BMW 528i -> De boot is dood! Lang leve de boot!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW 528i - Style 25!

Bericht door Xave30 » 06 mar 2012, 20:34

Elegant.

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: BMW 528i - Style 25!

Bericht door Mnrk » 06 mar 2012, 21:00

Ziet er netjes uit hoor, daar aan de overkant van het water! :kikker:

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: BMW 528i - Style 25!

Bericht door Niels v/d burgh » 06 mar 2012, 22:25

Mooie auto, :df:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - NSproof?

Bericht door Spijkerhard » 21 mar 2012, 00:49

De E39 heeft de Nordsleife 2 maal gerond. Het was alweer anderhalf jaar geleden dat ik zelf mijn NS-doop heb gehad, dus de combinatie van onzekere coureur en zwabberende boot was nou niet echt een succes...

Maar, daarentegen lijkt de E39 zelf als een mirakel vanzelf beter te worden:
- Tanken was een hele heisa, ik moest de pistool 90 graden draaien om niet elke keer af te slaan: vanzelf opgelost
- De bovenste pixelrij van de radio deed het niet meer: ziet er nu weer perfect uit
- Beetje "schudden" bij koude motor: verdwenen.

Zou het roestplekje ook vanzelf verdwijnen...? (Ja, dat wordt vanzelf een gat... :tooth: )

Daarnaast een bekerhouder op de kop getikt en gemonteerd, en een Brodit clip voor de telefoonhouder geplaatst.

Nu nog een bleutooth oplossing zoeken. Wie heeft welke oplossingen voor de E39? (Ik heb BMW business set met cassete en CD-wisselaar.)

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: BMW 528i - Geímporteerd

Bericht door Frank280zx » 21 mar 2012, 08:48

ErikS schreef:
Dat is geen m pakket achterbumper, toch?
Klopt die heeft een half jaar bij ene bevriende spuiter gelegen omdat de vorige eigenaar blijkbaar zijn bumper als pdc had gebruikt :) scherp!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 528i - NS proof ?

Bericht door Knot » 21 mar 2012, 14:55

Afentoe kan het geen kwaad m lekker de sporen te geven, spoelt alles lekker door :)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: BMW 528i - NS proof ?

Bericht door duifjes.com » 22 mar 2012, 20:27

Top die velgen passen gewoon bij die auto! Ik vind die style 33 ook top trouwens!

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Spijkerhard » 05 apr 2012, 18:01

Even een vraagje:

Met koude motor schud de auto een beetje, alsof die steeds iets meer/minder brandstof krijgt, het vermogen loopt iets op/af, het pulseert een beetje. Beetje lastig uit te leggen misschien, maar heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb de computer uit laten lezen, maar geen problemen met de LMM en de Lambda-sondes, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Zodra de motor wat warmer is, is het weg.

Wie o wie?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2012, 20:59

Houdt ie ook in de eerste meters met rijden?

Dat heb ik namelijk wel met mijn auto.
Hoe zijn je bougies? Brandstffilter vervangen?
Kunnen ook bobine zijn van een of meerdere cilinders.

Ik heb bovenstaande al vervangen zonder resultaat. Zaterdag ga ik testen met andere bobines. Kijken of dat het probleem wil verhelpen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Jussi » 05 apr 2012, 21:09

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Af en toe licht schudden bij koudstart en ook 2x motormanagement lampje aan. Ik heb hem laten uitlezen bij de BMW dealer en die gaf een te arm mengsel aan en dat het inlaattraject moest gecontroleerd worden op valse lucht. Dat is gebeurd maar ik had ook een olielek bij het kleppendeksel. Dat heb ik eerst vervangen en momenteel lijkt mijn probleem van de baan.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Luc B » 05 apr 2012, 21:15

terug schudden , zal 'm leren

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Rupie » 06 apr 2012, 00:14

Afbeelding

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3692
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door HJ2 » 06 apr 2012, 10:15

Ik had 't zelfde,Kleppendeksel bleek net zo hard als PVC rioolleidingen...
Vervangen en schoonmaken heeft 't opgelost, draait bij koude start zijdezacht nu :strong:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Spijkerhard » 06 apr 2012, 16:28

@ Martin,
- De auto houdt niet in bij de eerste meters, motor draait mooi zijdezacht rond direct na de start. Dacht eerst aan de koppeling, maar denk dat er een Clutch Delay ding of zoiets tussen zit.
- Ik zal de bougies eens checken, maar ik heb de rekening van een beurt uit 11-2011 met bougies.
- Bougie doppen en bobines zal ik ook checken, maar het is geen echt inhouden (zoals ik met de M3 had)
- Benzinefilter zal ik ook checken, maar dan zou ie t warm ook moeten doen lijkt me?

@Jussi&HJ2
- Hoe kan het kleppendeksel daar invloed op hebben?? (Ik heb er geen verstand van, zou 't graag willen begrijpen)
- Motormanagementlampje tot op heden nog niet gezien, en ook geen storingen in de comp.

@Luc
- Waar moet ik aan schudden :kikker:

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door ErikS » 06 apr 2012, 18:08

Misschien moet je weer ff gaan ringen?

Ontwenningsverschijnselen. :tong:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Jussi » 06 apr 2012, 20:05

Spijkerhard schreef:@ Martin,
- De auto houdt niet in bij de eerste meters, motor draait mooi zijdezacht rond direct na de start. Dacht eerst aan de koppeling, maar denk dat er een Clutch Delay ding of zoiets tussen zit.
- Ik zal de bougies eens checken, maar ik heb de rekening van een beurt uit 11-2011 met bougies.
- Bougie doppen en bobines zal ik ook checken, maar het is geen echt inhouden (zoals ik met de M3 had)
- Benzinefilter zal ik ook checken, maar dan zou ie t warm ook moeten doen lijkt me?

@Jussi&HJ2
- Hoe kan het kleppendeksel daar invloed op hebben?? (Ik heb er geen verstand van, zou 't graag willen begrijpen)
- Motormanagementlampje tot op heden nog niet gezien, en ook geen storingen in de comp.

@Luc
- Waar moet ik aan schudden :kikker:
Als er olie naar buiten kan, kan er ook lucht naar binnen. Als dat het geval is, kan je het volgens mij vergelijken met een kapotte carterventilatie en trekt ie waarschijnlijk valse lucht.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Spijkerhard » 06 apr 2012, 20:24

ErikS schreef:Misschien moet je weer ff gaan ringen?

Ontwenningsverschijnselen. :tong:
8 mei Zandvoort staat op de agenda. Daar ken ik de bochten tenminste...

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Spijkerhard » 03 mei 2012, 23:53

Schop.

Nog een paar dagen tot Zandvoort....

Om wat te sparen ben ik aan het nieuwe rijden 2.0 begonnen.
Scheelt toch aardig in actieradius, niet slecht voor een 2.8!
Actieradius.jpg
Actieradius.jpg (82.12 KiB) 2020 keer bekeken

erwin20vt
Berichten: 800
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door erwin20vt » 03 mei 2012, 23:57

1011 km gereden en de tank nog steeds vol? dat is zeker netjes!

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Spijkerhard » 04 mei 2012, 00:04

30,6 km gereden, nog 1011 te gaan op deze tank....

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Xave30 » 04 mei 2012, 14:02

Hoeveel liter kan in jouw 528i?

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door Spijkerhard » 04 mei 2012, 17:30

Met nog ca 100km actieradius tank ik meestal tussen de 60 en 65 liter. 70L dus denk ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 528i - Schudden

Bericht door GTRene » 04 mei 2012, 17:49

lees het nu pas, heb je dat ding al schoongemaakt die idle valve control?
kun je bv eraf schroeven en dan wat wasbenzine (of remreiniger wellicht??) in gieten dan met handen dichtdrukken (openingen ) en goed lang schudden...en de aanslagtroep komt er mooi uit, eventueel keer herhalen en als je dat ding dan wat heen en weer beweegt gaat ie wel soepel in de houder heen en weer.

misschien ist zoiets simpels en baat het niet het schaad ook niet.

nr 17 T-shape idle regulating valve

Afbeelding

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _tube_asc/

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

BMW 528i - Style 5 met RE050

Bericht door Spijkerhard » 28 aug 2012, 20:22

Zo.
Nu eerst een...
...keertje op en neer geweest naar Lieshout,
en onder de 7.0L /100km uit gekomen. (Afgerond al 1 op 15!)
E39 7Lper100km kl.jpg
E39 7Lper100km kl.jpg (36.03 KiB) 1808 keer bekeken
Maar aangezien we dat ritje een keer of 120 a 150 gaan maken de komende maanden, moet ik een tijdelijke diesel, LPG of eco-schraper gaan overwegen? ??



Daarnaast de style 5 (17") eens van de nog voorradige RE050's voorzien en onder de auto gegooid.
Wat een verschil die banden. Op de Style 25 (16") zitten Fulda Carat Extremo's, maar wat een meuk is dat eigenlijk zeg.
De Bridgestones zijn en stiller, en comfortabeler (17"!), sturen directer, en hebben véééél meer rechtuit stabiliteit. (De Fulda's zijn extreem spoorgevoelig).
Alleen lijken de RE050's wat minder contact met de weg te hebben, ze voelen wat "zwevend" aan in een snel genomen bocht. Daardoor voel ik niet zo goed waar de grens ligt. (kan ook door de hoge bandenspanning komen...)

Nu nog de afweging welke velgen ik ga houden, style 5 of style 25.....
Style 5 (valt iemand nog wat op?):
E39 Style 5 (1) kl.jpg
E39 Style 5 (1) kl.jpg (212.18 KiB) 1808 keer bekeken
E39 Style 5 (3) kl.jpg
E39 Style 5 (3) kl.jpg (175.31 KiB) 1808 keer bekeken
Style 25:
IMG_0404.jpg
IMG_0404.jpg (58.14 KiB) 1808 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 528i - Style 5 met RE050

Bericht door GTRene » 28 aug 2012, 20:44

het zoekerig zijn kan idd komen door te harde banden...

doch kan ook aan je uitlijning liggen...
en of aan slijtage van onderdelen voor...

zou het maar eens checken dan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enrico, jessedehaan, Joost H., jvb, Marc Sierra, mark123, Martin*, Peter-Paul, SvB, TurboClouseau en 5 gasten