youngtimer voor de mevrouw
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: youngtimer voor de mevrouw
Is dat de N52?
-
Yup. Meer specifiek: volgens mij de N52B30
-
- Auto: Dikke Bmw
Top motor met veel vermogen relatief. Wel een blok dat graag olie zweet / consumeert. Allemaal op te lossen maar wel extra €€. Vanos en valvetronic zijn bekende storingen.
-
Nou, net terug van de bedoelde X5. Beetje in dubio. Op zich een redelijk mooie auto, geen gekke deuken of krassen. Weinig onderhoudsgeschiedenis van de afgelopen jaren, veel via bevriende monteur.
Wel wat lastige punten:
- Alle 4 velgen imitaties en stoeprandschade
- trekt wat naar rechts bij remmen
- Linglong banden er op (bijna versleten)
- Achteruitrijcamera defect
- Airco werkt niet (moet volgens eigenaar worden bijgevuld, das altijd de vraag)
- 2 deurgrepen binnenzijde versleten
- Leren bekleding redelijk maar niet supermooi.
- buitenspiegel dof geworden (zal niet gek duur zijn)
- verder wat kleine cosmetische puntjes
Nou de vraag: auto kopen en een paar duizend investeren om m goed te krijgen of laten staan? Op zich is de prijs vrij oké (ca. 10k eur, km stand 230k)
Wel wat lastige punten:
- Alle 4 velgen imitaties en stoeprandschade
- trekt wat naar rechts bij remmen
- Linglong banden er op (bijna versleten)
- Achteruitrijcamera defect
- Airco werkt niet (moet volgens eigenaar worden bijgevuld, das altijd de vraag)
- 2 deurgrepen binnenzijde versleten
- Leren bekleding redelijk maar niet supermooi.
- buitenspiegel dof geworden (zal niet gek duur zijn)
- verder wat kleine cosmetische puntjes
Nou de vraag: auto kopen en een paar duizend investeren om m goed te krijgen of laten staan? Op zich is de prijs vrij oké (ca. 10k eur, km stand 230k)
- Luco
als het een meekleurende buitenspiegel is dan is die fucking duur
- Paskal
- Auto: meerdere
Heb zelf meer dan 10 jr in diverse X5-en gereden. Het onderhoud kan aardig in de papieren lopen. De beperkte onderhoudsgeschiedenis en de imitatievelgen met linglomg banden duiden er niet echt op dat er geld is gestoken in fatsoenlijk onderhoud.
- naar rechts trekken: dikke kans dat het één van de rubbers in de ophanging is. Spul krijgt het zwaar te verduren met dat gewicht
- airco alleen vullen is wishfull thinking.. Als het zo makkelijk zou zijn, waarom heeft de vorige eigenaar dat dan niet even gedaan? Pomp/condensor komt bij de X5 ook nog wel eens voorbij.
- spiegel: als het het glas betreft - - > wat Luco zegt
Overall klinkt het niet als een exemplaar waar ik enthousiast van zou worden. Het heeft er alle schijn van dat de vorige eigenaar X5 wilde rijden voor zo weinig mogelijk geld. Ik zou hem laten staan.
- naar rechts trekken: dikke kans dat het één van de rubbers in de ophanging is. Spul krijgt het zwaar te verduren met dat gewicht
- airco alleen vullen is wishfull thinking.. Als het zo makkelijk zou zijn, waarom heeft de vorige eigenaar dat dan niet even gedaan? Pomp/condensor komt bij de X5 ook nog wel eens voorbij.
- spiegel: als het het glas betreft - - > wat Luco zegt
Overall klinkt het niet als een exemplaar waar ik enthousiast van zou worden. Het heeft er alle schijn van dat de vorige eigenaar X5 wilde rijden voor zo weinig mogelijk geld. Ik zou hem laten staan.
-
Automatisch dimmend? Dit is m:
- Luco
die zijn duur, wij hebben er een gewone in laten zetten nadat er een fietser tegenaan gekomen was.
origineel dacht ik iets van rond de 350 euro
origineel dacht ik iets van rond de 350 euro
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Klinkt als een bodemloze put.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zeg dat, ik zou ook niet enthousiast worden van je ‘lijstje’. Paskal somt het mooi op zo.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De vraag is, is de prijs er naar dat je het allemaal kunt fixen. De twijfel is dan of het niet het begin van een bodemloze put is.
Airco, rubbers, ophanging kun je ook allemaal verwachten bij een nette X5, zijn gewoon zaken die naar verloop van tijd een keer aan de beurt zijn of je moet geluk hebben dat de vorige eigenaar dat al heeft gedaan.
Al deel ik de mening dat ik er ook niet aan zou beginnen, liever voor meer geld een fris exemplaar.
Airco, rubbers, ophanging kun je ook allemaal verwachten bij een nette X5, zijn gewoon zaken die naar verloop van tijd een keer aan de beurt zijn of je moet geluk hebben dat de vorige eigenaar dat al heeft gedaan.
Al deel ik de mening dat ik er ook niet aan zou beginnen, liever voor meer geld een fris exemplaar.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mij ook niet gezien als ik dit zo lees, soms net even wat meer betalen voor 'n betere wat hierboven al wordt gezegd. X5 is natuurlijk prima comfy en stoer en dik. @Luco jij hebt de laatste tijd minder gedoe met deze? Die vorige of ben ik in de war.
Dus Paskal en Luco zijn wel de ervaringsdeskundigen hier denk ik?
-
Voor mij helder (was het al een beetje). Of er moet nog best wat van de prijs af of het gaat gewoon over bij dit exemplaar.
Binnenkort ook maar weer wat andere exemplaren bekijken en dan zullen we vast een wat beter beeld krijgen of er ook 'goede' exemplaren zijn.
Binnenkort ook maar weer wat andere exemplaren bekijken en dan zullen we vast een wat beter beeld krijgen of er ook 'goede' exemplaren zijn.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tip is hier eerder genoemd, maar ik zou eens bij Auto van Eerde polsen.
Heeft nu een aantal X3's staan, er wordt één X5 verwacht. Een 4.4 V8. Moet prima passen binnen het DF oprek budget toch?
Hij kan op verzoek ook vast z'n oren en ogen openhouden voor jullie wensen
Heeft nu een aantal X3's staan, er wordt één X5 verwacht. Een 4.4 V8. Moet prima passen binnen het DF oprek budget toch?

Hij kan op verzoek ook vast z'n oren en ogen openhouden voor jullie wensen

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
De 4.4 v8 (N62) zou ik laten staan.
- Luco
@Robin, ik heb met de E70 de distributie voor mijn kiezen gehad (wel een diesel)Robin schreef: 26 mar 2025, 07:33 Mij ook niet gezien als ik dit zo lees, soms net even wat meer betalen voor 'n betere wat hierboven al wordt gezegd. X5 is natuurlijk prima comfy en stoer en dik. @Luco jij hebt de laatste tijd minder gedoe met deze? Die vorige of ben ik in de war.
Dat is een dure reparatie, al kan je er dan wel weer drie ton km tegenaan, voor de rest eigenlijk geen gekke dingen gehad.
Auto van meer dan 15 jaar oud blijft natuurlijk altijd een beetje een gok.
-
Ik zat het aanbod van x5 uit de jaren 2008/2009/2010 eens af te struinen maar het gros van het aanbod in de 3.0 is so so… zelfs in Duitsland een handjevol auto‘s wat mij niet zouden kunnen bekoren.
-
Helemaal mee eens. Gelukkig hebben we geen haasten dus we wachten rustig even af. In die tijd komen er ook steeds meer X5'en 35i op de markt maar wordt ook de F25 (X3) langzamerhand youngtimer en zal het aanbod hopelijk wat groter worden.
-
Het eerste type met m54 is opzich geen straf. Bekende techniek alleen moet het design je aanstaan.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 139&vc=Car
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 139&vc=Car
- Arthur
- Auto: Nr.51
Een handbak zelfs, zouden ze die vaak verkocht hebben?
-
OnlineMartijn_bmw
Die zijn idd wel heel zeldzaam, zou ik zelf ook niet willen in een x5 past echt niet qua karakter bij zo’n grote SUV.
Verder blijft eerste type in een uitvoering zoals deze wel erg gaaf vind ik

-
Hate it or love it…. E53 estoril blue. M62? V8
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 8c2&vc=Car
-
En laat hem nog een dik jaar staan om als youngtimer te kunnen dienenCrookie schreef: 28 mar 2025, 13:38 Hate it or love it…. E53 estoril blue. M62? V8
- Luco
Hoezo, hij is al ruim 15 jaar oud hoorGijzert schreef: 28 mar 2025, 14:00En laat hem nog een dik jaar staan om als youngtimer te kunnen dienenCrookie schreef: 28 mar 2025, 13:38 Hate it or love it…. E53 estoril blue. M62? V8
-
Heb een E53 gehad , 3 liter met een 5 versn. handbak. Goedkoop gekocht, alle kwalen opgelost. "Hij lekt een beetje" was understatement toen ik eronder dook. Bak is te kort eigenlijk om echt lekker te kunnen rijden.
Een 35i X5 moet je maar aandurven met turbo's en drijfstanglagers. Ik durfde het niet aan in een 535GT (Bodemplaat van een 7 serie) , ook niet in de 5 serie e70 die ik later kocht.
X5 moet gewoon echt goedkoop zijn als er mankementen aan zijn en je moet zelf kunnen sleutelen om financieel leeglopen te voorkomen. Maar dat is met een 130i niet anders....
Een 35i X5 moet je maar aandurven met turbo's en drijfstanglagers. Ik durfde het niet aan in een 535GT (Bodemplaat van een 7 serie) , ook niet in de 5 serie e70 die ik later kocht.
X5 moet gewoon echt goedkoop zijn als er mankementen aan zijn en je moet zelf kunnen sleutelen om financieel leeglopen te voorkomen. Maar dat is met een 130i niet anders....