BMW 528i -> De boot is dood! Lang leve de boot!
-
Re: BMW 528i - Style 25!
Elegant.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ziet er netjes uit hoor, daar aan de overkant van het water! 

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Mooie auto, 

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW 528i - NSproof?
De E39 heeft de Nordsleife 2 maal gerond. Het was alweer anderhalf jaar geleden dat ik zelf mijn NS-doop heb gehad, dus de combinatie van onzekere coureur en zwabberende boot was nou niet echt een succes...
Maar, daarentegen lijkt de E39 zelf als een mirakel vanzelf beter te worden:
- Tanken was een hele heisa, ik moest de pistool 90 graden draaien om niet elke keer af te slaan: vanzelf opgelost
- De bovenste pixelrij van de radio deed het niet meer: ziet er nu weer perfect uit
- Beetje "schudden" bij koude motor: verdwenen.
Zou het roestplekje ook vanzelf verdwijnen...? (Ja, dat wordt vanzelf een gat...
)
Daarnaast een bekerhouder op de kop getikt en gemonteerd, en een Brodit clip voor de telefoonhouder geplaatst.
Nu nog een bleutooth oplossing zoeken. Wie heeft welke oplossingen voor de E39? (Ik heb BMW business set met cassete en CD-wisselaar.)
Maar, daarentegen lijkt de E39 zelf als een mirakel vanzelf beter te worden:
- Tanken was een hele heisa, ik moest de pistool 90 graden draaien om niet elke keer af te slaan: vanzelf opgelost
- De bovenste pixelrij van de radio deed het niet meer: ziet er nu weer perfect uit
- Beetje "schudden" bij koude motor: verdwenen.
Zou het roestplekje ook vanzelf verdwijnen...? (Ja, dat wordt vanzelf een gat...

Daarnaast een bekerhouder op de kop getikt en gemonteerd, en een Brodit clip voor de telefoonhouder geplaatst.
Nu nog een bleutooth oplossing zoeken. Wie heeft welke oplossingen voor de E39? (Ik heb BMW business set met cassete en CD-wisselaar.)
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 528i - Geímporteerd
Klopt die heeft een half jaar bij ene bevriende spuiter gelegen omdat de vorige eigenaar blijkbaar zijn bumper als pdc had gebruiktErikS schreef:
Dat is geen m pakket achterbumper, toch?

- Knot
Re: BMW 528i - NS proof ?
Afentoe kan het geen kwaad m lekker de sporen te geven, spoelt alles lekker door 

- duifjes.com
Re: BMW 528i - NS proof ?
Top die velgen passen gewoon bij die auto! Ik vind die style 33 ook top trouwens!
- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW 528i - Schudden
Even een vraagje:
Met koude motor schud de auto een beetje, alsof die steeds iets meer/minder brandstof krijgt, het vermogen loopt iets op/af, het pulseert een beetje. Beetje lastig uit te leggen misschien, maar heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb de computer uit laten lezen, maar geen problemen met de LMM en de Lambda-sondes, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Zodra de motor wat warmer is, is het weg.
Wie o wie?
Met koude motor schud de auto een beetje, alsof die steeds iets meer/minder brandstof krijgt, het vermogen loopt iets op/af, het pulseert een beetje. Beetje lastig uit te leggen misschien, maar heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb de computer uit laten lezen, maar geen problemen met de LMM en de Lambda-sondes, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Zodra de motor wat warmer is, is het weg.
Wie o wie?
- Martin van der Zwaard
Houdt ie ook in de eerste meters met rijden?
Dat heb ik namelijk wel met mijn auto.
Hoe zijn je bougies? Brandstffilter vervangen?
Kunnen ook bobine zijn van een of meerdere cilinders.
Ik heb bovenstaande al vervangen zonder resultaat. Zaterdag ga ik testen met andere bobines. Kijken of dat het probleem wil verhelpen.
Dat heb ik namelijk wel met mijn auto.
Hoe zijn je bougies? Brandstffilter vervangen?
Kunnen ook bobine zijn van een of meerdere cilinders.
Ik heb bovenstaande al vervangen zonder resultaat. Zaterdag ga ik testen met andere bobines. Kijken of dat het probleem wil verhelpen.
-
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Af en toe licht schudden bij koudstart en ook 2x motormanagement lampje aan. Ik heb hem laten uitlezen bij de BMW dealer en die gaf een te arm mengsel aan en dat het inlaattraject moest gecontroleerd worden op valse lucht. Dat is gebeurd maar ik had ook een olielek bij het kleppendeksel. Dat heb ik eerst vervangen en momenteel lijkt mijn probleem van de baan.
- Luc B
terug schudden , zal 'm leren
-
OnlineHJ2
Ik had 't zelfde,Kleppendeksel bleek net zo hard als PVC rioolleidingen...
Vervangen en schoonmaken heeft 't opgelost, draait bij koude start zijdezacht nu :strong:
Vervangen en schoonmaken heeft 't opgelost, draait bij koude start zijdezacht nu :strong:
- Spijkerhard
@ Martin,
- De auto houdt niet in bij de eerste meters, motor draait mooi zijdezacht rond direct na de start. Dacht eerst aan de koppeling, maar denk dat er een Clutch Delay ding of zoiets tussen zit.
- Ik zal de bougies eens checken, maar ik heb de rekening van een beurt uit 11-2011 met bougies.
- Bougie doppen en bobines zal ik ook checken, maar het is geen echt inhouden (zoals ik met de M3 had)
- Benzinefilter zal ik ook checken, maar dan zou ie t warm ook moeten doen lijkt me?
@Jussi&HJ2
- Hoe kan het kleppendeksel daar invloed op hebben?? (Ik heb er geen verstand van, zou 't graag willen begrijpen)
- Motormanagementlampje tot op heden nog niet gezien, en ook geen storingen in de comp.
@Luc
- Waar moet ik aan schudden
- De auto houdt niet in bij de eerste meters, motor draait mooi zijdezacht rond direct na de start. Dacht eerst aan de koppeling, maar denk dat er een Clutch Delay ding of zoiets tussen zit.
- Ik zal de bougies eens checken, maar ik heb de rekening van een beurt uit 11-2011 met bougies.
- Bougie doppen en bobines zal ik ook checken, maar het is geen echt inhouden (zoals ik met de M3 had)
- Benzinefilter zal ik ook checken, maar dan zou ie t warm ook moeten doen lijkt me?
@Jussi&HJ2
- Hoe kan het kleppendeksel daar invloed op hebben?? (Ik heb er geen verstand van, zou 't graag willen begrijpen)
- Motormanagementlampje tot op heden nog niet gezien, en ook geen storingen in de comp.
@Luc

-
Misschien moet je weer ff gaan ringen?
Ontwenningsverschijnselen.

-
Als er olie naar buiten kan, kan er ook lucht naar binnen. Als dat het geval is, kan je het volgens mij vergelijken met een kapotte carterventilatie en trekt ie waarschijnlijk valse lucht.Spijkerhard schreef:@ Martin,
@Jussi&HJ2
@Luc
- Spijkerhard
8 mei Zandvoort staat op de agenda. Daar ken ik de bochten tenminste...ErikS schreef:Misschien moet je weer ff gaan ringen?
- Spijkerhard
Schop.
Nog een paar dagen tot Zandvoort....
Om wat te sparen ben ik aan het nieuwe rijden 2.0 begonnen.
Scheelt toch aardig in actieradius, niet slecht voor een 2.8!
Nog een paar dagen tot Zandvoort....
Om wat te sparen ben ik aan het nieuwe rijden 2.0 begonnen.
Scheelt toch aardig in actieradius, niet slecht voor een 2.8!
-
1011 km gereden en de tank nog steeds vol? dat is zeker netjes!
- Spijkerhard
30,6 km gereden, nog 1011 te gaan op deze tank....
-
Hoeveel liter kan in jouw 528i?
- Spijkerhard
Met nog ca 100km actieradius tank ik meestal tussen de 60 en 65 liter. 70L dus denk ik.
- GTRene
lees het nu pas, heb je dat ding al schoongemaakt die idle valve control?
kun je bv eraf schroeven en dan wat wasbenzine (of remreiniger wellicht??) in gieten dan met handen dichtdrukken (openingen ) en goed lang schudden...en de aanslagtroep komt er mooi uit, eventueel keer herhalen en als je dat ding dan wat heen en weer beweegt gaat ie wel soepel in de houder heen en weer.
misschien ist zoiets simpels en baat het niet het schaad ook niet.
nr 17 T-shape idle regulating valve

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _tube_asc/
kun je bv eraf schroeven en dan wat wasbenzine (of remreiniger wellicht??) in gieten dan met handen dichtdrukken (openingen ) en goed lang schudden...en de aanslagtroep komt er mooi uit, eventueel keer herhalen en als je dat ding dan wat heen en weer beweegt gaat ie wel soepel in de houder heen en weer.
misschien ist zoiets simpels en baat het niet het schaad ook niet.
nr 17 T-shape idle regulating valve
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _tube_asc/
- Spijkerhard
BMW 528i - Style 5 met RE050
Zo.
Nu eerst een...
...keertje op en neer geweest naar Lieshout,
en onder de 7.0L /100km uit gekomen. (Afgerond al 1 op 15!)
Maar aangezien we dat ritje een keer of 120 a 150 gaan maken de komende maanden, moet ik een tijdelijke diesel, LPG of eco-schraper gaan overwegen? ??
Daarnaast de style 5 (17") eens van de nog voorradige RE050's voorzien en onder de auto gegooid.
Wat een verschil die banden. Op de Style 25 (16") zitten Fulda Carat Extremo's, maar wat een meuk is dat eigenlijk zeg.
De Bridgestones zijn en stiller, en comfortabeler (17"!), sturen directer, en hebben véééél meer rechtuit stabiliteit. (De Fulda's zijn extreem spoorgevoelig).
Alleen lijken de RE050's wat minder contact met de weg te hebben, ze voelen wat "zwevend" aan in een snel genomen bocht. Daardoor voel ik niet zo goed waar de grens ligt. (kan ook door de hoge bandenspanning komen...)
Nu nog de afweging welke velgen ik ga houden, style 5 of style 25.....
Style 5 (valt iemand nog wat op?): Style 25:
Nu eerst een...
...keertje op en neer geweest naar Lieshout,
en onder de 7.0L /100km uit gekomen. (Afgerond al 1 op 15!)
Maar aangezien we dat ritje een keer of 120 a 150 gaan maken de komende maanden, moet ik een tijdelijke diesel, LPG of eco-schraper gaan overwegen? ??
Daarnaast de style 5 (17") eens van de nog voorradige RE050's voorzien en onder de auto gegooid.
Wat een verschil die banden. Op de Style 25 (16") zitten Fulda Carat Extremo's, maar wat een meuk is dat eigenlijk zeg.
De Bridgestones zijn en stiller, en comfortabeler (17"!), sturen directer, en hebben véééél meer rechtuit stabiliteit. (De Fulda's zijn extreem spoorgevoelig).
Alleen lijken de RE050's wat minder contact met de weg te hebben, ze voelen wat "zwevend" aan in een snel genomen bocht. Daardoor voel ik niet zo goed waar de grens ligt. (kan ook door de hoge bandenspanning komen...)
Nu nog de afweging welke velgen ik ga houden, style 5 of style 25.....
Style 5 (valt iemand nog wat op?): Style 25:
- GTRene
Re: BMW 528i - Style 5 met RE050
het zoekerig zijn kan idd komen door te harde banden...
doch kan ook aan je uitlijning liggen...
en of aan slijtage van onderdelen voor...
zou het maar eens checken dan.
doch kan ook aan je uitlijning liggen...
en of aan slijtage van onderdelen voor...
zou het maar eens checken dan.