Agenten blijven ongelukken veroorzaken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
allen

Re: Agenten blijven ongelukken veroorzaken

Bericht door allen » 06 jan 2013, 21:48

Zelf ben ik dan overigens alles behalve ambtenaar. Ik had me voorgenomen om me vanaf het nieuwe jaar helemaal niet meer druk te maken over onzinnige opmerkingen, maar goed, het gaat me blijkbaar niet zo goed af als het over dit soort onderwerpen gaat. Diegenen die erover lopen te zeiken mogen zichzelf in ieder geval weleens afvragen of zij in hun hele leven niet één enkele fout hebben gemaakt.
En wellicht was het die mensen nog niet duidelijk, maar het ging niet om het aantal ongelukken "per" politieagent.
Zo nu en dan schud ik weemoedig het hoofd bij een debiele politieagent, alleen valt dat reuze mee als ik het afzet tegen het aantal normale burgers in het verkeer. :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 06 jan 2013, 21:56

Met oud en nieuw ging ik rond 01.00 even de hond uitlaten.
Ik loop de deur uit, staat er 25 meter naast m'n huis een auto te fikken op het wegdek. (stookauto)
Uiteraard een hoop politie eromheen, brandweer was bezig de brand te blussen. Relatief weinig publiek overigens.

Ik loop onderaan een dijk de hond uit te laten, politie staat op de dijk.
Kom ik terug, brandweer inmiddels weg enkel nog een groepje politiemannen eromheen.

Dus ik sta even te kijken naar de auto. Komt er een agent naast me staan. Pakt zijn telefoon en maakt een foto.
Loopt terug naar zijn collega's.. Euh... mooi fotowtje voor op facebook.. uhuwuwuhuh...

Ik had echt zoiets van... Dude... for real ? ........
Snel terug naar huis en met de champagne verder gegaan...

wjn

Bericht door wjn » 08 jan 2013, 11:18

Ik maak ook wel eens foutjes in het verkeer, maar resulteert niet direct in een ongeluk of schade (van mijzelf of een ander).
En dan rij ik wat meer dan de gemiddelde nederlander en voor een groot deel buiten de relatief veilige nederlandse wegen.

En in sommige beroepen mag je idd geen fout maken, cq. je fout herstellen voordat het een echte fout (lees: ongeluk) wordt.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jan 2013, 11:51

Ben het wel met Allen en Bram eens. Een schade per jaar lijkt me erg meevallen. Helemaal als ik die andere reacties hier lees.

Waarom zou een politieagent ook beter rijden dan een petrolhead ?

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2013, 12:39

WJ schreef:Dat komt waarschijnlijk omdat je bij defensie al een rijbewijs krijgt als je het voertuig in de algemene richting weet te sturen waar je heen moet.
:lollerdelol: :lollerdelol:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 08 jan 2013, 13:45

Macboy schreef:Ben het wel met Allen en Bram eens. Een schade per jaar lijkt me erg meevallen. Helemaal als ik die andere reacties hier lees.

Waarom zou een politieagent ook beter rijden dan een petrolhead ?
Omdat iedere agent rijtrainingen krijgt. En niet iedere petrolhead kiest ervoor om gevorderde rijtrainingen te nemen?

allen

Bericht door allen » 08 jan 2013, 14:27

Ongeacht het beroep dat je uitoefent, wordt je geacht daarin geen fouten te maken. Vrij knap als het je lukt om 40-45 jaar lang foutloos te werken.
Zelfs een clown lukt dat niet, terwijl die niet eens serieus hoeft te zijn.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 09 mar 2013, 22:15

Luc B

Bericht door Luc B » 10 mar 2013, 14:17

Verbaasd me positief hoe ze het aanpakken en de vluchtige met een PIT manouvre van de weg drukken. Anders was deze rechtdoor het overige verkeer ingeblazen en de gevolgen niet te overzien. Doen ze eindelijk nog eens wat nuttigs en daadwerkelijk boefjes vangen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 mar 2013, 14:30

Doen ze goed, volgens mij kregen meerdere auto's in de rij een paar beukers van de politieauto :mrgreen:

Maar snel, effectief en zonder te aarzelen gehandeld door de politie, netjes :) Dit soort schades zijn voor de meeste mensen ook beter te verteren dan een aantal die hier in dit topic voorbij kwamen denk ik.

Luc B

Bericht door Luc B » 10 mar 2013, 14:32

Bram schreef:Doen ze goed, volgens mij kregen meerdere auto's in de rij een paar beukers van de politieauto :mrgreen:

Maar snel, effectief en zonder te aarzelen gehandeld door de politie, netjes :) Dit soort schades zijn voor de meeste mensen ook beter te verteren dan een aantal die hier in dit topic voorbij kwamen denk ik.
Als belastingbetaler zouden we dan op het eind van het jaar toch wel een dashcam compilatie mogen verwachten :tooth: als tegencompensatie

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 mar 2013, 14:34

Bram schreef:Pfff, lekker belangrijk allemaal zeg. Die (veel te zware auto) auto is voor een groot deel van de tijd de werkplek van een agent. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat gebeurt ons allemaal.

Natuurlijk rijden en werken er idioten bij de politie, maar die zie ik ook bij de beroepschauffeurs op een 40 tonner, binnen defensie (extreem veel zelfs :mrgreen: ) of op het ROC (nog meer dan bij defensie :tooth: )
Nou wie houdt er toezicht op wie, lijkt mij dus wel degelijk een verschil. Kom jaarlijks iemand op een verjaardag tegen die bij de politie werkt en als ik dan de voorbeelden hoor is het gewoon dieptriest...
Snap dat er niet eenvoudig een verbetering kan worden aangebracht en mensen te kort en zo nog 100 excuses, maar is dat een reden om het maar te accepteren en niet te willen verbeteren?

Bram

Bericht door Bram » 10 mar 2013, 14:35

Luc B schreef:
Bram schreef:Doen ze goed, volgens mij kregen meerdere auto's in de rij een paar beukers van de politieauto :mrgreen:

Als belastingbetaler zouden we dan op het eind van het jaar toch wel een dashcam compilatie mogen verwachten :tooth: als tegencompensatie
:mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 10 mar 2013, 14:37

Kasteel schreef:
Bram schreef:Pfff, lekker belangrijk allemaal zeg. Die (veel te zware auto) auto is voor een groot deel van de tijd de werkplek van een agent. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat gebeurt ons allemaal.

Natuurlijk rijden en werken er idioten bij de politie, maar die zie ik ook bij de beroepschauffeurs op een 40 tonner, binnen defensie (extreem veel zelfs :mrgreen: ) of op het ROC (nog meer dan bij defensie :tooth: )
Nou wie houdt er toezicht op wie, lijkt mij dus wel degelijk een verschil. Kom jaarlijks iemand op een verjaardag tegen die bij de politie werkt en als ik dan de voorbeelden hoor is het gewoon dieptriest...
Snap dat er niet eenvoudig een verbetering kan worden aangebracht en mensen te kort en zo nog 100 excuses, maar is dat een reden om het maar te accepteren en niet te willen verbeteren?
Zeker niet, maar als ambtenaar en zeker als politieagent in Nederland ben je de kop van Jut, het liefst zo vaak mogelijk. Genoemde voorbeelden betreffende fouten maken en laakbaar gedrag kom je toch overal tegen?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 mar 2013, 14:46

Bram schreef:
Kasteel schreef:

Zeker niet, maar als ambtenaar en zeker als politieagent in Nederland ben je de kop van Jut, het liefst zo vaak mogelijk. Genoemde voorbeelden betreffende fouten maken en laakbaar gedrag kom je toch overal tegen?
Vind jij dat een schilder dezelfde functie in de maatschappij heeft als een agent?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 mar 2013, 15:23

Schopje van dit topic naar aanleiding van onderstaand uitermate treurig bericht. Was niet bij dit ongeluk aanwezig dus over de oorzaak kan ik geen oordeel over vellen. Waar ik me wel over verbaas is de wijze waarop die lui van de arrestatieteams zich over het Nederlandse wegennet verplaatsen. Veelal rijden ze in hun undercover-auto's echt als dwazen met enorme snelheden over de weg.

==================================================================
Arrestatieteam politie schept scooter in Eindhoven, vrouw (18) dood

EINDHOVEN - Een vrouw van 18 jaar op een scooter is vrijdagmiddag geschept door een politieauto op de Noord Brabantlaan in Eindhoven. Hierbij is ze om het leven gekomen. Hoogstwaarschijnlijk komt het slachtoffer uit de omgeving van de plaats van het ongeval.
Het ongeluk gebeurde rond tien over een op de kruising van de Noord Brabantlaan en de Welschapsedijk.

Arrestatieteam onderweg
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes.

Op de Noord Brabantlaan is een tent neergezet met daarin het lichaam van de vrouw. De straat is afgezet. De scooter ligt beschadigd op de weg. Er zijn schotten geplaatst om kijkers op een afstand te houden.

Politie ter plekke uitgescholden
Veel mensen hebben zich verzameld op de plek van het ongeluk. Daarbij werd de politie uitgescholden door omstanders. De politie heeft geprobeerd ze te kalmeren. "Ze hebben als idioten over de busbaan gereden", aldus een boos familielid vlak na het ongeluk tegen Omroep Brabant. "Dit ongeluk was nooit gebeurd als ze goed hadden opgelet."

De leden van het arrestatieteam zijn opgevangen op het hoofdbureau. Het onderzoek is in handen van de politie West-Brabant. Het is standaardprocedure dat een ongeluk waarbij de politie betrokken is door een ander korps wordt onderzocht.
bron
==============================================================

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 15:33

En de verwarde man waar die figuren naartoe snelden? Hoe is 't daar mee?

Overdreven gedoe van die lui altijd....

daNpy

Bericht door daNpy » 15 mar 2013, 15:34

Oordopjes in je oren, nergens op letten en vooral niet over je schouder kijken.
Harde straf maar het valt me mee dat het niet vaker gebeurt.

HarryC

Bericht door HarryC » 15 mar 2013, 16:06

daNpy schreef:Oordopjes in je oren, nergens op letten en vooral niet over je schouder kijken.
Harde straf maar het valt me mee dat het niet vaker gebeurt.
:shock: :shock: :shock:

Was je erbij dan?

Ben het met je eens dat de jeugd zich , gemiddeld, op deze manier in het verkeer beweegt. Ook tot mijn grote ergernis maar om te suggereren dat dit hier is gebeurd en daardoor een jong iemand om het leven is gekomen vind ik echt niet kunnen......sorry.

daNpy

Bericht door daNpy » 15 mar 2013, 16:10

Politie met sirene niet aan horen komen en zonder te kijken over steken. Het lijkt me erg sterk dat de agenten express deze dame aan hebben gereden.

Luco

Bericht door Luco » 15 mar 2013, 16:15

Als je inderdaad leest dat ze met sirene en zwaailichten reden dan moet je knap hardhorend en slechtziend zijn wil je dat niet in de gaten hebben.

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2013, 16:16

Denk dat je er niet over kunt oordelen.

Bram

Bericht door Bram » 15 mar 2013, 16:36

Maar het was ook het eerste wat mij te binnen schoot.

Mooi triest.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 15 mar 2013, 16:39

daNpy schreef:Politie met sirene niet aan horen komen en zonder te kijken over steken. Het lijkt me erg sterk dat de agenten express deze dame aan hebben gereden.
Aan de andere kant, het was wel een onopvallende auto. En die onopvallende auto's rijden vaak ook hard, erg hard. Veel harder dan de gemiddelde politieauto/ziekenwagen. Dan vind ik het al een stuk beter te begrijpen dat ze het wellicht over het hoofd heeft gezien.

En natuurlijk doen die agenten het niet expres, maar om dat meisje dan de schuld maar in de schoenen te schuiven....

Ahmed

Bericht door Ahmed » 15 mar 2013, 16:42

Ik kan het mij wel voorstellen dat een onopvallende politieauto over het hoofd wordt gezien hoor. Vooral als ze waarschijnlijk met hoge snelheid over de busbaan hebben gereden.

Plaats reactie