BMW M140i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M140i

Bericht door Macboy » 01 jan 2017, 23:16

Dat linkje hierboven gaat die M2 toch heel duidelijk eerder op het gas lol. Dit soort filmpjes slaan nergens op als je niet op exact hetzelfde moment het gas erop zet.

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 08:51

Van Joe Achilles? Bij 35:48 en volgend rijdt de M240 al en moet Joe(M2) nog vertrekken, gaat nergens over lol, wat erop volgt is ook leuk, maar 'n al rollende rijdende M240 in de buitenbocht en Joe smashing it, overstuur binnenbocht.Tja. Vanaf 10 mph beginnen zie je dat de M240 aan kan haken blijven, zie ook 'mijn' Autobahnfilmpje. Verschil is dus erg klein. Geintjes in dagelijks verkeer is het gelijk op zegmaar.

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 09:55

Exact... Op de discussie op het einde zeggen ze ook dat de M2 net iets sneller is. In de praktijk kan het zijn dat de m140i een metertje pakt omdat hij een tiende seconde eerder op het gas gaat. Kortom: snel dus zo'n m140i!

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 09:56

Zouden jullie nog een 1m naast de m140i zetten als funauto (gegeven dat de m140i alleen zakelijk te gebruiken is)?

Ik twijfel of een 1M echt leuker is dan een Boxster S. Dat is toch wel heel ff wat anders.

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 11:05

1M is 'meer' fun' dan M2. Erg analoge auto die je meteen pakt welke snelheid ook, zitpositie sturen, balans, powerdelivery(scary). remmen zijn kut:)
Ik weet van mezelf dat ik 'n 1M (en ik mis 'm wel eens....) 100x leuker vindt dan any Boxster(S) , maar dat ligt aan mijn manier van rijden/DF. Voor iedereen anders. GT4 Cayman ja dat is echt andere koek, de rest ontloopt mekaar niet, de ene messcherp strak(Porsche) de ander speels en krachtig(BMW 1M/M2) en provocerend(1M/M2)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M140i

Bericht door Macboy » 02 jan 2017, 11:53

Een 1M naast een M140i is natuurlijk compleet zinloos. Maar goed als je het geld ervoor hebt waarom niet ?

De 1M is veel ruiger motorisch, de turbo knalt er als een idioot in na een halve seconde. De 1M heeft daarnaast een mechanische directheid in het stuur die je nergens meer tegen zal komen binnen het BMW gamma. De M140i is meer lineair en op comfort gericht maar wel net zo snel als de 1M.

Ik zou óf een M140i rijden of een 1M. Beiden naast elkaar is denk ik echt geld wegbranden.

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 11:59

1M/M2 is echt sportief, M140i is een 1 serie met 'n enorm krachtige motor....

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 12:04

Die m140i is er nu eenmaal, voor puur zakelijk gebruik. Dus dat staat vast.

Feit is, dat ik daarnaast een auto voor prive wil hebben die ook leuk is. Dat is nu een 987 Boxster S. En ik overweeg om die te vervangen voor een 1M. Geinig, ik las hier op het forum dat Sjoerd precies hetzelfde dilemma had in 2013.

Macboy, mijn gevoel is juist dat een 1M niet geld wegbrandt. Een F80 M3 kopen is geld wegbranden. Een 1M is redelijk waardevast dus kost alleen verzekering / onderhoud / MRB / brandstof.

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 12:09

Klopt Twist.

Maar.... 987Boxster S tevreden mee? Dan houden.

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 12:13

Ik ben er zeker tevreden mee. Echter ik vind het ook leuk om af en toe te wisselen, zodat ik alle leuke auto´s kan proberen. En de 1M staat zeker in het rijtje leuke auto´s! Daarnaast ook wel praktisch dat er kinderen meekunnen in noodgeval. En ik kan er nu net een aantrekkelijk kopen waardoor hij denk ik niet zal afschrijven.

Verandert dat je mening Robin?

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 14:11

Als je 'n sperdiff op je M140i hebt/doet zou ik de 987 houden. 1M is 'te' extreem autootje(moet je liggen, mij wel, veel extremer dan vele Porsches) , maar M140i ben je ook prima bediend en heb je de Boxster als open 'natuurauto'. Best of both worlds.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M140i

Bericht door GTRene » 02 jan 2017, 14:28

leuk, maar soms ook lastig al die keuzes :-)

Gebruikersavatar
Arjan S.
Berichten: 240
Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
Auto: G31 540i xDrive

Re: BMW M140i

Bericht door Arjan S. » 02 jan 2017, 14:32

Hoe bevalt de B58 motor t.o.v. de N55? Merk toch dat de N54's en N55's (met of zonder PPK) waarin ik heb gereden de laatste 500 toeren wat inhouden. Turbo van de B58 moet wat groter zijn, blijft ie gaan?

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 14:35

Nee, de pret is zelfs wat eerder voorbij dan bij een N55. Veel meer een koppelmotor nog

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 14:40

B58 heeft grotere turbo dan N55, waardoor meer headroom voor tuning. De N55 in M2 is aangepast by M, maar de 'te kleine turbo' is de relatief zwakste schakel, dus de turbo in de N55 werkt al wat tegen de grens, bij B58 niet. N55 bij mij is 6500 wel klaar, tuurlijk draait ie 7000+ maar heeft geen zin inderdaad. N54 was zo lekker hoekig, mis ik wel vaak.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M140i

Bericht door Will F. » 02 jan 2017, 14:42

Ik zou de 987 wisselen voor een 981 moet kunnen voor 60k uit Duitsland of België. Die schrijven echter nog wel een beetje af. Zou een 991 ook niet kunnen, dat is erg leuk met kids. Die valencia 1M uit Belgie zou ik wel een Carpass (Belgische NAP) van willen zien voor aankoop. Verder vind ik 60k een hoop geld voor een 1M, de aantallen rechtvaardigen het wellicht maar zou dat zich ook niet eens kunnen keren, net als de waardering van aandelen, grondstoffen etc. De introductie-auto's waren trouwens valencia orange, wellicht was dit een persdemo en vandaar die koppeling.

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 14:45

Will, goed verhaal, maar waar vind je nog 'n best moderne compacte achterwielaandrijver met handbak lsd analoog, waarbij er echt 'n surplus aan vermogen ervoor zorgt dat onderstuur niet je probleem is?:)
In >3 jaar tijd nooit 't gevoel gehad van mag wel sneller....

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 14:49

Thanks Robin en Will! Bevestigt een beetje mijn gevoel. 981 of 991 met kids zou ook leuk zijn over een tijdje. De GTS'sen zijn super.

Enige reden om voor 1M te gaan is als ik hem nu gunstig en met carpass kan kopen. Dan kan hij altijd over 1 a 2 jaar weer omgeruild worden voor een 981 ofzo. Of niet natuurlijk als hij zo goed bevalt. Ik heb zoveel 1 series gehad en ben enorm fan ervan, dat ik denk dat de 1M me ook goed zou bevallen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43227
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M140i

Bericht door Arthur » 02 jan 2017, 16:43

Hoe graag ik ook een 1M zou willen, ik zou hem niet combineren met een 140i. Dan kwam de 140i er niet, en zeker niet zakelijk. Nu zit ik niet in jouw situatie en de 140i heb je al... Dan zou ik de 987S houden of idd voor een 981S gaan. Heb je van alles wat, zeker met de 535i er nog bij. Mooie combinatie iig!
Ohja, een VO 1M hoefde ik echt niet, hoe goed de prijs en km's ook zouden zijn. Wat oogt zo'n ding al fout zeg, helemaal icm zwarte wielen, zoals je ze wel eens ziet :hmmm:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M140i

Bericht door Will F. » 02 jan 2017, 17:10

Helemaal mee eens Robin! Maar of VO nou zo'n courante kleur is, in de (californische) zon werkt het wel maar in het overwegend grijze NL weer :hmmm:

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: BMW M140i

Bericht door jottemj » 02 jan 2017, 17:15

Een 1M rijdt leuker dan het normale gamma, dat zeker en zoals genoemd is het stuurgevoel gewoon beter dan de nieuwe modellen. Maar om er nou een Boxster voor te laten staan. Ik heb deze afweging ook gemaak toen ik nog een 130i reed en voor mij is het de 987S geworden, mede omdat ik de sprong naar de 1M niet echt groots vond tov de investering.

Robin
Berichten: 55326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i

Bericht door Robin » 02 jan 2017, 17:19

VO, tja mooi, omdat we weten dat 't een 1M kleur is en het boeit niet echt want als je erin rijdt vergeet je de kleur meteen:)
Alhoewel ik zwart en wit eerder blief.

Als je uit 'n 130i komt is de 1M ook anders en sportiever/gekker/meer connected/betrokken, maar minder verschil dan dat je een 1M tegenover 'n M140 zet. Analoge generatie tegen nieuwe digi kar.

De eerste lichting 1 series vanaf 2004 was/is geweldig qua rijden sturen wegligging, daarbij is de nieuwe lichting bijna Mercedes/Citroenisch jammergenoeg. Imho...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28657
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW M140i

Bericht door Martijn_bmw » 02 jan 2017, 17:23

^^ Dat laatste klopt helaas voor alle nieuwe / F** modellen van BMW vind ik... zeker de non-M modellen veel softer en afstandelijker geworden helaas

Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: BMW M140i

Bericht door Twist » 02 jan 2017, 21:15

Arthur schreef:Hoe graag ik ook een 1M zou willen, ik zou hem niet combineren met een 140i. Dan kwam de 140i er niet, en zeker niet zakelijk. Nu zit ik niet in jouw situatie en de 140i heb je al... Dan zou ik de 987S houden of idd voor een 981S gaan. Heb je van alles wat, zeker met de 535i er nog bij. Mooie combinatie iig!
Ohja, een VO 1M hoefde ik echt niet, hoe goed de prijs en km's ook zouden zijn. Wat oogt zo'n ding al fout zeg, helemaal icm zwarte wielen, zoals je ze wel eens ziet :hmmm:
Tja, is wel een beetje een fout ding. Maar ik zou hem alleen om die kleur niet laten staan. Hij heeft zwarte wielen, die zou ik wel direct weer zilver laten spuiten.

Als ik hem nu kan kopen, een jaar rijden en voor een paar duizend euro meer inruilen op een 981S, klinkt best aantrekkelijk!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M140i

Bericht door Macboy » 03 jan 2017, 01:54

Als dat kan gewoon doen ! Hoewel ik altijd liever een cabrio ernaast zou willen. Maar goed de 1M wil je duidelijk van je lijstje afstrepen. Het verstand zegt duidelijk 981. Maar wie luistert daar naar ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 11 gasten