Dealers en moeilijk proefrijden.. onbegrijpelijk..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dealers en moeilijk proefrijden.. onbegrijpelijk..
Goede en minder goede ervaringen, zelfs bij Porsche minder goed, later ruimschoots goedgemaakt. Ook auto`s zo uit de folder gekocht.
Dan resteert de vraag wat de waarde van een proefrit is? Bij een occassion is daar zeker iets voor te zeggen, bij nieuw ligt het wat anders IMO. Een proefrit brengt niet gelijk alle plussen en minnen goed in beeld, zeker als je op onbekend terrein rijdt. Na een paar maand kan het plaatje er geheel anders uitzien.
Dan resteert de vraag wat de waarde van een proefrit is? Bij een occassion is daar zeker iets voor te zeggen, bij nieuw ligt het wat anders IMO. Een proefrit brengt niet gelijk alle plussen en minnen goed in beeld, zeker als je op onbekend terrein rijdt. Na een paar maand kan het plaatje er geheel anders uitzien.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Het is lastig om binnen 1,5 uur een oordeel te moeten vellen over een auto, maar toch zegt het wel iets over de auto. Er zijn altijd zaken die je direct opvallen en waar je mogelijk over kunt irriteren of juist erg blij van wordt. Of dat je nog een aanpassing moet doen (bv investeren in de sportstoelen omdat de gewone stoelen net niet fijn zijn, of audioupgrade oid).
Ik heb overigens ook wel eens zonder proefrit een auto gekocht. Mijn Golf GTD bijvoorbeeld. Dan weet je vooraf redelijk goed wat je krijgt vanwege eerdere ervaringen met GTI en andere VAG producten.
Ik heb overigens ook wel eens zonder proefrit een auto gekocht. Mijn Golf GTD bijvoorbeeld. Dan weet je vooraf redelijk goed wat je krijgt vanwege eerdere ervaringen met GTI en andere VAG producten.
- Hielke
Ik kan niet in 10 minuten beoordelen of een auto DE auto is, maar ik kan wel in 10 minuten beoordelen of een auto het absoluut NIET is. Ik begrijp die voorkeur voor proefritten van 1,5 uur of een halve of hele dag dan ook niet.
Een auto kopen zonder te proefrijden kan natuurlijk niet. Concurrerende auto's negeren kan ook niet. Dus moet er veel proef gereden worden. Een ritje van 15-20 minuten (als je de route vooraf een beetje plant) is dan voldoende. De twee besten uit de ritten rij je dan vooraf aan de koop wat langer.
Vooraf onderhandelen over een auto waarvan je niet weet of je 'm na een proefrit nog interessant vindt? Ik kan er de logica niet van inzien. Als de rit niet bevalt gaat de deal niet door, bevalt de de rit wel dan staat de handelaar juist sterker. Rij als handelaar anders mee om alles onder controle te houden.
Een auto kopen zonder te proefrijden kan natuurlijk niet. Concurrerende auto's negeren kan ook niet. Dus moet er veel proef gereden worden. Een ritje van 15-20 minuten (als je de route vooraf een beetje plant) is dan voldoende. De twee besten uit de ritten rij je dan vooraf aan de koop wat langer.
Vooraf onderhandelen over een auto waarvan je niet weet of je 'm na een proefrit nog interessant vindt? Ik kan er de logica niet van inzien. Als de rit niet bevalt gaat de deal niet door, bevalt de de rit wel dan staat de handelaar juist sterker. Rij als handelaar anders mee om alles onder controle te houden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik vind het juist heel logisch om eerst over de prijs te onderhandelen, zeker als de auto ver weg staat. Daar voorkom je teleurstellingen mee. Verder is er, wat mij betreft, voor beide wat te zeggen. Ik voel me prettiger als ik weet dat de prijs geen struikelblok is. Hiermee voorkom ik ook dat ik te gretig wordt. Maar wellicht zijn anderen hier koeler in. Ik weet dat ik dan de auto graag wil hebben als ie na de proefrit bevalt. Vanuit het proefrit oogpunt is dat dus idd wel logischer om dat als handelaar te laten doen. Dan staat ie idd sterker.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Wat mij betreft eerst een inruilindicatie via mail als er een grote afstand moet worden afgelegd naar desbetreffende dealer. Daarna een proefrit en als laatste onderhandelen.
- Macboy
De Porsche dealer was ook ongekend. Meerdere keren proefrit aangeboden. Meerder keren geweigerd en gezegd dat ik nog niet weet of het financieel haalbaar is. En dan dwingen ze je gewoon te rijden. Geweldig

Nee BMW in Hoogeveen gekocht. De Mini hier in Apeldoorn.Eric Z schreef:Zelfde dealer als van je bmw's?
Toen ik de auto een hele middag mee kreeg maar na 15min al genoeg wist vond je dat raar. Vandaag ook weer paar uur de Mini Cooper SD meegekregen. Maar na 30km was alles al meteen (in negatieve zin) duidelijk. Toch is soms een langere rit beter om de negatieve punten bij een korte rit te laten verdwijnen. Andersom kan een korte enthousiaste rit ook soms een verkeerde indruk geven (zie Romo).Hielke schreef:Ik kan niet in 10 minuten beoordelen of een auto DE auto is, maar ik kan wel in 10 minuten beoordelen of een auto het absoluut NIET is. Ik begrijp die voorkeur voor proefritten van 1,5 uur of een halve of hele dag dan ook niet.
- Hielke
Nee, ik heb niet tegen je gezegd dat die 15 minuten te weinig waren.
Je had aan die 15 minuten genoeg om te kunnen constateren dat de mx5 veel overhelt, maar je concludeerde vervolgens niet dat dit een dealbraker voor je zou zijn. Je verwachtte dat grotere velgen met plattere banden een remedie konden zijn. Of de 2 liter versie met Bilstein dempers. Je zult 'm dus, als je die behoefte nog hebt, in andere configuraties moeten rijden. Persoonlijk verwacht ik dat alle versies zullen overhellen.
Je had aan die 15 minuten genoeg om te kunnen constateren dat de mx5 veel overhelt, maar je concludeerde vervolgens niet dat dit een dealbraker voor je zou zijn. Je verwachtte dat grotere velgen met plattere banden een remedie konden zijn. Of de 2 liter versie met Bilstein dempers. Je zult 'm dus, als je die behoefte nog hebt, in andere configuraties moeten rijden. Persoonlijk verwacht ik dat alle versies zullen overhellen.
-
Je gaat voorbij aan het feit dat ik juist aangaf dat ik gebaseerd op model en tech specs wel interesse heb, maar nog helemaal niet weet hoe de auto's rijden, dus dat eerst moet proefrijden om te bepalen of ik het wel wat vind, ik ben geen gemiddelde bestuurder die snel tevreden is, ik heb best eisen en lang niet alle auto's voldoen daar aan.Arthur schreef:Ik vind het juist heel logisch om eerst over de prijs te onderhandelen, zeker als de auto ver weg staat. Daar voorkom je teleurstellingen mee. Verder is er, wat mij betreft, voor beide wat te zeggen. Ik voel me prettiger als ik weet dat de prijs geen struikelblok is. Hiermee voorkom ik ook dat ik te gretig wordt. Maar wellicht zijn anderen hier koeler in. Ik weet dat ik dan de auto graag wil hebben als ie na de proefrit bevalt. Vanuit het proefrit oogpunt is dat dus idd wel logischer om dat als handelaar te laten doen. Dan staat ie idd sterker.
Het is van de zotte om met die achtergrond vooraf over een prijs in principe eens te willen worden..
Ik moet eerst kunnen rijden om te kijken of ik het überhaupt wat vind. Daarna komt (misschien) afhankelijk van de rij ervaring en bij proefrit mogelijk bemerkte manco's pas de onderhandelingsfase...
Een verkoper die op voorhand eisen stelt aan een potentiële klant, die snapt het in mijn optiek niet. Ik als klant "gun" hem straks mogelijk een verkoop. Het is geen gunst dat ik mag kopen, ik ben degene die het geld moet afdragen.
Ik vind het altijd verbijsterend dat mensen zich soms (met name bij exclusievere producten) een koop door verkoper "gegund" laten worden.. Get real, verkoper wil verkopen, dus mag daar ook wat voor doen om mij als koper te interesseren. Exclusiviteit geneuzel, dat ik iets bijzonders mag kopen wat mogelijk niet iedereen heeft ben ik niet vatbaar voor, irriteert mij juist.
Een nieuwe auto ongereden kopen heb ik ook 1x gedaan, want ik kende de voorgaande versies en die waren goed.... nou, dat gold dus niet voor de nieuwe!. Weggedrag duidelijk minder dan wat ik van de voorgangers gewend was en daardoor in eerste instantie flink spijt.
Is uiteindelijk wel goed gekomen door wijziging dempers, veren en stabi's, maar doe dat dus NOOIT meer!
- Arthur
M'n reactie was obv Hielke z'n post.
-
Trouwens, ik hoef geen uren proef te rijden.
Normaal gesproken weet ik binnen 1- 1,5 uur wel of het iets naar mijn zin is en heb dan wel bemerkt wat er aan eventuele duidelijke manco's aan mankeert...
Normaal gesproken weet ik binnen 1- 1,5 uur wel of het iets naar mijn zin is en heb dan wel bemerkt wat er aan eventuele duidelijke manco's aan mankeert...
- RVV
Ik denk altijd maar zo, geen hand vol maar een land vol.
- alt
Sommige autoverkopers hebben enige mensenkennis op gedaan in hun vak van auto's verkopen.
Horen tijdens het gesprek wat voor vlees zij in de kuip hebben.
Daarbij komt het is hun auto die zij willen gaan verkopen & niet de auto van de binnen komende klant, die denkt dat het gewoon is dat alles kan.
Het is een gunst om in andermans auto te mogen rijden.
Sommige bedrijven vinden dat zij aan een bepaald publiek hun waren moeten slijten.
Andere bedrijven zijn veel toegankelijker.
Dat is hun filosofie.
Daar kan wel\of niet mee eens zijn.
Ik heb zelf nooit problemen bij het kopen van auto gehad.
Maar vaak in het verleden van kennissen gehoord dat bij Mercedes Benz je niet eens te woord werd gestaan.
Maar dat is nu wel anders.
Ik heb voor dat ik de Tesla gekocht heb bij 3 Mercedes Benz dealers met gebruikte & nieuwe S klasse's proefgereden, maar niets gekocht.
Mijn oudste dochter heeft later wel een nieuwe Mercedes Benz gekocht..
Ik vind, je mag je wel duidelijk op stellen wat je wilt, maar je mag geen eisen stellen als je bij een ander op bezoek komt.
Laat het duidelijk wezen, het de dealer/handelaar zijn TOKO, niet jouw TOKO.
Horen tijdens het gesprek wat voor vlees zij in de kuip hebben.
Daarbij komt het is hun auto die zij willen gaan verkopen & niet de auto van de binnen komende klant, die denkt dat het gewoon is dat alles kan.
Het is een gunst om in andermans auto te mogen rijden.
Sommige bedrijven vinden dat zij aan een bepaald publiek hun waren moeten slijten.
Andere bedrijven zijn veel toegankelijker.
Dat is hun filosofie.
Daar kan wel\of niet mee eens zijn.
Ik heb zelf nooit problemen bij het kopen van auto gehad.
Maar vaak in het verleden van kennissen gehoord dat bij Mercedes Benz je niet eens te woord werd gestaan.
Maar dat is nu wel anders.
Ik heb voor dat ik de Tesla gekocht heb bij 3 Mercedes Benz dealers met gebruikte & nieuwe S klasse's proefgereden, maar niets gekocht.
Mijn oudste dochter heeft later wel een nieuwe Mercedes Benz gekocht..
Ik vind, je mag je wel duidelijk op stellen wat je wilt, maar je mag geen eisen stellen als je bij een ander op bezoek komt.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ben ik het mee eens, maar als je niets verkoopt blijft er weinig van je toko over. Mij is ook wel eens verzocht eerst een afspraak over de prijs te maken voordat ik mocht rijden. Die meneer heb ik vriendelijk de hand geschud en nog succes gewenst. Was geen dealer, maar ook met onze lokale BMW dealer (Martinistad Groningen) heb ik wel de nodige onplezierige woordewisselingen gehad. Ging helemaal nergens over. Maar voor een aankoopeuring (voor mij de verkoop) van mijn 130i was er geen vuiltje aan de lucht. Koffie met een koekje was geen probeem. Soms hangt het er maar net vanaf wie je helpt, maar sommige verkopers houden er rare gewoonten op na.alt schreef:.
- tomgtr
Natuurlijk MAG elke dealer zich als eikel opstellen, het is inderdaad hun toko. Maar klant is koning principe vergeten en je bent ten dode opgeschreven. Het wordt steeds eenvoudiger om vanuit je stoel de goedkoopste te zoeken. Als je de oorlog miet meer kan winnen op prijs zal je het van je service moeten hebben.
- Peric
En juist dát schijnen sommige nog niet te willen begrijpen..
- MarkS
Zelden zo'n flauwekul gelezen. Dit lijkt me toch echt de omgekeerde wereld. Je zult het wel goed bedoelen maar dit is natuurlijk precies wat er bij bepaalde bedrijven/verkopers mis gaat/ontbreekt. Klantgerichtheid.alt schreef:Ik vind, je mag je wel duidelijk op stellen wat je wilt, maar je mag geen eisen stellen als je bij een ander op bezoek komt. Laat het duidelijk wezen, het de dealer/handelaar zijn TOKO, niet jouw TOKO.
Alsof het een gunst is dat jij als consument/klant ergens een product mag afnemen. Voor die situaties is maar één remedie, er met een hele grote boog omheen lopen.
- RS-Ron
Op zoek naar de nieuwe auto voor mijn vrouw heel Nederland gezien. Uiteindelijk een nieuwe Seat ST gekocht aan de andere kant van Nederland. Proefrit geen probleem, waar we ook kwamen. Was laatst bij de Mercedes AMG dealer in Breda en die deed even een boekje open wat ze de laatste jaren mee hebben gemaakt met zogenaamde "proefrijders". Ik kan mij dan wel voorstellen dat ze behoorlijk voorzichtig zijn. Nu winkel ik niet in de prijsklasse van +100k dus ik kijk naar een andere auto dan bijv. een BMW M3 nieuw uit de catalogus. Voor de middeklasser zoals een Seat Leon of Skoda Octavia was het wat mij betreft prettig winkelen. Ben nu voor mijzelf een kleine daily aan het zoeken.......... Gewoon een licht leuk scheurijzertje. Wilde eerst een Japannertje, lekker goedkoop wbt onderhoud en lekker degelijk. Bij de dealer(s) wisselende ervaringen. Idd geen proefrit voordat we het over de prijs eens zijn. Ben ik altijd duidelijk in: ik kan lezen, zie dus de vraagprijs en jij hoort na de proefrit wat ik er voor over heb........... Zo niet, goedemiddag. Als ik, zoals afgelopen vrijdag, een verkoper heb die zuchtend en steunend de auto voorziet van groene platen en ik na 50 meter merk dat de auto bijna haaks linksafslaat als ik het stuur loslaat zet ik hem na 30 seconden weer voor de garage en wens ik hem succes met de verkoop. Bij de Toyota dealer wel weer prettig geholpen, wist alleen na 10 minuten weer precies waarom we de Yaris van vrouwlief al na een jaar hebben verkocht, ik zit voor geen meter in zo'n ding. Gisteren gewoon particulier bij een liefhebber auto bekeken en dat beviel me nog het best. Autootje ook trouwens.
Gr Ron
Gr Ron
- Macboy
Goed verhaal Mark zo is het maar net
@Hielke: je haalt twee dingen door elkaar. Ik had het hier over de Mini die ik na 15min inleverde terwijl ik er 4 uur in mocht rijden. Dacht dat je dat zo vreemd vond. De Mazda mocht ik maar 17km mee maken vandaar dat ik die na 15min moest inleveren. Had er graag - ondanks het overhellen - langer in willen rijden.

@Hielke: je haalt twee dingen door elkaar. Ik had het hier over de Mini die ik na 15min inleverde terwijl ik er 4 uur in mocht rijden. Dacht dat je dat zo vreemd vond. De Mazda mocht ik maar 17km mee maken vandaar dat ik die na 15min moest inleveren. Had er graag - ondanks het overhellen - langer in willen rijden.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Van beide kanten valt wat te zeggen. Interessante ideeen en insteken.
Maar hoe zit dit? De klant(wij/jullie) heeft toch ook 'n inruiler vaak?
In dat geval is het altijd het toe te betalen bedrag wat telt.
Ik wil proefrijden in 'n Audi RS3 bijv, maar kom aan met 'n 2011 Saab 9 nogwat met maar 50k km. Ik wil de hoofdprijs. De dealer ziet me al aankomen: "wat moet ik met die Saab." Hoe 't ook balen is voor mij, dan snap ik dat ik niet hoef te proefrijden. Want 't wordt toch niks(gechargeerd voorbeeld zwart wit)
Of is dit allemaal zonder inruil?
Maar hoe zit dit? De klant(wij/jullie) heeft toch ook 'n inruiler vaak?
In dat geval is het altijd het toe te betalen bedrag wat telt.
Ik wil proefrijden in 'n Audi RS3 bijv, maar kom aan met 'n 2011 Saab 9 nogwat met maar 50k km. Ik wil de hoofdprijs. De dealer ziet me al aankomen: "wat moet ik met die Saab." Hoe 't ook balen is voor mij, dan snap ik dat ik niet hoef te proefrijden. Want 't wordt toch niks(gechargeerd voorbeeld zwart wit)
Of is dit allemaal zonder inruil?
- Arthur
In mijn geval bijna altijd met inruil. Dat is ook de reden dat ik het eerst over de prijs eens wil zijn. Of iig een indicatie waar op voort te borduren is. Stel je wilt max 20k toeleggen en dealer A wil 27k toe hebben, dan weet ik dat ik niet op pad hoef. Maar bij 22k toe kun je mss nog eens langsgaan. Of hij zit al onder je max. Dan kun je er dus wel ff heen. Zo probeer ik het eruit te filteren. Met nieuwe auto's is dat natuurlijk erg makkelijk, die is bij elke dealer hetzelfde. Bij gebruikt wordt het iets lastiger omdat je vaak niet kunt vergelijken omdat de auto's verschillen in prijs en/of uitrusting. Of in geval van "jouw" RS3, die zijn er niet veel.
-
Ik onderhandel eigenlijk ook altijd voordat ik ga rijden.
Mocht het dan tegenvallen kan je het ook gewoon zeggen en word het ook gewoon geaccepteerd.
De ene dealer moet je het alleen zelf aangeven dat je nu wel op het punt zit dat je ongeveer weer wat je wil, maar dat rijden het maakt of breekt. Bij mij was dat met de Seat Leon ST vs Golf. Leon had de voorkeur, tot dat ik er mee was wezen rijden. Toen had ik in de Leon toch wat meer plastic gevoel, en dat terwijl de golf juist een veel hogere indruk achter liet. Bij de BMW dealer kreeg ik vrij vlot een 1 serie mee, want ik had de kinderwagen
niet mee. Hier heb je de sleutels, ga thuis maar even passen. Kwa rijders auto's blijft dat toch de beste verkoop 'truc'. Maar; Ik had wel eerst de offerte klaar liggen voordat ik ging rijden.
Mocht het dan tegenvallen kan je het ook gewoon zeggen en word het ook gewoon geaccepteerd.
De ene dealer moet je het alleen zelf aangeven dat je nu wel op het punt zit dat je ongeveer weer wat je wil, maar dat rijden het maakt of breekt. Bij mij was dat met de Seat Leon ST vs Golf. Leon had de voorkeur, tot dat ik er mee was wezen rijden. Toen had ik in de Leon toch wat meer plastic gevoel, en dat terwijl de golf juist een veel hogere indruk achter liet. Bij de BMW dealer kreeg ik vrij vlot een 1 serie mee, want ik had de kinderwagen

- Macboy
Krijg woensdag de hele (!) dag een Mini Cabrio John Cooper Works mee. Dus het kan allemaal wel. Wat een geweldige dealer is het toch. Zo verkoop je ook gewoon een auto want de Mini bestel ik dus daar. Nu maar hopen dat ie minder geweldig is dan ik denk...
- Will F.
verkeerde draadje
- PD power
Het is heel simpel, als je de verkoper kunt overtuigen dat je geïnteresseerd bent, zal een proefrit nooit een probleem zijn, helaas zijn er mensen die overal in willen proefrijden, en uiteindelijk alleen maar een punto schraper kopen
, dus het verhaal heeft altijd 2 kanten.
Ik snap dus ook donders goed dat dealers en garages er een bepaald beleid op na houden, Dit is niet verpest door de deze bedrijven, maar door de zgn zelfbenoemde testpiloten.

Ik snap dus ook donders goed dat dealers en garages er een bepaald beleid op na houden, Dit is niet verpest door de deze bedrijven, maar door de zgn zelfbenoemde testpiloten.
-
Ik zal wel heel simpel zijn dat ik het een vreemde gang van zaken vond..
En enkele mensen halen hierboven situaties aan die helemaal niet van toepassing zijn voor het geval dat ik omschreef...
Ik gaf bij verkoper aan dat op basis van specs en uiterlijk ik mogelijk geïnteresseerd ben in een 5 Touring of X5 met de 50d motor. ik daarom graag de bij deze dealer aangeboden 5 Touring occasion wil proefrijden en dan ook nog elders de X5 (omdat zij die niet hebben).
Ik op basis van de proefritten dan mogelijk interesse kan hebben, in hun touring,...
Lijkt mij helder verhaal.
Verkoper is uiteraard geheel vrij om te zeggen dat hij op die basis niet wil laten proefrijden, is zijn goed recht.
Maar als hij mij vertelt dat er pas proefgereden kan worden nadat we in principe een prijs overeengekomen zijn...
Dan snapt hij het niet helemaal volgens mij
Ik ga (al eerder aangegeven) niet onderhandelen over een auto die ik tijdens een eventuele proefrit mogelijk niet eens naar mijn zin vind rijden (bovendien heb ik tevoren al gezegd ook nog met een ander model te willen rijden) en ik weiger een soort onderhandeling toneelstukje op te gaan voeren om een proefrit te mogen maken, is in mijn optiek omgekeerde gang van zaken.
En ik ga al helemaal niet 100Km rijden om een auto te bekijken als ik bij voorbaat weet dat voornoemd moeilijk wordt gedaan over een proefrit.
Ik bel juist tevoren op met duidelijk verhaal wat ik graag wil en waarom, ook om niet zomaar op de stoep te staan en de auto dan niet beschikbaar blijkt te zijn. De gegeven vereiste voor onderhandelingen vind ik met de door mij duidelijk aangegeven reden voor proefrit getuigen van ernstig gebrek aan inschattingsvermogen.
Nee ik heb geen frustraties,
die ik hier kwijt wil en ja, er zijn ook andere te koop, dus uiteraard val ik deze dealer niet meer lastig en kijk wel elders..
Ik plaatste dit topic uitsluitend om mijn verbazing te uiten over de gang van zaken..
En enkele mensen halen hierboven situaties aan die helemaal niet van toepassing zijn voor het geval dat ik omschreef...
Ik gaf bij verkoper aan dat op basis van specs en uiterlijk ik mogelijk geïnteresseerd ben in een 5 Touring of X5 met de 50d motor. ik daarom graag de bij deze dealer aangeboden 5 Touring occasion wil proefrijden en dan ook nog elders de X5 (omdat zij die niet hebben).
Ik op basis van de proefritten dan mogelijk interesse kan hebben, in hun touring,...
Lijkt mij helder verhaal.
Verkoper is uiteraard geheel vrij om te zeggen dat hij op die basis niet wil laten proefrijden, is zijn goed recht.
Maar als hij mij vertelt dat er pas proefgereden kan worden nadat we in principe een prijs overeengekomen zijn...
Dan snapt hij het niet helemaal volgens mij

Ik ga (al eerder aangegeven) niet onderhandelen over een auto die ik tijdens een eventuele proefrit mogelijk niet eens naar mijn zin vind rijden (bovendien heb ik tevoren al gezegd ook nog met een ander model te willen rijden) en ik weiger een soort onderhandeling toneelstukje op te gaan voeren om een proefrit te mogen maken, is in mijn optiek omgekeerde gang van zaken.
En ik ga al helemaal niet 100Km rijden om een auto te bekijken als ik bij voorbaat weet dat voornoemd moeilijk wordt gedaan over een proefrit.
Ik bel juist tevoren op met duidelijk verhaal wat ik graag wil en waarom, ook om niet zomaar op de stoep te staan en de auto dan niet beschikbaar blijkt te zijn. De gegeven vereiste voor onderhandelingen vind ik met de door mij duidelijk aangegeven reden voor proefrit getuigen van ernstig gebrek aan inschattingsvermogen.
Nee ik heb geen frustraties,

Ik plaatste dit topic uitsluitend om mijn verbazing te uiten over de gang van zaken..