De klepspeling stond voor de uitlaatkleppen i.d.d te krap (0,15mm voor de verbrandde klep). Inspectie II waarbij de klepspeling is gesteld is amper 3k km geleden geweest. Tegenwoordig heb ik het speciale gereedschap voor het indrukken van de stoterbussen dus kan het zelf, maar heb dit (helaas) niet voor de E28S gecontroleerd. Ik vond dit niet nodig gezien de weinige kilometers sinds de laatste inspectie II. Achteraf een dure fout, maar gezien de schade kan ik niet bewijzen of de klepspeling destijds wel goed is afgesteld. Als de kleppen in de klepzittingen zijn ingeslagen krijg je een zelfde effect. Ik denk wel dat de klep is ingeslagen, maar niet teveel aangezien het merendeel op 0,21mm stond (wat ook te krap is), maar of 0,09mm dit kan veroorzaken waag ik te betwijfelen. Het is een combinatie van factoren geweest. De defect geraakte hoogspanningskabel i.c.m de koolstof afzetting op de klep klepstelen en de te krappe klepspeling waardoor de klep i.d.d minder koelt. De derde cylinder is te heet geworden door het slechte inslijpen van de uitlaatklep.Niels schreef:Mooi verslag van een niet zo´n mooi voorvalVerkeerd geslepen klepzittingen kan er voor zorgen dat de klep onvoldoende warmte kwijt kan of heb je ook nog iets kunnen achterhalen m.b.t. de klepspeling
:
Zijn nihil. De dealer in Gronau (Cyran) offreerde mij hetzelfde bedrag. Korting is bespreekbaar, maar ik vermoed dat dit niet afwijkt van wat ik bij Smudde heb.Ar schreef:Verschillen de prijzen met een Duitse dealer? Het zijn toch aardige grote bedragen.
Hoi Marc,MarcH schreef:Ik zit momenteel met een cilinderkop van een S14 met scheurtjes tussen de zittingen van de uitlaatkleppen. Repareren schijnt wel te kunnen maar is erg duur (want bewerkelijk). Ik ga dus voor een nieuwe cilinderkop. Maar de prijs voor een S14 cilinderkop ligt een stuk lager dan de ca. 3000 Euro die jij noemt. Prijstechnisch kom jij dan misschien wel uit met reparatie.
Marc
Duidelijk Mark, maar waar krijg jij een S14 cyl kop voor dat geld ? Volgens mijn prijsinformatiesysteem kost een S14 kop 2385 Euro ex BTW (2505 Euro ex BTW voor een S14B25). Komt bij benadering ongeveer overeen met 4/6 van de door mij genoemde prijs van een M88/3 kop.MarcH schreef:Mij is verteld dat reparatie makkelijk richting 5 a 600 Euro gaat. Een nieuwe cilinderkop voor een S14 kost ca. 1000 Euro.
Je hebt gelijk, 11 12 1 309 891 kost i.d.d zo weinig. Echt een koopje. Het kan zijn dat BMW er teveel van heeft liggen en dat ze het overtollige aantal versneld probeert te slijten. Voor dat geld zou je er bijna twee kopen, kan je 40jaar vooruit.MarcH schreef:De prijs die jij noemt is denk ik van de 11 12 1 312 785. Ik heb de 11 12 1 309 891 nodig. Die kost de helft. Waar dat verschil in prijs vandaan komt weet ik trouwens niet.
Marc
Had het draadje ff gemist!alpinab10biturbo schreef:De E28S werd zondag 29 Juni door Steve Smith (bedankt) op een autoambulance terug bezorgd.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten