Neem ik ook vaak als ik met de Duc naar kantoor ga. Alternatief is via Doorwerth.Xave30 schreef:Leuk Joop. Over de Drielse Rijndijk EN door Posbank.
Mooiste route in Nederland
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Re: Mooiste route in Nederland
- Dennis Cavallino
+1Riceaux schreef:Een groot deel van die route ken ik wel ja. Erg leuke weggetjes! Maar er zijn nog veel meer leuke weggetjes in de provincie hoor Martijn!
In Groningen kun je heerlijk sturen man!
Maar goed, tot voor kort kende Martijn de afsluitdijk nog niet, dus misschien dat 'ie jaren onder een steen heeft geleefd.
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Deze doet het bij mij goed. Kies alleen je tijden goed uit ivm wandelaars / fietsers / kerkgangers / landbouwverkeer / overige recreanten. Het is alleen een dijkweg waar nog wel wat boerderijen langs staan dus je kunt het niet te bont maken. Tenzij je je daar geen zak van aantrekt natuurlijk.
- Bijlagen
-
- Route.jpg (68.21 KiB) 996 keer bekeken
- ErikMartijn
Het begon hier gisteren met rotweer, het kwam met bakken uit de lucht vallen... 's middags veranderde dat in heerlijk zonnig weer dus besloot ik maar een stukje te gaan rijden in mijn oude Peugeotje.
Mooi dijkje gepakt:
Ik heb toch nog best veel lol van het oude rammelbakje.
Mooi dijkje gepakt:
- GTRene
zijn ook best leuke auto's qua rijbeliving e.d.
ooit ook 1 of 2 van gehad van de XS 205
ooit ook 1 of 2 van gehad van de XS 205
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Die ga ik binnenkort ook maar eens verkennen. Top!MartijnGizmo schreef:Ik mopper er nogal eens dat er hier in het Noorden weinig leuke wegen zijn, maar gisteren werd me toch het tegendeel bewezen. De iPhone-app van TomTom heeft sinds kort ook de "Winding Roads" functie, die voorheen alleen in de motorfiets-varianten te vinden was. Het werkt ietwat omslachtig, en om de een of andere reden kun je de optie alleen kiezen als je een route in de toekomst plant.
Gisteren van Kuil Banden naar de Eemshaven gereden met "Winding Roads" in TomTom op maximaal, en ik was serieus verbaasd over de leuke weggetjes die daar uit kwamen!![]()
Ff kijken of ik het kan repliceren in Google Maps:
http://g.co/maps/p2pk4
Merendeel van de weggetjes is zeer rustig, geen drempels, en gewoon 80 km/h, wat her en der lastig aan te houden was!
- Martijn_bmw
Grappig bij mij in de "achtertuin" inderdaad een leuke route die ik ook met enige regelmaat rijThomasss schreef:Deze doet het bij mij goed. Kies alleen je tijden goed uit ivm wandelaars / fietsers / kerkgangers / landbouwverkeer / overige recreanten. Het is alleen een dijkweg waar nog wel wat boerderijen langs staan dus je kunt het niet te bont maken. Tenzij je je daar geen zak van aantrekt natuurlijk.
Je kan et een rondje van maken door langs de eem door te rijden tot amersfoort en dan daar weer over de rondweg naar bunschoten dat stukje is wel ff saaier maar dan is hij wel rond!
Zo rij ik hem vaak
- Linc (Bas)
Als je op 2:37 rechts gaat en dan de 2e weg links ben je zo goed als bij mijn huis. Leuk stukje dijk inderdaad! Ze zouden alleen wat minder drempels mogen neergooien, daar hou ik niet zo van in me westfield.ErikMartijn schreef:Het begon hier gisteren met rotweer, het kwam met bakken uit de lucht vallen... 's middags veranderde dat in heerlijk zonnig weer dus besloot ik maar een stukje te gaan rijden in mijn oude Peugeotje.
Mooi dijkje gepakt:![]()
- Joop
Is wel een leuke dijkweg Erik, gisteravond nog met de racefiets overheen gekomen, met de auto wordt wat minder...
...alleen jammer dat het zonder de drempels een leukere dijkweg was; vooral dat eerste stuk tot pak 'm beet 2 min. blijft een mooi stuurstukje...
...alleen jammer dat het zonder de drempels een leukere dijkweg was; vooral dat eerste stuk tot pak 'm beet 2 min. blijft een mooi stuurstukje...
- ErikMartijn
Ja, klopt je moet eigenlijk wat te vaak afremmen voor drempels, fietsers en andere obstakels. Het stukje met de Posbank blijft mijn favoriet, ookal moet je daar ook om fietsers e.d. denken.
Dat houd je toch hier in Nederland hoor, je hebt bijna nooit een weg helemaal voor jezelf. Daarvoor zul je bijvoorbeeld naar Noorwegen moeten.
Dat houd je toch hier in Nederland hoor, je hebt bijna nooit een weg helemaal voor jezelf. Daarvoor zul je bijvoorbeeld naar Noorwegen moeten.
-
Xave30
Drielsedijk FTW! Drempels daar zijn ook niet leuk in de 5er.Linc (Bas) schreef:Leuk stukje dijk inderdaad! Ze zouden alleen wat minder drempels mogen neergooien, daar hou ik niet zo van in me westfield.ErikMartijn schreef: http://www.youtube.com/watch?v=jihCa0vyPFQ
- Dennis Cavallino
De route uit de openingspost heb ik eindelijk in Google Maps gezet:
Volendam (dijk->)- Amsterdam - Uithoorn- De Hoef - Meije - Reeuwijk - Lekdijk van Schoonhoven naar Rhenen, oversteken en verder via dijk naar Arnhem - De Steeg - Posbank - Rozendaal (hairpins) - Hoenderloo - Terschuur - Hoevelaken.
Google Maps route:
Deel 1 Volendam - Posbank
https://maps.google.nl/maps?saddr=Hooge ... 23&t=m&z=9
Deel 2: Posbank - rondje Terschuur http://goo.gl/maps/RnI2
Het past niet in 1 Google bestandje
Volendam (dijk->)- Amsterdam - Uithoorn- De Hoef - Meije - Reeuwijk - Lekdijk van Schoonhoven naar Rhenen, oversteken en verder via dijk naar Arnhem - De Steeg - Posbank - Rozendaal (hairpins) - Hoenderloo - Terschuur - Hoevelaken.
Google Maps route:
Deel 1 Volendam - Posbank
https://maps.google.nl/maps?saddr=Hooge ... 23&t=m&z=9
Deel 2: Posbank - rondje Terschuur http://goo.gl/maps/RnI2
Het past niet in 1 Google bestandje
- Joop
Dat stukje tussen Amstelveen en Schoonhoven is nog een onbekend stuk voor mij; moet ik nog zeker eens gaan uitproberen, lijkt me een leuk stukje... 
- Dennis Cavallino
Ja voordat ik in Alphen ging wonen kende ik dat dus ook niet (op de doorgaande wegen na).
Zitten nog veel meer fraaie weggetjes daar in de buurt. Echt een gebied om op je gemak te leren kennen.
Zitten nog veel meer fraaie weggetjes daar in de buurt. Echt een gebied om op je gemak te leren kennen.
- Robertdj
Wordt er door deze route weer aan herinnerd dat ik Nieuwegein-Kesteren (schoonouders) over de lekdijk kan rijden 
-
voetbalboer87
Voor de noordelingen of verdwaalde rijders 
Op deze route mag ik heel graag rijden. Zeker van A naar B zijn de bochten erg leuk

Op deze route mag ik heel graag rijden. Zeker van A naar B zijn de bochten erg leuk
- Robertdj
Gister de lekdijk route Nieuwegein-Rhenen-Nieuwegein met de 924 gereden, heen was ik vanaf Wijk bij Duurstede de dijk kwijt, waardoor ik te vroeg op de N225 belande
En een klein beetje oponthoud door een wat minder snelle deelnemer. Verder was het pure verwennerij! Vanaf 5 uur is het goed te doen qua drukte, weinig fietsers en praktisch geen kinderen. Terug werd het langzaam donkerder, werd in de schemering nog even gemoraalridderd door een persoon (zonder enige vorm van reflectie/licht) die midden op de weg ging lopen gebaren, terwijl ik amper te hard reed.
-
Rupie
Toch wel een van de mooiste stukjes imo :drinking:
- Robertdj
Heb de lekdijk jaren geleden een keer van Nieuwegein richting het westen gereden, maar werd afgeschrikt door de blokken langs de weg die het passeren nogal ruk maken. Ging ervanuit dat het in de andere richting ook zo was. Denk trouwens dat ik vanavond de 106 maar 's meeneem de dijk op, het begint alweer te kriebelen 
- Dennis Cavallino
Vanuit Wijk naar Houten was je de dijk kwijt zeker? Daar moet je wel ff de weg kennen inderdaad, bij de sluizen. Kijk maar na punt A, daar ga je linksaf en ben jij waarschijnlijk rechtdoor gereden en via 't industrieterrein ben je bij de rotonde linksaf ipv rechtsaf gegaan?
Dit is de juiste route + stukje na de brug via een leuk weggetje:
http://goo.gl/maps/O3Be
Dit is de juiste route + stukje na de brug via een leuk weggetje:
http://goo.gl/maps/O3Be
- Robertdj
Aha, had al zo'n idee dat ik de parallelweg moest hebben, had verder niets voorbereid, ben gewoon gaan rijden. Terug ging wel in één keer goed.
- MartijnGizmo
Yes, dat is ook mijn lokale favoriet!voetbalboer87 schreef:Voor de noordelingen of verdwaalde rijders
- Robertdj
Wordt tijd dat we één van deze routes uitzoeken voor een toertochtje
Desnoods een keer 's avonds een vluggertje, is het ook wat rustiger op de weg.
Desnoods een keer 's avonds een vluggertje, is het ook wat rustiger op de weg.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Maandag met de Duc vanuit werk deze route gereden: http://goo.gl/maps/2HJc
Mooie omgeving, huizen én wegen!
Mooie omgeving, huizen én wegen!
- Robertdj
En hoe zit het met de breedte van de wegen?