[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
GTRene

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door GTRene » 11 mar 2013, 11:10

wellicht bij te slecht weer dat de dag gecanceld kan worden?
of kan dat niet bij circuit huur en met vorst/sneeuw e.d.?

hier webcam Assen TT je ziet wel wat sneeuw? liggen

http://www.ttcircuit.com/circuit/webcam/

tis denk ook wat pech e.d. met het weer.

wat doen circuit eigenaren/beheerders eigenlijk als er dagen zijn waar niemand het hele circuit heeft afgehuurd?
eigenlijk zouden ze net als bv op/bij de Ring of wellicht vrij rijden iets kunnen doen, dan zou je nog met een stel van DF bv op die dag daar kunnen afspreken zonder 'vaste' verbinding alleen op de dag zelf, dat zou voor sommige ook best leuk zijn denk en dan loop je als ondernemer in dit geval DF niet zo'n groot risico, natuurlijk hou je dan ook niks over...

Doch DF kan dan bv wat meer gaan plannen op bijna zeker mooie/betere temperaturen dagen, wellicht pas vanaf April ofzo pas?
eventueel voor die tijd het wat anders aanpakken oid? tis in elk geval super dat DF al dit soort zaken regelen, doch wel jammer dat het in deze tijden voor de meesten wat minder gaat denk?
Situaties veranderen natuurlijk ook, dat zie je ook bij veel DF leden :D
En mensen ook of situaties rondom, best een moeilijke groep om te bereiken denk in deze tijden.

alt

Bericht door alt » 11 mar 2013, 12:02

ik rij met plezier met df-trackday's, heb weinig last van straat auto's.
Anders dan in het verleden, bij een blingblingorganasatie waar ik sponsors rondreed.
Daar reed ik tussen auto's die voor het eerst een circuit zagen.
Zagen mij aankomen in plaats van ruimte te maken, gingen zij vol op hun rem staan en reden al als een slak.

Begrijp Peter wel, maar het is voor iedereen die in deze tijd iets onderneemt een heel moeilijke tijd.
Mensen gaan prioriteiten stellen, niet ieder heeft de moed nog om een vrije dag te vragen.
Ik kan mij vrije dagen zelf indelen en het bedrag wat Peter vraagt vind ik redelijk.
Blijf wel een Hollander, wil het altijd graag goedkoper.
Heb ook andere organisators horen klagen, niet over deelnemers maar over de hogere circuithuur.

Misschien moeten er toch concessies worden gedaan en toch op de markt van bling bling gooien.
Maar dan cessies rijden van 20 /40 minuten, met daarin aparte cessies voor straatauto's en snellere auto's.
Samenwerken met andere organisaties.
Reclame maken op andere fora, feestboek, twitter en andere internet media.
Geef tegoed bonnen met rijminuten die de deelnemers kunnen opsparen voor de volgende keer.
Nederlanders zijn gek op sparen van zegeltjes.
Kom op mannen met betere ideeën.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 12:09

Leuke ideeen Alt.

Ik denk zelf dat een combinatie verhuur van huurauto's en circuit rijden voor een kortere tijdsduur wel interessant is.
Ik had het laatst eens uitgerekend en als je met 2 man een auto huurt ben je al goedkoper uit dan zelf een trackday auto rijden. Aanschaf, baanhuur en brandstof natuurlijk niet meegerekend.
Bij AutoFans waren er toen ineens wel een aantal mensen met interesse die zagen dat het voor een leuke prijs kan zonder hun eigen auto in te zetten of betalen voor tijd die je toch niet rijdt :)

Hielke

Bericht door Hielke » 11 mar 2013, 12:15

Open pitlane over een hele dag is een geschikt format voor competitieracers die afstellingen aan hun auto willen doorvoeren. Paar rondjes rijden, dan weer sleutelen/afstellen. Zoiets kost tijd. Rijders en teams doen dat het liefst op circuits waar ze de volgende race gaan rijden. Assen in februari of maart is daarom niet populair bij deze mensen. En jammergenoeg door de crisis ieder jaar minder. Dit geldt ook voor Zandvoort.

De forumleden op de weinige inschrijvingen aanspreken begrijp ik niet. Vorig jaar waren er onder de deelnemers ook slechts een procent of 10 forummembers op de hele dagen. In ieder geval nooit meer dan 20%. Een aantal van die deelnemende forumleden heeft het snelheidsverschil op die dagen als onprettig gevoeld. Ik kan me dat indenken. Organiseer voor only streetcars/forumleden 2 uur sessies en ze komen wel.

De aanloop van vorig jaar kwam van, voor mij onbekende, non actieve forumleden cq racers die dagen nodig hadden om te testen. Die groep laat het nu in februari/maart afweten.

PD power

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 12:32

Nu hoor ik al een paar keer kortere sessies, nu man een paard.

Wie komt er bij kortere sessies?

2 uur:

1.
2.
3.

1 uur

1.
2.
3.

Andre

Bericht door Andre » 11 mar 2013, 12:37

Eerst moeten er minder circuit dagen komen. Er zijn er in mijn ogen nu teveel.

Dan oppassen in het voor en het na seizoen om circuit dagen organiseren. Misschien een beter overleg en het risico van het aantal deelnemers deels bij het circuit neerleggen. Onder het motto liever wat dan niks.

Er moet iets laag drempelig komen een soort DF meet and greet bijv op Lelystad zoals vroeger. Waaruit je door kan groeien naar DF track days street car sessies. Is er dan belangstelling om bijv naar een circuit auto over te stappen zijn er dan complete dagen bij DFtrackdays in het hoog seizoen.

De schuld ligt absoluut niet bij de DFers.

Vorig jaar waren de trackdays meestal gevuld met 80 a 90 procent rijders die niet eens uit DF kwamen. Dit waren vaak full blown race auto s die mooi konden testen voor de aankomende races. Hierdoor bleven ook een hoop DF ers weg. Logisch, want straat auto s en race auto s op slicks combineren is niet de ideale oplossing.

De crisis heeft nu in de autosport toegeslagen race velden zijn klein. Sponsors trekken zich terug. Iedereen snapt dan wel dat de trackdays ook minder gevuld raken. DF trackdays waren meestal al gevuld met deze racers en die komen nu dus niet.

Ik zou als DF het veel laagdrempelig houden. Lelystad Meet and Greet. En daar leuk baantje uitzetten. Desnoods met leuke timed sessie. Kost relatief weinig en snelheid is relatief laag.

Paar avond street car sessies voor DF ers. Zou niet al teveel organiseren. Max 4 x per jaar.

Dan in het hoog seizoen misschien een paar Trackdays maar zou mij daar niet al teveel op concentreren. Het financiele risico is vrij hoog vooral nu met teruglopende start velden in de autosport.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 mar 2013, 12:44

Afgelast. Een wijs besluit.

En idd, Lelystad is super. Uitdagend, relatief veilig, en heel geschikt voor alle soorten auto's. Heb nooit begrepen waarom die van de kalender is gehaald.
Laatst gewijzigd door Hielke op 11 mar 2013, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2013, 12:45

klinkt niet eens zo gek wat Andre op noemt voor de gemiddelde DF'r

tis gewoon enorm moeilijk in huidige tijden, je kan er ook weinig van op aan met al die variabelen.

@Rico, waarschijnlijk een verstandig besluit, dit hadden ook maar weinig mensen voorzien na afgelopen week op sommige plekken zelfs 18c en dan nu dit ongunstige klimaat voor een trackday.

jammer voor de organisatie en mensen die wellicht een vrije dag hadden opgeofferd doch neem aan dat ze het wel begrijpen, tis overmacht.

Fabian

Bericht door Fabian » 11 mar 2013, 12:49

Jammer da het afgelast is, maar misschien wel het beste voor de portemonne van Peter! Probeer het maar positief te zien toch :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mar 2013, 13:32

Sessies van twee uur vind ik een dikke prima. Het is wel ver rijden naar Zandvoort maar dat heb ik er wel voor over. Twee uur op Assen lijkt me lang zat voor mijn straatauto.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 13:40

Welke baan op Lelystad bedoelen jullie, Hielke & Andre? :)

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 13:42

Maak je sessies te kort Tom, dan loop je het risico op het verschijnsel wat je ook op vrijrijden ziet, zonder daar een waarde oordeel aan te hangen, daar zien ze me niet.

Stel een 2 uur sessie kost 150 euro, dan hoef je ook nog steeds niet aan 1 stuk door te kachelen.

Maak je er een uur van voor 100 euro dan kruip je al dicht tegen vrijrijden aan, met alle bijverschijnselen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mar 2013, 13:46

Een uur hoeft voor mij ook niet. Tenzij je daar de voorwaarde aan stelt dat je minimaal twee uur af moeten nemen. Bijvoorbeeld een uur 's ochtends en een uur 's middags. Kun je er een leuke dag uit van maken zonder dat je de baanhuur voor een dag af moet tikken. Ik vind twee uur aan het eind van de middag altijd wel prettig. Twee uur is ook echt lang zat voor mijn auto. Misschien als ik de remkoeling aanpas en een oliekoeler plaats dat ik ook wel langer wil rijden maar voor nu vind ik twee uur lang genoeg.

Begrijp me ook niet verkeerd. Ik vind de prijzen van DF ronduit scherp dat is het probleem niet. Ik hoef alleen geen volle dagen omdat ik mijn auto niet af hoef te stellen of trainingskilometers moet maken. Gewoon voor de fun lekker over het circuit blazen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 11 mar 2013, 14:01

daNpy schreef:Welke baan op Lelystad bedoelen jullie, Hielke & Andre? :)
Landingsbaan?

Emiel

Bericht door Emiel » 11 mar 2013, 14:06

Voor de lightweight rijders ala Lotus, Caterham, etc zijn er ook vele alternatieve organisaties buiten NL waar men niet of nauwelijks tussen de full slicks race wagens rijd met stricte regels qua inhalen om de veiligheid te waarborgen zover mogelijk. Tenslotte komen mensen voor de lol, niet voor de competitie.

Ja het is ook enkele tientjes goedkoper per open pit lane dag, klassieke win-win situatie :bag:

Nu wil ik niet namens alle Lotus, Caterham, etc. rijders spreken maar ik merk dat mijn keuze daardoor wel bepaald is voor 2013. ( ong. 4 open pitlane dagen per jaar voor mij persoonlijk )

Een dag rijden op een circuit kost altijd al een 700 euro en dan de banden/remblokken etc nog niet eens meegerekend. Dat doet een amateur DF'er die het voor de lol doet geen 20x per jaar ?
Ik niet in iedergeval.

Makkelijk om dan de DF'ers/Forumleden de schuld te geven, maar misschien moet er kritischer naar het business model gekeken worden.

We roepen allemaal dat we voetbal clubs failliet moeten laten gaan en niet geholpen moeten worden door gemeentes en dergelijke. Wat verwachten we hier nu ? een collecte omdat het bedrijfs plan niet lukt ?

Jammer die reactie.
Laatst gewijzigd door Emiel op 11 mar 2013, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 mar 2013, 14:09

Zonde dat Assen afgelast is want er zowel organisatie als deelnemers hebben er toch weer tijd, energie en waarschijnlijk ook geld in gestoken.

Als ik de weersvoorspellingen in Duitsland bekijk vrees ik overigens hetzelfde voor volgende week maandag op de Ring: het is er nu al wit, er wordt gedurende een aantal dagen deze week sneeuw voorspeld en de temperatuur komt niet meer boven nul.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mar 2013, 14:09

Is de baan uberhaupt al klaar?

MartijnS

Bericht door MartijnS » 11 mar 2013, 14:10

Ik gok Midland circuit.

Knot

Bericht door Knot » 11 mar 2013, 14:11

Ik vind zo een middag ideaal, voor de organisatie ook halve kosten en natuurlijk kan je met een straatauto niet 4 uur non stop knallen. Gewoon sessies van 15 a 20 min doen, m.a.w. een rondje of 8 en dan de boel af laten koelen een half uurtje. Dat geintje kan je 4 tot 5x doen op een middag, dan heb ik meestal mn gram wel gehaald.

Zandvoort hoeft van mij niet meer zo, heb daar mn rondjes gedraaid, heb de hele baan gedrift en op gopro (helaas maar 480p doordat ik m na firmware upgrade niet op 1080 meer ingesteld had).

Assen vind ik erg gaaf, zeker als ik er een keer gecontroleerd schuin mag gaan, alleen niet op de maandag... in mijn geval di/vr en klein kansje voor de do.

Middagje sturen is 250 euro plus tank heen en weer plus tank op circuit = 450, broodje, drankje, sate'tje, komt het op 500 euro en reken voor het gemak banden en remmen op maximaal 150 euro. Zit je voor 650 euro goed. Een hele dag reken ik ruim 1000 euro aan totale kosten voor, met een E36je.

In 2010 heb ik 10 trackdays gedaan, 2x naar de nordschleife geweest en 6x driftdagen op papenburg meegeorganiseerd. Totale kosten dat jaar waren ongeveer 14.000 euro.... hoop geld maar ook een hoop lol van gehad. Dat kan echter niet elk jaar (en toen reed ik ook de M5 er nog naast a 900 euro per maand :)).

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 14:14

MartijnS schreef:
Ik gok Midland circuit.
Hmm, wel lekker goedkoop maar gedoe met geluid.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 14:17

Zonder ijscoman kom ik niet :zwijntje:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 mar 2013, 14:30

MartijnS schreef:
Ik gok Midland circuit.
Ja, Midland.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 mar 2013, 14:36

RVV schreef:Nieuwe datum voor Assen -> donderdag 16 mei 2013 ! En gegarandeerd ijsvrij die dag :D
Mooie datum. Wil ik ook wel weer eens een stukje in een huur-E36 rijden. Zo'n 1 uurs arrangement vind ik ideaal. Of we organiseren het groepsgewijs. Dus met een groepje mensen een auto huren.

Aan een half uurtje heb ik meestal genoeg om mijn superioriteit te tonen :angel:

:lol: Smiecht die ik ben :tooth:

Knot

Bericht door Knot » 11 mar 2013, 14:39

Is 16 mei dan een hele dag, of ook weer een middag?

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 14:42

16 mei zit iedereen natuurlijk bij de Ring vanwege de 24uurs race ;)

Plaats reactie