Ford Sierra - old skool trackday tool

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Frank_Z06
Auto: Corvette C6-Z06

Re: Ford Sierra - old skool trackday tool

Bericht door Frank_Z06 » 23 apr 2018, 18:25

Zo - even een korte update na een dagje Zandvoort (20 april - HARC);

De Sierra staat nu op kortere Eibach veren (eigenlijk voor een Cosworth) die lagen nog op de plank bij Mebu en de auto staat nu 2 cm hoger dan voorheen met z'n afgezaagde standaard veren (bedankt voor die verfijnde technische ingreep, vorige eigenaar .. :gek: ) en dat staat niet alleen beter maar het rijd ook veel beter. Er zit nu tenminste gevoel in de auto en de shocks slaan niet meer door bij een hobbel of curbstone. Verder zijn er rondom nieuwe Nankang NS 2R semislicks gemonteerd en is alles netjes uitgelijnd etc.

Zandvoort;
Ik begon met wat te hoge bandenspanning en de grip werd merkbaar minder na een rondje of 8 denk ik, koud zat ik op 2.2 en warm op 2.6 dus dat moest omlaag. In de 2e sessie met koud 2.0 gestart en dat ging al beter maar toch nog verlies van grip tegen het einde van de sessie. De 3e en laatste sessie startte ik koud met 1.9 en dat ging best goed tot het einde - nog steeds geen schokkende records maar met zo'n 110 pk moet je geen wonderen verwachten ... in sessie 1 zat ik op tijden rond de 2:30-2:35 (schrik niet ..) en in sessie 2 rond de 2:25-2:30 (afgelezen van de klok op het finishbord - dus niet echt exact) maar in sessie 3 was mijn beste rondje 2:18 en daar was ik wel tevreden over met de Sierra zoals hij nu is. :)
Ik heb nog even een excursie door de grindbak van het Scheivlak gemaakt .. ik blijf dat de mooiste bocht vinden van CPZ ! Ik had een mooie 911 GT3 achter me rijden die me netjes inhaalde bij het aanremmen van het Scheivlak en in mijn beleefdheid om hem wat ruimte te geven ging ik teveel naar links en zat ik naast het schone gedeelte van de baan. En schoof ik mooi rechtuit de grindbak in :'( maar ik ving het goed op en stuurde rustig naast de baan mee met de bocht (even grind uitschudden) en kon gewoon weer verder.

Sessie 4 heb ik gelaten voor wat het was .. die heb ik gebruikt om met wat mensen bij te praten en wat rond te kijken - even relaxen voor het naar huis rijden. Hoewel ik nog steeds het vermogen mis in de Sierra vind ik hem nu wel stukken beter sturen dan voorheen.
Ik ga nog even nadenken of ik met deze auto verder blijf rijden of toch met iets wat meer pk's heeft omdat ik ben gaan circuitrijden zodat ik mijn Corvette beter leer besturen (RWD met ruim 500 pk) en ik betwijfel of dat echt lukt op deze manier.
Iets om nog even over na te denken ! groeten Frank :beer:

Plaats reactie