Xavier kom der maar inEmielS60 schreef:Dat is misschien een goedkoper idee. Er was een topic over van iemand die auto's van Df-ers weer als nieuw maakte toch?
Downsizen met Emiel; C30 2.0
- Geert.
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: 50 tinten rood...
Wintermodus sinds woensdagochtend;

Zomerbanden was niet tof geweest vandaag, goed glad in het Nijkerkse vanmorgen. Dus de 18" winterset zit er weer onder.
Vanavond viel er een klus uit dus heb ik wat tijd kunnen spenderen aan dat rooie ding. Servicelampje brand al 2 weken, APK moest ook nog. APK is gelukt, zelfs met huidige onderstel. Draaicirkel zo groot gemaakt dat er niets meer aanliep met insturen, afmelden en klaar.
Voor onderhoud hoef ik buiten het onderhoudsbeurtje (210K beurt) niet veel te doen. Enkel het carter even demonteren en de oliepompringen vervangen(...). De 2.4T, 2.5T en T5 kunnen na verloop van tijd wat oliedrukproblemen krijgen bovenin de kop bij hoge snelheden, door die ringen die olie teruglekken het carter in. En dan houd het een keer op, blok kan je dan weggooien. Nu is dat niet het geval bij de mijne, maar ik wil het uitsluiten. Er zijn mij al genoeg voorgegaan, en daar zit ik niet op te wachten.
Jaarlijks remmenschoonmaakgebeuren ook maar gedaan vanavond;

Blijft toch mooi allemaal gangbaar dat Brembo spul. Remvloeistof is ook weer vers. Verbaas me iedere keer weer hoe licht die klauwen zijn tov de orginele enkelpots klauwtjes.
Aangezien er weer APK op zit....bij aan het orienteren op een katloze OBX downpipe. Prijs stelt niks voor, maar de shipping vanuit de US zou tegen kunnen vallen.
Die voorspoiler laat ik voorlopig voor wat het is. Met dit weer gaat het nooit lekker vastzitten en ben niet te spreken over de blanke laklaag, het zag er veelbelovend uit maar is raar opgedroogd. Jammer!
Zomerbanden was niet tof geweest vandaag, goed glad in het Nijkerkse vanmorgen. Dus de 18" winterset zit er weer onder.
Vanavond viel er een klus uit dus heb ik wat tijd kunnen spenderen aan dat rooie ding. Servicelampje brand al 2 weken, APK moest ook nog. APK is gelukt, zelfs met huidige onderstel. Draaicirkel zo groot gemaakt dat er niets meer aanliep met insturen, afmelden en klaar.
Voor onderhoud hoef ik buiten het onderhoudsbeurtje (210K beurt) niet veel te doen. Enkel het carter even demonteren en de oliepompringen vervangen(...). De 2.4T, 2.5T en T5 kunnen na verloop van tijd wat oliedrukproblemen krijgen bovenin de kop bij hoge snelheden, door die ringen die olie teruglekken het carter in. En dan houd het een keer op, blok kan je dan weggooien. Nu is dat niet het geval bij de mijne, maar ik wil het uitsluiten. Er zijn mij al genoeg voorgegaan, en daar zit ik niet op te wachten.
Jaarlijks remmenschoonmaakgebeuren ook maar gedaan vanavond;
Blijft toch mooi allemaal gangbaar dat Brembo spul. Remvloeistof is ook weer vers. Verbaas me iedere keer weer hoe licht die klauwen zijn tov de orginele enkelpots klauwtjes.
Aangezien er weer APK op zit....bij aan het orienteren op een katloze OBX downpipe. Prijs stelt niks voor, maar de shipping vanuit de US zou tegen kunnen vallen.
Die voorspoiler laat ik voorlopig voor wat het is. Met dit weer gaat het nooit lekker vastzitten en ben niet te spreken over de blanke laklaag, het zag er veelbelovend uit maar is raar opgedroogd. Jammer!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Ik zeg goed bezig, vooral dat jaarlijkse remmen schoonmaken wordt vaak vergeten.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Goed bezig! Lekkere remmen ook die je eronder hebt liggen. 
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Obx is vandaag gearriveerd, totaal 225 euro voor een katloze downpipe vanuit de US incl shipping en inklaringskosten. Achterste sondefoppert is ook binnen. Die kunnen er morgen mooi onder.

Naast het demonteren van de orginele downpipe het carter gedemonteerd voor de oliepompringen;


Ringen waren dus prima, nog mooi soepel, maargoed...dat weet je van tevoren niet. Blok ziet er netjes uit aan de binnenkant, lang niet zo vies met aangekoekte meuk als auto's met vergelijkbare kilometerstand en leeftijd. Ik gebruik wel voor iedere oliewissel Forte Motorflush, dus zou daar wel wat mee te maken kunnen hebben. Morgen pijp eronder, olie erin en hopen dat die lekvrij is, want het is wel een onmogelijk butt constructie die ze voor die ringen hebben bedacht...ipv uitsparing te maken voor die ringen in het carter hebben ze uitsparingen in het onderblok voor de ringen, dat is dus prutsen en hopen dat de ringen niet verschuiven bij montage van het carter.
Naast het demonteren van de orginele downpipe het carter gedemonteerd voor de oliepompringen;
Ringen waren dus prima, nog mooi soepel, maargoed...dat weet je van tevoren niet. Blok ziet er netjes uit aan de binnenkant, lang niet zo vies met aangekoekte meuk als auto's met vergelijkbare kilometerstand en leeftijd. Ik gebruik wel voor iedere oliewissel Forte Motorflush, dus zou daar wel wat mee te maken kunnen hebben. Morgen pijp eronder, olie erin en hopen dat die lekvrij is, want het is wel een onmogelijk butt constructie die ze voor die ringen hebben bedacht...ipv uitsparing te maken voor die ringen in het carter hebben ze uitsparingen in het onderblok voor de ringen, dat is dus prutsen en hopen dat de ringen niet verschuiven bij montage van het carter.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Je hebt wel eens van die ochtenden...
Tig keer die voorpijp eronder gevrot en telkens niet goed passen. Blijkt dat de binnen diameter van de pijp 78mm is terwijl ie minimaal 80 moet zijn zoals bij het orgineel. Verklaard meteen waarom er dikke loodpakkingen bijgeleverd zijn, zonder die pakkingen passen ze dus niet.
Daarnaast wilde ik de tapeinden van de turbo ook vervangen...2 tapeinden kwamen al met een raar soort M8 uit de turbo en de laatste ging 3 gangen los om vervolgens vast te gaan zitten. Warmstoken had totaal geen zin. Dus die maar laten zitten, zit nog met genoeg draad vast en vast zit ie toch.

draad tappen in turbo

sondes overzetten met achterste lambdasondefopper

Na een stukje snelweg..
Na montage van de catback ging de uitlaat al wat naar beneden, nu hangt ie nog wat lager, daardoor komt ie bij WOT en bij drempels tegen 1 van de dwarsverbindingen onder de auto, dat resoneert dus. Daar moet ik nog een mooie oplossing voor bedenken. Geluid is mooi vol buiten de auto, binnen is ie iets luider dan eerst.
Er zit wel meer leven in, bovenin toeren zo na 4500 loopt ie nu veel beter door.
Dus, blij met de upgrade, jammer dat ze hun huiswerk bij OBX niet goed gedaan hebben, kennelijk rechtvaardigd dit de prijs.
Tig keer die voorpijp eronder gevrot en telkens niet goed passen. Blijkt dat de binnen diameter van de pijp 78mm is terwijl ie minimaal 80 moet zijn zoals bij het orgineel. Verklaard meteen waarom er dikke loodpakkingen bijgeleverd zijn, zonder die pakkingen passen ze dus niet.
Daarnaast wilde ik de tapeinden van de turbo ook vervangen...2 tapeinden kwamen al met een raar soort M8 uit de turbo en de laatste ging 3 gangen los om vervolgens vast te gaan zitten. Warmstoken had totaal geen zin. Dus die maar laten zitten, zit nog met genoeg draad vast en vast zit ie toch.
draad tappen in turbo
sondes overzetten met achterste lambdasondefopper
Na een stukje snelweg..
Na montage van de catback ging de uitlaat al wat naar beneden, nu hangt ie nog wat lager, daardoor komt ie bij WOT en bij drempels tegen 1 van de dwarsverbindingen onder de auto, dat resoneert dus. Daar moet ik nog een mooie oplossing voor bedenken. Geluid is mooi vol buiten de auto, binnen is ie iets luider dan eerst.
Er zit wel meer leven in, bovenin toeren zo na 4500 loopt ie nu veel beter door.
Dus, blij met de upgrade, jammer dat ze hun huiswerk bij OBX niet goed gedaan hebben, kennelijk rechtvaardigd dit de prijs.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Gave upgrade. Jammer dat de pasvorm net niet helemaal goed is.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Ik overleef het wel Tom.
Ik ga nog wat bussen van een cm laten draaien zodat ie bij -vooral- koude motor niet meer tegen de dwarsverbindingen aankomt. Is verre van het laagste punt van de auto dus dat moet wel goedgaan. Er lijkt ergens nog een klein lekje te zitten maar kan het vinden.
Loopt echt lekker door de toeren heen nu, een heel groot verschil met eerst.
Kleine run gedaan. In de 3 vanaf 60 tot iets harder net in de 5 (op een lege weg uiteraard..). Zit zoveel meer pit in boven de 4500.
Youtube doet raar met het geluid, staat heel zacht nu...
Ik ga nog wat bussen van een cm laten draaien zodat ie bij -vooral- koude motor niet meer tegen de dwarsverbindingen aankomt. Is verre van het laagste punt van de auto dus dat moet wel goedgaan. Er lijkt ergens nog een klein lekje te zitten maar kan het vinden.
Loopt echt lekker door de toeren heen nu, een heel groot verschil met eerst.
Kleine run gedaan. In de 3 vanaf 60 tot iets harder net in de 5 (op een lege weg uiteraard..). Zit zoveel meer pit in boven de 4500.
Youtube doet raar met het geluid, staat heel zacht nu...
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Loopt lekker door Emiel. Zo'n soort filmpie moet ik ook ff maken nog 
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Loopt heel erg mooi ja, dat dat zoveel scheelt dan! Heb jij ook al het verkorte IC traject erin zitten? Dat scheelt aanzienlijk met de gasrespons! En jammer dat de downpipe niet 100% past...
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Denk dat je in de war bent met een 850, daar had je een kort en lang traject (wat nauwelijks te merken is btw). Enige wat ik nu nog kan doen zonder remap is een verbeterde inlaatbuis van luchtfilter naar turbo.Joopieboy schreef:Heb jij ook al het verkorte IC traject erin zitten? Dat scheelt aanzienlijk met de gasrespons!
Zeker doen! Maar wel met de gopro ipv fooncamera...dat is het toch niet.frank de jonge schreef:Loopt lekker door Emiel. Zo'n soort filmpie moet ik ook ff maken nog
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Wacht maar tot ik een manier uitgevonden krijg om de filmpjes online te zetten die ik in Amerika gemaakt heb met mijn Galaxy S3, zelfs de fotografie specialist waar mijn pa en ik altijd naartoe gaan was onder de indruk toen ik ze hem liet zienEmielS60 schreef:Zeker doen! Maar wel met de gopro ipv fooncamera...dat is het toch niet.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Zo moeilijk is uploaden toch niet?
Foon vasthouden, filmen en stuur vasthouden met 1 hand is het net niet.
Foon vasthouden, filmen en stuur vasthouden met 1 hand is het net niet.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13065
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het verhaal van de rode S60...
LOL, inderdaad, zo moeilijk is YouTube toch niet?
Ik ben foto- én videospecialist, dus kom maar op!
Los daarvan: sleurt lekker door die S60, klinkt ook super!
Los daarvan: sleurt lekker door die S60, klinkt ook super!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Het verhaal van de rode S60...
Wat wel moeilijk is is dat ik er eerst het geklep en dus gelijk alle geluid uit wil hebben, motorgeluid hoor je toch amper maar de beelden zijn om van te smullen 
- MartijnGizmo
- Berichten: 13065
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het verhaal van de rode S60...
Kun je gewoon op YT aanvinken volgens mij, en ander iMovie of Windows Movie Maker. Maar hoe boeiend is een autovideo zonder motorgeluid? 
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Het verhaal van de rode S60...
Dan zet ik er toch een pakkend muziekje onder om het op te vangenMartijnGizmo schreef:Kun je gewoon op YT aanvinken volgens mij, en ander iMovie of Windows Movie Maker. Maar hoe boeiend is een autovideo zonder motorgeluid?
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het verhaal van de rode S60...
Autofilmpjes met muziek = Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ik ga je eigen woorden van pas geleden even tegen je gebruiken door "don't be hatin' " te herhalenTim N schreef:Autofilmpjes met muziek = Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
12 busjes laten draaien. Geen rammels, gebonk e.d. meer. Veel beter zo. Ik blij.
Alle plannen staan vanaf gisteren in de ijskast (achter BBK, zijkant spuiten oa.). Heb redelijk onverwacht gisteren de sleutel van m'n nieuwe woning gekregen en daar zit wel 'wat' werk aan. Ik minder blij.
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ook vatbare gefeliciteerd met de woning 
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Zo, even het stof eraf...
Laatste 3 maanden veel te druk geweest, nieuw huis met veel werk terwijl het ook niet bepaald rustig was op het werk, paar weken op het tandvlees gelopen, maar dat is nu allemaal achter de rug gelukkig, nog wel druk op het werk (gelukkig!) maar het huis is klaar.
In de tussentijd weinig gedaan aan de S60. Er zitten nieuwe remblokken in de Brembo's. Zomerset zit er weer op en de voorspoiler is weer netjes. Blanke lak was raar opgedroogd maar dat heeft een autopoetser weer netjes kunnen krijgen. Verder doet de rooie het probleemloos.

Weer eens bij Ikea geweest voor plintjes..(...)...even een fotootje gemaakt met de foon.
Laatste 3 maanden veel te druk geweest, nieuw huis met veel werk terwijl het ook niet bepaald rustig was op het werk, paar weken op het tandvlees gelopen, maar dat is nu allemaal achter de rug gelukkig, nog wel druk op het werk (gelukkig!) maar het huis is klaar.
In de tussentijd weinig gedaan aan de S60. Er zitten nieuwe remblokken in de Brembo's. Zomerset zit er weer op en de voorspoiler is weer netjes. Blanke lak was raar opgedroogd maar dat heeft een autopoetser weer netjes kunnen krijgen. Verder doet de rooie het probleemloos.
Weer eens bij Ikea geweest voor plintjes..(...)...even een fotootje gemaakt met de foon.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13065
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het verhaal van de rode S60...
De Zweedse staat er lekker bij zo in het Zweedse! 
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het verhaal van de rode S60...
Haha...inderdaad. Dat ziet er weer goed uit!MartijnGizmo schreef:De Zweedse staat er lekker bij zo in het Zweedse!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
