Alledaagse ergernissen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Alledaagse ergernissen

Bericht door InjectTheVenom » 11 nov 2011, 21:22

MartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')
Dat hebben ze hier ook meerdere malen geflikt :hmmm:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 nov 2011, 22:20

InjectTheVenom schreef:
MartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')
Dat hebben ze hier ook meerdere malen geflikt :hmmm:
Same here...
Terwijl ik dus ECHT ZEKER wist dat er niet aangebeld was omdat ik er de hele dag was en in huis EN in de garage bel heb hangen :wtf:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 nov 2011, 05:59

@Nutkees: Herkenbare verhalen! Haha. Heb zelf ook in een winkel gewerkt; als mensen dan naar je toekomen: Bent u vrij? "Nope, moet tot 5 uur werken!" ;)

En wat jij al zei ja: Mag ik wat vragen? "Dat doet u al :) "

Overigens wat ik altijd irritant vond in een verkoopgesprek was als je vragen stelde, dat mensen er totaal niet op gingen (een ander antwoord geven bijvoorbeeld) of gewoon niet antwoordden. Of bijvoorbeeld als je mensen gewoon goedendag zegt (niet eens van "kan ik u helpen?") dat ze gewoon strak vooruit kijkend door lopen. Vaak zei ik op zo'n moment gewoon nog even wat harder "goedenmiddag!" zodat ze uiteindelijk wel goedendag terug zeiden. :kikker:

Of ook zo mooi: Ik: "Goedenmiddag!"
Klant gelijk: "Ik kijk alleen even hoor!!!" Dan zei ik vrijwel altijd gewoon terug: "Dat is goed, maar ik zei alleen maar gedag meneer/mevrouw! :) "

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2011, 07:52

De grote hoeveelheid spammers die zich elke dag op het forum melden :devil: en vreemd genoeg zichzelf activeren terwijl eigenlijk alleen de beheerders kunnen activeren. :ninja:

Elise

Bericht door Elise » 12 nov 2011, 11:01

Robin Hartog schreef:@Nutkees: Herkenbare verhalen! Haha. Heb zelf ook in een winkel gewerkt; als mensen dan naar je toekomen: Bent u vrij? "Nope, moet tot 5 uur werken!" ;)

En wat jij al zei ja: Mag ik wat vragen? "Dat doet u al :) "

Overigens wat ik altijd irritant vond in een verkoopgesprek was als je vragen stelde, dat mensen er totaal niet op gingen (een ander antwoord geven bijvoorbeeld) of gewoon niet antwoordden. Of bijvoorbeeld als je mensen gewoon goedendag zegt (niet eens van "kan ik u helpen?") dat ze gewoon strak vooruit kijkend door lopen. Vaak zei ik op zo'n moment gewoon nog even wat harder "goedenmiddag!" zodat ze uiteindelijk wel goedendag terug zeiden. :kikker:

Klant gelijk: "Ik kijk alleen even hoor!!!" Dan zei ik vrijwel altijd gewoon terug: "Dat is goed, maar ik zei alleen maar gedag meneer/mevrouw! :) "
Alledaagse ergenis : Verkopertjes die lekker bijdehand doen :bag:

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2011, 11:10

Verkopers die bijdehand doen zijn inderdaad erg fout bezig.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2011, 11:19

RVV schreef:Verkopers die bijdehand doen zijn inderdaad erg fout bezig.
+1 , ik kan het me best voorstellen doch it is not done...

immers een verkoper krijgt bv zeg 1.000 klanten die dag waarvan er 300 raar doen of 'zeuren" of wat ook en dus kan het best te veel worden af en toe...
Doch, die klant die de winkel binnenstapt is die dag voor de 1ste keer daar dus 1 op 1.000 en dat mag je die klant niet aanrekenen waar jij je aan ergert van al die andere klanten bijwijze van.

ik kan de klant ook goed begrijpen, loop eens 100 winkels in en zie hoe ze doen bij de meeste blijft het niet alleen bij goedenmiddag, als je dan reageert met een verheugd blik springen de niet goed body language lezende er meteen bovenop met iets als, kan ik u helpen en of wat zoekt u dan ook al zeg je ik kijk alleen even :mrgreen: whaha, achja kan der ook wel eens om lachen maar kan me voorstellen dat sommigen er zich aan ergeren.

net als bv die gasten op bepaald strandplekken in het buitenland waar ze je wat proberen aan te smeren die zijn helemaal irritant terwijl jij daar op vakantie bent.

Fernando

Bericht door Fernando » 12 nov 2011, 11:21

Of je hebt nog geen stap in een winkel gezet en ze staan al in je nek te hijgen of ze je kunnen helpen... :dood:

ps. wat ook Rene zegt dus

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2011, 11:56

Mooi volk, de consument.

Spreek je ze aan ben je opdringerig.
Laat je ze kijken ben je ongeinteresseerd.

Het is freaking mijn winkel. Ik zeg netjes goedendag en vraag of ik ze ergens mee kan helpen.
Als ze daaop beginnen te chagerijnen mogen ze wat mij betreft vertrekken. Ik vraag iets beleefd en heb geen zin in een grote bek.

Nu maak ik dat overigens vrijwel nooit mee. Meestal stappen mensen de winkel in als ze ook daadwerkelijk wat nodig hebben en zijn ze wel gedient van wat informatie.

Maar overdaad schaad, en een stukje takt is moeilijk bij te brengen.
Verkopen is een vak !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 nov 2011, 12:42

dvh schreef:Mooi volk, de consument.

Spreek je ze aan ben je opdringerig.
Laat je ze kijken ben je ongeinteresseerd.

Het is freaking mijn winkel. Ik zeg netjes goedendag en vraag of ik ze ergens mee kan helpen.
Als ze daaop beginnen te chagerijnen mogen ze wat mij betreft vertrekken. Ik vraag iets beleefd en heb geen zin in een grote bek.

Nu maak ik dat overigens vrijwel nooit mee. Meestal stappen mensen de winkel in als ze ook daadwerkelijk wat nodig hebben en zijn ze wel gedient van wat informatie.

Maar overdaad schaad, en een stukje takt is moeilijk bij te brengen.
Verkopen is een vak !
+100000000

Ik ben zelf ook consument en 'winkel' met m'n vrouw nogal eens,....dan valt 't me op dat ik eigenlijk niet de dingen meemaak die hierboven gemeld worden betr opdringerige/bijdehante verkopers
Al is het de Kalverstraat tot bij de kassa van de AH hier, MacDonalds, Phone house of weet ik veel wat voor winkel.

Vreemd?

:hmmm:

Misschien heeft de Nederlandse consument waaronder ook hier DF forumleden een mentaliteitsverandering ondergaan met programma's als KoningKlant, Radar,Kasaa, Opgelicht, dat die consument nu denkt: Het winkelbedrijf/personeel is ALTIJD de boeman, de minkukel, de grofgeldverdiener....

????

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2011, 12:53

lol @Robin de zwartkijkert :TV kijken:

komt natuurlijk niet vaak voor, in je leven (in mijn geval lang) zag je dat soort dingen wel eens voorbij komen, en of hoorde je de verhalen van een vriendin van mij bv die in een winkel werkte :D
heb soms wel medelijden met de mensen die in de winkel werken en gewoon klantvriendelijk zijn doch bepaalde klanten erg grof of brutaal of de kids overal aan laten zitten tot bv de kids laten poepen in een ganpad en het niet opruimen aan toe...jaja haha je maakt wat mee als je de hele dag in een winkel werkt, wat dat betrefd respect dat je je in kan houden :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 nov 2011, 12:56

Ach, het is net wat dvh zegt, een beetje takt... ik maak ook wel eens een grapje tegen de cassiére die toch al niet zit te genieten van d'r baantje bij de AH, maar dat kun je best op zo'n manier doen dat ze er zelf een glimlach van krijgt...

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2011, 12:58

Een klant is koning
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..

.
.
..

.
.
.
.
.
..
.

.
Als die zich als koning gedraagt.

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 nov 2011, 13:09

Robin Hartog schreef:
LOL. Slecht gemanierd zeg. Tss..

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2011, 13:40

Ach ik heb niet zoveel ergenis van de klanten die bij mij in de winkel komen. Mijn publiek komt voor 95% gericht. Op mijn locatie komen ook geen passanten langs. Dus elke klant die binnenkomt is een stukje beleg voor op de botterham. Maar zijn ze ongemanierd, (te) eigenwijs of bedenken ze alleen maar redenen om niet te kopen dan ben ik ook altijd vrij snel klaar. Maar ik laat nooit merken dat ik ze niet mot.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 12 nov 2011, 15:36

Mensen die onnodig op de linkerbaan van een 2 baans rotonde blijven rijden en dan op provinciale wegen 70 gaan rijden :dood:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 12 nov 2011, 16:55

Kgroot.nl schreef:Mensen die onnodig op de linkerbaan van een 2 baans rotonde blijven rijden en dan op provinciale wegen 70 gaan rijden :dood:
Ah, da's inderdaad een goeie: rotondes,

Mensen die op een lege rotonde afrijden en er dan stoppen om te kijken of er echt niemand rijdt :devil:

Mensen die bij een rotonde stoppen omdat er aan de andere kant net iemand de rotonde oprijdt :evil:

Tegengestelde: terwijl je op een rotonde rijdt, mensen die er met flinke snelheid opaf rijden en nog net voor je auto de rotonde op willen gooien in de veronderstelling dat je wel afremt (BMW stijl?! :wink: ), geef ik meestal tikkie gas bij om ze flink te laten schrikken en ze dan vol in de ankers moeten :tong:

JP

Bericht door JP » 12 nov 2011, 17:01

Mensen die zich om futiliteiten zo onnodig druk maken..... :whistle:

of...vandaag een tapijtlegger verwachten tussen 11u en 13u, die dan pas om 1530u komt aankakken... :beam:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 nov 2011, 17:20

Wachten bij de tandarts of huisarts... is hier iemand ooit wel eens op tijd geweest? :bag:

Toppunt: een afspraak om 8:45 gemaakt (kan eigenlijk pas vanaf 9:00) en ben dus om 8:50 aan de beurt. Kom ik om 9:00 terug in de wachtkamer, zitten daar twee mensen, beiden met een afspraak om 9:00... ja, gek he, dat alles altijd uitloopt! :mrgreen:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 12 nov 2011, 18:08

Bij de Karwei bij ons in de buurt werkt een jonge dame die echt het gevoel geeft dat ze heel wat is, die attitude heeft ze op e.o.a. manier.

Klant voor mij zegt fijne dag verder, waarop zei antwoord: haha dat zal wel goed komen meneer.. Weet niet wat het is, maar dit soort mensen die iets TE zijn krijg ik altijd de kriebels van. :kotsen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 nov 2011, 18:32

Robin schreef:Misschien heeft de Nederlandse consument waaronder ook hier DF forumleden een mentaliteitsverandering ondergaan met programma's als KoningKlant, Radar,Kasaa, Opgelicht, dat die consument nu denkt: Het winkelbedrijf/personeel is ALTIJD de boeman, de minkukel, de grofgeldverdiener....
Een veranderign die wel van de laatste 10 jaar is, is in het weekend bijna alleen maar goedkope ongeintereseerde puistekoppen in winkels als personeel.
Sindsdien zoek ik van tevoren bijna alles op het web op, zodat alleen de aankoop zelf nog gedaan dient te worden. Vragen stellen durf ik al niet meer. Vleesgeworden kassaautomaten zijn het voor me.

Als ik een oude peuk in de winkel zie, wil ik nog wel eens een poging wagen. Vaak de eigenaar of een oud gediende die nog echt zijn spullen kent.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 nov 2011, 22:55

MartijnGizmo schreef:Ach, het is net wat dvh zegt, een beetje takt... ik maak ook wel eens een grapje tegen de cassiére die toch al niet zit te genieten van d'r baantje bij de AH, maar dat kun je best op zo'n manier doen dat ze er zelf een glimlach van krijgt...
Dat soort dingen maakt het werken in een supermarkt juist een stukje draaglijker. Werk zelf ook bij de AH en heb genoeg te maken met vervelende klanten. Dus dan is het wel fijn als er af en toe iemand tussen zit waar je gewoon een grapje mee kunt maken.

Eergisteren ook nog een klant. Ging eerst 8 collega's van het werk houden met dezelfde vraag. En vroeg daarna ook of hij gebruik mocht maken van het toilet. Toen mijn antwoord nee was werd hij nog boos ook. Terwijl wij toch echt geen klantentoilet hebben. Ging hij dreigen dat hij wel in een hoekje ging pissen. Nou prima, als je het zelf ook even opruimt. Toen moest hij toch een glimlach onderdrukken.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 nov 2011, 09:05

Nutkees schreef:Bij de Karwei bij ons in de buurt werkt een jonge dame die echt het gevoel geeft dat ze heel wat is, die attitude heeft ze op e.o.a. manier.

Klant voor mij zegt fijne dag verder, waarop zei antwoord: haha dat zal wel goed komen meneer.. Weet niet wat het is, maar dit soort mensen die iets TE zijn krijg ik altijd de kriebels van. :kotsen:
Misschien had ze een avond vol sex in het vooruitzicht Kees :tooth:

(Mensen zijn gewoon alleen met zichzelf bezig...)

Elise

Bericht door Elise » 13 nov 2011, 09:26

Robin schreef:Misschien heeft de Nederlandse consument waaronder ook hier DF forumleden een mentaliteitsverandering ondergaan met programma's als KoningKlant, Radar,Kasaa, Opgelicht, dat die consument nu denkt: Het winkelbedrijf/personeel is ALTIJD de boeman, de minkukel, de grofgeldverdiener....
Dat is natuurlijk grote onzin dat het altijd aan het personeel ligt, maar ik denk dat je over het algemeen wel kunt stellen dat bij bedrijven waar de verkopers op provisiebasis werken deze net even een tikkie agressiever zijn.
Waarbij de branche ook weer heel erg bepalend is, een juwelier of opticien kun je niet vergelijken met een b..v een meubelzaak.

HJ2

Bericht door HJ2 » 13 nov 2011, 11:00

Waar ik echt niet tegenkan is winkels die te vroeg sluiten, zeker op zaterdag. Staat op de gevel sluiten 17:00u. maar gaat om 16:10 al de luifelnaar beneden en de deur op slot. Sta je dan voor een gesloten deur terwijl binnen nog allerlei activiteit is...

Wegens rijkdom gesloten zeg ik altijd maar.

Plaats reactie