Wintermodus sinds woensdagochtend;
Zomerbanden was niet tof geweest vandaag, goed glad in het Nijkerkse vanmorgen. Dus de 18" winterset zit er weer onder.
Vanavond viel er een klus uit dus heb ik wat tijd kunnen spenderen aan dat rooie ding. Servicelampje brand al 2 weken, APK moest ook nog. APK is gelukt, zelfs met huidige onderstel. Draaicirkel zo groot gemaakt dat er niets meer aanliep met insturen, afmelden en klaar.
Voor onderhoud hoef ik buiten het onderhoudsbeurtje (210K beurt) niet veel te doen. Enkel het carter even demonteren en de oliepompringen vervangen(...). De 2.4T, 2.5T en T5 kunnen na verloop van tijd wat oliedrukproblemen krijgen bovenin de kop bij hoge snelheden, door die ringen die olie teruglekken het carter in. En dan houd het een keer op, blok kan je dan weggooien. Nu is dat niet het geval bij de mijne, maar ik wil het uitsluiten. Er zijn mij al genoeg voorgegaan, en daar zit ik niet op te wachten.
Jaarlijks remmenschoonmaakgebeuren ook maar gedaan vanavond;
Blijft toch mooi allemaal gangbaar dat Brembo spul. Remvloeistof is ook weer vers. Verbaas me iedere keer weer hoe licht die klauwen zijn tov de orginele enkelpots klauwtjes.
Aangezien er weer APK op zit....bij aan het orienteren op een katloze OBX downpipe. Prijs stelt niks voor, maar de shipping vanuit de US zou tegen kunnen vallen.
Die voorspoiler laat ik voorlopig voor wat het is. Met dit weer gaat het nooit lekker vastzitten en ben niet te spreken over de blanke laklaag, het zag er veelbelovend uit maar is raar opgedroogd. Jammer!