Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Hashiriya

Re: Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 20:33

Emiel schreef:Ik kan dat toch wel beamen. Een Lotus ( vermoedelijk ook Speedster ) heeft toch nog wel wat werk nodig uit de fabriek om betrouwbaarder te worden.

Als je voor alles open staat en een Elise/Speedster niet ziet zitten, waarom niet een Boxster of een Z4 3.0 ?
Vind ik prettiger als een S2000..
Boxster niet ivm motorproblemen en peperduur Porsche onderhoud. Z4 niet omdat het meer een cruiser is dan sportwagen. Het heeft geen sperdifferentieel en is aan de zware kant. Bovendien is het dakje uber lelijk vooral de hardtop:

Afbeelding

En dat BMW logo op de zijkant staat mij ook niet aan. BMW lifestyle product voor de man die door de roze BMW bril kijkt. Ja, een S2000 heeft ook glimmende plakkers op de zijkant maar die krijg je nog weg met fohn en touwtje.

Black Horse

Bericht door Black Horse » 26 jul 2013, 20:49

Je moet idd minimaal een gen2 hebben met de nieuwe blokken anders heb je een probleem blok dat het zomaar kan begeven en je blok oli gaat zuipen en zichzelf opeet.

ook zijn de shift link cables een bekend probleem. die kunnen zomaar snappen om verschillende redenen. en dit is bekend bij verschillende modellen over de gehele range

En de Porsche stelerij is idd heel vriendelijk en behulpzaam als er iets mis is. http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... u%2E&mid=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze kunnen natuurlijk niet toegeven dat ze een engineering's fout hebben gemaakt..

dit is mede de reden waarom al deze 295pk dingen zo hard in waarde zakken.

Afbeelding
maar dat kan de Porsche rijder makkelijk betalen ;D

Emiel

Bericht door Emiel » 26 jul 2013, 21:30

De Z4 is inderdaad een tour auto en staat qua rijbeleving mijlen ver af van de S2000/MX5/MR2 etc.

Maar S2000 is dan het enigste wat overblijft tenzij je met het spartaanse van een Speedster kan leven.
Als je enkel standaard auto's wil kopen, blijft er weinig verstandigers over als een S2000.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jul 2013, 22:24

S2000!!!!!!!!! :crazy: :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 22:58

dat zijn geen schraapveren in die porsche maar schraap zuigers :shock:

lijkt idd een foutje of in de koeling of materiaal/vormgeving layout oid?

Black Horse

Bericht door Black Horse » 26 jul 2013, 23:09

nee dat is gewoon een design foutje in dat blok zoek maar eens op ims bearing

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 23:45

ja, daar doelde ik ook eventueel op met>
vormgeving layout oid
kon niet op de naam komen :bag:
ja niet van die bearing/lager hoor, daar zou ik zo niet op zijn gekomen na het zien van die foto's. :D

zal wel onder bepaalde omstandigheden aan het licht komen?
tenminste neem aan dat ze destijds goed hebben getest...

welke motoren zijn 'beter' ? :D of vanaf wanneer...
of kun je er beter meteen een 3.8 gT3 in lepelen :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 23:49

ik kijk nu ff deze :D

http://www.imsretrofit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 27 jul 2013, 11:56

Is de Z3 mcoupe al voorbij gekomen trouwens, je kunt wel z4 willen maar je omschrijving van doe ervaring zegt dat je de mpower en onderstel mist, kun je beter een iets ouder model nemen en dan top of the line.

Z3mcoupe is in vrijwel alle opzichten beter dan de voorgestelde auto's. (Hoewel S2000 ook wel erg lekker is)

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 27 jul 2013, 12:07

Roy RS schreef:Is de Z3 mcoupe al voorbij gekomen trouwens, je kunt wel z4 willen maar je omschrijving van doe ervaring zegt dat je de mpower en onderstel mist, kun je beter een iets ouder model nemen en dan top of the line.

Z3mcoupe is in vrijwel alle opzichten beter dan de voorgestelde auto's. (Hoewel S2000 ook wel erg lekker is)
De lokale BMW dealer zegt dat de Z3 nog krapper is dan de Z4. In de Z4 heb ik al niet zoveel bewegingsruimte. Ik kan er prima in rijden maar zou mijn voet niet recht op het rempedaal kunnen zetten. Dan zit ik net met de knie tegen het stuurkolom. Blippen bij terugschakelen vereist (voor mij) een nieuwe techniek :P

Voor de beenruimte en de plaatsing van de pedalen is de Speedster de beste keuze. Dat verwacht je niet als je het kleine autootje ziet staan. :)

Afbeelding

Wat een groot stuur als ik dat zo bekijk op de foto :P

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jul 2013, 12:20

Speedster is errug maar dan ook errug leuk maar modificaties zijn een vereiste. Imho met name om het toeren schuwe Vectra blok wat te kietelen. Staat wel hoog op de lijst bij mij alleen gaat mijn Z3M-qpe toch niet meer weg :) S2000 lijkt me ook erg gaaf om te hebben en zal een wereld van verschil zijn met de Speedster, zeker het blok :lol:

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 27 jul 2013, 12:22

Ja eigenlijk is het Lotus chassis icm de Honda F20C motor en versnellingsbak de beste keuze ;)

De versnellingsbak van de Speedster maakt veel te lange slagen imo.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 14:11

van de speedster turbo ook?

ik kan me er weinig meer van herinneren...
weet wel dat de turbo mooi snel opspoelde, zal ook geen groot ding zijn :D
en volgens mij aardig door de versnellingen heen ging (not sure anymore though)

alleen de draaicirkel van dat ding :shock:
met de M coupe is het aanrijden naar garage en scheef naar de andere kant van de weg, dan achteruit en indraaien no problem (garage kort aan de straat)

bij de speedster turbo moest ik zeker 1x extra na voor en achter om in de garage te komen :devil:
en dat voor zo'n klein ding :D
en dat is lastig als er net een andere auto aan komt :hot: :mrgreen:
daarbij zat er bij de turbo speedster (vrij nwe) een lastige middenstand waar je met wat meer kracht uit moest draaien...ook niet fijn, daar had ik tijdens test ritten in verschillende Elise nooit last van gehad, dat stuurt perfect vanuit middenstand e.d.

maar schijnt dat je er wel wat aan kan veranderen bij een speedster turbo, magoed vanaf nieuw of bijna nieuw zonder dat er aan was gerommeld, is dat 'probleem' er wel.

allen

Bericht door allen » 27 jul 2013, 14:33

GTRene schreef:alleen de draaicirkel van dat ding :shock:
Wat kun jij een aansteller zijn Rene. +15 meter. Nu jij weer... :zwijntje:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 16:24

+15 :shock: :TV kijken:

op de snelweg en gewone wegen e.d. zul je er niet snel last van hebben,
smalle parkeer plekken of stallingen des te meer en dan is het al geen kleine jonge :mrgreen:

frank de jonge

Re: Voorstellen (Z4 Roadster/Coupe of toch de S2000?)

Bericht door frank de jonge » 30 jul 2013, 17:51

Marsnel schreef:Een snel Honda blok gaat er boven de 6000rpm zo heerlijk agressief aan het gas hangen, daarvan krijg je meteen een grote glimlach. Een gouden combinatie met de heerlijk schakelende versnellingsbak.

Als je daarna in een sportieve auto gaat zitten, die wel koppel heeft maar bij 6000 uitgekakt is.. dan is het echt een teleurstelling.

Ik zou het wel weten..
Het hok van mij is bij 6k ook uitgekakt maar met 380nm en 260pk verveel die met een korte bak niet hoor. Elke gangwissel gaat het kwa acceleratie in 1 lijn door tot 6k rpm.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 jul 2013, 17:55

Is een speedster btw een LET of een LEH blok?

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 31 jul 2013, 19:15

Vandaag een S2000 gereden met HKS brulpijp en cat delete. Dat is andere koek dan zo'n standaard uitlaatje. Zo klonk het ongeveer:

Zoiets gaat toch ver over de toegestane 86dB....

De man was zelf ook APK keurmeester. Auto zonder catalysator, geen probleem zegt ie :D

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 aug 2013, 18:01

frank de jonge schreef:Is een speedster btw een LET of een LEH blok?
De NA een Z22SE/L61 (aluminium), en de turbo een poepzware LET.

smiley

Bericht door smiley » 02 aug 2013, 18:04

Hashiriya schreef:Nee, dit was een zwarte met 20.000km op de klok. 22.750 moet het opbrengen!!! Succes met de verkoop :D

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =st%7Cs,sr" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ding is 7k overpriced, en staat al te koop zo lang ik er 1 heb. (4 jaar).

Magoe. Gezien je beginlijst is zo'n speedster niks voor jou. Snel terug naar die kappersauto's :tooth:

smiley

Bericht door smiley » 02 aug 2013, 18:14

Emiel schreef:Ik kan dat toch wel beamen. Een Lotus ( vermoedelijk ook Speedster ) heeft toch nog wel wat werk nodig uit de fabriek om betrouwbaarder te worden.
Het hoeft niet het einde van de wereld te kosten.
Een speedster heeft af fabriek een iets te veel ondergestuurde geo, omdat opel dat wel handig leek :nah:
Das met een exige geo van 80 euri stelkosten opgelost.
Als je hem dan flink gaat pushen, en je leert hem goed kennen, pas dan loop je tegen de 175 voorbanden aan.
Das met een anders setje velgen (500 euri) opgelost. Die kun je weer doorverkopen als je de auto wegdoet.
De radiator is met lotus wijsheid met plastic eindkappen uitgevoerd. (zo ook ALLE elises, exiges, europa's en evora's)
Je kunt er bij de speedster een handmatige schakelaar van 2 euri op de ventilator opzetten voor pinibele situaties.
Als ie ploft, zet je er een full alloy van 250 euro op. (sommiges ploffen na 5k, sommigen nog niet na 100k)

Het gaat pas compleet doorslaan zodra je er 4 pots remmen op gaat zetten, superchargen, 3 weg nitrons eronder en ga zo maar door. Dan nog alles uitbesteden, en dan gaat het erg hard ja.

Het vectra blok is niet kapot te krijgen.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 02 aug 2013, 18:57

smiley schreef:
Hashiriya schreef:Nee, dit was een zwarte met 20.000km op de klok. 22.750 moet het opbrengen!!! Succes met de verkoop :D

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =st%7Cs,sr" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ding is 7k overpriced, en staat al te koop zo lang ik er 1 heb. (4 jaar).

Magoe. Gezien je beginlijst is zo'n speedster niks voor jou. Snel terug naar die kappersauto's :tooth:
Omdat het te onderstuurd is en het blok geen toeren wil maken, daarom is het geen auto voor mij. Geen anti rollbars, geen LSD en voorwielen van maat 175. Daarnaast ga ik de auto gebruiken als daily dus misschien is het wel handig als er nog iets van kofferruimte in zit, hoewel dat niet mijn uitgangspunt is.

"i remeber racing a turbo one a few years ago ... blitzed him in a straight line then he was all over me in the corners with my front end sliding wide" :lollerdelol:

Gelukkig is de S2000 standaard al lekker speels:

smiley

Bericht door smiley » 02 aug 2013, 23:49

Hashiriya schreef:Omdat het te onderstuurd is en het blok geen toeren wil maken, daarom is het geen auto voor mij. Geen anti rollbars, geen LSD en voorwielen van maat 175. Daarnaast ga ik de auto gebruiken als daily dus misschien is het wel handig als er nog iets van kofferruimte in zit, hoewel dat niet mijn uitgangspunt is.
Een arb zit er standaard in, en een lsd wordt meestal pas boven de 300pk tuning gedaan. Toerenteller kan veilig naar de 7k max opgeschroeft worden.
Opbergruimte is niet slecht voor dit type auto.

Maar een S2000 is zeker de betere daily. Stuk minder hardcore.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 03 aug 2013, 00:07

smiley schreef:Een arb zit er standaard in
Een rear ARB zit er niet in toch? Net als bij de Elise. Alleen de Exige heeft het en daarmee minder last van onderstuur.

Het in- en uitstappen is inderdaad meer hardcore bij de Speedster :devil:

smiley

Bericht door smiley » 03 aug 2013, 00:18

Hashiriya schreef:
smiley schreef:Een arb zit er standaard in
Een rear ARB zit er niet in toch?
Geen idee hoe een achterste arb voor minder onderstuur zou zorgen.
In de benelux rijd er welgesteld 1 speedster rond met een achterste arb.
De rest heeft hem niet nodig, en zeker niet met een kek setje nitrons eronder.

Plaats reactie