Correct. Misschien dat de F21 anders ia, maar bij oudere modellen heb je alleen audio over MOST (glasvezel) indien je het Premium Audio/Harman-Kardon systeem hebt.NickM5 schreef: 22 dec 2025, 10:29
...Betreffende je Carplay module....is dit zo'n module dan niet niet op de most zit? Want dan wordt het denk ik wel erg lastig om het netjes werkend te krijgen qua geluid. Bij mijn weten doet eigenlijk alleen Mr 12 volt dit fatsoenlijk.
...
Zo niet dan heb je al analoog en elke carplay/Android MMI unit gaat dan over analoge AUX verbinding, met drastisch mindere kwaliteit.
En zover ik heb kunnen vinden is nog steeds de Mr12Volt de enige unit die een unit heeft die op de MOST zit (emuleert een CD wisselaar of TV Tuner). Nadeel daarvan is alleen als je dan Apple Maps wilt gebruiken, je niet tegelijk naar je muziek op USB stick kunt luistern. Van je USB en CD Changer zijn andere bronnen. Ook via de USB aansluiting van de Mr12Volt zelf kan dit niet, want binnen de module zijn Apple Carplay, Android Auto, Screen Mirroring and USB ook aparte bronnen.
Maar heb je audio over MOST, dan wil je geen muziek over een AUX hebben lopen, want het is beduidend slechter.