Dit is wel heel gaaf


Dit is wel heel gaaf
Klopt helemaal, dat vind ik ook. Bumpers en skirts van plastic is prima. als het maar netjes is. Ik trek de bekleding er aan de binnenzijde af en controleer alle kitnaden. Daarna geen probleem.Tristan schreef: 18 mei 2020, 10:31 1e lak vind ik persoonlijk niet veel zeggen. Voorbumpers en/of kofferklep van een 911 worden vaak gespoten omdat ze vaak gevoelig zijn voor steenslag. Echter als de gehele auto gespoten is dan moet je idd herleiden wat de reden is geweest.
Vast de 84-KLH-8jacobt schreef: 18 mei 2020, 10:26
De (2) 997 mk2 gt3 die nu op NL internet staan voor rond de 90K hebben een hele zijkant overgespoten, en hoe en waarom is niet te achterhalen. Ze vertellen ook niks, daar moet je zelf maar achterkomen, wordt bewust niks gezegd. Dan moet je echt even heel goed doorvragen en ze hebben in de gaten dat je van ver komt met een lakmeter.
ik ben niet zo handig in dat internet onderzoek, of ben het gewoon vergeten. Leuk dat we tot dezelfde conclusie komen, want ja dat is hem.Joost H. schreef: 18 mei 2020, 10:40Vast de 84-KLH-8jacobt schreef: 18 mei 2020, 10:26
De (2) 997 mk2 gt3 die nu op NL internet staan voor rond de 90K hebben een hele zijkant overgespoten, en hoe en waarom is niet te achterhalen. Ze vertellen ook niks, daar moet je zelf maar achterkomen, wordt bewust niks gezegd. Dan moet je echt even heel goed doorvragen en ze hebben in de gaten dat je van ver komt met een lakmeter.
Die heeft alle kleuren van de regenboog gehad ( met stickers), vorige eigenaar 6 bedrijven. Is één van de Cars and Business origanisatie wagens geweest volgens mij.
Daarom zie je autos soms jaren staan, dan weet je al genoeg.Bram schreef: 18 mei 2020, 10:40 Ik geef je groot gelijk, het gaat niet om klein bier hier. Snap ook niet dat er bij auto's met dit soort vraagprijzen geen sluitende verhalen zijn, die raak je dan toch niet kwijt?
Porsche approved kopen helpt je hierbij ook niet heb ik eens mogen ervaren.jacobt schreef: 18 mei 2020, 10:26 Eerste lak inderdaad met lakmeter, daar wordt vaak over gelogen. Daar begint het al. Dus ja er wordt gemeten en uitgebreid.
Vervolgens zou de auto dealer onderhouden zijn, vraag naar de boekjes en stempels of facturen en het blijft stil, of je krijgt (in belgie en duitsland) alleen Tuv papieren en de belgische varianten daarvan. Mappen vol maar niks echt iets waar je wat aan hebt. Alleen veel kletspraat.
Remklauwen waar de steenslag schade van de grindbak op zit, dat komt dan door de loodjes die wel eens loslaten.
Gaatjes in de nomex stoelen, achterlampen barsten in , rondom overgespoten, enz... 997 mk1 Rs Oranje voor rond de 100K.
Vervolgens gaat de eigenaar een proefrit doen met koude motor en trapt dat gt3 Rs helemaal naar de klote op een industrie terrein. Zonder 1 seconde opwarmen, gelijk Colin Mcrae style, was gewoon gevaarlijk. Dan zeg ik , Troep.
Ander voorbeeld gt3.
Als de facturen er wel bij zitten : Auto's die om de 10.000km stalen remschijven vervangen hebben, wat duid op zwaar circuit gebruik.
Niet erg, maar als je dan de overtoeren van de motor uitleest de auto nog nooit in de toeren begrenzer is geweest...……… Dan zeg ik dat is fraude, en dan valt dat onder categorie troep. Je hebt dan wel meer dingen wat je wilt checken zoals de lak, maar die heeft dan z'n hele leven in de folie gezeten want geen een sleenslag bij 80.000km en nieuwe eerste lak? Interieur is terug naar origineel gebouwd want er zit een nieuw alcantara stuur in en pook. Velgen zijn nieuw en keramische remmen ook, want die hebben er nooit opgezeten, ja nu voor verkoop.
Verder auto's die in range 5 en 6 hebben gezeten hoef ik niet, want geen duitser wil hem later hebben als ik verkoop, en approved garantie kan ook niet meer. Verkopers zeggen dan natuurlijk dat dat niks uitmaakt, dan hebben ze de mooiste verhalen.
Wat je vaak ziet (hoeft niet erg te zijn, maar ik loop weg).
hele neus is even gespoten tegen steenslag, maar geen enkel document en kleurverschil. Laat maar zitten.
De (2) 997 mk2 gt3 die nu op NL internet staan voor rond de 90K hebben een hele zijkant overgespoten, en hoe en waarom is niet te achterhalen. Ze vertellen ook niks, daar moet je zelf maar achterkomen, wordt bewust niks gezegd. Dan moet je echt even heel goed doorvragen en ze hebben in de gaten dat je van ver komt met een lakmeter. Dan is er opeens toch wel wat. (wat verzwijgen ze dan nog meer). Ik onderzoek eentje al 3 week, maar een antwoord nog steeds niet gekregen na meerdere apps en telefoontjes. continue eromheen draaien terwijl de vorige eigenaren bekend zijn bij verkoper zegt hij. Ja daar wordt je dan zat van. Ik wordt daar zo zat van op een gegeven moment, dan krijgt hij ook de stempel : troep (heel misschien onterecht, maar 3 week is de grens).
Ik kan nog wel even doorgaan zo
En bij de witte uitvoeringen dat soms de achterbumper onder het achterligt verkleurd is van de hitte, naar geel toe. Wat je ook bij Cup auto's wel eens ziet. Op zich niet erg, maar het zijn indicaties die soms helemaal niet bij het verhaal kloppen. Ja, als ik merk dan verkopers een beetje kletsen en er komen dan nog wat meer twijfels laat ik hem staan,
Wat voor eentje/type dan, dan ik er nl niet uithalen? Een 997 GT3 MK2?Het feit dat ik er nu een kan krijgen die compleet voldoet aan de eisen, na alle troep gezien te hebben, vind ik al bijzonder.
Afgekloven voorlip, canards, aftermarket remschijven (keramisch te duur voor trackdays?). Ik vermoed een stevig gebruikte circuitauto. Niet echt goed voor de resale waarde.Obbe schreef: 18 mei 2020, 16:23 Ook leuk 997 rs gen 1: https://www.autotrader.co.uk/classified ... 501&page=1
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten