Auto verkopen, koper kan alleen contant betalen. Hoe?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: Auto verkopen, koper kan alleen contant betalen. Hoe?

Bericht door RS-Ron » 10 aug 2026, 10:49

Sander-E46 schreef: 09 aug 2026, 20:57 Zelf wel eens de helft cash aangenomen. Overeenkomst, vrijwaring en storting op dezelfde dag.

Briefjes van 200 stond het serienummer van gesignaleerd, gigantische problemen van gekregen wat 2-3 jaar heeft geduurd. De verstrekkende partij ontkende de briefjes te hebben afgegeven. Ik ben genezen.
Ik blijf het bijzonder vinden. Je doet alles netjes, overeenkomst, vrijwaring en storting op dezelfde dag. Je maakt gewoon gebruik van een wettelijk toegestane vorm van een financiële transactie. Wat moet je dan nog meer doen als burger? Ik heb het even opgezocht, er is nergens een open bron waar je gevlagde bankbiljetten kan controleren, voor zover ik het kon vinden. Ik ben ook een keer gebeld door de bank, waar de 15k vandaan kwam die ik had gestort. Mijn reactie, staat erbij, auto die is verkocht met kenteken. Kijk eens in de RDW dan zie je wie er heeft betaald, de tennaamgestelde. Bank: dat kunnen we niet. Mijn reactie, dan doet dat leger ambtenaren dat maar lekker. Nooit meer iets vernomen. Het neigt een beetje naar het chanteren van je ontvangende burgers omdat je als overheid of geen capaciteit hebt of geen juridische basis om de contante betaler aan te pakken.

Gr Ron

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2026, 10:51

Ze willen niet voor niets zoveel mogelijk van de briefjes af natuurlijk.

Ik hou ook nog wat achter de hand, je krijgt er geen rente op, enkel inflatie maar het kan verrekte handig zijn mocht er wat gebeuren.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 10 aug 2026, 11:09

Zeg dat, de paniek bij velen als er een pinstoring is. En de asociaalheod dat ze volledige karren maar laten staan.

JP

Bericht door JP » 10 aug 2026, 11:36

Als de pin het niet doet, zal de zelfscan ook wel niet werken :whistle:

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 10 aug 2026, 11:48

:lol:

Plaats reactie