Definitieve deelnemers Papenburg -> EVENEMENT AFGELAST
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
En daar ligt dan ook gelijk een groot verschil met een dagje Zandvoort e.d. Daar kan iedereen komen met wat voor auto dan ook. Bij DF heeft men in de hand wie er komen en met wat voor auto. De kans dat er een afgetrapte auto's met nog meer afgetrapte berijders zijn is dus nihil. Dat maakt de kans op schade aanzienlijk kleiner.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Dick,
Naar mijn weten is er nog nooit een crash/schadegeval geweest, en dan is er met driften natuurlijk verhoogd risico, zeker met twindriften. In dit geval gaan we NIET driften en lijnen rijden met nog nettere auto's (met driften zijn er ook nog wel e30 325jes) dus het lijkt me een kans van nagenoeg 0%.
Naar mijn weten is er nog nooit een crash/schadegeval geweest, en dan is er met driften natuurlijk verhoogd risico, zeker met twindriften. In dit geval gaan we NIET driften en lijnen rijden met nog nettere auto's (met driften zijn er ook nog wel e30 325jes) dus het lijkt me een kans van nagenoeg 0%.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Het zal overigens wel mogelijk moeten zijn om je auto te verzekeren. Ben ooit eens ergens op bezoek geweest waar de garage vol stond met leuk spul zoals een 575 Maranello, Diablo, enz.
Die gasten verzekerden hun wagens gewoon voor een trackday. Tevens ook het enige waarvoor ze gebruikt werden omdat het volgens hun geen donder aan was met deze auto's op Neerlands wegen te tuffen.
Die gasten verzekerden hun wagens gewoon voor een trackday. Tevens ook het enige waarvoor ze gebruikt werden omdat het volgens hun geen donder aan was met deze auto's op Neerlands wegen te tuffen.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
In Engeland hebben speciale autoverzekeringrn die een aantal trackdays covers..maar in NL weet ik het niet zeker, zal er vast wel zijn maar torenhoge premie...E60 M5 schreef:Hoe zit het met een verzekering?
Iemand ervaring mee wie daar makkelijk in is om dat bij te verzekeren (zonder veel rompslomp)?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Ik snap het ook niet zo.
Ze hebben mij in het begin voor gek verklaard dat ik met de Viper trackdays ging doen. Als ik kijk in hoeverre de auto geleden heeft (na een 30-40 tal trackdays) valt dat reuze mee. Banden en remmen hebben het zwaar als je echt tot het uiterste gaat, maar rij je op 80% , heb je een hoop lol en de slijtage valt mee. De reden dat ik een tracktool erbij heb gekocht is om meer de grenzen van mijn kunnen te zoeken. Om vol met de Viper over curbs te knallen vind ik dan wel zonde.
Als ik hier op het forum dan lees dat sommige een bigbrakekit nodig hebben voor straatgebruik, denk ik, ga dan eens op het circuit rijden. Daar moet je je uitleven.
Dit is ook nog eens met de mogelijkheid om op een oval te rijden en op een driftcirkel. Plus dat Andre de Vries ons mindere goden nog wat kan leren.
Tuurlijk is het een hoop geld, maar imo wel waard.
Ze hebben mij in het begin voor gek verklaard dat ik met de Viper trackdays ging doen. Als ik kijk in hoeverre de auto geleden heeft (na een 30-40 tal trackdays) valt dat reuze mee. Banden en remmen hebben het zwaar als je echt tot het uiterste gaat, maar rij je op 80% , heb je een hoop lol en de slijtage valt mee. De reden dat ik een tracktool erbij heb gekocht is om meer de grenzen van mijn kunnen te zoeken. Om vol met de Viper over curbs te knallen vind ik dan wel zonde.
Als ik hier op het forum dan lees dat sommige een bigbrakekit nodig hebben voor straatgebruik, denk ik, ga dan eens op het circuit rijden. Daar moet je je uitleven.
Dit is ook nog eens met de mogelijkheid om op een oval te rijden en op een driftcirkel. Plus dat Andre de Vries ons mindere goden nog wat kan leren.
Tuurlijk is het een hoop geld, maar imo wel waard.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Duidelijk verhaal, ben het er zeker mee eens.Elmar schreef:Ik snap het ook niet zo.
Ze hebben mij in het begin voor gek verklaard dat ik met de Viper trackdays ging doen. Als ik kijk in hoeverre de auto geleden heeft (na een 30-40 tal trackdays) valt dat reuze mee. Banden en remmen hebben het zwaar als je echt tot het uiterste gaat, maar rij je op 80% , heb je een hoop lol en de slijtage valt mee. De reden dat ik een tracktool erbij heb gekocht is om meer de grenzen van mijn kunnen te zoeken. Om vol met de Viper over curbs te knallen vind ik dan wel zonde.
Als ik hier op het forum dan lees dat sommige een bigbrakekit nodig hebben voor straatgebruik, denk ik, ga dan eens op het circuit rijden. Daar moet je je uitleven.
Dit is ook nog eens met de mogelijkheid om op een oval te rijden en op een driftcirkel. Plus dat Andre de Vries ons mindere goden nog wat kan leren.
Tuurlijk is het een hoop geld, maar imo wel waard.
Goed punt ook van Allen, 28 aanmeldingen. Dat is bijna genoeg voor een dag op Papenburg en nu ineens blijven we halverwege steken. Waar zijn al de "petrolheads" ineens?
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
€ 250,- is natuurlijk geen kattenpis he.
En voor de echte trackdayspecialisten is het programma wel heel lang. Als je echt weet door te trappen dan kom je qua effectieve rijtijd maar op een fractie van die tijd voordat banden, remmen of andere techniek aan de grens komen. Ik neem aan dat een korter programma niet mogelijk was.
Voor beginnners ziet het er echter dikke prima uit. Een mooi initiatief.
En voor de echte trackdayspecialisten is het programma wel heel lang. Als je echt weet door te trappen dan kom je qua effectieve rijtijd maar op een fractie van die tijd voordat banden, remmen of andere techniek aan de grens komen. Ik neem aan dat een korter programma niet mogelijk was.
Voor beginnners ziet het er echter dikke prima uit. Een mooi initiatief.
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Voor mij als "beginner" is het inderdaad een goed initiatief. Zou ook graag meedoen. Hier zou ik wel durven rijden i.p.v. op Zandvoort tussen alle knakenbakken. Heb alleen net bijna een maandsalaris er doorgejast door de RS cursus op de Ring. Samen met driften, en wat andere uitjes, vakantie, komt het net ff te kort op elkaar voor de portemonnee. Wil verder niet zeiken over de kosten, want met goede instructie is de ervaring die je op zo'n dag opdoet, gewoon een koopje voor 250.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ja en nee, in enduranceracen gaat het spelletje om wie het langste kan volhouden, ofwel, wie zijn race het beste plant en indeelt. Vergelijking met een trackday met vol programma is dat je best kan meedoen als je verstandig wil rondrijden.Hielke schreef: En voor de echte trackdayspecialisten is het programma wel heel lang. Als je echt weet door te trappen dan kom je qua effectieve rijtijd maar op een fractie van die tijd voordat banden, remmen of andere techniek aan de grens komen.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Jan, staat in de openigspost zie ik net,
"De kosten van deze dag:
- EUR 250 voor deelname
- EUR 15 voor de lunch- van te voren aangeven en betalen samen met deelnamebedrag)
- EUR 2,00 per liter (!) tanken dus zorg voor een volle tank voordat je het terrein op rijdt
Betaling dient 4 weken van te voren gedaan te worden aan Dick Hoekendijk op rekeningnummer 52.47.85.244 t.n.v. Modiho te Spijkenisse onder vermelding van je nickname op het forum (of je eigen naam als je geen nick gebruikt). Mocht het evenement onverhoopt niet doorgaan, dan krijg je uiteraard je geld gewoon weer teruggestort. "
"De kosten van deze dag:
- EUR 250 voor deelname
- EUR 15 voor de lunch- van te voren aangeven en betalen samen met deelnamebedrag)
- EUR 2,00 per liter (!) tanken dus zorg voor een volle tank voordat je het terrein op rijdt
Betaling dient 4 weken van te voren gedaan te worden aan Dick Hoekendijk op rekeningnummer 52.47.85.244 t.n.v. Modiho te Spijkenisse onder vermelding van je nickname op het forum (of je eigen naam als je geen nick gebruikt). Mocht het evenement onverhoopt niet doorgaan, dan krijg je uiteraard je geld gewoon weer teruggestort. "
Laatst gewijzigd door Knot op 04 mei 2007, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten