Dat hebben ze hier ook meerdere malen gefliktMartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')

Dat hebben ze hier ook meerdere malen gefliktMartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')
Same here...InjectTheVenom schreef:Dat hebben ze hier ook meerdere malen gefliktMartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')
Alledaagse ergenis : Verkopertjes die lekker bijdehand doenRobin Hartog schreef:@Nutkees: Herkenbare verhalen! Haha. Heb zelf ook in een winkel gewerkt; als mensen dan naar je toekomen: Bent u vrij? "Nope, moet tot 5 uur werken!"![]()
En wat jij al zei ja: Mag ik wat vragen? "Dat doet u al"
Overigens wat ik altijd irritant vond in een verkoopgesprek was als je vragen stelde, dat mensen er totaal niet op gingen (een ander antwoord geven bijvoorbeeld) of gewoon niet antwoordden. Of bijvoorbeeld als je mensen gewoon goedendag zegt (niet eens van "kan ik u helpen?") dat ze gewoon strak vooruit kijkend door lopen. Vaak zei ik op zo'n moment gewoon nog even wat harder "goedenmiddag!" zodat ze uiteindelijk wel goedendag terug zeiden.
Of ook zo mooi: Ik: "Goedenmiddag!"
Klant gelijk: "Ik kijk alleen even hoor!!!" Dan zei ik vrijwel altijd gewoon terug: "Dat is goed, maar ik zei alleen maar gedag meneer/mevrouw!"
+1 , ik kan het me best voorstellen doch it is not done...RVV schreef:Verkopers die bijdehand doen zijn inderdaad erg fout bezig.
+100000000dvh schreef:Mooi volk, de consument.
Spreek je ze aan ben je opdringerig.
Laat je ze kijken ben je ongeinteresseerd.
Het is freaking mijn winkel. Ik zeg netjes goedendag en vraag of ik ze ergens mee kan helpen.
Als ze daaop beginnen te chagerijnen mogen ze wat mij betreft vertrekken. Ik vraag iets beleefd en heb geen zin in een grote bek.
Nu maak ik dat overigens vrijwel nooit mee. Meestal stappen mensen de winkel in als ze ook daadwerkelijk wat nodig hebben en zijn ze wel gedient van wat informatie.
Maar overdaad schaad, en een stukje takt is moeilijk bij te brengen.
Verkopen is een vak !
LOL. Slecht gemanierd zeg. Tss..Robin Hartog schreef:
Of ook zo mooi: Ik: "Goedenmiddag!"
Klant gelijk: "Ik kijk alleen even hoor!!!" Dan zei ik vrijwel altijd gewoon terug: "Dat is goed, maar ik zei alleen maar gedag meneer/mevrouw!"
Ah, da's inderdaad een goeie: rotondes,Kgroot.nl schreef:Mensen die onnodig op de linkerbaan van een 2 baans rotonde blijven rijden en dan op provinciale wegen 70 gaan rijden
Een veranderign die wel van de laatste 10 jaar is, is in het weekend bijna alleen maar goedkope ongeintereseerde puistekoppen in winkels als personeel.Robin schreef:Misschien heeft de Nederlandse consument waaronder ook hier DF forumleden een mentaliteitsverandering ondergaan met programma's als KoningKlant, Radar,Kasaa, Opgelicht, dat die consument nu denkt: Het winkelbedrijf/personeel is ALTIJD de boeman, de minkukel, de grofgeldverdiener....
Dat soort dingen maakt het werken in een supermarkt juist een stukje draaglijker. Werk zelf ook bij de AH en heb genoeg te maken met vervelende klanten. Dus dan is het wel fijn als er af en toe iemand tussen zit waar je gewoon een grapje mee kunt maken.MartijnGizmo schreef:Ach, het is net wat dvh zegt, een beetje takt... ik maak ook wel eens een grapje tegen de cassiére die toch al niet zit te genieten van d'r baantje bij de AH, maar dat kun je best op zo'n manier doen dat ze er zelf een glimlach van krijgt...
Misschien had ze een avond vol sex in het vooruitzicht KeesNutkees schreef:Bij de Karwei bij ons in de buurt werkt een jonge dame die echt het gevoel geeft dat ze heel wat is, die attitude heeft ze op e.o.a. manier.
Klant voor mij zegt fijne dag verder, waarop zei antwoord: haha dat zal wel goed komen meneer.. Weet niet wat het is, maar dit soort mensen die iets TE zijn krijg ik altijd de kriebels van.
Dat is natuurlijk grote onzin dat het altijd aan het personeel ligt, maar ik denk dat je over het algemeen wel kunt stellen dat bij bedrijven waar de verkopers op provisiebasis werken deze net even een tikkie agressiever zijn.Robin schreef:Misschien heeft de Nederlandse consument waaronder ook hier DF forumleden een mentaliteitsverandering ondergaan met programma's als KoningKlant, Radar,Kasaa, Opgelicht, dat die consument nu denkt: Het winkelbedrijf/personeel is ALTIJD de boeman, de minkukel, de grofgeldverdiener....
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 5 gasten