Wie kent deze "chipboer".->www.ziptuning.nl

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 10 feb 2007, 22:28

Heb je voor de 'grote' ST ook verschillende stages voor de Bluefin?

Voor de kleine (Fiesta dus) heb je in ieder geval twee versies: eentje voor verder ongemodificeerde ST's, en eentje voor mensen die ook hun uitlaatlijn hebben aangepast. Die laatste is wel interessant voor mij.

Dreamscience is nu helemaal hot in Fiesta ST-kringen, maar echt beproefd is 't nog niet. De eerste klanten zijn echt rijdende betatesters. Maar potentieel is 't heel mooi. Alleen nog zeker een jaar wachten voordat 't echt bedrijfszeker is. Enig idee of er al een Nederlandse dealer is?

Welk Ford-forum is dat trouwens? Ik kom momenteel alleen over vloer bij het forum van de Fiestaclub.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 10 feb 2007, 22:42

Is een Focusforum: http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=focus ... 0dbc214583

Bij de "grote" ST's heb je ook 2 stages.
atectuning schreef:wij kunnen inderdaad het programma overschrijven met het level 2 pakket, indien deze besteld word natuurlijk.

Voor level 2 moeten er wel een paar aanpassingen gedaan worden aan de motor zoals luchtfilter intercooler en uitlaat, hier heeft superchips een focus van op de bank gehad en het programma op een aantal punten verbeterd en meer vermogen aan gegeven, dus hebben ze een level 2 gemaakt.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 10 feb 2007, 23:10

Okee dan! Dat kunnen switchen (no pun intended :wink: ) naar het standaardprogramma is natuurlijk wel interessant, zeker gezien het feit dat Ford NL niets aan huistuning doet.

Dank voor de link trouwens, ik zie een bekende forumhost... :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 feb 2007, 14:26

Rebel schreef:p.s. Tip: er staat trouwens ook een aardig stukje over de ST, inde "Sportauto" van deze maand.
Ook toevallig ergens online?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 feb 2007, 16:05

Het is een vergelijktest van 6 pagina's tussen de ST en de nieuwe Volvo C30 T5. Met ook testen op hockenheim tussen beide auto's
Ik zal hem ff inscannen straks, als je me een pb stuurt met je e-mail dan stuur ik je de 6 pagina's toe.



Rob

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 feb 2007, 17:11

8)
Done!

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 11 feb 2007, 17:31

Dan heb ik ook wel interesse. Stuur ook maar een kopietje naar mij. Ik las op einszweidrei dat de ST als winnaar uit de bus komt. Met WEDEROM de goede acceleratie tijden. Iets wat Autovisie maar niet schijnt te lukken. Daar was de C30 nog een klap sneller. :?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 feb 2007, 17:57

Heb zojuist de 6 pagina's naar Arthur gestuurd.
Geef ff je e-mail in een PB Harry

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 12 feb 2007, 13:48

Kan iemand mij dit eens uitleggen?

Geachte heer,


Naar aanleiding van uw E-mail het volgende,



Wij hebben een tweetal ST getest en hiervan de resultaten bewerkt, aan de hand van deze software optimaliseren wij uw auto,

de inpuitvelden en atmoferische velden veranderen niet zodoende maken wij hiervan gebruik.

De grafiek hieronder geeft aan hoe de vermogens kromme verloopt.


Hierbij de technische specificaties voor de Ford ST,


Dit stond er verder in:
De motor van de Ford ST pakt beter op en reageert vlotter op het gaspedaal.
Acceleratie verbetering van b.v. 80 > 150 km - 4.6 sec
Software wordt exact op de computer in uw auto geschreven waardoor alle service intervallen en
diagnose instellingen standaard blijven.
Absoluut een mooier verbruik, zo'n 30 > 80 km meer op een tank.

De gevens van de de testbank hebben wij bijgevoegd.
De topsnelheid varieert van 10 tot 15 km hoger, we kunnen eventueel de rpm limiter verwijderen waardoor verder door kan halen max 260 km.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 13 feb 2007, 00:25

Gewoon deze houden Arthur, je hebt garantie tot 2008 en tegen die tijd is deze er :wink:

[img:700:484]http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/3 ... 2009s2.jpg[/img]
[img:700:484]http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/3 ... 2009s1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 feb 2007, 09:59

Dat is zo.
Hoe langer ik er mee bezig ben en het dus maar uitstel, dan komt het er idd van dat ik het niet meer doe.
Dit ziet er wel goed uit.
Het is alleen niet zo dat er hierna zeker weer een Ford komt.
Maar blijft toch altijd trekken, op een (relatief) simpele manier meer pk-tjes.
Simpelste is de Bluefin, voor een beurt of garantie haal je zelf de tuning eraf.
En hij komt er postief vanaf.
Voor 895,- zit 'ie ook onder mijn max "tuningbudget".
Vind max 1k eigenlijk wel genoeg voor een chippie oid.
Ik lees nog maar wat verder op de diverse fora.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 okt 2007, 13:54

*schop*

Gisteren was ik bij de dealer waar een klant een Z4 M coupe had gekocht, deze werd naar ZIPtuning in utrecht gebracht op verzoek van de klant die daar goede ervaringen mee had en getund naar 365pk, 22 pk meer dan standaard en 58nm meer dan standaard.

Het zou op geen enkele manier weer terug te zien in de software dat ie getuned was.

prijs zoals vermeld op de website rond de 500 euro.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 16 okt 2007, 14:16

Collega van me heeft zijn 1.8T (A4) daar laten chippen, leuk 200pk enzo.

Alleen paar weken na chippen bleken er toch wat problemen te zijn ( waarschijnlijk niet door de chip), auto is toen bij de dealer voorzien van nieuwe lambdasensor en waarschijnlijk is ook de software gereset/overschreven ofzo. Iedergeval was het weer 163pk ipv 200.

Bellen naar zip > voor 60 euro mag ie hem weer afleveren om het nog eens te proberen.

Ben benieuwd of hij dit keer langer ervan kan genieten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 okt 2007, 14:20

Klopt dat hoorde ik ook, zodra de originele DME geupdated word ben je je "tuning" kwijt.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 16 okt 2007, 14:28

Ben er nou nog niet of je dat als een pluspunt of minpunt moet zien... die 60 euro ook niet eigenlijk..

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 okt 2007, 14:29

Ik ben niet zo into tuning standaard is beste

of je moet een knappe turbo monteren zoals deze man

:)

http://www.youtube.com/watch?v=enMDCVKV ... ed&search=

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 16 okt 2007, 15:40

Rica heeft de twee reloads die tot nu toe bij mij nodig waren gewoon gratis gedaan. 't is inderdaad bij chiptuning waarbij de oorspronkelijke software wordt aangepast wel oppassen met software-updates door dealers. Als ze dat zomaar doen is de kans groot dat je je pk's weer kwijt bent.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 okt 2007, 20:09

Volgens mij is dat bij JD niet zo.
Mijn SEAT heeft al die 185kkm gechipt gereden.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 16 okt 2007, 20:31

Wij hebben ook een klant die zijn Megane 1.9 dci (80 pk) bij ziptuning naar 100 pk heeft gebracht.
Ik moet zeggen,ik heb er voor en na de "behandeling" mee gereden en ik merk geen enkel verschil :shock: .
Maar goed,de klant wel,dus hij blij,dan ik ook blij................ 8)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 mei 2008, 11:25

Mijn grootste bezwaar van Ziptuning is hun matige, kunstmatige, voorlichting. Je hebt voortdurend het gevoel dat:

1) je te maken hebt met alleen maar een marketingorganisatie; standaard e-mailtjes, standaard zinnetjes, etc. etc.
2) zij niet de waarheid spreken over hun software en de daarbij behorende prestaties. Ze claimen alle software zelf te ontwikkelen, en wie gelooft dat nu? rekensom: 60 merken x (gemiddeld) 25* typen x 3 soorten (auto, vrachtauto en bestelwagen) = 4500 software programma's. *verminderd, rekeninghoudend met doublures. Allemaal zelf ontwikkeld.. :shock:

Over hun werk kan ik niets zeggen. Ernst V heeft ervaring met Ziptuning (335d) en hij is tevreden over de tuning (relatieve verbetering), alhoewel de beloofde waardes helemaal niet werden gehaald na een meting.

Heeft iemand nog meer een chip van Ziptuning? En wat is je ervaring?

groetjes, Ferdinand

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 28 mei 2008, 11:42

Eens met Ferdinand. Ben tevreden over de prestaties. De rollerbank van JD gaf lagere waarden aan dan vantevoren opgegeven door deze boys.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 mei 2008, 11:43

Spreekt mij totaal niet aan dit bedrijf. Als je site mag geloven persen ze overal meer pk's uit terwijl dit de gerenomeerde tuner nog niet eens lukt. Chiptunen kan iedereen zowat tegenwoordig maar blijft het ook allemaal heel :? dat vraag ik me dan af. Van een collega kreeg ik een mailtje dat zijn manager ook helemaal autogek was en software had om te chippen (TDI +30pk voor 100,-) . Leuk aanbod en zal allemaal wel maarre mag ik bedanken :wink: Het lijkt wel of mensen alleen naar de (beweerde) vermogens en de kosten ervan maar of er eventuele andere consequenties aan vast hangen daar staat men niet bij stil volgens mij.

Chippen: of alleen door de specialist a la JD of alleen bij gerenomeerde tuners :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 mei 2008, 12:40

Niels schreef:Spreekt mij totaal niet aan dit bedrijf. Als je site mag geloven persen ze overal meer pk's uit terwijl dit de gerenomeerde tuner nog niet eens lukt. Chiptunen kan iedereen zowat tegenwoordig maar blijft het ook allemaal heel :? dat vraag ik me dan af. Van een collega kreeg ik een mailtje dat zijn manager ook helemaal autogek was en software had om te chippen (TDI +30pk voor 100,-) . Leuk aanbod en zal allemaal wel maarre mag ik bedanken :wink: Het lijkt wel of mensen alleen naar de (beweerde) vermogens en de kosten ervan maar of er eventuele andere consequenties aan vast hangen daar staat men niet bij stil volgens mij.

Chippen: of alleen door de specialist a la JD of alleen bij gerenomeerde tuners :wink:
Ha Niels,

Volgens mij ligt het toch wat genuanceerder allemaal. Ik denk zelfs dat, door hun te commerciele en ongeloofwaardige opstelling, de fast-boy-chiptuners hun eigen graf graven. Waarschijnlijk gevoed door hun onderling moordende concurrentie, en markt-pushende en (internet) marketingmethodes, ontwikkelen zij een onbetrouwbaar imago. Het zou zo maar kunnen dat hun software gewoon netjes functioneert, alleen doet hun werkwijze afbreuk aan het product, en schrikt dus klanten af.

Gerenomeerde tuners doen (denk ik) in beginsel niet anders dan de commerciele zippers: er wordt 1 maal een softwareprograma ontwikkeld en uitgetest (commerciele chippers kopen die files in, naar mijn mening). Deze 'file' wordt vervolgens aangeboden (gekopieerd in) aan andere auto's. Bij de gespecialiseerde tuningsbedrijven wordt de ingeladen file, nog eens precies op maat, aangescherpt voor die berteffende auto. Zo bereik je een softwaretuning van pakweg 95% (standaard file) naar 100% (standaardfile + kleine aanpassingen voor de specifieke auto). Kun je leven met 95%, dan is daar helemaal niets mis met de chip van Zipperdepip.

Maar waarom zeggen de commerciele chippers niet gewoon dat zij de files inkopen, van specialisten? Daar is toch niets mis mee dat zij alleen faciliteren om de file in te laden. Het maakt mij, als klant, niets uit wie die file heeft geprogrammeerd, ook al is dat gedaan door Bonny St' Clair, en dat ZipperFLipper alleen maar de standaard file laadt, en daar geld voor vraagt. Zolang de file maar betrouwbaar is doet wat is beloofd. En dat de aftersales en afhandeling bij storingen, goed geregeld is. En waarom zeggen de de commerciele chippers niet gewoon wat de werkelijke waardes zijn?

Op fora hoor ik eerlijk gezegd alleen vermoedens over de slechte prestaties van fast-chippers. Feiten over hun wanprestatie? Nee, die lees ik niet.

Dus, lezende mijn eigen verhaal, kun je misschien concluderen dat die tjipzippers in beginsel gewoon wel goed functioneren? Wie kan er nog wat zinnings over zeggen?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 mei 2008, 13:52

Kijk, daar heb je er weer een. Aneqdote:

Zojuist eens met chipmeister gebeld. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn. Ik vroeg haar naar de chiptuning van een Mini Cooper S 2005 170pk. Het beloofde vemorgen is 204 pk, met de chip van chipmeister.

Een Mini r53s is alleen op > 200 krukaspk te krijgen, met aangepaste software icm. een sneller draaiende compressor. Deze compressor wordt via de multieriem aangedreven door een compressorpoelie. Dus wat moet je doen voor > 200 pk: 1) software veranderen, 2) compressorpoelie verkleinen en 3) een kleinere multiriem plaatsen. Bij de Works gebeurt nog meer, maar dat even terzijde. Vooral de poelie verwijderen is en een ware klus! De hele voorkant moet er af. Alles een dag werk.

De vriendelijke dame in kwestie hielt bij hoog en bij laag vast dat dat allemaal niet nodig was en dat de 204 pk, met de wondersoftware van chipmeister ('Software van het Huis'), gegarandeer was.

Ik schrik toch wel van zoveel nonsence.

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 28 mei 2008, 21:26

Ferdinand schreef: Ik schrik toch wel van zoveel nonsence.
Wij schrikken ook wel eens van ACS nonsens. :)

Onze accountant heeft z'n X5 3.0d bij Zip laten chippen en is zeer tevreden erover, goede service had hij het ook over. FWIW...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten