Wie kent deze "chipboer".->www.ziptuning.nl
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Heb je voor de 'grote' ST ook verschillende stages voor de Bluefin?
Voor de kleine (Fiesta dus) heb je in ieder geval twee versies: eentje voor verder ongemodificeerde ST's, en eentje voor mensen die ook hun uitlaatlijn hebben aangepast. Die laatste is wel interessant voor mij.
Dreamscience is nu helemaal hot in Fiesta ST-kringen, maar echt beproefd is 't nog niet. De eerste klanten zijn echt rijdende betatesters. Maar potentieel is 't heel mooi. Alleen nog zeker een jaar wachten voordat 't echt bedrijfszeker is. Enig idee of er al een Nederlandse dealer is?
Welk Ford-forum is dat trouwens? Ik kom momenteel alleen over vloer bij het forum van de Fiestaclub.
Voor de kleine (Fiesta dus) heb je in ieder geval twee versies: eentje voor verder ongemodificeerde ST's, en eentje voor mensen die ook hun uitlaatlijn hebben aangepast. Die laatste is wel interessant voor mij.
Dreamscience is nu helemaal hot in Fiesta ST-kringen, maar echt beproefd is 't nog niet. De eerste klanten zijn echt rijdende betatesters. Maar potentieel is 't heel mooi. Alleen nog zeker een jaar wachten voordat 't echt bedrijfszeker is. Enig idee of er al een Nederlandse dealer is?
Welk Ford-forum is dat trouwens? Ik kom momenteel alleen over vloer bij het forum van de Fiestaclub.
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Is een Focusforum: http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=focus ... 0dbc214583
Bij de "grote" ST's heb je ook 2 stages.
Bij de "grote" ST's heb je ook 2 stages.
atectuning schreef:wij kunnen inderdaad het programma overschrijven met het level 2 pakket, indien deze besteld word natuurlijk.
Voor level 2 moeten er wel een paar aanpassingen gedaan worden aan de motor zoals luchtfilter intercooler en uitlaat, hier heeft superchips een focus van op de bank gehad en het programma op een aantal punten verbeterd en meer vermogen aan gegeven, dus hebben ze een level 2 gemaakt.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Kan iemand mij dit eens uitleggen?
Geachte heer,
Naar aanleiding van uw E-mail het volgende,
Wij hebben een tweetal ST getest en hiervan de resultaten bewerkt, aan de hand van deze software optimaliseren wij uw auto,
de inpuitvelden en atmoferische velden veranderen niet zodoende maken wij hiervan gebruik.
De grafiek hieronder geeft aan hoe de vermogens kromme verloopt.
Hierbij de technische specificaties voor de Ford ST,
Dit stond er verder in:
De motor van de Ford ST pakt beter op en reageert vlotter op het gaspedaal.
Acceleratie verbetering van b.v. 80 > 150 km - 4.6 sec
Software wordt exact op de computer in uw auto geschreven waardoor alle service intervallen en
diagnose instellingen standaard blijven.
Absoluut een mooier verbruik, zo'n 30 > 80 km meer op een tank.
De gevens van de de testbank hebben wij bijgevoegd.
De topsnelheid varieert van 10 tot 15 km hoger, we kunnen eventueel de rpm limiter verwijderen waardoor verder door kan halen max 260 km.
Geachte heer,
Naar aanleiding van uw E-mail het volgende,
Wij hebben een tweetal ST getest en hiervan de resultaten bewerkt, aan de hand van deze software optimaliseren wij uw auto,
de inpuitvelden en atmoferische velden veranderen niet zodoende maken wij hiervan gebruik.
De grafiek hieronder geeft aan hoe de vermogens kromme verloopt.
Hierbij de technische specificaties voor de Ford ST,
Dit stond er verder in:
De motor van de Ford ST pakt beter op en reageert vlotter op het gaspedaal.
Acceleratie verbetering van b.v. 80 > 150 km - 4.6 sec
Software wordt exact op de computer in uw auto geschreven waardoor alle service intervallen en
diagnose instellingen standaard blijven.
Absoluut een mooier verbruik, zo'n 30 > 80 km meer op een tank.
De gevens van de de testbank hebben wij bijgevoegd.
De topsnelheid varieert van 10 tot 15 km hoger, we kunnen eventueel de rpm limiter verwijderen waardoor verder door kan halen max 260 km.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Gewoon deze houden Arthur, je hebt garantie tot 2008 en tegen die tijd is deze er
[img:700:484]http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/3 ... 2009s2.jpg[/img]
[img:700:484]http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/3 ... 2009s1.jpg[/img]

[img:700:484]http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/3 ... 2009s2.jpg[/img]
[img:700:484]http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/3 ... 2009s1.jpg[/img]
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dat is zo.
Hoe langer ik er mee bezig ben en het dus maar uitstel, dan komt het er idd van dat ik het niet meer doe.
Dit ziet er wel goed uit.
Het is alleen niet zo dat er hierna zeker weer een Ford komt.
Maar blijft toch altijd trekken, op een (relatief) simpele manier meer pk-tjes.
Simpelste is de Bluefin, voor een beurt of garantie haal je zelf de tuning eraf.
En hij komt er postief vanaf.
Voor 895,- zit 'ie ook onder mijn max "tuningbudget".
Vind max 1k eigenlijk wel genoeg voor een chippie oid.
Ik lees nog maar wat verder op de diverse fora.
Hoe langer ik er mee bezig ben en het dus maar uitstel, dan komt het er idd van dat ik het niet meer doe.
Dit ziet er wel goed uit.
Het is alleen niet zo dat er hierna zeker weer een Ford komt.
Maar blijft toch altijd trekken, op een (relatief) simpele manier meer pk-tjes.
Simpelste is de Bluefin, voor een beurt of garantie haal je zelf de tuning eraf.
En hij komt er postief vanaf.
Voor 895,- zit 'ie ook onder mijn max "tuningbudget".
Vind max 1k eigenlijk wel genoeg voor een chippie oid.
Ik lees nog maar wat verder op de diverse fora.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
*schop*
Gisteren was ik bij de dealer waar een klant een Z4 M coupe had gekocht, deze werd naar ZIPtuning in utrecht gebracht op verzoek van de klant die daar goede ervaringen mee had en getund naar 365pk, 22 pk meer dan standaard en 58nm meer dan standaard.
Het zou op geen enkele manier weer terug te zien in de software dat ie getuned was.
prijs zoals vermeld op de website rond de 500 euro.
Gisteren was ik bij de dealer waar een klant een Z4 M coupe had gekocht, deze werd naar ZIPtuning in utrecht gebracht op verzoek van de klant die daar goede ervaringen mee had en getund naar 365pk, 22 pk meer dan standaard en 58nm meer dan standaard.
Het zou op geen enkele manier weer terug te zien in de software dat ie getuned was.
prijs zoals vermeld op de website rond de 500 euro.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Collega van me heeft zijn 1.8T (A4) daar laten chippen, leuk 200pk enzo.
Alleen paar weken na chippen bleken er toch wat problemen te zijn ( waarschijnlijk niet door de chip), auto is toen bij de dealer voorzien van nieuwe lambdasensor en waarschijnlijk is ook de software gereset/overschreven ofzo. Iedergeval was het weer 163pk ipv 200.
Bellen naar zip > voor 60 euro mag ie hem weer afleveren om het nog eens te proberen.
Ben benieuwd of hij dit keer langer ervan kan genieten.
Alleen paar weken na chippen bleken er toch wat problemen te zijn ( waarschijnlijk niet door de chip), auto is toen bij de dealer voorzien van nieuwe lambdasensor en waarschijnlijk is ook de software gereset/overschreven ofzo. Iedergeval was het weer 163pk ipv 200.
Bellen naar zip > voor 60 euro mag ie hem weer afleveren om het nog eens te proberen.
Ben benieuwd of hij dit keer langer ervan kan genieten.
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik ben niet zo into tuning standaard is beste
of je moet een knappe turbo monteren zoals deze man

http://www.youtube.com/watch?v=enMDCVKV ... ed&search=
of je moet een knappe turbo monteren zoals deze man

http://www.youtube.com/watch?v=enMDCVKV ... ed&search=
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Mijn grootste bezwaar van Ziptuning is hun matige, kunstmatige, voorlichting. Je hebt voortdurend het gevoel dat:
1) je te maken hebt met alleen maar een marketingorganisatie; standaard e-mailtjes, standaard zinnetjes, etc. etc.
2) zij niet de waarheid spreken over hun software en de daarbij behorende prestaties. Ze claimen alle software zelf te ontwikkelen, en wie gelooft dat nu? rekensom: 60 merken x (gemiddeld) 25* typen x 3 soorten (auto, vrachtauto en bestelwagen) = 4500 software programma's. *verminderd, rekeninghoudend met doublures. Allemaal zelf ontwikkeld..
Over hun werk kan ik niets zeggen. Ernst V heeft ervaring met Ziptuning (335d) en hij is tevreden over de tuning (relatieve verbetering), alhoewel de beloofde waardes helemaal niet werden gehaald na een meting.
Heeft iemand nog meer een chip van Ziptuning? En wat is je ervaring?
groetjes, Ferdinand
1) je te maken hebt met alleen maar een marketingorganisatie; standaard e-mailtjes, standaard zinnetjes, etc. etc.
2) zij niet de waarheid spreken over hun software en de daarbij behorende prestaties. Ze claimen alle software zelf te ontwikkelen, en wie gelooft dat nu? rekensom: 60 merken x (gemiddeld) 25* typen x 3 soorten (auto, vrachtauto en bestelwagen) = 4500 software programma's. *verminderd, rekeninghoudend met doublures. Allemaal zelf ontwikkeld..

Over hun werk kan ik niets zeggen. Ernst V heeft ervaring met Ziptuning (335d) en hij is tevreden over de tuning (relatieve verbetering), alhoewel de beloofde waardes helemaal niet werden gehaald na een meting.
Heeft iemand nog meer een chip van Ziptuning? En wat is je ervaring?
groetjes, Ferdinand
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Spreekt mij totaal niet aan dit bedrijf. Als je site mag geloven persen ze overal meer pk's uit terwijl dit de gerenomeerde tuner nog niet eens lukt. Chiptunen kan iedereen zowat tegenwoordig maar blijft het ook allemaal heel
dat vraag ik me dan af. Van een collega kreeg ik een mailtje dat zijn manager ook helemaal autogek was en software had om te chippen (TDI +30pk voor 100,-) . Leuk aanbod en zal allemaal wel maarre mag ik bedanken
Het lijkt wel of mensen alleen naar de (beweerde) vermogens en de kosten ervan maar of er eventuele andere consequenties aan vast hangen daar staat men niet bij stil volgens mij.
Chippen: of alleen door de specialist a la JD of alleen bij gerenomeerde tuners


Chippen: of alleen door de specialist a la JD of alleen bij gerenomeerde tuners

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha Niels,Niels schreef:Spreekt mij totaal niet aan dit bedrijf. Als je site mag geloven persen ze overal meer pk's uit terwijl dit de gerenomeerde tuner nog niet eens lukt. Chiptunen kan iedereen zowat tegenwoordig maar blijft het ook allemaal heeldat vraag ik me dan af. Van een collega kreeg ik een mailtje dat zijn manager ook helemaal autogek was en software had om te chippen (TDI +30pk voor 100,-) . Leuk aanbod en zal allemaal wel maarre mag ik bedanken
Het lijkt wel of mensen alleen naar de (beweerde) vermogens en de kosten ervan maar of er eventuele andere consequenties aan vast hangen daar staat men niet bij stil volgens mij.
Chippen: of alleen door de specialist a la JD of alleen bij gerenomeerde tuners
Volgens mij ligt het toch wat genuanceerder allemaal. Ik denk zelfs dat, door hun te commerciele en ongeloofwaardige opstelling, de fast-boy-chiptuners hun eigen graf graven. Waarschijnlijk gevoed door hun onderling moordende concurrentie, en markt-pushende en (internet) marketingmethodes, ontwikkelen zij een onbetrouwbaar imago. Het zou zo maar kunnen dat hun software gewoon netjes functioneert, alleen doet hun werkwijze afbreuk aan het product, en schrikt dus klanten af.
Gerenomeerde tuners doen (denk ik) in beginsel niet anders dan de commerciele zippers: er wordt 1 maal een softwareprograma ontwikkeld en uitgetest (commerciele chippers kopen die files in, naar mijn mening). Deze 'file' wordt vervolgens aangeboden (gekopieerd in) aan andere auto's. Bij de gespecialiseerde tuningsbedrijven wordt de ingeladen file, nog eens precies op maat, aangescherpt voor die berteffende auto. Zo bereik je een softwaretuning van pakweg 95% (standaard file) naar 100% (standaardfile + kleine aanpassingen voor de specifieke auto). Kun je leven met 95%, dan is daar helemaal niets mis met de chip van Zipperdepip.
Maar waarom zeggen de commerciele chippers niet gewoon dat zij de files inkopen, van specialisten? Daar is toch niets mis mee dat zij alleen faciliteren om de file in te laden. Het maakt mij, als klant, niets uit wie die file heeft geprogrammeerd, ook al is dat gedaan door Bonny St' Clair, en dat ZipperFLipper alleen maar de standaard file laadt, en daar geld voor vraagt. Zolang de file maar betrouwbaar is doet wat is beloofd. En dat de aftersales en afhandeling bij storingen, goed geregeld is. En waarom zeggen de de commerciele chippers niet gewoon wat de werkelijke waardes zijn?
Op fora hoor ik eerlijk gezegd alleen vermoedens over de slechte prestaties van fast-chippers. Feiten over hun wanprestatie? Nee, die lees ik niet.
Dus, lezende mijn eigen verhaal, kun je misschien concluderen dat die tjipzippers in beginsel gewoon wel goed functioneren? Wie kan er nog wat zinnings over zeggen?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Kijk, daar heb je er weer een. Aneqdote:
Zojuist eens met chipmeister gebeld. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn. Ik vroeg haar naar de chiptuning van een Mini Cooper S 2005 170pk. Het beloofde vemorgen is 204 pk, met de chip van chipmeister.
Een Mini r53s is alleen op > 200 krukaspk te krijgen, met aangepaste software icm. een sneller draaiende compressor. Deze compressor wordt via de multieriem aangedreven door een compressorpoelie. Dus wat moet je doen voor > 200 pk: 1) software veranderen, 2) compressorpoelie verkleinen en 3) een kleinere multiriem plaatsen. Bij de Works gebeurt nog meer, maar dat even terzijde. Vooral de poelie verwijderen is en een ware klus! De hele voorkant moet er af. Alles een dag werk.
De vriendelijke dame in kwestie hielt bij hoog en bij laag vast dat dat allemaal niet nodig was en dat de 204 pk, met de wondersoftware van chipmeister ('Software van het Huis'), gegarandeer was.
Ik schrik toch wel van zoveel nonsence.
Zojuist eens met chipmeister gebeld. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn. Ik vroeg haar naar de chiptuning van een Mini Cooper S 2005 170pk. Het beloofde vemorgen is 204 pk, met de chip van chipmeister.
Een Mini r53s is alleen op > 200 krukaspk te krijgen, met aangepaste software icm. een sneller draaiende compressor. Deze compressor wordt via de multieriem aangedreven door een compressorpoelie. Dus wat moet je doen voor > 200 pk: 1) software veranderen, 2) compressorpoelie verkleinen en 3) een kleinere multiriem plaatsen. Bij de Works gebeurt nog meer, maar dat even terzijde. Vooral de poelie verwijderen is en een ware klus! De hele voorkant moet er af. Alles een dag werk.
De vriendelijke dame in kwestie hielt bij hoog en bij laag vast dat dat allemaal niet nodig was en dat de 204 pk, met de wondersoftware van chipmeister ('Software van het Huis'), gegarandeer was.
Ik schrik toch wel van zoveel nonsence.
-
- Berichten: 9434
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten