Beste Mede-DFers!
Nou hier een megaschop!
De Race-Rover staat geschorst te wachten op wat komen gaat, en das nogal wat
In de tussentijd ben ik nogal druk geweest! Paar klusjes tussendoor gehad, waaronder een Alfa Romeo Berlina 1750 snel even gerestaureerd zodat ik weer een daily had. 'Effe' een Twinspark conversie (motor uit alfa 75 TS) met 155 injectie (dis bobines!) en LPi . Alfaholics veertjes, sportdempers, spaghetti spruitstuk enz enz, gewoon geniale en goedkope daily! Gerold in Masey Ferguson grijs, want moest goedkoop en die verf hadden we nog.
Aangezien de hobby erg uit de hand liep en pa graag ook weleens in zijn eigen schuurtje wilden klussen was ik aangewezen op een eigen werkplaatsje. Na een half jaar zoeken gevonden, gespaard en langzaam begonnen met inrichten. Sinds januari dit jaar heb ik het best lekker voor elkaar en kon ik mijn hobby verder oppakken. Echt, wat een VERADEMING zeg! verdieping erin gemaakt en totaal 140m2 oppervlak, voor mezelf. Heerlijk. Mooie kist gereedschap, brug, een paar flinke speakers natuurlijk en een eiken houten werkbank van 4m breed en 80 diep. Ondanks dat ik altijd rond het 0 punt zweef op mijn bankrekening voel ik me stinkend rijk als ik daar ben
Ideetje van mijn werkplekkie (en ikzelf, voor diegene die me nog niet kent):
en 2 ERG leuke giuliaatjes, de rechter wordt een straatracertje met lekker onderstel en een 1800turbo motor (300pk is het streven) met een berlina automaat as (zeldzaam!) topsnelheid is theoretisch 300kmh+.... De racer moet helemaal plastic worden met een felle atmosferische Twinspark op throttle bodies..
Plannen zat en geld tekort, zoals bij velen...
Maargoed terug naar de Land Rover, die is op moment hot!
Interieur is nog niet af, tapijt is gekocht, er zit ruim 16m2 dempingsmateriaal in geplakt, hemeltje is klaar, stoelen en bankjes gemonteerd, subwooferkist zit erin.... Dus ja, het tapijt/dashboard/afwerking met lampjes enz moet nog. Gelukkig had ik dat nog niet gedaan want deel van de bodem gaat er weer uit ivm andere versnellingsbak en dus tunnel!
Versnellingsbak? Ja, ik ga de prehistorische LT77 bak vervangen voor een R380.
Why? Nou, aangezien Weekers mij (en vele anderen) heeft opgescheept met een waanzinnige wegenbelasting (voor ~ 5000km per jaar) a 2500 euro heb ik hem geschorst. En inmiddels de TDI motor verkocht. Die gaat aanstaande weekend in een andere Defender!
Tja en wat moet er dan in het vooronder?! Nou simpel toch! Ik draag BMW een warm hart toe én Bmw heeft destijds in zuid Afrika de M52 in een Defender geleverd.................
M52b28? M54B30?????
Mmm Als het gek kan, dan moet het ook maar gek!!!
Allemaal niet snel genoeg vandaar de zoektocht naar een S50B32
Ik kan echt NIET wachten om ermee te gaan knallen! Geniaal, stuurkarakter van een kart, een M3 blok met 321pk en ook ruim 120kg lichtere neus, Porschekiller in de dop?

Het zal mij benieuwen.
Anyway, inmiddels heb ik een versnellingsbak/koppeling/vliegwiel/startmotor gekocht. Nu de motor nog. Ik ben in onderhandeling... Wie weet
Mocht iemand nog logo's hebben van '3.2 M' Dan graag!
Ciaoo!