Camera beveiliging huis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Shakes

Re: Camera beveiliging huis

Bericht door Shakes » 08 jul 2012, 18:56

@ geert, alleen een fiets voor cardio in de woonkamer. De rest doe ik buiten de deur :)

@EC, suggesties?

elcortino

Bericht door elcortino » 08 jul 2012, 19:12

Ik kan je wel wat advies geven.
Het is heel erg afhankelijk wat voor kwaliteit beeld je wil hebben camera's met of zonder IR etc etc...
Verkoop de boel zelf niet maar weet wel waar goed spul te bestellen en dat mag je uiteindelijk ook zelf doen uiteraard ;).

Zal je wel PM sturen om het on topic te houden.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jul 2012, 20:21

Thanks!

ik ga er goed naar kijken.

VLA

Bericht door VLA » 11 jul 2012, 09:09

Ik heb een synology servertje staan, met daaraan gekoppeld een paar D-link wifi camera's (met infrarood), en zodra er ergens beweging is in huis dan beginnen ze op te nemen en slaan ze deze beelden op (de server). Tevens wordt er naar mijn iphone een mailtje gestuurd met daarin een screenshot en de melding dat er beweging in huis gedetecteerd is. Vervolgens kan ik via de Synology app op mijn iphone live meekijken met de verschillende camera's thuis, en kan ook de gebeurtenissen history beelden checken.

Servertje was 280 euro, met daarbij 2x 2TB schijven (90 euro per stuk). Camera's zijn ook 90 euro per stuk. Kwaliteit is prima, alleen geen full HD o.i.d., dan ben je veel meer kwijt. Ben er wel tevreden over moet ik zeggen, belangrijkste voor mij is dat ik weet of er thuis iets gebeurd als ik weg ben.

HJ2

Bericht door HJ2 » 23 okt 2012, 09:17

Als ik ff mag inhaken:

Voor mijn Pilot m.b.t. 'het nieuwe werken' in een laboratoriumomgeving ben ik op zoek naar een goede IP camera. ZIjn er wellicht DF-ers die hier al eerder zijn ingedoken en kennis willen delen?

De functionaliteit is vrijwel bekend, nl. op afstand: Pannen, tilten, zoomen, opnemen en schermafdrukken kunnen maken. Verder Ethernet en wifi en een embedded webserver zodat je op je bijvoorbeeld smartphone beelden kunt bekijken.

Deze camera's heb je al voor 64 Euro, maar de optische kwaliteit is over het algemeen bedoevend en niet voldoende voor hetgeen ik er mee wil. Als ik nu iets met dezelfde functionaliteit kan vinden maar dan met met fatsoenlijke optiek, liefst 720p... GoPro kwaliteit zou ideaal zijn natuurlijk ...

Wie heeft de gouden tip?

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 23 okt 2012, 12:51

Andere methode van beveiliging is burenbel alarm. Dat is een systeem zoals de naam zegt dat de buren met elkaar zijn verbonden. Dus word er ingebroken dan gaat bij de aangesloten buren ook het alarm af. Dus is er actie vereist en dat is echt veel sneller dan politie of welke beveiliging dan ook.

Paar weken terug is er ingebroken in het huis van mijn ouders, op een klaarlichte doordeweekse dag. Ondanks waarschuwingen op de ramen (stickers) hebben de 2 dieven toch doorgezet. Met als gevolg dat de dieven op heterdaad zijn betrapt door onze buren. Omdat mijn ouders dus een burenbel systeem hebben met de straat stonden de buren binnen een minuut binnen het huis. Lang verhaal kort; 1 van de dieven hebben de buren te pakken gekregen en vastgehouden tot de politie kwam. Van de andere dief was de buit afhandig gemaakt maar heeft wel de mogelijkheid gehad om te kunnen vluchten. Wat we hebben vernomen is die dief later wel opgepakt maar dat weten we niet zeker. In de pers vernamen wij dat de dieven uit IJsselstein kwamen. In elk geval door het burenbel systeem is de buit via de politie terug en zijn de dieven opgepakt. Chapeau voor de buren in elk geval.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 23 okt 2012, 22:34

VLA schreef:Ik heb een synology servertje staan, met daaraan gekoppeld een paar D-link wifi camera's (met infrarood), en zodra er ergens beweging is in huis dan beginnen ze op te nemen en slaan ze deze beelden op (de server). Tevens wordt er naar mijn iphone een mailtje gestuurd met daarin een screenshot en de melding dat er beweging in huis gedetecteerd is. Vervolgens kan ik via de Synology app op mijn iphone live meekijken met de verschillende camera's thuis, en kan ook de gebeurtenissen history beelden checken.

Servertje was 280 euro, met daarbij 2x 2TB schijven (90 euro per stuk). Camera's zijn ook 90 euro per stuk. Kwaliteit is prima, alleen geen full HD o.i.d., dan ben je veel meer kwijt. Ben er wel tevreden over moet ik zeggen, belangrijkste voor mij is dat ik weet of er thuis iets gebeurd als ik weg ben.
Kun je mij het type van jouw camera's geven..?? ( mag ook per pb )
Heb zelf ook een Synology ( DS212+ ) en wil daar ook een cam op aansluiten.

Emiel

Bericht door Emiel » 23 okt 2012, 22:39

En als ze het servertje nou pikken ? dan heb je nog geen beelden ?

misschien de beelden uploaden naar dropbox of iets dergelijks gratis ? :)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 23 okt 2012, 22:48

Dan moeten ze, in mijn geval, het servertje wel kunnen vinden..... :tong:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 nov 2012, 08:57

Klotezooi. Hebben al wel wat zaken vanuit dit topic toegepast, maar dat heeft niet verholpen dat er toch bij ons is ingebroken!

Via het raam in de WC zijn ze binnengekomen en hebben vervolgens het gehele huis overhoop gegooid. Sieraden weg, playstation, pc, de luxe geuren en wie weet wat nog meer.

Nu maar verder investeren in huisbeveiliging!!

dvh

Bericht door dvh » 11 nov 2012, 09:20

:-/............

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 nov 2012, 09:41

ik zeg herdershond in de tuin :cool:

Daar zijn ze echt allemaal bang voor...

Verder balen zeg!! Echt een kut gevoel als ze je huis in komen :devil:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2012, 10:54

:devil: damn...das klote zeg.
wel op beeld kunnen krijgen? of vingerafdrukken kunnen gebruiken? (politie)
waren het er meer? (meestal 2)

sterkte met de afhandeling en hopelijk pakken ze dat tuig, zo te lezen (wc raam is smal) junks.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 nov 2012, 11:03

Of ethiopiërs

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2012, 11:39

zouden dat die personen uit de eerste post geweest zijn...
Nutkees schreef:Vandaag kwam ik thuis en zag aan het eind van onze straat 3 getinte mannen lopen, Op zich geen probleem behalve dat dit in ons dorp al wel opvalt.

Wat me echter meer opviel is dat ze net deden of ze op de foto gingen bij een huis van een bekende van mij. Vervolgens rij ik met de bmw langs en op dat moment zag ik allemaal flitsen achter mij van hun camera en daarna maken ze een foto van de straatnaam.

Niet veel later zat ik bij de buren om de koffie en zie ik wederom die 3 mannen ons huis voorbij lopen en wederom foto's maken.

Ik ben daarop naar buiten gelopen met de plaatselijk meldkamer al aan de telefoon. De mannen waren echter uit het zicht, maar een straat later zag ik hun in een auto zitten die ze net wilde keren met gedoofde lichten. Ik heb nog een foto ervan gemaakt, maar helaas onscherp.

Vervolgens rijden ze rustig een andere straat in en ik keek voorzichtig als ze doorreden. Ze bleken echter gestopt te zijn omdat ze hun navigatie nog wilde instellen. Hierop klop ik op hun raam en daar schrokken ze zo van dat ze met gillende banden er vandoor gingen.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 nov 2012, 12:18

@ Rene,

Die kans achter we vrij groot inderdaad!

Net sporenonderzoek gehad en ze hebben zowel achter als aan de zijkant van ons huis geprobeerd naar binnen te komen, waarbij het dus aan 1 kant wel gelukt is.

Geen sporen gevonden helaas, wel een afdruk van een natte handschoen en schoenprofiel.

Verder wel sieraden weg, IWC Subsea two weg, zonnebrillen weg, Imac weg en alle luxe geuren die we hadden. En dat waren er in totaal ook een stuk of 15

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 nov 2012, 12:20

Eikels! :wtf: :wtf: :wtf:

dvh

Bericht door dvh » 11 nov 2012, 12:21

Die dure witgouden IWC?
Wtf..

Is dat ding ook verzekerd bij je inboedel ?
Klote zeg..

Sterkte met de afhandeling.

Joy

Bericht door Joy » 11 nov 2012, 12:23

Klotig zoiets. Frustrerend gevoel dat die gasten hun ding hebben kunnen doen. De vraag is of een camera wat uithaalt. Een hond of een akoestisch signaal lijkt mij direct effect te hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2012, 12:28

een hond is ook weer zo'n gedoe en je zit vast aan uitlaat tijden en verantwoording en stel ze steken dat beest dood :( etc...

wellicht beweging melders met dikke bouwlampen en camera eronder, dus zodra die aanspringen licht (valt op in de buurt denk) en meteen opnames zolang het aan blijft.

PD power

Bericht door PD power » 11 nov 2012, 13:46

Balen Kees.

Eigenlijk vreemd dat je inspanningen moet doen om een ander van je eigen spullen af te laten blijven.....

Maar goed dat is nou eenmaal zo.

Honden zijn idd een onberekenbare faktor, dus zullen beter helpen dan een gemiddeld alarm syteem.

Zorgen dat er weinig te halen valt is natuurlijk altijd nog de beste methode.

Daarnaast onderschat sociale controle niet, gelukkig is dat hier gewoon super, ook hebben we hier honden, alarm en camara's ook op de andere lokatie, ook zorg ik er altijd voor dat er weinig "snelle buit\" te vinden is.
Kan zelf ook nooit wat vinden.... :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 11 nov 2012, 22:36

mooi kut kees, ken het gevoel. Kort geleden ook gehad, ben nu nog bezig met laatste dingen qua afhandeling. Succes daar alvast mee.

@iko

Bericht door @iko » 11 nov 2012, 23:21

Vervelend Kees.
Ik denk toch niet dat het dezelfde mannen van april waren. Die gaan volgens mij geen 7 maanden wachten.
Ik heb zelf ook een keer vage types gehad in mijn doodlopende straatje. Toen was mijn auto 5 dagen later verdwenen...

Martijn M

Bericht door Martijn M » 11 nov 2012, 23:24

@iko schreef:Vervelend Kees.
Ik denk toch niet dat het dezelfde mannen van april waren. Die gaan volgens mij geen 7 maanden wachten.
Ik heb zelf ook een keer vage types gehad in mijn doodlopende straatje. Toen was mijn auto 5 dagen later verdwenen...
Juist wel... Want dan verwacht je het niet meer.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 nov 2012, 08:21

Dit zet je wel aan het denken.....
Vorig jaar een insluiper gehad, maar op tijd achter gekomen.... (achter hem aan gezeten)

Zou die dan nog weer terug komen?! Denk't niet... insluipers zijn volgens mij meer gelukszoekers, en deze figuren aarig professioneel bezig.....

Klote, blij dat de viper er nog staat........ (Ding valt natuurlijk veels te veel op)

Plaats reactie