Hele mooie auto; daar ga je veel plezier aan beleven; je pompstation-houder trouwens ook

Hoi Raymond,raymondw schreef:Hoi Jaap,
Hele mooie auto; daar ga je veel plezier aan beleven; je pompstation-houder trouwens ook
Dat is de SBC pomp (de Mercedes heeft een elektronisch Bosch remsysteem (Brake-by-wire) dat door deze pomp wordt aangedreven. Systeem ontwikkeld door Bosch wat enorm veel ontwikkelingsgeld (meen iets van 250 Mln) heeft gekost, maar na aantal jaren toch is "discontinued".Ar schreef:Ik hoop niet dat het nodig is, maar ik meen me te herinneren dat er een coulance regeling is op de ABS pomp.
Zeer zeker wel. Bedienbaar met het hendeltje waarmee je ook het stuur verstelt meen ik.Joël D. schreef:Volgens mij is dat geen optie op de W211, nee.
Het grappige is dat er in de EU gewoon wetten zijn, die voorschrijven dat garantie (misschien dat coulance een van de mazen in het net is) niet vervalt als je je auto ergens anders laat onderhouden (vergelijkbaar met Magnusson-Moss in de US). Dit recht heb je als consument. Ook mag je OEM waardige aftermarktet onderdelen gebruiken. Jammer dat de meeste mensen hier niets vanaf weten en zich vanalles wijs laten maken door dealernetwerken.Ar schreef:Een kennis van me in Duitsland heeft het gehad. Hij had niet al zijn beurten bij de dealer gehad.
Mocht het nodig zijn kun je het beste in Duitsland bestellen lijkt me dan.
Onderstaande tijden vanavond geklokt met volle tank en 1 passagier. Het is gelukkig sneller dan origineel, de vermogens upgrade heeft duidelijk invloed.jarno1979 schreef:Super mooie wagen,ook mooi origineel zo.
Ben wel nieuwsgierig hoe snel dit van 100 naar 200 gaat.
Veul plezier ermee!!
Ongelofelijke cijfers. Even voor de vergelijking, zelf ooit eens een Polo 0.9L uit 1986 geklokt van 0-100 en dat was 21 sec.jacobt schreef:Ja inderdaad kan sneller, net nog even 1 keer geklokt.
Het voelt echt fout om zo met een e klasse te rijden, ben er nog wat te zuinig op.
Het is een raket, niet te geloven voor 1735 kilo hoe rap dat gaat.
0-200 13.6 sec (1 persoon, 40% (euro 95) in de tank ipv vol en spiegels ingeklapt).
0-250 22.1 sec.
Afgelezen tacho km/h of gemeten?jacobt schreef:Ja inderdaad kan sneller, net nog even 1 keer geklokt.
Het voelt echt fout om zo met een e klasse te rijden, ben er nog wat te zuinig op.
0-200 13.6 sec (1 persoon, 40% (euro 95) in de tank ipv vol en spiegels ingeklapt).
0-250 22.1 sec.
jacobt schreef: 40% (euro 95) in de tank ipv vol en spiegels ingeklapt).
Maakt niet veel uit. De teller is redelijk nauwkeurig, scheelt bij 300 geloof ik 5km/h.m3e30_chris schreef: Afgelezen tacho km/h of gemeten?
Gewoon van de teller afgemeten met een stopwatch vanaf de mobiele telefoon. Absoluut niet nauwkeurig hoor, het is ter indicatie. Ik had de cijfertjes gisteren nog eens opgeteld, 13.6 + 8.9 = 22.5m3e30_chris schreef:Afgelezen tacho km/h of gemeten?jacobt schreef:Ja inderdaad kan sneller, net nog even 1 keer geklokt.
0-250 22.1 sec.
Blijft rap natuurlijk!
Gebruikers op dit forum: Godspeed, jessedehaan, Majestic-12 [Bot], Pfhmulder, ron36, SlowCo en 4 gasten