Tuning Sub WRX 2.5

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 jul 2007, 07:18

Ik heb deze gewoon helemaal gemist Sjef.. bizar voor iemand de de hele dag op internet zit!

Maar het is een mooi ding joh. Zou zelf geen BOV monteren, wel een magnex of supersprint en een remap door ems.

Ben benieuwd de 28/29e.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 06 jul 2007, 15:05

BOV komt er ook niet op, heb het 2 weken geprobeerd en het werkte niet goed (hks ssqv). Eerder gevoel dat de prestatie achteruitging dan gelijk, no go dus. De rest staat. Op termijn misschien remmenkitje en andere veren

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 07 jul 2007, 22:31

Vandaag beetje lopen spelen met de auto. Loopt een stuk makkelijker naar 220 toe, daarna voelt het allemaal weer wat langzamer. Paar keer tot 250 gekomen maar dan zit je toch al op dik 6000 toeren. Komt heus nog wel een beetje verder maar de ruimte was er niet voor. Echter wel iets vreemds gehad nog.

Bij doorschakelen van 2 naar 3. Vollast gegeven in 2, denk ongeveer bij dik 5500 toeren wil ik em doorschakelen naar 3. Voet op gas hangt heel fftje, toeren lopen ietsje op, schakel, koppeling los en volgas. *boem* fuelcut. Kan dit eraan liggen dat het iets te bruusk ging, de turbodruk dus ff te hoog raakte en ie daardoor deze reactie gaf?

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 08 jul 2007, 14:15

was het echt een fuelcut? Wat ook wel wou gebeuren met de GTT's was dat je solenoid door wat olie in de drukleidingen gaat plakken.

Vol op het gas betekent piekdruk, dus hoge duty cycle voor solenoid. Als ie plak haalt ie de druk niet snel genoeg weg. ECU overcorrigeert door een nog hogere solenoid waardoor de druk uiteindelijk in 1x zak op vervolgens weer op te bouwen, etc. Na een paar keer stabiliseert ie dan.

Met turbodruk meter was het schommeleffect heel goed te zien. Van 1.3 naar 0,6 naar 1.2 naar 0,8 naar 1.2 naar 1 naar 1.2 en steady ofzo.

Elke maand stond ik mn solenoid wel te demonteren en met carb. reiniger door te spuiten.


Mark.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 08 jul 2007, 15:36

Weet je zeker dat het fc was en dat het niet veroorzaakt werd door een niet perfecte schakel-move?
Gezien de versnellingen/toeren lijkt het me geen fc, maar ben er geen expert in, ik had alleen last van fc na open uitlaat in de 5.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 08 jul 2007, 17:35

ik heb exact hetzelfde als ik in 1 klap van het gas afga bij 1.4bar in zijn 3

heb er mee leren rijden

E

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 08 jul 2007, 17:53

Staat bij mij afgesteld op 1.1 bar (2.5 he), piekdruk op 1.2.

Kasteel: je drukt op dat moment het gas alweer in en er gebeurd niets. Voor je gevoel alsof je tegen een muur rijdt zeg maar.

Mark: avc-r bijvoorbeeld zou idd uitsluitsel geven. Die solenoid, heb je daar wat meer info over. Namelijk echt nieuw voor me :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 08 jul 2007, 19:03

Kijk maar eens op SCN/EM, daar staan heel veel topics over hoe een solenoid gereinigd dient te worden. Zelf zou ik niet voor een AVCR gaan op een my06, ecu van deze auto schijnt het zelf goed genoeg te kunnen regelen (itt gtt).
Ikzelf heb (gelukkig) nooit zo vaak last gehad van een smerige solenoid, maar heb ook maar een half jaartje zonder avcr gereden :).
Je omschrijving voldoet precies aan een fc, het heeft ook wel een beetje weg van een tc die ingrijpt ;). Ik zou gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was en mocht je er nog een keer tegen aanlopen, kan je altijd nog even schoonmaken :).

@ Erik, bij gas los? Weet je zeker dat alles met je bov goed gaat?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 08 jul 2007, 21:20

Kasteel schreef:Kijk maar eens op SCN/EM, daar staan heel veel topics over hoe een solenoid gereinigd dient te worden. Zelf zou ik niet voor een AVCR gaan op een my06, ecu van deze auto schijnt het zelf goed genoeg te kunnen regelen (itt gtt).
Ikzelf heb (gelukkig) nooit zo vaak last gehad van een smerige solenoid, maar heb ook maar een half jaartje zonder avcr gereden :).
Je omschrijving voldoet precies aan een fc, het heeft ook wel een beetje weg van een tc die ingrijpt ;). Ik zou gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was en mocht je er nog een keer tegen aanlopen, kan je altijd nog even schoonmaken :).

@ Erik, bij gas los? Weet je zeker dat alles met je bov goed gaat?
Bij mij knalde ie er dus ook in pas na het schakelen he. Vage klacht iig. Nog maar 1 keer gehad dus we zullen zien. Overigens geen open bov maar gewoon origineel bij mij.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 jul 2007, 21:28

Vaag, heb ik nog nooit gehad :?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 09 jul 2007, 19:01

ik heb nog een std bov en weet dus niet zeker of het daar wel goed gaat

daarbij vind ik die 1.4 bar best wel hoog met std turbo

bouwt wel netjes af naar de 1.05 bij 6000rpm (heb mn alarm op 1.1 gezet, defi link meterset)

die 1.4 treed alleen bij redelijk koel weer op (<12 grd) en dan gaatn hij als een jekko 8)

E

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 09 jul 2007, 19:03

oh ja ik heb alleen een fc met bijna lege tank een lange doordraaier naar links tegen de driftgrens nemend

dan hangt al je benzine (wat er nog inzit) rechts tegen de wand denk ik

niet goed, wel cool :)


E

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 10 jul 2007, 14:26

Niet te vaak doen Erik, daar gaat ie erg kapot van :?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 10 jul 2007, 22:42

Das geen fuel cut, maar fuel surge naar ik meen. Had ik laatst met vrij rijden op Zandvoort ook last van, al met een kwart tank bij Tarzan uit.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 jul 2007, 22:52

Ach, een BMW 2002tii heeft er al last van bij een halve tank :)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 11 jul 2007, 14:00

GTT's hadden er soms ook al last van bij iets minder dan een halve tank, daardoor zijn er ook al een aantal blokjes gesneuveld :?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 12 jul 2007, 10:44

hm, laatste keer had ik hetzelfde, bocht uit vol in zn 2, opbouwen, naar 3 boem. Geen gewichtsvoordeel maar dus ;) Blijft jammr. Niks zo leuk als het laatste restje benzine er op je vrije dag in de polder uitrijden met alleen jezelf in de auto! :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 jul 2007, 10:49

Mijne gaat dan stotteren en flink knallen 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13428
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 jul 2007, 11:48

partyondude schreef:Das geen fuel cut, maar fuel surge naar ik meen. Had ik laatst met vrij rijden op Zandvoort ook last van, al met een kwart tank bij Tarzan uit.
En ik maar denken (en Opa ook) dat je elke keer misschakelde. :lol:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6812
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 13:19

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 12 jul 2007, 15:22

Denk dat ik ermet tuning van voorjaar 2008 maar een swirl tank tussen zet.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6812
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 15:50

Je schijnt ook tanks te hebben met een 'apart bakje' erin waar dan je benzinepomp in hangt.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 12 jul 2007, 16:40

[img:322:242]http://www.hyperflow.com.au/surgetank_2.jpg[/img]

Surge tank van MRT :wink:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 12 jul 2007, 22:20

Zelfde gebeurt dus in je carter met je olie, dus niet te lange doordraaiers pakken................bij 6000rpm heb je in een paar sec onherstelbare motorschade

Doe je dat vervolgens 20x dan heb je een probleem

E

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 06 nov 2007, 22:49

Aan het kijken naar bigbrake kit. Probleem is beetje dat de standaard velgen problemen geven bij grotere klauwen. Brembo past daardoor niet zonder andere velgen te nemen. Stoptech past misschien.
Wat denken jullie hiervan?

http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast