Twee andere opties die ik ook niet uitsluit: Perez of Sainz. Perez heeft ook de ervaring en snelheid en heeft eerder in een topteam (McLaren) gereden. Maar ik denk niet dat Force India hem laat gaan, nadat ze ook al de Hulk zijn verloren. Zelfs niet voor korting op de motoren. Sainz zou ook nog kunnen. Die had dit jaar een erg goed seizoen bij Toro Rosso en heeft tegelijkertijd weinig kans om de komende jaren door te schuiven naar Red Bull, daar zitten Ricciardo en Verstappen t/m 2019. Red Bull kan hem domweg geen promotie bieden voorlopig, hij zit dus ietwat op slot bij Toro Rosso. Wellicht is daar een opening voor hem, tegen betaling uiteraard. Pierre Gasly zou dan als kersvers GP2 kampioen alsnog kunnen doorschuiven naar Toro Rosso.
Alle andere toprijders zitten vast in contracten. En bovendien hebben ze in Hamilton natuurlijk al een absolute topper. Er hoeft dus niet persé een rijder naast uit de absolute top. Hoewel ik hoop op Alonso denk ik niet dat Mercedes zit te wachten op een vernieuwde Hamilton - Alonso strijd.
Ik geloof er niets van dat ze één van hun eigen junioren Wehrlein of Ocon doorschuiven naar het hoofdteam. Nog onvoldoende bewezen en het gaat Mercedes toch vooral om de constructeurstitel. Dan heb je ervaren rijders nodig die de punten binnen brengen.
Nog 1 outsider die we niet moeten uitsluiten: Jenson Button!
Interessante tijden weer.