2 euro per liter, en dan?
-
Re: 2 euro per liter, en dan?
*reken* *reken*
Beetje deprimerend wel. Sinds ik m'n rijbewijs heb voor 39.744 euro getankt. Maar bekijk het eens zo: de prijs zal niet naar beneden gaan. Dus de beste tijd om een lekkere benzineslurper te rijden is... *NU*!
Beetje deprimerend wel. Sinds ik m'n rijbewijs heb voor 39.744 euro getankt. Maar bekijk het eens zo: de prijs zal niet naar beneden gaan. Dus de beste tijd om een lekkere benzineslurper te rijden is... *NU*!
- Dennis Cavallino
Pas 3 jaar je rijbewijs?Walter schreef:*reken* *reken*

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Lang leve de tankpas...de beste uitvinding ooit. OK, het is mijn eigen bedrijf waar die tankpas op geregistreerd staat
maar toch doet het minder pijn zo.
Privé heb ik de 206 GTI slurper wel ingeruild op een Alto 1.0 wegenbelastingvrij en een verbruik van 1 op 20, dat dan wel weer.

Privé heb ik de 206 GTI slurper wel ingeruild op een Alto 1.0 wegenbelastingvrij en een verbruik van 1 op 20, dat dan wel weer.

- PjV
Zo'n 800km verder, tenzij je rondjes hebt geredenJP schreef: en wat ben je bij 100liter benzine op 1 dag?

- Niels v D
Ik vind het nog steeds leuk.. Had vorige week de beschikking over de MX5 en twee dieselsletjes: golf/corsa, heb iedere dag de mx5 gepakt. Kan het gewoon niet, dieselen, zeker niet in een saaie auto.. Die paar euro meer per dag heb ik er nog wel voor over. Rij 350/400 km in de week, gemiddeld 1:10. Dus 35 l/wk, 55 euro. Zonde maar voor 2 euro per liter ga ik echt niet minder/minder hard rijden.. Nu lekker altijd binnendoor toeren, dakje open.. Mag best wat kosten.
En in het weekend de v8 aanslingeren om 1:5 gemiddeld te rijden..Ook dan geen centje pijn..
En in het weekend de v8 aanslingeren om 1:5 gemiddeld te rijden..Ook dan geen centje pijn..
- dvh
Vorige week zondag had ik wat te doen op zondag en dacht, ik pak de Corvette.
Ritje wat +/- 100km heen, en 100km terug..
Ritje was leuk.. Maar werd toch wel een beetje depri toen ik terugdacht aan wat ik er 's ochtends in gooide en met welke meterstand ik hem 's avonds weg deed zetten
Ritje wat +/- 100km heen, en 100km terug..
Ritje was leuk.. Maar werd toch wel een beetje depri toen ik terugdacht aan wat ik er 's ochtends in gooide en met welke meterstand ik hem 's avonds weg deed zetten

- Jeroen Bosman
KoenM schreef:Mwa ik hoor veel mensen die klagen over de brandstofprijzen, maar toch maar bar weinig mensen die er minder om gaan rijden/zuiniger gaan rijden of zelfs helemaal stoppen met auto rijden..GTRene schreef:Als je een goed inkomen hebt wordt het voor die mensen lekker rustiger op straat...
Voor vele anderen, wordt het vaker de auto laten staan en of een zuiniger auto kopen, dat zie en hoor je nu al om je heen, helemaal bovenop de voor velen al wat mindere tijden vanwege invloeden op hen door de "crisis" zaken en of baan verlies e.d.
Er wordt meer gerekend in NL, wat opzich best eens goed is immers met dat hoofdrekenen of overzicht, daar schortte het nog wel eens aan onder velen.![]()
Ron98 is al enorm prijzig geworden.
Het is voor ons (tankwagen) al goed merkbaar dat het rustiger aan het worden is. Terugloop in liters is enorm. Dus wellicht voor jou niet merkbaar, maar er wordt wel degelijk minder getankt. Men hoopt dat volgende maand de prijzen weer goed aan het zakken zijn.
- Knot
Blijf gewoon tanken en zorg dat er meer binnenkomt.
De E34 kan ik dan de 150 euro per tankbeurt gaan halen
De E34 kan ik dan de 150 euro per tankbeurt gaan halen

-
En dat was?..dvh schreef:
- Apolo2
Precies of een andere Dinky Toy. Gewoon anders gaan denken, ik zie niet in waarom je voor het dagelijkse woon-werk verkeer een echt DF-auto nodig zou hebben wetende dat de gemiddelde afstand nog geen 20km is (voor mij bijvoorbeeld 4 tot 8 km). Een één of tweezitter (electrisch, heb je ook geen last van niet warm gereden motoren) en voor thuis een echte DF-auto die lekkerSnipe schreef:Als ik iedere dag naar een kantoor moest rijden zou ik in ieder geval spoedig een Renault Twizy bestellen; voor 7.000 euro ben je van de ergernis af dat je met iedere liter weer ruim een euro aan Den Haag doneert.

Voor de echte km vreters zijn er genoeg zuinige luxe zakensedans die het leven aangenaam maken onderweg.
-
En dan???
Doorrijden natuurlijk
Doorrijden natuurlijk

- dvh
Je moet een accu huren a 50-75,- per maand. Je stroomkosten worden hoger en het is een illusie/kwestie van tijd voordat Den Haag accijns gaat vragen voor electrisch rijden.Apolo2 schreef:Precies of een andere Dinky Toy. Gewoon anders gaan denken, ik zie niet in waarom je voor het dagelijkse woon-werk verkeer een echt DF-auto nodig zou hebben wetende dat de gemiddelde afstand nog geen 20km is (voor mij bijvoorbeeld 4 tot 8 km). Een één of tweezitter (electrisch, heb je ook geen last van niet warm gereden motoren) en voor thuis een echte DF-auto die lekkerSnipe schreef:Als ik iedere dag naar een kantoor moest rijden zou ik in ieder geval spoedig een Renault Twizy bestellen; voor 7.000 euro ben je van de ergernis af dat je met iedere liter weer ruim een euro aan Den Haag doneert.![]()
Voor de echte km vreters zijn er genoeg zuinige luxe zakensedans die het leven aangenaam maken onderweg.
Linksom of rechtsom, het geld komt daar toch wel binnen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Net EUR98 getankt, 1,93 de liter. Nieuw record, 101 euro in de Golf!
-
Zolang er elke zondag nog files richting strand en meubeltoko,s staan is de brandstof nog VEEL te goedkoop.
Ik zou graag 3 euro betalen als ik daarvoor een rustige stukje snelweg voor terug kreeg,.
En alles beter dan km heffing.
Ik zou graag 3 euro betalen als ik daarvoor een rustige stukje snelweg voor terug kreeg,.
En alles beter dan km heffing.
- Apolo2
Natuurlijk, het moet ergens vandaan komen maar belasting is één en olie als schaars produkt is twee en als we daar te makkelijk mee om blijven gaan zal dat de prijsdruk alleen maar verhogen...maar goed ehhh ik stel voor dat we nu live overschakelen naar http://www.groenrijden.nldvh schreef:Je moet een accu huren a 50-75,- per maand. Je stroomkosten worden hoger en het is een illusie/kwestie van tijd voordat Den Haag accijns gaat vragen voor electrisch rijden.
Linksom of rechtsom, het geld komt daar toch wel binnen.

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Kon je dat voorstellen in de gulden tijdperk.. voor 220,- gulden je tank volgooien.. het is van de zotten!Wouter81 schreef:Net EUR98 getankt, 1,93 de liter. Nieuw record, 101 euro in de Golf!

- GTRene
waarom hebben ze al die jaren dat er LPG op de markt is die accijnzen daarop zo laag gehouden...
niet dat er zoveel mee rijden, dacht te horen vandaag slechts 200.000 voertuigen?
maar toch apart eigenlijk.
niet dat er zoveel mee rijden, dacht te horen vandaag slechts 200.000 voertuigen?
-
Vanaf 1 april moet men ook in Amsterdam betalen voor de stroom bij elektrische oplaadpunten. Tot op heden was dit gratis. De stroom gaat in de toekomst ook steeds duurder worden. Batterijverhaal is een doodlopende weg, veel te duur (vervangen, etc)
Dus dat hele geneuzel over elektrisch auto's is verspilde moeite. Kost allemaal onnodig aan ontwikkelingskosten.
De Saudi's beheren nu voor een geoot gedeelte de oliemarkt. Ze weigeren om de productie te verhogen zodat de prijs zal zakken. En wij maar lachen om die arabieren. Ze hebben ons gewoon bij de edele delen.
Benzine/diesel prijsverhoging betaalt uiteindelijke de consument. Alles wordt gewoon doorberekend in de producten en diensten. Zolang de benzine nog geen 5 euro kost zal niemand de auto laten staan. Hier in het zuiden tanken de meesten net over de grens en betalen 1.61e voor een liter euro loodvrij.
Dus dat hele geneuzel over elektrisch auto's is verspilde moeite. Kost allemaal onnodig aan ontwikkelingskosten.
De Saudi's beheren nu voor een geoot gedeelte de oliemarkt. Ze weigeren om de productie te verhogen zodat de prijs zal zakken. En wij maar lachen om die arabieren. Ze hebben ons gewoon bij de edele delen.
Benzine/diesel prijsverhoging betaalt uiteindelijke de consument. Alles wordt gewoon doorberekend in de producten en diensten. Zolang de benzine nog geen 5 euro kost zal niemand de auto laten staan. Hier in het zuiden tanken de meesten net over de grens en betalen 1.61e voor een liter euro loodvrij.
- Niels v D
Batterijen worden steeds goedkoper.. En die techniek gaat rap vooruit. Natuurlijk zijn er op dat gebied nog bergen te verzetten voor het een haalbaar alternatief wordt, maar dat gaat rap gebeuren.
Diesel is trouwens goedkoper per kWh dan elektriciteit, in een liter Diesel zit ongeveer 10 kWh, dus de kosten per kWh bedragen +/- 14ct. Elektriciteit kost 17-20ct.. Echter de efficientie van een elektromotor is veel beter, tot 80 procent netstroom-aandrijfvermogen moet haalbaar zijn.Op diesel haal je ongeveer 15 tot 20procent.
De opwekking van elektrische energie in een energiecentrale en het transport door het net zit boven de 50% efficientie, (grijze energie) waardoor het totale rendement boven het verbrandingsrendement van diesel uitkomt. De kosten zullen dus ook op termijn lager zijn..
Diesel is trouwens goedkoper per kWh dan elektriciteit, in een liter Diesel zit ongeveer 10 kWh, dus de kosten per kWh bedragen +/- 14ct. Elektriciteit kost 17-20ct.. Echter de efficientie van een elektromotor is veel beter, tot 80 procent netstroom-aandrijfvermogen moet haalbaar zijn.Op diesel haal je ongeveer 15 tot 20procent.
De opwekking van elektrische energie in een energiecentrale en het transport door het net zit boven de 50% efficientie, (grijze energie) waardoor het totale rendement boven het verbrandingsrendement van diesel uitkomt. De kosten zullen dus ook op termijn lager zijn..
- Peric
Ik vraag me dat serieus af Niels, of die batterijen in rap tempo beter worden. De electrische auto bestaat al 100 jaar. Toen konden ze er 50 km mee rijden, en nu 200.. (Cav heeft daar wel 's een stukje over geplaatst geloof ik, Dennis??)
En ik heb wel 's ergens gelezen dat er niet al te veel grondstoffen voorradig zijn om accu's te maken..
En is het echt zo dat de olie opraakt? Ik heb ooit wel eens een documentaire gezien dat ze een oud olieveld weer 's bekeken en er was olie bijgekomen.. Zal dat niet ook een beetje een urban myth zijn van de oliemaatschappijen?
Ik heb m'n auto echt nodig om op m'n werk te komen. Dus ik blijf wel rijden..
En ik heb wel 's ergens gelezen dat er niet al te veel grondstoffen voorradig zijn om accu's te maken..
En is het echt zo dat de olie opraakt? Ik heb ooit wel eens een documentaire gezien dat ze een oud olieveld weer 's bekeken en er was olie bijgekomen.. Zal dat niet ook een beetje een urban myth zijn van de oliemaatschappijen?
Ik heb m'n auto echt nodig om op m'n werk te komen. Dus ik blijf wel rijden..
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
-
Dit vroeg ik mij ook eens af. Toen vertelde mij iemand dat LPG eigenlijk een afvalstof is bij het verwerken van ruwe olie tot o.a. benzine. Daardoor schijnt het wettelijk nog al moeilijk te liggen hier hoge accijnzen op te heffen.GTRene schreef:waarom hebben ze al die jaren dat er LPG op de markt is die accijnzen daarop zo laag gehouden...
Wat hier van waar is weet ik niet, maar het zou een uitleg kunnen zijn.
- Dennis Cavallino
LPG is een restproduct.GTRene schreef:waarom hebben ze al die jaren dat er LPG op de markt is die accijnzen daarop zo laag gehouden...
LPG is veel schoner dan Diesel en Benzine.
LPG-rijders worden gestraft door hoge houderschapsbelasting, maar dat wordt gecompenseerd door de G3 installaties korting te geven op die hoge HSB, maar dat is nog altijd meer dan dezelfde auto op benzine.
De accijns op LPG stijgt afgelopen jaren procentueel erg hard en op 1 januari 2013 komt er weer 11% bovenop. Ik betaal nu bijna 't dubbele voor LPG dan 10 jaar terug, als ik 't mij goed herinner.
- duifjes.com
Klopt....en zo blijkt maar weer dat ze het geen fuck uitmaakt of iets schoner is....zullen ze kunnen uitleggen bij de roverheid waarom LPG / HSB zo hoog belast word?Dennis Cavallino schreef:LPG is een restproduct.GTRene schreef:waarom hebben ze al die jaren dat er LPG op de markt is die accijnzen daarop zo laag gehouden...
LPG is veel schoner dan Diesel en Benzine.
LPG-rijders worden gestraft door hoge houderschapsbelasting, maar dat wordt gecompenseerd door de G3 installaties korting te geven op die hoge HSB, maar dat is nog altijd meer dan dezelfde auto op benzine.
De accijns op LPG stijgt afgelopen jaren procentueel erg hard en op 1 januari 2013 komt er weer 11% bovenop. Ik betaal nu bijna 't dubbele voor LPG dan 10 jaar terug, als ik 't mij goed herinner.