Gebruikte M5?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 apr 2007, 16:19

Fabian schreef:
romo schreef:Op een M5 staan de originele M 10 spaaks velgen beter dan de 5 spaaks M6 velgen, althans IMO.............................
helemaal mee eens.
idem

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9057
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 26 apr 2007, 18:03

Let met de wielen wel op dat de ET waarde achter bij de M6 anders is dan de M5.
Wiel en bandenmaat M5/M6:
M5:
255/40R19 8.5Jx19 ET12 voor
285/35R19 9.5Jx19 ET28 achter

M6:
255/40R19 8.5Jx19 ET12 voor
285/35R19 9.5Jx19 ET17 achter

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Bericht door jacobt » 26 apr 2007, 18:18

Als ik weer terug denk aan het gedoe met de Beier, begin ik termen te gebruiken die hier idd niet horen, teveel emotie.

Ik ga echt hier niet meer vertellen wat er allemaal gebeurt is, het heeft niets met ventieldoppen te maken, maar eerder met het verkopen van een auto die helemaal in de kreukels heeft gelegen en willens en wetens toch weer aan een klant verkopen met te benadrukken dat ze de oude eigenaar heel goed kennen en dat er nooit wat met de wagen is geweest.
Vervolgens alles ontkennnen als de auto eenmaal verkocht is en je er bij toeval achterkomt, de auto niet terug willen nemen mocht wel met 4000 euro verlies maar ze wilden er gelijk 15000 euro minder voor geven als ik hem gelijk weer inruilde een paar week later.

De rest bespaar ik iedereen, ik ben helemaal klaar met de Beier, dit heeft niks met die ene klant van de 100 te maken, dit is ............... vul het zelf maar in. Begint met Opli... en eindigt op ing.

En het Bovag verhaal met rechtzaken, duurt een eeuwigheid zolang wilde ik dus niet ergeren aan deze zaak, want je bent op den duur nergens anders meer met je gedachten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 apr 2007, 19:37

Joop schreef:Let met de wielen wel op dat de ET waarde achter bij de M6 anders is dan de M5.
Wiel en bandenmaat M5/M6:
M5:
255/40R19 8.5Jx19 ET12 voor
285/35R19 9.5Jx19 ET28 achter

M6:
255/40R19 8.5Jx19 ET12 voor
285/35R19 9.5Jx19 ET17 achter
Wat is ET waarde.................................zal toch niet over buitenaardse afmetingen gaan............................ :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9057
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 26 apr 2007, 23:15

Bij montage van M6 velgen op een M5 komen de achterwielen 11mm naar buiten te staan. Dit lijkt me geen probleem, ruimte genoeg in de wielkast.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 27 apr 2007, 20:16

Hmmja, dat zou dus moeten kunnen...maar dan zit ik weer met een set M5 velgen die ik over heb. Vind zelf de M5-originals ook iets mooier staan. De oude set velgen weer op de 6-serie plakken is ook niet echt een alternatief, die hebben wat schade en de banden zijn (zeker achter) aan hun eindje.
De 6 inruilen met nieuwe velgen en banden heeft wel zo zijn gunstige gevolgen voor de inruilwaarde, maar ik zal eerst eens kijken waar de dealer mee komt. Of het doorgaat hangt daar natuurlijk nogal van af, de restwaarde van mijn 6 zal om te huilen zijn (zeker 20k afgeschreven in 13 maanden)

Ik ga ze in ieder geval vragen die M5 uit Velp naar Nijkerk te halen, dan kan ik er een keer mee cruisen *uche* rossen ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 apr 2007, 20:35

@Daniel, en anders doe je het zo, je gaat gweoon met jou autp zoals ie nu is naar die dealer, spreekt een goede prijs af en als ie niet goed genoeg is zeg je van OK maar dan met de originele velgen en vertel de staat ervan, maar niet overdrijven, het zijn zelf vaak ook boeven en niks zeggen is geen liegen, en wie niet vraagt?
Die M6 velgen kun je dan ook weer wat voor vangen op marktplaats of hier en zo weer 1.000 tot 1.500,-euro in elk geval extra overhouden :lol:

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 27 apr 2007, 21:19

Goede tip Rene :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 apr 2007, 23:56

Ik zou gewoon de originele velgen er op gooien als je om een inruilprijs gaat vragen. Die M6 velgen waar je 4K voor hebt neergelegd hebben praktisch geen invloed op de inruilprijs. Mischien dat het 1 K scheelt ofzo. En waarom ga jij je druk maken om versleten banden op een auto die je inruilt ?

De meeste mensen ruilen hun auto in als er grote onkosten aankomen, hoort allemaal bij het spelletje, weten die dealers ook wel.

Tom
Berichten: 22239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 apr 2007, 02:33

Ik zou me over de velgen nog het minst druk maken :)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 28 apr 2007, 11:04

Ik kan natuurlijk de M6 wielen achterhouden en die erop gooien zodra de banden op de normale M5-wielen gaar zijn. Rico heeft gelijk dat het qua inruil toch niet veel zal schelen, iemand die die kar koopt heeft waarschijnlijk geen behoefte aan twee sets velgen.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 02 mei 2007, 09:07

Goed, ik ben nog maar eens verder aan het kijken gegaan, 'k heb een paar mogelijkheden op een rijtje gezet:

- E60 M5
pro: power, niks met vier deuren is sneller
con: voor wat ik wil betalen haal je geen erg nieuwe (2005, 70k gereden), afschrijving, verbruik, gevoelige SMG-bak

- E60 545i/550i (Touring)
pro: ruimer, goedkoper, zuiniger
con: minder exclusief, minder snel

- Porsche Cayenne S (don't ask, mijn vrouw vindt hem mooi)
pro: 't is een Porsche en voor een SUV heel snel, ruim
con: waardeloos imago, lelijk, verbruik (!!), onderhoud, duur, afschrijving

- Audi S4 (Avant)
pro: luxe, snel, betrekkelijk goedkoop
con: 't is geen RS4, klein

- BMW X5 (2007)
pro: veruit de mooiste SUV, erg ruim, modern
con: bijna verplicht nieuw kopen dus AFSCHRIJVING, lange levertijd, DUUR (3.0si High Executive met wat spulletjes kost 95k)

- Volvo XC90 V8
pro: niet zo lelijk als de Porsche, goed imago, nog vrij rap ook, betrekkelijk goedkoop
con: minder exclusief, hoog gezinsbak-gehalte

Iemand nog een idee :)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 02 mei 2007, 09:25

Ik vraag me ten eerste af wat jullie tweeën in hemelsnaam met een suv moeten, of zijn er plannen op komst waar anderen nog geen weet van hebben? :P .

Als je de S4 op de lijst zet mag de 335i er ook bij, die is namelijk nagenoeg even snel, verbruikt minder en heeft veel makkelijk te benutten tuningpotentieel.

Een 545i/550i is een beetje een ouwelullenbak. Ik zou dan een sterke voorkeur voor de M5 hebben.

Wouter81
Berichten: 9411
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 02 mei 2007, 09:31

Ik zou een RS4 halen, bijvoorbeeld uit Duitsland. Maar misschien is dat wel geen optie omdat je dan niet kunt inruilen.

http://www.mobile.de/SIDznCL8e6LT9Bmsbs ... 1244770492&

Als je maar geen SUV neemt, dan zou je gebanned moeten worden hier. :P

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 02 mei 2007, 10:07

Femme schreef:Ik vraag me ten eerste af wat jullie tweeën in hemelsnaam met een suv moeten, of zijn er plannen op komst waar anderen nog geen weet van hebben? :P
Ooit ;) SUV's tsja...basicly vind ik een X5 mooier dan bijv. een 5-serie touring maar volgens mij is die laatste verder op alle vlakken superieur: sneller, rijdt beter, goedkoper, zuiniger en tenzij je in de X5 alles plat gooit ook ruimer.
Als je de S4 op de lijst zet mag de 335i er ook bij, die is namelijk nagenoeg even snel, verbruikt minder en heeft veel makkelijk te benutten tuningpotentieel
Die S4 en dus ook de 3-serie twijfel ik nog een beetje over omdat ie niet de ruimte biedt die ik zoek. Ervaringen met de V50 leren dat op het moment dat je de ruimte echt nodig hebt zo'n 'lifestyle' station toch behoorlijk van de krappe is.
Een 545i/550i is een beetje een ouwelullenbak. Ik zou dan een sterke voorkeur voor de M5 hebben.
Heb ik ook nog steeds, een station zou ik nog iets prettiger vinden maar voordat die een beetje leverbaar wordt zijn we twee jaar verder. Eerst maar eens met Ekris bellen.

Die Belgische RS4 is wel aardig, je zou nog iets van 20 mille BPM moeten bijbetalen waarmee je altijd nog 10-15 mille goedkoper uit bent dan voor een vergelijkbare Nederlandse auto. Voor mij echter geen alternatief omdat ik bij 6-serie in moet/wil ruilen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 02 mei 2007, 10:26


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 mei 2007, 11:14

Daniel schreef:Goed, ik ben nog maar eens verder aan het kijken gegaan, 'k heb een paar mogelijkheden op een rijtje gezet:



- E60 545i/550i (Touring)
pro: ruimer, goedkoper, zuiniger
con: minder exclusief, minder snel

-Iemand nog een idee :)
Deze mischien ?

http://renova.awdvoorraad.nl/sf5e8febb0 ... sid=808259

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 02 mei 2007, 11:22

Geen Navi-professional en dat is jammer, voor de rest nette kar. Aan zoiets zit ik wel te denken, prijs is tenminste fatsoenlijk. En ik wil geen handbak als het even kan ;)

Als het goed is staat er volgende week donderdag, als mijn 6 een nieuw wiel krijgt, een M5 voor me klaar, eens kijken of ik dan nog van gedachten kan veranderen :P

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 10 mei 2007, 11:12

Zo, ik heb de M5 staan en mijn god wat een auto. Mijn 6 is niet bepaald traag maar dit is echt van een volledig andere orde. Als je een beetje leuk op het gas stampt zit je zo snel op hoogst illegale snelheden dat je denkt dat de HUD liegt. Daarbij is het ding ook nog eens vrij ruim, je kunt makkelijk passagiers meenemen en de kofferbak is groter dan bij een 6.

Je hebt er een stuk minder bekijks mee dan met een 6-serie maar dat vind ik niet direct een nadeel. Qua interieur is de 5 ook wat zakelijker en minder exclusief, maar dat zijn detailpunten.

Ik vind wel dat het lastig is om er een beetje langzaam mee te rijden (zeg maar dagelijks stadsverkeer), in de automaatstand is het allemaal nogal schokkerig en de gasrespons is traag.

Tom
Berichten: 22239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 mei 2007, 11:36

En jij gaat dan op internet zitten.... :lol:

Geintje, kom straks maar op met dat uitgebreide verslag met foto's etc.!!

Gino
Berichten: 225
Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40

Bericht door Gino » 10 mei 2007, 11:44

Daniel: als je een M5 wilt, niet kijken naar lompe suv's of trage stations. Gewoon zo'n M5 ophalen, of evt. een RS4/RS6 van het vorige model ofzo. Als zo'n M5 toch te prijzig wordt, een nieuwe 335i halen zoals gezegd, of de beste E46 M3 die je kunt vinden. Anders gewoon nog wat jaartjes in de 6-er blijven rondscheuren ;)

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 10 mei 2007, 11:48

Tjah, nadeel van die SMG bak daniel, kan dat hok niet op standje relaxed ipv standje *powerrrrrrr*?

Binnen idrive kan je de smg bak toch ook nog tweaken?

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 10 mei 2007, 12:36

Dat zal vast kunnen maar dat heb ik nog niet gevonden. In de normale D-stand staat de bak in de meest soepele stand, wat dus niet bijster soepel is. In de M Dynamic Mode is het schakelen gewoonweg lomp en daar zitten nog wat gradaties tussen. Een echte comfortknop is er niet.

Tom: wil best maar er moet ook nog gewerkt worden en ik heb niemand om de camera vast te houden :P Misschien dat Femme zometeen ff een rondje mee gaat.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40059
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 mei 2007, 13:02

Denk dat je snel verkocht bent Daniel!


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten