Meguiars

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 15 aug 2007, 11:51

Zal het hier zeker even posten als het klaar is.

Het herstelpakket kost 104 euro:

Autoleder renovatieset
Inhoud:
Reiniger Mild of Sterk 150 ml
LederFresh op autokleur 150 ml
Protector 150 ml
Reinigingsborstel
Soft schuurpad
Reinigingsbenzine 250 ml
Leder plamuur gel 7 ml
Leder Verzegeling 150 ml

Christoph

Bericht door Christoph » 15 aug 2007, 11:55

hm niet goedkoop om zomaar te proberen, ben benieuwd!

Joep

Bericht door Joep » 15 aug 2007, 13:08

Heb colourlock voor de M3 (E30) gebruikt.

In 1 woord: Geweldig!

De stoelen zijn beige leder (Pearl beige), en na 20 jaar redelijk vies.

Vorig jaar dus maar die colourlock besteld en aan de slag gegaan.

Zat in de bestuurdersstoel ook een scheur van 10 cm, vorige eigenaar een keer met riem blijven hangen. Deze konden we perfect plakken met de colourlock lijm.

Dan de plamuurgel, hmm mwoah. Je doet er beter aan om de soort lijm te vragen die niet in de bestellijst staat a 7 EUR. Hiermee de stoelen heel goed inwrijven, dan gan alle kleine sleufjes ook dicht en het leer wordt veel steviger.

Toen de Leder Fresh, damn verkeerde kleur. Blijken er 2 Pearl Beige BMW kleuren te bestaan. Verder geen probleem, monster opgestuurd en kreeg kosteloos nieuwe Leder Fresh opgestuurd in de goede kleur. (Over service gesproken!)

Reslutaat geeft zeker voldoening. Slijtage vast is het ook, behalve die plamuurgel...die vind ik wat minder.

Hier foto's van t resultaat (voor foto's heb ik niet):

[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30069.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30078.jpg[/img]

Ziet er gewoon super uit. (achterbank was nog erg goed, die dus niet behandeld. Had ook bijna alle spul nodig voor de voorstoelen)

Joep

Pascal

Bericht door Pascal » 19 aug 2007, 15:05

Ik gebruik 2 keer per jaar Meguiars claybar+quickdetailer en nxt vloeibare was;zeer goed resultaat,maar let vooral op dat er geen druppel opdroogt van die quickdetailer,het wordt dan zo hard als glas!
Verder is die detailer goed geschikt voor het verwijderen van insekten van de bumper/motorkap.
Voor glas gebruik ik een gewone glascleaner.

tim1981

Bericht door tim1981 » 19 aug 2007, 15:36

Ik gebruik Meguiars ook regelmatig. Van de week zelfs 2 middagen bezig geweest. In de volgende volgorde:

Auto gewassen met NXT car wash.
Daarna gekleid met de Quik Clay en Quik Detailer.
Vervolgens met Paint Cleaner aan de slag.
Voor wat diepere glans de Deep Crystal Polish.
En als afsluiter 2 dunne laagjes NXT Tech Wax (vloeibaar).

Ben ik nu een 'poetser' ipv een 'rijder'? :mrgreen:

Pascal

Bericht door Pascal » 19 aug 2007, 15:46

Als je ''rijder'' bent,moet je ook wel ''poetser'' zijn,anders gaat de lakkwaliteit langzaam maar zeker achteruit,vooral bij niet metallic.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 17 jun 2008, 12:39

Poetsen vind ik net zo leuk als rijden.
Omdat Meguiars niet erg goedkoop is, ben ik gaan kijken naar de prijzen in de VS :shock:

Even een vb:

NXT car wash 1893ml kost in NL 21,95 Euro (in de VS betaal je 7,95 Dollar). :?

Misschien tijd voor een groepsaankoop?

Voor meer vb zie link:
http://www.meguiars.com/

stefan740

Bericht door stefan740 » 17 jun 2008, 13:00

Klinkt goed maar ik heb verhalen gehoord dat men dat niet doet. Zou ook niet handig zijn omdat anders heel europa het in de usa besteld. Op vakantie meenemen kan wel gewoon.

Hunter

Bericht door Hunter » 17 jun 2008, 13:05

Wellicht een idee om (bijv. Carclean, hier meeste bekend) om sponsoring te vragen in ruil voor korting??? :)

Dexter

Bericht door Dexter » 17 jun 2008, 13:17

Mark de Jager schreef:Wellicht een idee om (bijv. Carclean, hier meeste bekend) om sponsoring te vragen in ruil voor korting??? :)
DF doet niet aan sponsoring.... :wink:

Groepsaankoop lijkt me een heel goed idee! 8)

Slewey

Bericht door Slewey » 17 jun 2008, 13:21

Via het autodetailing.nl forum zijn we op dit moment ook bezig met een Groupbuy in de UK. Scheelt qua prijzen redelijk en verkopen een stuk meer producten/merken die niet in NL te verkrijgen zijn.

Misschien dat je daar eens naar kunt kijken;
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=569

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 jun 2008, 19:40

Omdat ze nogal goed bekend staan binnen de show&shine wedstrijden heb ik het ook aangeschaft en moet zeggen dat het inderdaad een mooi resultaat oplevert.
Ik ben redelijk goed tevreden over de High Gloss Hot Shine Tire Spray (UBA #5822-0002), maar de sproeikoppen van de spuitflessen zijn regelrecht knakenspul. Het zou van mij een wat nattere look mogen leveren maar opzich is het een mooi goedje.
Ik heb onlangs een fles gekocht en binnen nog geen 5 minuten ging er iets in de sproeikop naar z'n grootje waardoor er niets meer naar buiten kwam, wat die keer overigens voor de 2e maal gebeurde. Ik ermee terug naar waar ik het vandaan had (en NOOIT meer naartoe ga zo'n prutserszaak als het is) en moest als het aan hen lag verdomme nog betalen voor een vervangende sproeikop ook :evil: ?? Ik heb dat ding beet gepakt en ben straal de zaak uit gelopen. Genoemde zaak in kwestie is trouwens de Heuts vestiging in Venray, ik weet niet of jullie ook wat met deze feedback kunnen doen?
De Hot Rims Cool Care All Wheel Cleaner (UBA #5822-0031) ben ik niet echt tevreden over. Er staat op de voorkant van het label "helps dissolve stubborn brake dust & road grime", leuk dacht ik toen ik een keer zag hoe vuil de velgen van mijn pa z'n auto waren.. hielp voor geen meter, ook niet na meerdere keren insoppen. Dit wou ik nou niet echt fatsoenlijke advertentie noemen, is er van Meguiars ook een spul dat wat dit betreft wél zijn werk doet met een agressieve werking? Op mijn werk gebruik ik velgenreiniger van Cartec en dat werkt perfect.
Als laatste brengt de wax inderdaad overmatig veel schilfertjes met zich mee bij het uitpoetsen (heb de fles hiervan even niet bij de hand). Jammer, want het resultaat is voor zover ik ervaring met zelf waxen heb uitstekend.

Plaats reactie