Tuning Sub WRX 2.5
- Sjef
Vandaag beetje lopen spelen met de auto. Loopt een stuk makkelijker naar 220 toe, daarna voelt het allemaal weer wat langzamer. Paar keer tot 250 gekomen maar dan zit je toch al op dik 6000 toeren. Komt heus nog wel een beetje verder maar de ruimte was er niet voor. Echter wel iets vreemds gehad nog.
Bij doorschakelen van 2 naar 3. Vollast gegeven in 2, denk ongeveer bij dik 5500 toeren wil ik em doorschakelen naar 3. Voet op gas hangt heel fftje, toeren lopen ietsje op, schakel, koppeling los en volgas. *boem* fuelcut. Kan dit eraan liggen dat het iets te bruusk ging, de turbodruk dus ff te hoog raakte en ie daardoor deze reactie gaf?
Bij doorschakelen van 2 naar 3. Vollast gegeven in 2, denk ongeveer bij dik 5500 toeren wil ik em doorschakelen naar 3. Voet op gas hangt heel fftje, toeren lopen ietsje op, schakel, koppeling los en volgas. *boem* fuelcut. Kan dit eraan liggen dat het iets te bruusk ging, de turbodruk dus ff te hoog raakte en ie daardoor deze reactie gaf?
- markk
was het echt een fuelcut? Wat ook wel wou gebeuren met de GTT's was dat je solenoid door wat olie in de drukleidingen gaat plakken.
Vol op het gas betekent piekdruk, dus hoge duty cycle voor solenoid. Als ie plak haalt ie de druk niet snel genoeg weg. ECU overcorrigeert door een nog hogere solenoid waardoor de druk uiteindelijk in 1x zak op vervolgens weer op te bouwen, etc. Na een paar keer stabiliseert ie dan.
Met turbodruk meter was het schommeleffect heel goed te zien. Van 1.3 naar 0,6 naar 1.2 naar 0,8 naar 1.2 naar 1 naar 1.2 en steady ofzo.
Elke maand stond ik mn solenoid wel te demonteren en met carb. reiniger door te spuiten.
Mark.
Vol op het gas betekent piekdruk, dus hoge duty cycle voor solenoid. Als ie plak haalt ie de druk niet snel genoeg weg. ECU overcorrigeert door een nog hogere solenoid waardoor de druk uiteindelijk in 1x zak op vervolgens weer op te bouwen, etc. Na een paar keer stabiliseert ie dan.
Met turbodruk meter was het schommeleffect heel goed te zien. Van 1.3 naar 0,6 naar 1.2 naar 0,8 naar 1.2 naar 1 naar 1.2 en steady ofzo.
Elke maand stond ik mn solenoid wel te demonteren en met carb. reiniger door te spuiten.
Mark.
- Kasteel
- Sjef
Staat bij mij afgesteld op 1.1 bar (2.5 he), piekdruk op 1.2.
Kasteel: je drukt op dat moment het gas alweer in en er gebeurd niets. Voor je gevoel alsof je tegen een muur rijdt zeg maar.
Mark: avc-r bijvoorbeeld zou idd uitsluitsel geven. Die solenoid, heb je daar wat meer info over. Namelijk echt nieuw voor me
Kasteel: je drukt op dat moment het gas alweer in en er gebeurd niets. Voor je gevoel alsof je tegen een muur rijdt zeg maar.
Mark: avc-r bijvoorbeeld zou idd uitsluitsel geven. Die solenoid, heb je daar wat meer info over. Namelijk echt nieuw voor me

- Kasteel
Kijk maar eens op SCN/EM, daar staan heel veel topics over hoe een solenoid gereinigd dient te worden. Zelf zou ik niet voor een AVCR gaan op een my06, ecu van deze auto schijnt het zelf goed genoeg te kunnen regelen (itt gtt).
Ikzelf heb (gelukkig) nooit zo vaak last gehad van een smerige solenoid, maar heb ook maar een half jaartje zonder avcr gereden
.
Je omschrijving voldoet precies aan een fc, het heeft ook wel een beetje weg van een tc die ingrijpt
. Ik zou gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was en mocht je er nog een keer tegen aanlopen, kan je altijd nog even schoonmaken
.
@ Erik, bij gas los? Weet je zeker dat alles met je bov goed gaat?
Ikzelf heb (gelukkig) nooit zo vaak last gehad van een smerige solenoid, maar heb ook maar een half jaartje zonder avcr gereden

Je omschrijving voldoet precies aan een fc, het heeft ook wel een beetje weg van een tc die ingrijpt

- Sjef
Bij mij knalde ie er dus ook in pas na het schakelen he. Vage klacht iig. Nog maar 1 keer gehad dus we zullen zien. Overigens geen open bov maar gewoon origineel bij mij.Kasteel schreef:Kijk maar eens op SCN/EM, daar staan heel veel topics over hoe een solenoid gereinigd dient te worden. Zelf zou ik niet voor een AVCR gaan op een my06, ecu van deze auto schijnt het zelf goed genoeg te kunnen regelen (itt gtt).
Ikzelf heb (gelukkig) nooit zo vaak last gehad van een smerige solenoid, maar heb ook maar een half jaartje zonder avcr gereden.
Je omschrijving voldoet precies aan een fc, het heeft ook wel een beetje weg van een tc die ingrijpt. Ik zou gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was en mocht je er nog een keer tegen aanlopen, kan je altijd nog even schoonmaken
.
- Erik
- Auto: BMW ///M
ik heb nog een std bov en weet dus niet zeker of het daar wel goed gaat
daarbij vind ik die 1.4 bar best wel hoog met std turbo
bouwt wel netjes af naar de 1.05 bij 6000rpm (heb mn alarm op 1.1 gezet, defi link meterset)
die 1.4 treed alleen bij redelijk koel weer op (<12 grd) en dan gaatn hij als een jekko 8)
E
daarbij vind ik die 1.4 bar best wel hoog met std turbo
bouwt wel netjes af naar de 1.05 bij 6000rpm (heb mn alarm op 1.1 gezet, defi link meterset)
die 1.4 treed alleen bij redelijk koel weer op (<12 grd) en dan gaatn hij als een jekko 8)
E
- Sjef
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Erik
- Auto: BMW ///M
- Sjef
Aan het kijken naar bigbrake kit. Probleem is beetje dat de standaard velgen problemen geven bij grotere klauwen. Brembo past daardoor niet zonder andere velgen te nemen. Stoptech past misschien.
Wat denken jullie hiervan?
http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm
Wat denken jullie hiervan?
http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm