Petrolhead Tom schreef:Dit vind ik nou echt weer een typisch Nederlandse reactie. Lekker azijnpissen op een nieuw initiatief.
Op een forum kun je feedback verwachten lijkt me. De azijnpisserskaart trekken is juist Nederlands, met zalvende woorden schiet niemand iets op. Misgun niemand iets!
Petrolhead Tom schreef: Ik ga het eerste nummer zeker kopen en verwacht er eigenlijk helemaal niet veel van omdat alle begin moeilijk is. De medewerkers van Octane hebben allemaal al iets gedaan in de auto journalistiek maar het opzetten van een nieuw blad is nooit makkelijk. Ik denk dat dit helemaal goed gaat komen maar dan moet je de mensen wel de kans bieden om meerdere nummers te gaan maken en
Dus het zijn ervaren mensen waar we niets van mogen verwachten? Rare redenatie. Als het makkelijk was een blaadje te maken waren er geen professionals voor nodig en maakte we allemaal als hobby wel een tijdschrift. Op basis van de ervaring van in elk geval Ton Roks verwacht ik een top blad vanaf eerste editie. En al te veel tijd voor fouten hebben de meeste uitgevers niet. Of het moet een hobby zijn.
Petrolhead Tom schreef: als je het hele initiatief al begint af te zeiken over een presentatiefilmpje dan is het blad waarschijnlijk niet voor jouw.
De aangekondige test maakt me niet warm, maar er zijn nog meer artikelen in het blad als het 150 pagina's gaat tellen, wachten het af. Ik serveer het nog niet kompleet af toch?
Petrolhead Tom schreef:Missschien vind meneer Roks het wel hartstikke vervelend om met een camera in zijn gezicht te moeten praten en komt het daarom niet over?
Geen idee, heb ik daar iets over geschreven? Als het zo is moet hij iemand anders aanwijzen als woordvoerder. De euh's maakten het niet altijd makkelijk om naar te luisteren, maar volgens mij was dat voor mij niet van invloed op de indruk die ik kreeg van het blad. Die werd voor mij bepaald door het onderwerp (de vergelijkende test en praatje over de auto's). Op een bijzondere, passende plek een Carel Godin de Beaufort verhaal verteld krijgen met passende historische auto had meer bij Octane gepast voor mij als aftrap (als voorbeeld, en om het maar een beetje in de DF familie te houden).
Petrolhead Tom schreef:Het gaat toch om de inhoud van het blad?
Inderdaad. Maar als je een filmpje post wat wordt aangekondigd als dat we daarmee weten wat ons te wachten staat, dan beoordeel ik het ook als zodanig. En geef ik aan dat niet overeenkomt met het aspiratie niveau wat ik - als abonnee van engelse Octane - verwacht als je de Nederlandse Octane gaat uitgeven. Ik kan nu mijn verwachting bijstellen of de redactie kan een film in elkaar gaan draaien die wél overtuigt. Nog 135 pagina's content waarmee geteased kan worden toch?