Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
-
- Berichten: 55212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
AWD en geen winterbanden werkt ook niet. Winterbanden en 2wd in dit soort sneeuw weer wél:
http://www.dpccars.com/car-videos-12/01 ... e-snow.htm
http://www.dpccars.com/car-videos-12/01 ... e-snow.htm
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Beetje meer gas had ie wel kunnen geven met die GT-R. Dan wil ie best omhoog denk.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Denk het niet, creëer je alleen maar ijs onder de banden.
Hoeveel lol zou die kerel kunnen hebben als er winterwielen onder die GT-R zouden zitten. Dikke fail dus.
Hoeveel lol zou die kerel kunnen hebben als er winterwielen onder die GT-R zouden zitten. Dikke fail dus.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
mwah, zo snel krijg je geen ijs hoor. Als je maar lang genoeg gas geeft 

- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Die hadden die auto daar natuurlijk neergezet :banging:Robin schreef:Ik kende 'm , ook rakelings. Reflex en beetje mazzel.![]()
Maaruh, ik zou de eigenaar van die zwarte sedan(Volvo?) zo'n beuk voor z'n rotkop gegeven hebben als ik die rallyrijder was geweest. Niet te zuinig.
Trouwens, de gasten die dit filmpje maken/fotograferen gaan ook niet vrijuit naar mijn idee, dan.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Kan me nog goed herinneren dat hier op DF veel wijsneuzen zaten te zeiken hoe langzaam mensen reden met sneeuw en dat iedereen maar winterbanden moet kopen. Dit filmpje bewijst maar goed waarom 60 de max is onder deze omstandigheden...
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Op een circuit kun je ook zoiets tegen komen, ik kwam net toevallig deze tegen; lekkere reactie! 

- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
En deze dan.. Die mensen hebben geen kans om uit te wijken..
http://www.autojunk.nl/2012/01/cars-sli ... -bountiful
http://www.autojunk.nl/2012/01/cars-sli ... -bountiful
- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Heb winter 2009/2010 hele winter met zomerbanden gereden. Geen probleem. Snowmode aan dan spinnen je wielen niet zo en VDC uit als je even vast zit. Kwam prima door de sneeuw heen waar zat mensen vast stonden.Martin van der Zwaard schreef:Beetje meer gas had ie wel kunnen geven met die GT-R. Dan wil ie best omhoog denk.
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Dan ben je echt wel ietwat minder snugger hoor, als je terwijl er al 10 op elkaar geklapt zijn toch maar die heuvel/ramp/skischans af besluit te glijdenBarend schreef:En deze dan.. Die mensen hebben geen kans om uit te wijken..
http://www.autojunk.nl/2012/01/cars-sli ... -bountiful
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Zou beginnen met het loslaten van de rem...... 

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Zie topic nu pas
Ik heb aantal malen echt black ice meegemaakt maar 1x blijft me altijd bij dankzij een elftal engelen in de auto / op de rolkooi
Dat was heel naar als in volkomen verrast worden door een ijsbaan die er (in het donker) uit ziet als normaal asfalt....
Sinds een jaar of 3 zit ik in de offshore windmolenbouw en ben regelmatig in de Baltic Sea te vinden, vertrekhaven Sassnitz, niet ver van de Poolse grens. Meestal vertrek ik achterlijk vroeg als ik terug rijd, toch gauw 5u30 blaffen
Ik neem normaliter de zakenbak (Subaru Legacy 3.0R) maar die ene keer had ik de ragbak (de grijze drift WRX) bij me.
Overnacht in Rostock omdat de reis Sassnitz-Rostock me a 3 uur had gekost (40cm sneeuw welke niet geruimd was op de bundesstrassen) en vele mooie WTF drift momenten om 2200u in Rostock het hotel in. Om 02:00u weggereden, niet compleet uitgerust natuurlijk, -22grd (WTF?) eerste stuk de weg nog licht besneeuwd, maar vanaf Hamburg gewoon schoon. Veel warmer ook, paar graad onder nul. Het was extreem rustig en we reden met een auto of 3-4 met tussenafstanden van 150-200m ca 160kmh. Hard en oorverdovend zat in dat sushi bakje :strong: met open uitlaat
Zie ik opeens vaag in de verte een paar achterlichten slingeren, het was nog donker....dus wat denk je dan, uilskuiken let even op. Zie ik de auto voor me zo de vangrail inketsen, niet snel maar heel langzaam, als in slow motion. Ik laat me gas los, en jahoor k.u.t. daar gaat ie dan. Heel irritant langzaam komt de kont op zonder te stoppen, dus ik probeer de wielen weer grip te geven, maar glij dus richting die wagen voor me die meg mega vonken langs de vangrail schraapt op 100m voor, 90, 80, 70, 60....... Ondertussen geef ik plankgas en sturend naar de andere vangrail, veel haakser dan de max sliphoek, ik zie dat de DCCD bijspringt en alles locked, en heel langzaam drift ik naar het midden van de weg, vlak voor die wagen in de vangrail langs, met ik schat nog altijd 120kmh..............ok probleem 1 is nu weg, maar de linkervangrail zie ik nog altijd door de verkeerde ruit en het bizarre was, er was totaal geen grip, geen richtingsverandering, remmen, tegensturen, gas geven, niets had invloed, dus ik heb maar op mijn gevoel gas gegeven, zo dat de wielsnelheid matchde met ongeveer mijn snelheid en heel heel heel debiel langzaam kwam hij terug............ik geloof dat ik al die tijd mijn adem heb ingehouden (45sec ofzo?), ik ben niet gestopt, ben 3 gecrashde wagens voorbij gegleden, en met 40-50kmh was de wagen weer recht en ben dus met 50kmh doorgesukkeld, gestopt bij het eerste de beste benzinestation, alwaar ik plat op mijn bakkes ging na het uitstappen.....fuk.....complete deken van ijs. Ik heb een redbulletje weggetikt. En nog 1, ik dacht, ik moet hier weg anders kan ik hier overnachten.....dus weer verder, achterlijk debiel glad, in 5e versnelling nog wielspin dus met 50kmh doorgesukkeld voor een uur of 3(!!!), ondertussen was het een en al waarschuwing op de radio om binnen te blijven, er was een heuse ijsstorm over Duitsland heen getrokken.
Niet grappig, ik denk dat ik in heel mijn leven niet zo geschrokken ben, en nog, als ik het iets zie glinsteren heb ik het weer koud en warm tegelijk en slaat mijn hart over. Was winter begin 2011 en heb sindsdien nog ca 30x het ritje gemaakt.............elke keer weer glinstert het (dat denk je dan) even kijken hoe koud het is.....
Niet grappig.
Erik

Ik heb aantal malen echt black ice meegemaakt maar 1x blijft me altijd bij dankzij een elftal engelen in de auto / op de rolkooi
Dat was heel naar als in volkomen verrast worden door een ijsbaan die er (in het donker) uit ziet als normaal asfalt....
Sinds een jaar of 3 zit ik in de offshore windmolenbouw en ben regelmatig in de Baltic Sea te vinden, vertrekhaven Sassnitz, niet ver van de Poolse grens. Meestal vertrek ik achterlijk vroeg als ik terug rijd, toch gauw 5u30 blaffen

Ik neem normaliter de zakenbak (Subaru Legacy 3.0R) maar die ene keer had ik de ragbak (de grijze drift WRX) bij me.
Overnacht in Rostock omdat de reis Sassnitz-Rostock me a 3 uur had gekost (40cm sneeuw welke niet geruimd was op de bundesstrassen) en vele mooie WTF drift momenten om 2200u in Rostock het hotel in. Om 02:00u weggereden, niet compleet uitgerust natuurlijk, -22grd (WTF?) eerste stuk de weg nog licht besneeuwd, maar vanaf Hamburg gewoon schoon. Veel warmer ook, paar graad onder nul. Het was extreem rustig en we reden met een auto of 3-4 met tussenafstanden van 150-200m ca 160kmh. Hard en oorverdovend zat in dat sushi bakje :strong: met open uitlaat
Zie ik opeens vaag in de verte een paar achterlichten slingeren, het was nog donker....dus wat denk je dan, uilskuiken let even op. Zie ik de auto voor me zo de vangrail inketsen, niet snel maar heel langzaam, als in slow motion. Ik laat me gas los, en jahoor k.u.t. daar gaat ie dan. Heel irritant langzaam komt de kont op zonder te stoppen, dus ik probeer de wielen weer grip te geven, maar glij dus richting die wagen voor me die meg mega vonken langs de vangrail schraapt op 100m voor, 90, 80, 70, 60....... Ondertussen geef ik plankgas en sturend naar de andere vangrail, veel haakser dan de max sliphoek, ik zie dat de DCCD bijspringt en alles locked, en heel langzaam drift ik naar het midden van de weg, vlak voor die wagen in de vangrail langs, met ik schat nog altijd 120kmh..............ok probleem 1 is nu weg, maar de linkervangrail zie ik nog altijd door de verkeerde ruit en het bizarre was, er was totaal geen grip, geen richtingsverandering, remmen, tegensturen, gas geven, niets had invloed, dus ik heb maar op mijn gevoel gas gegeven, zo dat de wielsnelheid matchde met ongeveer mijn snelheid en heel heel heel debiel langzaam kwam hij terug............ik geloof dat ik al die tijd mijn adem heb ingehouden (45sec ofzo?), ik ben niet gestopt, ben 3 gecrashde wagens voorbij gegleden, en met 40-50kmh was de wagen weer recht en ben dus met 50kmh doorgesukkeld, gestopt bij het eerste de beste benzinestation, alwaar ik plat op mijn bakkes ging na het uitstappen.....fuk.....complete deken van ijs. Ik heb een redbulletje weggetikt. En nog 1, ik dacht, ik moet hier weg anders kan ik hier overnachten.....dus weer verder, achterlijk debiel glad, in 5e versnelling nog wielspin dus met 50kmh doorgesukkeld voor een uur of 3(!!!), ondertussen was het een en al waarschuwing op de radio om binnen te blijven, er was een heuse ijsstorm over Duitsland heen getrokken.
Niet grappig, ik denk dat ik in heel mijn leven niet zo geschrokken ben, en nog, als ik het iets zie glinsteren heb ik het weer koud en warm tegelijk en slaat mijn hart over. Was winter begin 2011 en heb sindsdien nog ca 30x het ritje gemaakt.............elke keer weer glinstert het (dat denk je dan) even kijken hoe koud het is.....
Niet grappig.
Erik
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Dan heb je toch inderdaad een beschermengeltje op je schouder gehad 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Must see. Sneeuw. File. Ongeluk. Prima uitwijkreactie!
Als er sneeuw ligt zie je mij altijd als snelste op de weg, maar als de temperatuur rond 't vriespunt is en ik twijfel of 't sneeuwt, regent, of ijzelt, dan rijd ik echt als een zoutzak. Als ik eenmaal zeker weet dat 't ijzelt, dan neem ik gewoon geen risico en ga niet de weg op.
Maar zo 's nachts in zo'n situatie terechtkomen is gewoon scary shit.
Ooit vanuit Zwitserland terug naar huis hebben we er 24 uur over gedaan. De eerste 16 uur hebben we 200 km afgelegd. Ik was toen 17 en heb toen een stuk gereden in de Volvo 850 op P-zero's,omdat de vader van mijn toenmalige vriendin doodmoe was en haar moeder niet durfde en we nog lang niet bij een afslag/tankstation waren. Als we sneller gingen dan 5 km/u dan gleden we over vier wielen de berm in (op een vlakke snelweg). Overal ongelukken, files en dan ben je blij dat je je auto hebt volgetankt en voldoende eten/drinken bij je hebt.
Ik had 't achter 't stuur wel naar mijn zin.
Maar zo 's nachts in zo'n situatie terechtkomen is gewoon scary shit.
Ooit vanuit Zwitserland terug naar huis hebben we er 24 uur over gedaan. De eerste 16 uur hebben we 200 km afgelegd. Ik was toen 17 en heb toen een stuk gereden in de Volvo 850 op P-zero's,omdat de vader van mijn toenmalige vriendin doodmoe was en haar moeder niet durfde en we nog lang niet bij een afslag/tankstation waren. Als we sneller gingen dan 5 km/u dan gleden we over vier wielen de berm in (op een vlakke snelweg). Overal ongelukken, files en dan ben je blij dat je je auto hebt volgetankt en voldoende eten/drinken bij je hebt.
Ik had 't achter 't stuur wel naar mijn zin.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast