BMW E36 M3 3.2 Ringtool - (Update P7)
- MParallel
- Auto: BMW
Re: BMW E36 M3 3.2 Ringtool
Van 8:13 naar <8:00 is geen kattepis...
Die eerste foto, dat is toch niet bij Bruunchen? Zou wat zijn als ze dat vulkaanterrein eens fatsoeneerden. Desnoods een groot grasveld.
Mare, mooie auto!
Die eerste foto, dat is toch niet bij Bruunchen? Zou wat zijn als ze dat vulkaanterrein eens fatsoeneerden. Desnoods een groot grasveld.
Mare, mooie auto!
- Paskal
- Auto: meerdere
Mpara, da's Breidscheid op de foto hoor 
@Bart: nog updates/Ringplannen?

@Bart: nog updates/Ringplannen?
- Bart Eykens
De eerste foto is idd in Breidscheid genomen.
Kwa plannen, wil ik binnenkort de motorsteunen en versnellingsbakrubbers laten vernieuwen. De voorste draagarmrubbers ook meteen vervangen door Teflon rubbers. En de 3.2 topmounts verkeerd om monteren voor extra negatief camber op de voorwielen.
Verder komt er een M3 GT spoiler op voor meer druk op de achterwielen. De achterkant kan vrij licht worden op de Ring heb ik gemerkt.. Ook meteen een reservewiel plaatsen voor wat meer gewicht achter.
En als het budget toelaat komt er misschien een Supersprint Xpipe onder
Nog genoeg te doen dus
Kwa plannen, wil ik binnenkort de motorsteunen en versnellingsbakrubbers laten vernieuwen. De voorste draagarmrubbers ook meteen vervangen door Teflon rubbers. En de 3.2 topmounts verkeerd om monteren voor extra negatief camber op de voorwielen.
Verder komt er een M3 GT spoiler op voor meer druk op de achterwielen. De achterkant kan vrij licht worden op de Ring heb ik gemerkt.. Ook meteen een reservewiel plaatsen voor wat meer gewicht achter.
En als het budget toelaat komt er misschien een Supersprint Xpipe onder

Nog genoeg te doen dus

- Roy RS
Hoe meten jullie de ringtijden als je niet rechtdoor kunt, is daar een soort ongeschreven regel voor waar je start en stopt met de meting?
- Paskal
- Auto: meerdere
BTG = Bridge To Gantry: brug na de start tot het hekwerk wat je tegenkomt zodra je het rechte stuk op komt.
- MParallel
Hekwerk genoeg om je heen.
Hij doelt specifiek op het bekende Audi reclamebord boven je hoofd als je rechte stuk op komt.
@andere: aha Breitscheid. Zelf nooit geweest, niet op die exacte plek.

Hij doelt specifiek op het bekende Audi reclamebord boven je hoofd als je rechte stuk op komt.
@andere: aha Breitscheid. Zelf nooit geweest, niet op die exacte plek.
- ProfZB
Werkt die M3 GT spoiler? Zou je wat van merken?
- Bart Eykens
Dat ga je zeker merken. Ook een kennis van me die veel op de Ring te vinden is met z'n e36 m3 rijdt al een tijdje rond met een GT spoiler. Maakt echt een verschil volgens hem. Zou niet meer zonder spoiler willenProfZB schreef:Werkt die M3 GT spoiler? Zou je wat van merken?

- MParallel
GT spoiler is geen kattepis. Zeker als je nog die gurneys hebt, maar die zijn zeldzamer dan hanetanden. 

- Bert ///M3
Er zijn genoeg Carbon or fiberglas versies van de hoge GT spoiler te koop.
- Bart Eykens
Dienen die gurneys ook ergens voor of is het meer voor de ''show''?MParallel schreef:GT spoiler is geen kattepis. Zeker als je nog die gurneys hebt, maar die zijn zeldzamer dan hanetanden.
Ja dat valt niet tegen. Ze worden wel veel meer in de US verkocht is me opgevallen. Op marktplaats kan er soms ook nog wel eens een tweedehands GT spoiler voorbij komen.Bert ///M3 schreef:Er zijn genoeg Carbon or fiberglas versies van de hoge GT spoiler te koop.
- Martijn M
Die gurneys zijn die extra flappen toch?
- Bart Eykens
Ja klopt Martijn dat zijn ze 

- MParallel
Jep en die zijn zeker niet voor de show.
Al zullen de meeste ze wel voor de looks erop hebben.
Al zullen de meeste ze wel voor de looks erop hebben.
- Roy RS
mij maakt het niet uit, zo lang je maar niet zo'n "el China" mega vleugel op poten erop schroeft...GT spoiler of imitatie lijkt me een top idee.
- Eric-328
Bij het plaatsen van een spoiler op de kofferbak zou ik wel meteen kijken naar een fatsoenlijke splitter aan de voorzijde. Had de m3 gt spoiler op mijn vorige auto en heb met en zonder m3 gt zwaard gereden. Erg groot verschil!
- MParallel
En als je spoiler monteert zijn er ook andere versie gasdruk veren beschikbaar die meer Nm zijn.
Dan dondert je klep niet naar beneden.
Dan dondert je klep niet naar beneden.
- Bart Eykens
Een GT splitter maakt het natuurlijk helemaal compleet. Ben alleen bang dat ik zo'n duur ding kapot rij met al die stomme drempels hier... Die GT corners zijn er namelijk ook al onderuit geredenEric-328 schreef:Bij het plaatsen van een spoiler op de kofferbak zou ik wel meteen kijken naar een fatsoenlijke splitter aan de voorzijde. Had de m3 gt spoiler op mijn vorige auto en heb met en zonder m3 gt zwaard gereden. Erg groot verschil!

Eerst maar eens zonder splitter proberen. De kans zit er wel in dat ik meer last van onderstuur ga krijgen alleen met een hoge GT spoiler. Maar we zullen zien, de ophoogstukken kunnen er gelukkig ook nog tussenuit.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Je zou eventueel ook een Rieger GT splitter kunnen overwegen, kosten +- €120,-. Maar absoluut niet drempel vriendelijk.

- GTRene
deze lijkt me wat drempelvriendelijker...(auto minder
)

heel draadje vol met, zelfs M3 e30 evo achtige
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... r-splitter!" onclick="window.open(this.href);return false;!

heel draadje vol met, zelfs M3 e30 evo achtige

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... r-splitter!" onclick="window.open(this.href);return false;!
- Joy
De werking van alleen de standaard M3-lip is al goed merkbaar bij hoge snelheid. Je voelt de neus aangedrukt worden boven 200 km/u. Geeft een solide gevoel. Met de GT-splitter moet dit nog een stapje beter kunnen. Nadeel is dat je dan inderdaad ook aan de achterkant aan de slag moet met iets van downforce.
- Bert ///M3
Bij een gestripte auto is de gewichtsverdeling enz sowieso al anders. Dus best kans dat je met alleen een achterspoiler toe kan.
Verder als he even googled op Bosch Polyester, die maakt fibreglass en carbon spoilers, hoge versie. Is denk ik goedkoper als uit de USA importeren.
Overigens ook een nadeel, een hoge spoiler belemmert het zich naar achteren wel.
Verder als he even googled op Bosch Polyester, die maakt fibreglass en carbon spoilers, hoge versie. Is denk ik goedkoper als uit de USA importeren.
Overigens ook een nadeel, een hoge spoiler belemmert het zich naar achteren wel.
-
- Bart Eykens
Een Rieger lip zou ook nog een optie kunnen zijn voor dat geld. Maar een originele GT splitter blijft natuurlijk toch wel het mooist. Maar net wat Bert zegt, misschien is het helemaal niet nodig om een splitter te plaatsen.
En hoe zit het eigenlijk met de GT corners... hebben die ook wat meer effect op downforce?
Bosch Polyester is me al bekend. Wel een mooie spoiler die ze daar verkopen, maar mij toch net iets te prijzig.. Ik ga eerst maar eens opzoek naar een tweedehands lage GT spoiler, de ophoogstukken heb ik al thuis liggen.
En hoe zit het eigenlijk met de GT corners... hebben die ook wat meer effect op downforce?
Bosch Polyester is me al bekend. Wel een mooie spoiler die ze daar verkopen, maar mij toch net iets te prijzig.. Ik ga eerst maar eens opzoek naar een tweedehands lage GT spoiler, de ophoogstukken heb ik al thuis liggen.
- vriendje-stokvis
Ik denk dat bij mijn auto het downforce probleem wel aardig getackeld is.
Rick van der Bosch M3 GT Spoiler, Oiginele M3 GT voorspoiler, en een hele mooie diffusor gefabriceerd door RMR Motorsport.

Rick van der Bosch M3 GT Spoiler, Oiginele M3 GT voorspoiler, en een hele mooie diffusor gefabriceerd door RMR Motorsport.
- Bijlagen
-
- foto (1).JPG (687.23 KiB) 3968 keer bekeken
-
- foto 2.JPG (66.97 KiB) 3968 keer bekeken
-
- foto 1.JPG (71.75 KiB) 3968 keer bekeken