[Nederland 2] De jacht op de verkeershufter
- JP
Re: [Nederland 2] De jacht op de verkeershufter
Je kunt je als site mooi op tv profileren als liefhebbers van autorijden en daarom trackdays houdt en rijtrainingen op de mooiste circuits van Europa....
- dvh
Als je daar de kans voor krijgt, zou dat mooi zijn 

-
en waarom zou ik moeten gaan?Nutkees schreef:@Metin
Jij moet gewoon heen man! Kan je meteen je partij even onder de aandacht brengen....
Maareh ik op tv lijkt me geen goed plan.
Als ik nedenkt over wie daar hoort te zitten denk ik aan |
Metin
Cor
Thommy
Peter T
Perry
Elmar
Jeroen K
SKRD
:banging:

- dvh
Of dat het verkeer er iets mee te maken heeft weet ik niet hoor.
- @iko
kan Kees niet even langs de studio rijden tijdens de uitzending?
-
Is het eigenlijk al op voorhand bepaald dat de DF delegatie het op zal moeten nemen voor de verkeershufters? Of ligt dit nog open?
-
Krijgt een Nandor op het netvlies in een bedroevend slecht datingprogramma. Krijg er nog de slappe lach van...Shakes schreef:Tegen betaling ga ik er wel zitten hoor. Eerder gedaan

-
allen schreef:Krijgt een Nandor op het netvlies in een bedroevend slecht datingprogramma. Krijg er nog de slappe lach van...Shakes schreef:Tegen betaling ga ik er wel zitten hoor. Eerder gedaan

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat was eersteklas vermaeck man :banging:
- Macboy
Ik kan prima mijn mannetje staan maar kan die dag niet. Bovendien weet ik niet of je daar wel wil zitten als Macboy.
- RVV
Net even overlegd met Peter, maar gezien de laatste zin op de site van debat op 2 is het al wel duidelijk in welke hoek wij als DF "worden" gedrukt. Daar gaan zitten als DF/bedrijf is jezelf als de kop van jut ter beschikking stellen.Is de jacht op verkeersaso’s terecht? Of is er helemaal niet zo veel aan de hand en is er eerder sprake van een heksenjacht op de ‘sportieve rijder’? Is hier sprake van betutteling? Daarover live een discussie in Debat op 2 met fatsoensrakkers en wildebrassen op wielen.
Want in de discussie van sportief rijden kun je nooit winnen, sportief rijden begint namelijk waar de verkeerregels worden overtreden. Tenminste in 95% van de gevallen. De verkeersregels zijn duidelijk, die laten geen ruimte tot vrije intepratie toe. Elke sportieve rit die je maakt, weeg je de belangen af van het sportief rijden tov de overtredingen die je op dat moment begaat. En een klein driftje op een rotonde waar geen hond last van heeft is al een artikel 5 in de dop. Over snelheidsovertredingen maar niet te spreken.
Kortom als DF zijn wij niet vertegenwoordigd.
-
OnlineMartijn_bmw
Juiste beslissing rico!
In de ogen van onze brave geitenwollensokken rijders doe je het toch nooit goed....
In de ogen van onze brave geitenwollensokken rijders doe je het toch nooit goed....
- Luco
Je kan natuurlijk bij de fatsoensrakkers gaan zitten.RVV schreef:Net even overlegd met Peter, maar gezien de laatste zin op de site van debat op 2 is het al wel duidelijk in welke hoek wij als DF "worden" gedrukt. Daar gaan zitten als DF/bedrijf is jezelf als de kop van jut ter beschikking stellen.Is de jacht op verkeersaso’s terecht? Of is er helemaal niet zo veel aan de hand en is er eerder sprake van een heksenjacht op de ‘sportieve rijder’? Is hier sprake van betutteling? Daarover live een discussie in Debat op 2 met fatsoensrakkers en wildebrassen op wielen.
Want in de discussie van sportief rijden kun je nooit winnen, sportief rijden begint namelijk waar de verkeerregels worden overtreden. Tenminste in 95% van de gevallen. De verkeersregels zijn duidelijk, die laten geen ruimte tot vrije intepratie toe. Elke sportieve rit die je maakt, weeg je de belangen af van het sportief rijden tov de overtredingen die je op dat moment begaat. En een klein driftje op een rotonde waar geen hond last van heeft is al een artikel 5 in de dop. Over snelheidsovertredingen maar niet te spreken.
Kortom als DF zijn wij niet vertegenwoordigd.

En dan je buurman aantikken en zeggen: jeetje wat zijn die lui asociaal, dat is toch niet normaal

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Lijkt me wel lachen om gewoon met fatsoensrakkers mee te praten. Mooie show wordt dat dan!!!!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zie het helemaal voor me....Nutkees schreef:Lijkt me wel lachen om gewoon met fatsoensrakkers mee te praten. Mooie show wordt dat dan!!!!
"Dit is kees van het vivaforum, en kees wordt wel eens opgeduwd op de linkerbaan. Hoe voelt dat nu Kees?".
- Knot
Idd, wat je ook zegt, het is toch niet goed, ze willen (op papier) liefst dat iedereen zo traag mogelijk rijdt, iedereen elkaar voor laat gaan enz enz enz.Andre schreef:Ik denk persoonlijk dat je helemaal niemand daar heen moet sturen. Ze nodigen je alleen maar uit om tegenaan te trappen.
Er was toch ook ooit zo'n plan om niet meer dan 100pk te moeten hebben, ook in een passat met dubbelassige kip zou dat voldoende zijn.... tsja, het rijdt maar niks meer. We kunnen ook allemaal in een 2 kamer appartement gaan wonen, tsja, je blijft in leven dan, meer niet.
Wil je dat allemaal, nee, er zijn regels en zowel ik als de andere kant ziet dat als een soort van spelletje, ik doe graag mee zolang ik er nog lol in heb! Als ik de schoonmaakkosten van alle drifts en burnouts had moeten betalen waren we al een hoop duizendjes verder

- jaydee
Wacht maar tot Roemer onze Grote Roerganger is...Knot schreef: Er was toch ook ooit zo'n plan om niet meer dan 100pk te moeten hebben, ook in een passat met dubbelassige kip zou dat voldoende zijn.... tsja, het rijdt maar niks meer. We kunnen ook allemaal in een 2 kamer appartement gaan wonen, tsja, je blijft in leven dan, meer niet.

(oh, the horror

- dvh
-
85% is het er mee eens dat verkeershufters een hoge boete moeten krijgen. Wat ze dan niet weten is dat volgens menig agent en het CBR zo ongeveer 85% van de automobilisten een verkeershufter is...
- GTRene
klopt, het is nogal een verschil als je bv snachts op een lege snelweg zeg 60km te hard rijd
of bv 60km te hard en slalommende door het verkeer door of dorpskern oid.
een sportief rijder is ook weer heel anders dan een ASO rijder, de 1ste houd bv veel rekening met waar en of andere weg gebruikers doch bv de ASO of verkeershufter doet dat niet.
doch in NL ben je al snel een verkeers-crimineel :piraatje:
het is maar net wie je treft
een sportief rijder is ook weer heel anders dan een ASO rijder, de 1ste houd bv veel rekening met waar en of andere weg gebruikers doch bv de ASO of verkeershufter doet dat niet.
doch in NL ben je al snel een verkeers-crimineel :piraatje:
het is maar net wie je treft

- JP
Ik rij liever <50km te hard op de snelweg overdag als het rustig is, dan midden in de nacht. Ook dan flitsen ze, zie je ze niet staan.....en ik heb altijd de pech midden in de nacht dat er wat op de weg ligt......GTRene schreef:klopt, het is nogal een verschil als je bv snachts op een lege snelweg zeg 60km te hard rijd
(...)
- Robertdj
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Uit 1 van de comments:Robertdj schreef:Volledige versie van het onderzoek.
http://www.kwamutegen.nl
En, wie heeft er al een boodschap gekregen :strong:
Ikke nog niet.

- stefan740
Klachtvrij :drinking:
Uitzendinggemist heeft het nog niet online staan zie ik.
Uitzendinggemist heeft het nog niet online staan zie ik.
- Geert.
Ik heb gister bij vlagen even langs de uitzending gezapt.. maar wat een drama! het front van mensen voor zware straffen was beter vertegenwoordigd dan de mensen die het er niet mee eens zijn.. Echt van die stumperreacties waarbij je nog net niet uitgelachen wordt door Koos Spee en zijn billenridderaanhang. "jaaa want als iemand 70/80 rijd waar je 100 mag, dan ga ik er voorbij en krijg IK een boete en die mensen niet"
en dan ook nog tot 3 keer aan toe herhalen