Kind los achterin de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
///Joost

Re: Kind los achterin de auto

Bericht door ///Joost » 04 jul 2014, 12:39

RVV schreef:Alle schaatsers in de winter en op ijsbanen ook verplicht een helm op! Klap maar eens met je hoofd op het ijs! Of onder de brug door :gek: Zo kreeg mijn vorige buurman een zware hersenbeschadiging.
Daar zeg je zoiets, maar dat is nog niet eens zo'n gek idee. Snowboarden/skaten/wielrennen wel en schaatsen niet? Maar ook hier doet men het niet omdat het niet 'hoort'.

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2014, 12:47

Ik kan dus niet schaatsen, probeer het ook niet juist om deze reden. De laatste keer 2 jaar geleden ofzo klapte ik dus tegen het ijs, gekneusde ribben. Als je gaat is er ook geen houden meer aan.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 jul 2014, 13:06

Eigenlijk wel gek dat schaatsers in wedstrijden ook geen helm dragen. Die rijden gewoon 60 of zo.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 jul 2014, 09:25

Sowieso kun je je kunt je niet tegen alles beschermen. Kinderen moeten leren te vallen: doe ze op judo!
Rico geeft al aan dat 't in de praktijk niet te doen is.

Kinderen zonder gordel vind ik not done, maar ik sein of gebaar niet. Ondanks dat er gebeurtenissen zijn dat de gordel in het nadeel van het slachter was of zou wezen, algemeen geldt dat een gordel veiliger is.

Ironisch kan ik nu ff niet werken. Schouder uit de kom gehad en hand open geschaafd. Doe ik anders de honden bij laatste plasje voor we naar bed gaan GEEN lijn om, afgelopen vrijdag wel. Zien ze een kat, 75kg hond trekt mij (op pantoffels) over de oprit waarbij ik struikel over een lelijk muurtje van de buurman en vervolgens op m'n schouder val.

Het lag natuurlijk aan de kat van de buurvrouw en het feit dat de buurman (hovenier) door tijdgebrek zijn eigen tuin al zo lang braak heeft liggen. Uiteraard had ik ook mijn maatregelingen kunnen treffen door beschermende kledij aan te trekken.

Ik had de honden gewoon los moeten laten lopen zoals ik dat anders ook doe en al die keren niet het gas moeten lossen als die kat voor de auto schoot.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 15 jul 2014, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 15 jul 2014, 09:30

In een lederen motorpak en een helm op de hond uitlaten is zo te lezen geen slecht idee? :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jul 2014, 09:35

Sjoerd MP BMW schreef:Sowieso kun je je kunt je niet tegen alles beschermen. Kinderen moeten leren te vallen: doe ze op judo!
Rico geeft al aan dat 't in de praktijk niet te doen is.

Kinderen zonder gordel vind ik not done, maar ik sein of gebaar niet. Ondanks dat er gebeurtenissen zijn dat de gordel in het nadeel van het slachter was of zou wezen, algemeen geldt dat een gordel veiliger is.

Ironisch kan ik nu ff niet werken. Schouder uit de kom gehad en hand open geschaafd. Doe ik anders de honden bij laatste plasje voor we naar bed gaan GEEN lijn om, afgelopen vrijdag wel. Zien ze een kat, 75kg hond trekt mij (op pantoffels) over de oprit waarbij ik struikel over een lelijk muurtje van de buurman en vervolgens op m'n schouder val.

Het lag natuurlijk aan de kat van de buurvrouw en het feit dat de buurman (hovenier) door tijdgebrek zijn eigen tuin al zo lang braak heeft liggen. Uiteraard had ik ook mijn maatregelingen kunnen treffen door beschermende kledij aan te trekken.
Tjemig...

Dikgedrukt, sarcasme?:)
Sterkte!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 jul 2014, 09:45

Uiteraard sarcasme! :wink:
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 15 jul 2014, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 15 jul 2014, 14:50

Als ik op een rij zet wat ik allemaal wel niet voor capriolen heb uitgehaald is het eigenlijk een wonder dat ik nog rondloop. Van veel te hoge bruggen in het water springen, met een opgevoerde Puch zonder remmen over de snelweg racen, op skates achter een auto hangen om met 90km/h geflitst te worden tot wegrijden bij de politie met een bizar snelle brommer.

Mijn vader kocht uit wanhoop een kart omdat ik het presteerde om op mijn 10de met een 80cc crossmotor zo verschrikkelijk hard over het maisveld te knallen dat de boer mijn vader belde of dit niet een beetje te gek was. Of die kart mijn redding is geweest weet ik niet maar veel op een crossmotor heb ik daarna niet meer gereden. Wat hij wel slim heeft gedaan is gekeken waar ik op een veiligere manier mijn snelheidsverslaving kon uitoefenen. Had hij het verboden had ik het wel stiekem gedaan.

Mbt gordel om in de auto vind ik: overal waar jezelf invloed op kan hebben omtrent veiligheid van je kinderen moet je het niet nalaten.

Plaats reactie