Uiteindelijk wil je toch een BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Elmar

Re: Uiteindelijk wil je toch een BMW

Bericht door Elmar » 31 mei 2012, 22:12

Rico is net een vrouw, die vragen ook wel 10 x een bevestiging of het nieuw gekochte jurkje zo leuk staat...

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2012, 22:39

Apolo2 schreef:
RVV schreef:ontken het maar niet, uiteindelijk wil je toch een BMW :coffee: :df: :kikker:
Wat een onzin Rico, leer je feiten kennen :?

Uiteindelijk willen we allemaal een Twingo :wheelchair:

http://www.automotive-online.nl/merkkan ... _jaar.html

:mrgreen:
lol :lol:

@Romo, scherp :tooth:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 01 jun 2012, 00:00

10 redenen om niet een BMW te kopen.

http://link.marktplaats.nl/562247185

:D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 jun 2012, 07:37

Geweldige advertentie :wave:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jun 2012, 08:00

Naar mijn idee is dit hele verhaal hieronder 'n goed voorbeeld van "Speak for yourself." :D
dvh schreef:
Als familie-auto , waar ik min of meer toch aan gebonden ben, voegt een rwd BMW helemaal niks toe.
Je gaat niet sportief rijden met kinderen , vrouw en hond in de auto. Hetzelfde geld voor een pk-bom in het vooronder.
Vooral dit.
Als je alleen rijdt, of geen gezin hebt wordt het een ander verhaal.
Maar voor een familiebak, heb ik al die goede ( lees betere ) rijeigenschappen helemaal niet nodig omdat het toch niet gebruikt wordt.

Centenkwestie is dat niet echt. Want je kan voor bijv 5k kiezen of een 3-touring, of een focus-station. De laatste zal alleen wat jonger zijn voor hetzelfde geld. Dat werkt in hogere prijsklassen precies hetzelfde.
Toen ik 't zojuist nog checkte, heette dit hier DRIVING FUN toch?

De ene haalt voor de familie een Tiguan erbij en heeft voor zichzelf wat aparts om mee te knallen.
De ander heeft voor de familie 'n compromis. Waardoor hij(als de omstandigheden het toelaten) toch nog kan genieten van die betere rijeigenschappen/bom in 't vooronder. Ik zit niet altijd met de hele familie in de auto. Jij wel?

En in 't dagelijks leven gedraagt de kar zich zoals elke ander voertuig, maar dan wel wat betere kwaliteit in 't interieur, radio, nav, wat gadgets. Maaar dat mag ook wel voor de centen tov 'n normaler voertuig vind ik.

Als jij(dvh) nog 'n ander leuk speeltje op 2/3/4 wielen hebt, dan is dat duidelijk.
Daar hoeft geen BMW op te staan. Hou op schei uit.

Mijn top 10, misschien top 20 droomauto's , of ook auto's die ik misschien nu kan aanschaffen, staat echt geen propellor op. Ik heb maar één auto. Dus zit ik met 'n compromis. Dan denk ik dat ik goed bediend wordt met dat zwarte apparaat hier in dit draadje op de foto's. Daar heb ik graag wat voor over.

Je kunt op 'n Casio vaak beter zien hoe laat 't is dan op 'n IWC. Maar toch.
Het leven is te kort om je met inferieurdere dingen te laten omringen, mocht je portemonnee 't toe laten, vind ik. Betrekking hebbende op ieder zijn hobby/beleving. In dit geval de keus voor 'n BMW of welk merk dan ook.

Cheers
Robin

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 jun 2012, 08:25

Goed verhaal Robin :thumbup:

Helemaal mee eens en zo zie ik het ook... als ik de ruimte (lees garage) zou hebben voor een hobby auto dan had mijn daily net zo goed een Prius mogen zijn :lol:

maar die heb ik niet dus is mijn einige auto een compromis ;)

(en ja er staat ook nog een Aygo op de stoep maar die is voor me vrouw...)

ErikS

Bericht door ErikS » 01 jun 2012, 08:27

Potverdillemes. Me hele verhaal weg.... :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2012, 09:23

ErikS schreef:Potverdillemes. Me hele verhaal weg.... :tooth:
Ging toch niet over de ietwat kleinburgerlijke gedachtengang dat twee weken op Rottumerplaat hetzelfde is als twee weken de Cote d'Azur.
Of dat je met 'n roeiboot ook 't Sneekermeer op kunt, veel minder sores dan met 'n Riva of Bayliner of Joker weetikveel.

Dat 'n frikandel speciaal er ook goed ingaat, dus laten we de biefstuk voor wat 't is.

Dat 'n simpel teiltje en wat zeep en water er ook voor zorgt dat je fris op je werk verschijnt tov die dure jacuzzi.

Dat 'n bonsaiboompje ook vreselijk veel werk is tov die 500m2 tuin met vijver.

Dat 'n ring met zirconia eigenlijk gewoon op 'n diamanten ring lijkt.

Etc etc. :D :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 01 jun 2012, 09:38

Mee eens hoor Robin, en ik praat enkel vanuit mijzelf.
Nu heb ik de luxe dat ik buiten mijn 2 saaie gebakjes toegang heb tot een cabrio bij mooi weer en nog een 5.7liter brulijzer voor wanneer mijn rechtervoet jeukt en mijn oren wat decibelvandalisme nodig hebben.

Ik kom niks te kort zeg maar.
Maar enkel saaie auto's rijden, daar is weinig fun aan.

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2012, 09:43

dvh schreef:Mee eens hoor Robin, en ik praat enkel vanuit mijzelf.
Nu heb ik de luxe dat ik buiten mijn 2 saaie gebakjes toegang heb tot een cabrio bij mooi weer en nog een 5.7liter brulijzer voor wanneer mijn rechtervoet jeukt en mijn oren wat decibelvandalisme nodig hebben.

Ik kom niks te kort zeg maar.
Maar enkel saaie auto's rijden, daar is weinig fun aan.
Exact. :beer:

daNpy

Bericht door daNpy » 01 jun 2012, 09:57

Niels v/d burgh schreef:10 redenen om niet een BMW te kopen.

http://link.marktplaats.nl/562247185

:D
De veel te hoge prijs is eerder een reden om hem niet te kopen ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jun 2012, 10:02

toch lekker 3 pagina's vol kunnen krijgen....

:bag:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 01 jun 2012, 10:47

@Robin: Nu is mijn ervaring dat het harman kardon in de M3 het slechtste geluidssysteem had van alle auto's. Op de MG na. Veel gekraak en getril. Bekend kwaaltje bij de e46 begreep ik al snel. Op te lossen door tennisballen (Ja, tennisballen. Dat is geen grapke..) tussen de hoedenplankspeakers te stoppen. Bij een auto met een nieuwwaarde van 98.000 euro. Geluidssysteem in de 147 GTA (bose) klonk daarintegen geweldig! Een duurdere auto zegt dus ook niet alles over de kwaliteit. Mijn inziens betaal je bij BMW ook voor het naampje. Net zoals met dure merkkleding die kwalitatief ook niet altijd is wat je er van verwacht. (al mijn replay zooi zit na een paar keer wassen vol met gaten!!)
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 01 jun 2012, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2012, 10:51

BamiesGTA schreef:@Robin: Nu is mijn ervaring dat het harman kardon in de M3 het slechtste geluidssysteen had van alle auto's. Op de MG na. Veel gekraak en getril. Bekend kwaaltje bij de e46 begreep ik al snel. Op te lossen door tennisballen .. Tussen de hoedenplankspeakers te stoppen.. Geluidssysteem in de 147 GTA (bose) klonk daarintegen geweldig! Een duurdere auto zegt dus ook niet alles over de kwaliteit. Mijn inziens betaal je bij BMW ook voor het naampje. Net zoals met dure merkkleding die kwalitatief ook niet altijd zijn wat je er van verwacht. (al mijn replay zooi zit na een paar keer wassen vol met gaten!!)
Snap ik ook en mee eens. Ik had ook HK in m'n E46 M3 en geen problemen mee. Nu ook met equalizer en HK. Wel OK(er bestaat altijd beter I know) en tuurlijk betaal je voor het naampje/marketing. Je analogie met kleding is 100% accoord. Daarom noemde ik dat ook niet in m'n betoogje. Alhoewel je bij bepaalde merken wel topkwaliteit hebt(witte shirts onder overhemd van Alan Red bijvoorbeeld, top)

@iko

Bericht door @iko » 01 jun 2012, 12:01

Elmar schreef:Rico is net een vrouw, die vragen ook wel 10 x een bevestiging of het nieuw gekochte jurkje zo leuk staat...
en dan zeggen we gewoon ja, want dat willen ze horen.

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2012, 12:20

@iko schreef:
Elmar schreef:Rico is net een vrouw, die vragen ook wel 10 x een bevestiging of het nieuw gekochte jurkje zo leuk staat...
en dan zeggen we gewoon ja, want dat willen ze horen.

Precies anders wordt er ook niet genuekt staartmans :D

ErikS

Bericht door ErikS » 01 jun 2012, 12:32

Robin schreef:
Ging toch niet over de ietwat kleinburgerlijke gedachtengang dat twee weken op Rottumerplaat hetzelfde is als twee weken de Cote d'Azur.
Of dat je met 'n roeiboot ook 't Sneekermeer op kunt, veel minder sores dan met 'n Riva of Bayliner of Joker weetikveel.

Dat 'n frikandel speciaal er ook goed ingaat, dus laten we de biefstuk voor wat 't is.

Dat 'n simpel teiltje en wat zeep en water er ook voor zorgt dat je fris op je werk verschijnt tov die dure jacuzzi.

Ging over centenkwestie..... :tong:

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2012, 12:55

ErikS schreef:
Robin schreef:

Ging over centenkwestie..... :tong:
Great minds think alike ofzo. :beer:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 01 jun 2012, 13:44

BMW vs...de rest. BMW heeft zeker qua rijden veel plusjes. Vooral de besturing is vaak magistraal. Maar ja.....wat blijft er verder nog over als je een viercilinder turbootje onder de kap hebt liggen van je 3 serie in plaats van goddelijke zescilinder? Wil ik nog eens BMW rijden, ja graag! Een lekkere gebruikte 335i lijkt me fantastisch. Maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe Golf GTI of een BMW 118i, dan kies ik blind voor de GTI. Sterker....als ik eerlijk ben vind ik mijn GTI een veel betere auto als mijn vorige 130i. Natuurlijk stuurt de 130i net wat lekkerder en klinkt ie geweldig, maar met de GTI kun je veel makkelijker hard rijden, het is allemaal net wat minder scherp, maar ook minder listig en meer voorspelbaar. En dankzij JD chips is hij significant sneller en is veel en veel en veel comforfabeler. Afwerking en interieurkwaliteit vind ik van Golf ook klasse beter. Kortom.......ik vind BMW fantastisch, maar zeker niet heilig.

Pluspuntje van BMW. Klantvriendelijkheid dealers is top! Bij VW juist niet.

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2012, 13:56

Snap je punt betreffende de kwaliteitsafwerking, maar BMW heeft ook gewoon forse steken laten liggen bij de MK1 1 serie/130i. Bij de facelift hebben ze het een en ander goed gemaakt. En ik moet zeggen, hoe lelijk de nieuwe 1 serie ook is, het interieur en afwerkingsniveau is dik voor elkaar. Eigenlijk moet je die ook vergelijken met je Golf 6, de 130i zoals jij en ik hem hadden is dan weer niet echt representatief.

Een Golf GTI of een 118i en dan het nieuwe model 1 serie is natuurlijk een no brainer, altijd de GTI.

Overigens heb ik mezelf ook wel eens afgevraagd, na zoveel jaar RWD rijden, kan ik nog wel weer wennen een een FWD? Toch regelmatig in FWD auto's gereden, ook enkele die op een wanted list stonden en elke keer knap ik op FWD af.

sitechris

Bericht door sitechris » 01 jun 2012, 14:01

als je naar FWD kijkt, dan ben ik erg benieuwd naar de Megane RS met cuponderstel. Dat schijnt geweldig te rijden. Ik ga tzt zeker een keer proefrijden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 01 jun 2012, 14:02

"Grote steken laten vallen"

Scheuren in het dashboard tijdens het rijden? Stuur dat afbreekt? Hemelbekleding wat loslaat?
Waar moet ik aan denken? Het is geen Hyundai Accent met frisdrank plastic...?

Marc R

Bericht door Marc R » 01 jun 2012, 14:06

@Sitechris,

ZO had ik er nog niet eens over gedacht,als ik alle kosten van de 335i bij elkaar optel dan had ik ook n nieuwe Golf R kunnen rijden...

Weet nou niet of ik dan wel beter af had geweest....in ieder geval minder luxe en in de toekomst ook minder snel. ;-)

Verders wil ik je der ff fijntjes op wijzen dat mijn broer zijn golf gti niet in de schaduw mag staan van de afwerking van de 335i hoor...alleen haal ik daar weer de S8 bij dan moet BMW zich weer gaan schamen..

Interieur wise vind ik de S8 vele malen hoger staan.

k33z

Bericht door k33z » 01 jun 2012, 14:33

130i facelift afwerking is inderdaad van een heel ander niveau van pre-facelift. Facelift afwerking is gewoon een stuk beter dan een Golf (heb beide gehad). In de testjes die ik gedaan had was een GTI met chip ook niet sneller dan een 130i (gelijke snelheid, mits je de 130i goed op toeren weet te houden). Maarja, zoals Marc al aangeeft je hebt altijd baas boven baas.

Geef mij die 130i maar weer terug als ik de ruimte niet nodig zou hebben. In alle opzichten, behalve het windgeruis op de snelweg, vond ik de 130i een dikkere / leukere / betere auto dan de 335i.

sitechris

Bericht door sitechris » 01 jun 2012, 14:35

Mbt de Golf R, die vind ik zwaar overpriced. Gaat nergens over. Een 335i vind ik een geweldige auto, staat hoog op mijn shortlist als gebruikte. Echter na 2 gebruikte auto's vond ik het ook wel weer een keer leuk om een nieuwe te kopen. Je eigen opties, kleur en velgen. 0,0 krasjes etc. Rationeel onverstandig maar wel leuk. Maar wie weet dat ik hierna wel weer terug richting BMW stap.

Maar terug on topic......ik vind BMW's geweldig rijden, maar verklaar BMW zeker niet heilig.

Mbt chip, mijn GTI heeft 307 pk en 427 nm. Dan heb je met een 130i toch echt het nakijken ;)

Plaats reactie