat ze toch geen gelijk kregen zijn ze maar weggegaan.

maarja wat doe je eraan,langzamer hand was het wel te verwachten dat ze zo'n acties gingen doen.

moet maar eens wat vaker naar duitsland gaan om hard te rijden....

o shit,gaat ook al niet meer nadat jullie de A31 onveilig hebben gemaakt. :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 mei 2007, 23:39

Mja dat is ook weer zo, kan je wel bij de hand doen, maar dan heb je weer dat ze op je gaan letten en je weer terug pakken als ze je op de weg zien :?

tom caubo

Bericht door tom caubo » 09 mei 2007, 23:43

Bert ///M3 schreef:Mja dat is ook weer zo, kan je wel bij de hand doen, maar dan heb je weer dat ze op je gaan letten en je weer terug pakken als ze je op de weg zien :?
moeten ze eerst proberen bij te komen als ik langs ze rij :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 00:00

quote van flitsservice
Bouwe schreef:
Nou het begin is er:

Quote:

Actuele controles
Vandaag (maandag 23 april) controleert Regiopolitie Groningen uw snelheid onder meer op de Rijksweg in Groningen, vanaf 14.00 uur.

Das dus een lasercontrole.

Hier het vervolg:

Quote:
Dinsdag 24 april
Vanaf 8.00 uur:
Hooilandseweg (N386), Roodeschool
N363, Usquert
Juffer Marthastraat (N363), Warffum
N361, Sauwerd

Woensdag 25 april
Vanaf 8.00 uur:
Diepswal, Leek
Kruisweg, Marum
Noorderweg (N980), Noordwijk
Millinghaweg (N980), Niekerk
Fanerweg, Zuidhorn

Lijken mij veel nieuwe locaties. Denk ook dat ze meerendeel gaan laseren. Kreeg van de 'secretaresse' van het externe bedrijf die deze onzin runt te via mail te horen dat Quote:
De overige data en locaties zijn nog niet in ons bezit.

Kijk even naar woensdag 25 april, dat zijn allemaal locaties vlak bij mij in de buurt, of op de route naar Groningen waar ik werk.

Plaats reactie