Schopje van dit topic naar aanleiding van onderstaand uitermate treurig bericht. Was niet bij dit ongeluk aanwezig dus over de oorzaak kan ik geen oordeel over vellen. Waar ik me wel over verbaas is de wijze waarop die lui van de arrestatieteams zich over het Nederlandse wegennet verplaatsen. Veelal rijden ze in hun undercover-auto's echt als dwazen met enorme snelheden over de weg.
==================================================================
Arrestatieteam politie schept scooter in Eindhoven, vrouw (18) dood
EINDHOVEN - Een vrouw van 18 jaar op een scooter is vrijdagmiddag geschept door een politieauto op de Noord Brabantlaan in Eindhoven. Hierbij is ze om het leven gekomen. Hoogstwaarschijnlijk komt het slachtoffer uit de omgeving van de plaats van het ongeval.
Het ongeluk gebeurde rond tien over een op de kruising van de Noord Brabantlaan en de Welschapsedijk.
Arrestatieteam onderweg
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes.
Op de Noord Brabantlaan is een tent neergezet met daarin het lichaam van de vrouw. De straat is afgezet. De scooter ligt beschadigd op de weg. Er zijn schotten geplaatst om kijkers op een afstand te houden.
Politie ter plekke uitgescholden
Veel mensen hebben zich verzameld op de plek van het ongeluk. Daarbij werd de politie uitgescholden door omstanders. De politie heeft geprobeerd ze te kalmeren. "Ze hebben als idioten over de busbaan gereden", aldus een boos familielid vlak na het ongeluk tegen Omroep Brabant. "Dit ongeluk was nooit gebeurd als ze goed hadden opgelet."
De leden van het arrestatieteam zijn opgevangen op het hoofdbureau. Het onderzoek is in handen van de politie West-Brabant. Het is standaardprocedure dat een ongeluk waarbij de politie betrokken is door een ander korps wordt onderzocht.
bron
==============================================================