LANCER EVO VIII (met enkele foto's) / ervaringen 350Z

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 nov 2006, 18:38

Gefeliciteerd, erg gaaf dat jullie beiden een mooie deal hebben.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 nov 2006, 19:35

Met alle respect maar kun je niet gewoon van een standaard EVO genieten? Ik snap wel dat voor relatief weinig geld meer vermogen te verkrijgen is, maar schiet het niet een beetje door als je de halve motor moet verbouwen?

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 26 nov 2006, 20:47

Standaard EVO is het nét niet Rico, En zeker niet vanaf de VII
Zelfs een volledig standaard EVO VI vind ik wat "suf" aandoen... En met betrekkelijk weinig moeite (tot een 370 pk) heb je een geweldige (betrouwbare) auto

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2006, 00:16

Eigenlijk zeg je dat een standaard EVO niet goed als package is??? kan ik me bijna niet voorstellen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 27 nov 2006, 00:25

Toch kan ik me wel in de woorden van Stef vinden.

Zo'n auto komt op de één of andere manier geknepen over en feitelijk is dat ook zo. Wat ik al aanhaalde, alleen al de uitlaat vervangen levert zo maar 30 pk op.

Tuurlijk is een EVO wel goed als package, maar met een paar simpele ingrepen, want simpel is het gewoon, rijdt die auto gewoon veel lekkerder.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 27 nov 2006, 10:22

Opzich is het natuurlijk wel interessant om meer pk's te krijgen in de auto maar de auto heeft al 265 pk!!! Net of het niks is. Er zijn mensen die het met 70 pk in hun auto moeten doen :) .

"verbouwingen" aan je auto is afwijken van het originele. Er zijn mensen die jaren hebben nagedacht over de bouw e.d. van de auto en daar wijk je dan van af. Alles in de auto is op elkaar aangepast en met die verbouwingen wijk je daar toch vanaf. Ik merk aan de hand van ervaringen van bepaalde personen; "als je dat vervangt dan moet je dat en dat vervangen". Ik krijg dan al een beetje de kriebels.

Wil voorkomen dat ik regelmatig bij de garage sta omdat er wat verandert is aan de auto.

Natuurlijk snap ik wel dat je het door iemand moet laten doen die het al heel vaak heeft gedaan en ook weet wat hij doet maar het zou vast niet aan die desbetreffende persoon liggen als er iets mis gaat maar eerder aan de auto.

Ik twijfel dus erg of ik het laat doen maar daarnaast even 100 pk erbij lijkt me ook erg aangenaam. :lol:

Ga eerst een tijdje in een orginele EVO rijden en wie weet.

Maar info en foto's zijn altijd leuk om te kijken / weten hoe een EVO kan worden!!!

Tom
Berichten: 22275
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 27 nov 2006, 11:03

Luca schreef:Ga eerst een tijdje in een orginele EVO rijden en wie weet.
Precies, zou ik ook doen. Lekker van die 265pk genieten en als dat gaat vervelen kun je altijd nog kijken wat de mogelijkheden zijn. Aan de andere kant, een keer een ritje in de Evo 8.5MR van Mark zou ik niet afslaan, ben alleen bang dat je dan wel gelijk aan het tunen slaat ;)

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 27 nov 2006, 17:30

Vandaag de auto opgehaald. 1 woord : GEWELDIG!!!!

Binnnenkant geheel schoongemaakt : NIEUWSTAAT
Velgen schoongemaakt: NIEUWSTAAT

Buitenkant goed bekeken: 1 heel klein plekje ivm steenslag.


Super mooie en snelle auto

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 17:31

Mooi! Goed geregeld. Hopelijk heel lang rijplezier met dat ding voor 4? personen!! :)

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 27 nov 2006, 17:38

Gefeliciteerd (en foto's doen het altijd goed ;))
Vergeet nooit weer de rit (als bijrijder) in de EVO van Leen, helemaal geweldig en wat een kick als die turbo erin klapt!

Kan er nu nog van dromen 8) :twisted:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 27 nov 2006, 18:40

Van de week de auto geheel wassen en dan "komen" de foto's (iemand moet me dan toch weer eens helpen om de foto's erop te zetten 8)

Wat het ook heel mooi doet is de geheel leren bekleding!!

Maar dat is binnenkort te zien op de foto's

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 27 nov 2006, 18:51

No problemo, je mag ze naar me mailen dat zet ik ze voor je online!

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 27 nov 2006, 19:30

Cool man, gefeliciteerd.

Wedden dat die 265pk binnen no-time went.

Mark.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 27 nov 2006, 20:01

Vooral omdat het zo simpel te doen is.

Maar eerst zo genieten...

Dan een keer meerijden met iemand, en dan naar EMS :wink:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 27 nov 2006, 20:40

Rico v Velzen schreef:Eigenlijk zeg je dat een standaard EVO niet goed als package is??? kan ik me bijna niet voorstellen.
Zoals Bram ook aanhaalt, Standaard voelt een EVO "geknepen"aan. En met een paar kleine ingrepen (die geen nadelige gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid) krijg je een zóveel prettiger rijdende auto terug. Dat is een verschil van dag en nacht.

p.s. De 4G63 motor kan zonder interne ingrepen zo'n 400 Pk en 500Nm zonder problemen aan.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 27 nov 2006, 20:49

Luca schreef:.............Ga alleen de kentekenplaat vervangen voor een versie met luxe letters..............
Krijg je er dan geen klein cijfertje boven in de kentekenplaat staan? Bij mij zijn er ook van die "goeikope" platen op gezet. Ik wil ook van die dikke cijfers en letters, maar ik vind het verschrikkelijk als er een 1-tje of een 2-tje komt te staan.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 27 nov 2006, 21:51

Bij het inleveren van de twee kentekenplaten krijg je gewoon twee nieuwe platen terug alleen met dikke letters. Je moet gewoon weer de volle pond betalen.

Alleen bij verlies / diefstal (dus je kan niet de originele inleveren) krijg je een 1 erop. Verlies je ze weer dan komt er een 2 enz enz.

Het is een klein detail maar gewoon wat mooier.

De reden waarom een garage het niet standaard doet is puur de kosten. Kunnen ze weer ergens op bezuiningen.

Zag laatst een nieuwe BMW 7-serie van een BMW dealer met standaard letters....... Betaal je zoveel geld en dan zou de dealer niet effe zeggen...... Kan me niet voorstellen dat iemand bewust voor de normale letters kiest.

Wie weet binnenkort 265+ pk, maar ga eerst genieten van het "Beest".

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 14:19

Precies Luca gewoon genieten van deze auto, niet gelijk dik gaan tunen, als je het welletjes vind een milde tuning er tegen aan, ben je die zat dan voor wat heftigere zaken.

Maar om gelijk die auto op 350/370 pk te flikkeren is helemaal niet nodig. Straks ben je die auto na een jaar weer zat en die kans is niet ondenkbaar gezien je vlotte inruilverleden, nog net even vlotter dan mij. Zit je met een dikke getunde EVO, fors geld erin maximaal afschrjven en de autohandel zit niet zo te wachten op dik getunde auto's.

Pas tunen als je langere tijd 100% die auto wilt houden.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 28 nov 2006, 20:41

En er is bekend hoelang ik met een auto doe :lol:

Precies, waarom heel veel geld investeren wat je uiteindelijk niet terug krijg maar wie weet in de toekomst. Ik zeg niet dat ik het nooit zou doen :D

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 30 nov 2006, 19:01

Stefan R schreef:
Rico v Velzen schreef:Eigenlijk zeg je dat een standaard EVO niet goed als package is??? kan ik me bijna niet voorstellen.
Zoals Bram ook aanhaalt, Standaard voelt een EVO "geknepen"aan. En met een paar kleine ingrepen (die geen nadelige gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid) krijg je een zóveel prettiger rijdende auto terug. Dat is een verschil van dag en nacht.

p.s. De 4G63 motor kan zonder interne ingrepen zo'n 400 Pk en 500Nm zonder problemen aan.
Stef ik ben dat dus voor de EVO 8 niet met je eens. Ik heb de Evo 8 met open uitlaat laten Ecutekken. Alleerst werd ik gek van het geluid. Ik vond dat de balans uit de wagen verdwenen was. En het wordt allemaal wel kwetsbaar. Bij mij kwamen er toch rare geluiden van het diff en uit het blok. Tja het ging wel snel vooruit dat wel. Maar de fun zit toch in de bochten? Daarbij zal Luca graag zijn garantie houden, denk ik zo.

Bij de Evo 9 is tuning mijns inziens overbodig. Ding is rap zat en heeft vermogen genoeg om ermee te kunnen spelen.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 30 nov 2006, 19:23

Kijk en daarom ben ik altijd een beetje voorzichtig met "tunen".

In mijn 530D heb ik toen een module laten plaatsen door HARTGE incl garantie en dat is toen wel heel goed bevallen. Verder geen problemen gehad maar toen was alleen de boardcomputer aangepast......

Omdat de auto, gezien het weer, nog niet schoon genoeg was, zijn er helaas nog geen echte mooie foto's van de EVO.

Wat mij opvalt aan de EVO is, (wat normaal is ,volgens mij, voor een auto met een turbo) dat de auto rustig reageert op het gaspedaal totdat je boven de +/- 4000 toeren komt en dan "ontploft" de auto. De auto schiet dan als een "raket" vooruit. De auto is onrustig en het is echt rijden in deze auto!! Maar wat een kick. Door alles (feeling / geluid) heb je volgens mij ook het idee dat het allemaal heeeel snel gaat.

Toevallig vandaag voor de grens bij Babberich A12 zag ik een zwarte EVO 8 rijden. Toch blijft het ook erg mooi om zo'n auto te zien rijden. Dat is het nadeel als je er zelf in rijdt, je ziet je eigen auto niet :lol: .

Het leuke is dat de mensen bij de lokale dealer ook super ethousiast zijn over de uitvoering, staat, km stand van mijn auto.

Wordt vervolgt. :D

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 30 nov 2006, 19:52

@Dick, Met een VIII heb ik persoonlijk geen ervaring. Maar met een VI en VII wel.

Mijn eigen VI had een kleine 360 PK en voelde gewoon lekker vlot aan, En altijd bij de les.

Later heb ik diverse malen in een standaard VI en VII gereden, En daar was de hele beleving een stuk minder :idea:

n.b. En dan praat ik ook over bochtenwerk (het z.g.n. Polder rallyen) :mrgreen:

p.s. @Rico, Je hoeft niet persé "dik" te tunen. Met een milde setting (1.3 bar)heb je een zéér betrouwbare 330 á 340 PK Dit kost zeer zeker niet de hele wereld.
Ik ben overigens wel met je eens dat je eerst gewoon lekker standaard moet rijden.

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 01 dec 2006, 08:21

Stef met 1.3 haal je bij de Evo 8 echt geen 330 pk. Die van mij had 1.55 aan turbodruk. En ik had eerlijk gezegd net zoveel lol met de 265 pk als met de 300+ pk.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 01 dec 2006, 12:40

Hoeveel vermogen had je dan met 1.55 Bar? Een VI zit rond de 360 Pk met 1.6 Bar.

Fastturbo
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:42
Locatie: Noitdorp

Bericht door Fastturbo » 01 dec 2006, 13:56

Luca@

Het zal ook wel ff wennen zijn dat de naald van de branstofmeter zo snel zakt :wink:

Gelukkig heeft de EVO IX nu een tank van 55 liter, dat was vroeger wel anders bij de eerdere modellen :wink: :lol:




Jan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Sam van der Put en 7 gasten