BMW 135i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: BMW 135i

Bericht door maarten22 » 16 nov 2014, 20:32

Ik kon een vergelijkbare auto(ook door Beek gedaan) mooi niet bijhouden met een 360 spider :thumbup:

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: BMW 135i

Bericht door Walter » 17 nov 2014, 00:38

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 135i

Bericht door GTRene » 17 nov 2014, 01:06

nu ik dat zo zie, weet ik nog van bij een renault 18 Turbo van heeeel lang geleden, dat je die wastegate zo kon stellen dat ie bv later open gaat oid en de turbo dus meer druk opbouwt en je zo meer power kreeg :mrgreen:

had namelijk een keer de turbo kapot, wilde net een auto inhalen snachts en ineens ene boel kabaal en geratel maar geen turbo druk meer :mrgreen:
kon nog gewoon rustig naar huis rijden, de turbo as was gebroken dus 1 schoep rammelde er los in zeg maar.

toen op naar de sloop en voor 150,- gulden ene andere turbo gekocht en toen zag ik hoe dat systeem werkte...dus maar door de borging gedraaid en wat later los laten komen...resultaat meer power :df:
goedkope tuning destijds.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1142
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Locatie: Friesland

Re: BMW 135i

Bericht door bartb » 17 nov 2014, 09:50

Ging dat altijd maar zo, dan was het een stuk makkelijker :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: BMW 135i

Bericht door Tom van H. » 17 nov 2014, 12:29

Mooie cijfers die 450+ pk. Wil in de toekomst waarschijnlijk ook voor een turbo-vergroting gaan voor m'n 135i, maar laat het waarschijnlijk dan bij Mosselman doen in Harskamp, die doen het zelf en scheelt dus een boel heen en weer gestuur naar Amerika :)
Heb je ook een andere benzinepomp erop zitten? Naar ik begrijp zou dat wel nodig zijn om zulke vermogens te halen.

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 17 nov 2014, 13:23

Tom van H. schreef:Mooie cijfers die 450+ pk. Wil in de toekomst waarschijnlijk ook voor een turbo-vergroting gaan voor m'n 135i, maar laat het waarschijnlijk dan bij Mosselman doen in Harskamp, die doen het zelf en scheelt dus een boel heen en weer gestuur naar Amerika :)
Heb je ook een andere benzinepomp erop zitten? Naar ik begrijp zou dat wel nodig zijn om zulke vermogens te halen.
Een walro is alleen echt nodig als je met meer dan 40% E85 wil gaan rijden. Van wat ik weet is RB echt de beste om de turbo's te bestellen, er zijn ook veel single turbo kits maar dan moet je toch een hoop gaan verbouwen.
Walter schreef:
Hielke schreef:Kan de wastegate van die 135i turbo's los vervangen worden of heb je om die ratel te verhelpen een nieuwe turbo nodig?

Ik meende gehoord te hebben dat de hele turbo vervangen moest worden.
In mijn 335i heb ik het zelf gefixed, zie mijn eigen draadje. Ik heb hiervoor deze info gebruikt: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=1974

On-topic: klopt het dat je dus andere turbo's en downpipes hebt en dat is het? Die software die er nu inzit, kun je dan ook makkelijk van map wisselen of de boel aan/uitschakelen?
In principe kan het ook met de JB4 maar is wel echt een hoop afstellen, kan nu niet tussen de maps wisselen, de wagen is echt super te rijden, in het normale verkeer kom je niet boven de 2000 toeren vanwege het gigantische koppel

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1988
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: BMW 135i

Bericht door Hitz » 17 nov 2014, 17:37

Dik, heb je er ook filmmateriaal van?

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 17 nov 2014, 17:55

Hitz schreef:Dik, heb je er ook filmmateriaal van?
Ik heb gisteren er 102 in gegooid ga er vanavond nog wat e85 ingooien, als het droog blijf zal ik wat teller shots maken

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 17 nov 2014, 20:29

Zal je altijd zien als je een rondje wilt rijden gaat het regenen, in ieder geval een klein filmpje van een koude start

https://www.youtube.com/watch?v=b9pDzQQgyqg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 135i

Bericht door Hielke » 17 nov 2014, 20:36

M3 Duif schreef:Zal je altijd zien als je een rondje wilt rijden gaat het regenen, in ieder geval een klein filmpje van een koude start

https://www.youtube.com/watch?v=b9pDzQQgyqg" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is je vergeven. Zolang de volgende maar een 100-200 is :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 135i

Bericht door GTRene » 17 nov 2014, 20:53

beetje een flubber geluidje :hmmm:

100 naar 200 zou wel leuk zijn, kun je de kracht wat aan aflezen.

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 18 nov 2014, 12:21

Ik vind het juist een super geluid, mooi zwaar en niet te aanwezig, het hoeft voor mij niet dat de ruiten trillen als ik langs rijd, verder als je gas geeft hoor je de turbo in de uitlaat

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 135i

Bericht door GTRene » 18 nov 2014, 13:09

zal ook in real life wellicht heel anders klinken en of in de auto :D

ik houd ook niet van schel of heel veel kabaal/herrie,
maar vind het zo uit de video zo die daar stationeer oid draait e.d. wat alsof je bewijze een lek in het uitlaatsysteem hebt, wat dan zo'n soort effect kan krijgen, niet dat die uitlaat herrie oid maakt, maar bedoel qua effect zo uit de video.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1413
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: BMW 135i

Bericht door martll » 18 nov 2014, 18:46

Trekt goed door zo van 100-200. :headbang:

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 18 nov 2014, 18:49

http://youtu.be/x7ELuJSFwKE?list=UU7YrE ... XTHFQbDqjw" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier dan eindelijk een 100-200 filmpje, het kan wel wat sneller als ik in zijn 2 weg rij maar dan heb ik met dit weer tractie problemen, ook kan ik hem nog wat verder in zijn 3 doortrekken. Dit is nog zonder e85

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 135i

Bericht door Hielke » 18 nov 2014, 19:02

Jaaaaa, die wil wel :D Grote stappen, snel thuis. Loopt ook zo naar de 300 door als je de haast van de wijzer in ogenschouw neemt.

Wat is voor die motor nou de meest simpele en beste tuning als je er stel iets van 50 - 70 pk bij wilt hebben? Die JB4 box, of toch een ecu tuning? En bij wie kun je dan in Nederland het best terecht?

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 18 nov 2014, 19:19

Hielke schreef:Jaaaaa, die wil wel :D Grote stappen, snel thuis. Loopt ook zo naar de 300 door als je de haast van de wijzer in ogenschouw neemt.

Wat is voor die motor nou de meest simpele en beste tuning als je er stel iets van 50 - 70 pk bij wilt hebben? Die JB4 box, of toch een ecu tuning? En bij wie kun je dan in Nederland het best terecht?
Het snelste is een JB4 en open downpipes, mooie hier van is dat je in verschillende tunes kan rijden, wel is de tune erg rauw, merk nu dat de turbo er rustig in komt, ik had met de jb4 meer tractie problemen als dat ik nu heb met veel meer pk. Bij de JB4 is de turbo ook doordat hij er zo vroeg in komt wat sneller buiten adem en is het echt bij 6000 toeren schakelen, moet er zelf nog aan wennen dat hij nu tot 7000 door trekt.

Voor ecu tuning kan ik beek auto racing aanbevelen, auto wordt echt heel veilig afgesteld. Hij vertelde me wel dat veel standaard n54 al een goede 330 pk doen en je er op een standaard auto er 30 pk bij kan verwachten

Mocht je een jb4 willen heb ik mijn oude te koop

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 135i

Bericht door GTRene » 18 nov 2014, 20:34

dat gaat lekker, onder de 8sec lijkt wel :shock: nice :df:

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1988
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: BMW 135i

Bericht door Hitz » 21 nov 2014, 10:57

:clap:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 135i

Bericht door Bert ///M3 » 22 nov 2014, 08:34

M3 Duif schreef:
Hielke schreef:Jaaaaa, die wil wel :D Grote stappen, snel thuis. Loopt ook zo naar de 300 door als je de haast van de wijzer in ogenschouw neemt.

Wat is voor die motor nou de meest simpele en beste tuning als je er stel iets van 50 - 70 pk bij wilt hebben? Die JB4 box, of toch een ecu tuning? En bij wie kun je dan in Nederland het best terecht?
Het snelste is een JB4 en open downpipes, mooie hier van is dat je in verschillende tunes kan rijden, wel is de tune erg rauw, merk nu dat de turbo er rustig in komt, ik had met de jb4 meer tractie problemen als dat ik nu heb met veel meer pk. Bij de JB4 is de turbo ook doordat hij er zo vroeg in komt wat sneller buiten adem en is het echt bij 6000 toeren schakelen, moet er zelf nog aan wennen dat hij nu tot 7000 door trekt.

Voor ecu tuning kan ik beek auto racing aanbevelen, auto wordt echt heel veilig afgesteld. Hij vertelde me wel dat veel standaard n54 al een goede 330 pk doen en je er op een standaard auto er 30 pk bij kan verwachten

Mocht je een jb4 willen heb ik mijn oude te koop
Mosselman in Harskamp doet ook veel met die motoren.

Die kan daarbij ook nog een OBD tool leveren waardoor je verschillende maps gebruiken kan, met oa verschillende curves voor je gaspedaal en dat soort dingen nog meer, naar eigen wens. Verschil is dan alleen dat die maps ook daadwerkelijk voor je eigen auto geschreven zijn :)

Gebruikersavatar
dannYZ
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
Locatie: Lekkerkerk

Re: BMW 135i

Bericht door dannYZ » 27 nov 2014, 22:09

Dik!

Heb je al een LSD?
Zelf heb ik een quaiffe LSD onder mijn 135, bevalt super! Echt een must!

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 28 nov 2014, 11:10

dannYZ schreef:Dik!

Heb je al een LSD?
Zelf heb ik een quaiffe LSD onder mijn 135, bevalt super! Echt een must!
Zit er nog niet onder, maar moet er zeker onder! Ik ga morgen eerst eens een driftdag doen om te kijken wat ik verder nog aan de auto wil doen

M3 Duif
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00

Re: BMW 135i

Bericht door M3 Duif » 29 nov 2014, 15:53

Vandaag in Weeze voor het eerst gegrift met de auto, viel echt heel erg tegen. De baan was echt glad en de auto is erg onvoorspelbaar met uitbreken, zelfs met lage toeren in een derde versnelling sta je al snel achterstevoren.

De autobahn was wel erg leuk, auto loop in in streep door naar de 280 waar de teller stopt, uiteindelijk ongeveer tot 6700 toeren in zijn 6 gereden, denk dat dit ronde de 300 is, de auto wilde nog wel maar ik vond het wel mooi geweest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RJK en 3 gasten