BMW 135i
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Re: BMW 135i
Ik kon een vergelijkbare auto(ook door Beek gedaan) mooi niet bijhouden met een 360 spider 

-
- GTRene
nu ik dat zo zie, weet ik nog van bij een renault 18 Turbo van heeeel lang geleden, dat je die wastegate zo kon stellen dat ie bv later open gaat oid en de turbo dus meer druk opbouwt en je zo meer power kreeg
had namelijk een keer de turbo kapot, wilde net een auto inhalen snachts en ineens ene boel kabaal en geratel maar geen turbo druk meer
kon nog gewoon rustig naar huis rijden, de turbo as was gebroken dus 1 schoep rammelde er los in zeg maar.
toen op naar de sloop en voor 150,- gulden ene andere turbo gekocht en toen zag ik hoe dat systeem werkte...dus maar door de borging gedraaid en wat later los laten komen...resultaat meer power
goedkope tuning destijds.

had namelijk een keer de turbo kapot, wilde net een auto inhalen snachts en ineens ene boel kabaal en geratel maar geen turbo druk meer

kon nog gewoon rustig naar huis rijden, de turbo as was gebroken dus 1 schoep rammelde er los in zeg maar.
toen op naar de sloop en voor 150,- gulden ene andere turbo gekocht en toen zag ik hoe dat systeem werkte...dus maar door de borging gedraaid en wat later los laten komen...resultaat meer power

goedkope tuning destijds.
- bartb
Ging dat altijd maar zo, dan was het een stuk makkelijker 

- Tom van H.
Mooie cijfers die 450+ pk. Wil in de toekomst waarschijnlijk ook voor een turbo-vergroting gaan voor m'n 135i, maar laat het waarschijnlijk dan bij Mosselman doen in Harskamp, die doen het zelf en scheelt dus een boel heen en weer gestuur naar Amerika 
Heb je ook een andere benzinepomp erop zitten? Naar ik begrijp zou dat wel nodig zijn om zulke vermogens te halen.

Heb je ook een andere benzinepomp erop zitten? Naar ik begrijp zou dat wel nodig zijn om zulke vermogens te halen.
-
Een walro is alleen echt nodig als je met meer dan 40% E85 wil gaan rijden. Van wat ik weet is RB echt de beste om de turbo's te bestellen, er zijn ook veel single turbo kits maar dan moet je toch een hoop gaan verbouwen.Tom van H. schreef:Mooie cijfers die 450+ pk. Wil in de toekomst waarschijnlijk ook voor een turbo-vergroting gaan voor m'n 135i, maar laat het waarschijnlijk dan bij Mosselman doen in Harskamp, die doen het zelf en scheelt dus een boel heen en weer gestuur naar Amerika
In principe kan het ook met de JB4 maar is wel echt een hoop afstellen, kan nu niet tussen de maps wisselen, de wagen is echt super te rijden, in het normale verkeer kom je niet boven de 2000 toeren vanwege het gigantische koppelWalter schreef:In mijn 335i heb ik het zelf gefixed, zie mijn eigen draadje. Ik heb hiervoor deze info gebruikt: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=1974Hielke schreef:Kan de wastegate van die 135i turbo's los vervangen worden of heb je om die ratel te verhelpen een nieuwe turbo nodig?
Ik meende gehoord te hebben dat de hele turbo vervangen moest worden.
On-topic: klopt het dat je dus andere turbo's en downpipes hebt en dat is het? Die software die er nu inzit, kun je dan ook makkelijk van map wisselen of de boel aan/uitschakelen?
- Hitz
- Auto: KIA
Dik, heb je er ook filmmateriaal van?
-
Ik heb gisteren er 102 in gegooid ga er vanavond nog wat e85 ingooien, als het droog blijf zal ik wat teller shots makenHitz schreef:Dik, heb je er ook filmmateriaal van?
-
Zal je altijd zien als je een rondje wilt rijden gaat het regenen, in ieder geval een klein filmpje van een koude start
https://www.youtube.com/watch?v=b9pDzQQgyqg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=b9pDzQQgyqg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Het is je vergeven. Zolang de volgende maar een 100-200 isM3 Duif schreef:Zal je altijd zien als je een rondje wilt rijden gaat het regenen, in ieder geval een klein filmpje van een koude start

- GTRene
beetje een flubber geluidje 
100 naar 200 zou wel leuk zijn, kun je de kracht wat aan aflezen.

100 naar 200 zou wel leuk zijn, kun je de kracht wat aan aflezen.
-
Ik vind het juist een super geluid, mooi zwaar en niet te aanwezig, het hoeft voor mij niet dat de ruiten trillen als ik langs rijd, verder als je gas geeft hoor je de turbo in de uitlaat
- GTRene
zal ook in real life wellicht heel anders klinken en of in de auto
ik houd ook niet van schel of heel veel kabaal/herrie,
maar vind het zo uit de video zo die daar stationeer oid draait e.d. wat alsof je bewijze een lek in het uitlaatsysteem hebt, wat dan zo'n soort effect kan krijgen, niet dat die uitlaat herrie oid maakt, maar bedoel qua effect zo uit de video.

ik houd ook niet van schel of heel veel kabaal/herrie,
maar vind het zo uit de video zo die daar stationeer oid draait e.d. wat alsof je bewijze een lek in het uitlaatsysteem hebt, wat dan zo'n soort effect kan krijgen, niet dat die uitlaat herrie oid maakt, maar bedoel qua effect zo uit de video.
- martll
Trekt goed door zo van 100-200. 

-
http://youtu.be/x7ELuJSFwKE?list=UU7YrE ... XTHFQbDqjw" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier dan eindelijk een 100-200 filmpje, het kan wel wat sneller als ik in zijn 2 weg rij maar dan heb ik met dit weer tractie problemen, ook kan ik hem nog wat verder in zijn 3 doortrekken. Dit is nog zonder e85
Hier dan eindelijk een 100-200 filmpje, het kan wel wat sneller als ik in zijn 2 weg rij maar dan heb ik met dit weer tractie problemen, ook kan ik hem nog wat verder in zijn 3 doortrekken. Dit is nog zonder e85
- Hielke
Jaaaaa, die wil wel
Grote stappen, snel thuis. Loopt ook zo naar de 300 door als je de haast van de wijzer in ogenschouw neemt.
Wat is voor die motor nou de meest simpele en beste tuning als je er stel iets van 50 - 70 pk bij wilt hebben? Die JB4 box, of toch een ecu tuning? En bij wie kun je dan in Nederland het best terecht?

Wat is voor die motor nou de meest simpele en beste tuning als je er stel iets van 50 - 70 pk bij wilt hebben? Die JB4 box, of toch een ecu tuning? En bij wie kun je dan in Nederland het best terecht?
-
Het snelste is een JB4 en open downpipes, mooie hier van is dat je in verschillende tunes kan rijden, wel is de tune erg rauw, merk nu dat de turbo er rustig in komt, ik had met de jb4 meer tractie problemen als dat ik nu heb met veel meer pk. Bij de JB4 is de turbo ook doordat hij er zo vroeg in komt wat sneller buiten adem en is het echt bij 6000 toeren schakelen, moet er zelf nog aan wennen dat hij nu tot 7000 door trekt.Hielke schreef:Jaaaaa, die wil welGrote stappen, snel thuis. Loopt ook zo naar de 300 door als je de haast van de wijzer in ogenschouw neemt.
Voor ecu tuning kan ik beek auto racing aanbevelen, auto wordt echt heel veilig afgesteld. Hij vertelde me wel dat veel standaard n54 al een goede 330 pk doen en je er op een standaard auto er 30 pk bij kan verwachten
Mocht je een jb4 willen heb ik mijn oude te koop
- GTRene
dat gaat lekker, onder de 8sec lijkt wel
nice 

- Hitz
- Auto: KIA
- Bert ///M3
Mosselman in Harskamp doet ook veel met die motoren.M3 Duif schreef:Het snelste is een JB4 en open downpipes, mooie hier van is dat je in verschillende tunes kan rijden, wel is de tune erg rauw, merk nu dat de turbo er rustig in komt, ik had met de jb4 meer tractie problemen als dat ik nu heb met veel meer pk. Bij de JB4 is de turbo ook doordat hij er zo vroeg in komt wat sneller buiten adem en is het echt bij 6000 toeren schakelen, moet er zelf nog aan wennen dat hij nu tot 7000 door trekt.Hielke schreef:Jaaaaa, die wil welGrote stappen, snel thuis. Loopt ook zo naar de 300 door als je de haast van de wijzer in ogenschouw neemt.
Voor ecu tuning kan ik beek auto racing aanbevelen, auto wordt echt heel veilig afgesteld. Hij vertelde me wel dat veel standaard n54 al een goede 330 pk doen en je er op een standaard auto er 30 pk bij kan verwachten
Mocht je een jb4 willen heb ik mijn oude te koop
Die kan daarbij ook nog een OBD tool leveren waardoor je verschillende maps gebruiken kan, met oa verschillende curves voor je gaspedaal en dat soort dingen nog meer, naar eigen wens. Verschil is dan alleen dat die maps ook daadwerkelijk voor je eigen auto geschreven zijn

- dannYZ
Dik!
Heb je al een LSD?
Zelf heb ik een quaiffe LSD onder mijn 135, bevalt super! Echt een must!
Heb je al een LSD?
-
Zit er nog niet onder, maar moet er zeker onder! Ik ga morgen eerst eens een driftdag doen om te kijken wat ik verder nog aan de auto wil doendannYZ schreef:Dik!
Heb je al een LSD?
-
Vandaag in Weeze voor het eerst gegrift met de auto, viel echt heel erg tegen. De baan was echt glad en de auto is erg onvoorspelbaar met uitbreken, zelfs met lage toeren in een derde versnelling sta je al snel achterstevoren.
De autobahn was wel erg leuk, auto loop in in streep door naar de 280 waar de teller stopt, uiteindelijk ongeveer tot 6700 toeren in zijn 6 gereden, denk dat dit ronde de 300 is, de auto wilde nog wel maar ik vond het wel mooi geweest.
De autobahn was wel erg leuk, auto loop in in streep door naar de 280 waar de teller stopt, uiteindelijk ongeveer tot 6700 toeren in zijn 6 gereden, denk dat dit ronde de 300 is, de auto wilde nog wel maar ik vond het wel mooi geweest.