Oh, je bedoelt de daadwerkelijke vraag van de topicstarter?Arthur schreef:Toch wel weer mooi dat er weer eens niet gereageerd wordt op de daadwerkelijke vraag

Oh, je bedoelt de daadwerkelijke vraag van de topicstarter?Arthur schreef:Toch wel weer mooi dat er weer eens niet gereageerd wordt op de daadwerkelijke vraag
Arthur schreef:Dus toch nog maar eens de discussie aanslingeren
Qua externe ECU vs opnieuw programmeren dan maar hè. Garantieperikelen ben ik voor mezelf al wel uit.
k33z schreef:In het verleden was het zo dat een ouderwetse tuning box eigenlijk nooit werd aangeraden. Tegenwoordig zijn het kleine externe computers met veel meer aansluitingen dan voorheen.
Heeft iemand ervaring met deze boxen? Je leest positieve verhalen, maar je leest ook verhalen dat na loop van tijd (maanden) de ECU de waardes automatisch weer terug gaat regelen en dat de vermogenswinst dus weer verdwijnt.
Ben benieuwd of hier mensen met praktijkervaring zitten.
Maak ik toch de kapitale blunder een vraag te stellen over een van de reacties. Mea culpa.Arthur schreef:Ff afstoffen.
Ik was vd week voor onderhoud bij de dealer en ben ook even bij de verkoper naar binnen gelopen. Zij leveren nu gewoon via Ventura (zie openingspost) de tuning.
Rickstah schreef:Ik heb in ieder geval al enige ervaring met de externe ECU mogelijkheden van Ventura (icm VAG auto's) en valt mij absoluut niet tegen. Nooit eerder gedoe gehad met slecht lopende motor of andere gekkigheid.
Even los van het Premium Selection verhaal en of het wel/niet schadelijk is voor je garantie, zou ik het aanraden
Dit. Er waren meerdere tuners die de 116i zouden kunnen tunen naar 220 pk terwijl de ECU nog niet gekraakt was. Jaja, het zal wel. Hartge en Schnitzer werken niet voor niets vanaf het begin al met externe Ecu's.k33z schreef:Als ze het al kunnen bij Tunex, wat ik zeer betwijfel, dan zou ik toch liever kiezen voor een tuner die software zelf schrijft. Tunex is een software lader, doen volgens mij niets zelf.
Correct me if I am wrong...
Nee, had niet de verwachting dat het tegen zou gaan vallen. Echter lees je zoveel verschillende meningen over externe ECU's (zoals in dit topic ook veelvuldig voorkomt..) dat ik zeker niet teveel verwachtingen kreeg.Arthur schreef:Thnx. Misschien een rare vraag maar het valt je niet tegen, had je dat verwacht en wat zou er tegen kunnen vallen?Rickstah schreef:Ik heb in ieder geval al enige ervaring met de externe ECU mogelijkheden van Ventura (icm VAG auto's) en valt mij absoluut niet tegen. Nooit eerder gedoe gehad met slecht lopende motor of andere gekkigheid.
Even los van het Premium Selection verhaal en of het wel/niet schadelijk is voor je garantie, zou ik het aanraden