Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 aug 2011, 19:25

Geef mij maar een W124 300 turbodiesel van de laatste maanden. Zelfde motor als in de W210 maar wel de bouwkwaliteit van een 124.

Paar maanden geleden nog met een Duitser opgereden met zo'n auto. Wij met de 500E en hij dus met een 300TD. Constant rond de 200km/h.

Kregen een duimpje omhoog van de 300TD rijder toen hij van de snelweg af ging. Altijd leuk.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Michel P » 08 aug 2011, 19:36

Dickh. schreef:@Michel. Toevallig heb ik de verkoper van die 540Touring gesproken. Auto heeft geen TUV en AU. Verkoper wil pas iets aan doen zodra iemand besloten heeft de auto te kopen. Een proefrit kan dus ook alleen maar eigen nummerplaten. Verder is de auto 2 jaar geleden geheel overgespoten. Maar, klaarblijkelijk niet in super kwaliteit want je krijgt er een extra achterklep bij vanwege de zware roestvorming.
Dick, dank voor de info, wel jammer want die auto oogt op de foto's erg netjes, zowel van binnen als van buiten. Ook domme verkoop tactiek. Zorg dat een auto goed is dat schept iets van vertrouwen.

Kleurstelling incl. zwart leder is erg fraai, Alpina's hoeven voor mij niet zo, zeker niet in 18" dan liever de E34 M5 trowstar wielen.

Jij rijd nu in een 530 V8, heb je er LPG op?

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Michel P » 08 aug 2011, 19:38

Grap is eigenlijk dat je naar een 1997 moet gaan zoeken en die dan even stallen, meer aanbod en scherpe prijzen. E36 328i touring met M pakket lijkt me ook erg lekker.

Michel

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Chris van S. » 08 aug 2011, 20:09

Michel P schreef: Jij rijd nu in een 530 V8, heb je er LPG op?
Er rijden BMW 6-cilinders en V8-en rond in nederland met LPG. Maar waarom geeft BMW alleen type goedkeuring op 4 cilinders voor LPG? Zeker met een auto op leeftijd zou ik dat in elk geval niet negeren...

@Allen: Een RR uit '96 zou ik als ik jou was zeker nemen. Al is het om de perfecte automaat, goedkope onderdelen en om de fantastische luchtvering (zie jij ooit wel is een RR uit die tijd RECHT rijden???) AHUM! :tooth:

Voor de rest sluit ik mij aan bij Steve. Als je betrouwbaar een auto op leeftijd wilt rijden; pak een auto met zo min mogelijke electronica en vervang zoveel mogelijk preventief: Rubbers, remmen, onderstel, etc DAN, pas dan zou je best een hele fijne betrouwbare auto kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Jelmer850i » 08 aug 2011, 20:51

dvh schreef:Wouter, zomaar een vraag.
Maar die GTI heb je nu een paar jaar. Ding heeft behoorlijk wat afgeschreven.
Is het niet gewoon aantrekkelijk hem 'prive' te kopen om zo v/d bijtelling af te zijn ?

Nu heb je al eens laten blijken dat ie iets anders wil. Maar puur hypotetisch.. Zoveel zal het niet meer zijn denk ik ?
Goeie tip om uit te zoeken!

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door EG » 08 aug 2011, 21:26

Martin van der Zwaard schreef:Geef mij maar een W124 300 turbodiesel van de laatste maanden. Zelfde motor als in de W210 maar wel de bouwkwaliteit van een 124.

Paar maanden geleden nog met een Duitser opgereden met zo'n auto. Wij met de 500E en hij dus met een 300TD. Constant rond de 200km/h.

Kregen een duimpje omhoog van de 300TD rijder toen hij van de snelweg af ging. Altijd leuk.
Volgens mij klopt dat niet toch? W124 = 147 pk 300TD motor, W210 = 177 pk motor?

Is de w124 wel geleverd met die 177 pk TD? Of heb ik het verkeerd ofzo?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door steve smith » 08 aug 2011, 22:22

Michel P schreef:@Steve,

Kom eens met een shortlist van betrouwbare 15+ jaar oude auto (ook qua motorblok uiteraard).

Michel
Liever niet. Ben zelf bezig voor een andere daily in deze categorie en word al schijtziek van achter het net vissen. Maar er zijn een paar auto's die over het hoofd gezien worden door de Youngtimer brigade en dat moet nog ff zo blijven. Maar op Marktplaats vind je voor heel weinig vast wel een exemplaar van het AutoVisie Jaarboek van 1996. Die heb ik er laatst ook ff bij gepakt :)

PS @ Ringmazda: W210 is de slechtste Mercedes in de afgelopen 50 jaar, en heeft MB meer klanten gekost dan welk model ook. De enige rede waarom ze in het begin veel als taxi ingezet werden was de reputatie van de W124, en die maakt een 210 bij lange na niet waar. En dat uit mond van een W210 (eigenlijk S210) eigenaar. Exemplarisch zal er af en toe een goede tussen zitten maar de basis is Chinees staal en dat blijft ruk. Neemt niet weg dat ik nog wel eens een nette wil hebben...

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Spijkerhard » 08 aug 2011, 22:37

Het is natuurlijk geen Golf GTI, maar in deze rijdt je volgens mij ook niet voor gek:

:df: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =149191617 :df:

Hier de gevraagde shortlist, in de volgorde waar ik er zo'n beetje naar kijk (Kijke, kijke niet kope, behalve die M3 dan....

Family cars:
BMW 5 serie (E39) (535i hmmmm, 525 tds verstandig, 540 8-cil???)
Mercedes E klasse (Liever W124 dan W210)
Lexus GS300
Volvo 850 (T5/T5R)
Audi A6/S6 (Evt nog de 5 cilinder S4/S6...)

Iets kleiner:
Mercedes C-klasse W202 (C280.....)
BMW E36 (328/M3)
Audi A4 (2.6 of 2.8)
Sportief:
Subaru SVX
Nissan 300ZX

Koopjes, maar meestal wel betrouwbaar:
Mitshubishi Sigma
Honda Legend http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =147978958
Opel Omega MV6
Volvo 960

Slagschepen:
Mercedes S-klasse
BMW 7-serie
Lexus LS400
Audi A8/S8 (of zelfs nog een V8) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =146799261
Jaguar XJ


Voor nagenoeg al die auto's geld, als ze circa 150000km gereden hebben, zijn ze maximaal op de helft...

Het lastigst is mischien wel een hatchback.....

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door steve smith » 08 aug 2011, 22:59

Heb je uberhaupt over dat lijstje nagedacht of maar gewoon alles aangevinkt wat grappig lijkt?

Wellicht moet je eens een tandriem van een Sigma vervangen.... Of proberen een onderdeel van een GS300 halen op een ander adres dan de dealer? Ooit SVX gereden? Kan er veel bijvoeglijk naamwoorden voor verzinnen maar "Sportief" is niet eentje van.

De handigste e39 als daily vergeet je trouwens... En waarom is een 540i een V8 en een 535i niet?

Tip: een XJ (neem aan dat je X300 bedoelt?) op 150k is niet op de helft, een XJ op 150k is finito/fertig/well done/klaaaar en heeft 10k werk nodig voordat ik m'n vriendin ermee over straat durf te laten rijden.

850? Alleen als er BMW op staat. Heb er een paar ton dienstkilometers met die Vulva's gereden en begrijp niet wat mensen er in zien. Dan liever een Mondeo en een CD met Roffel-geluid.

A8 kost een veelvoud van een 7 om op de weg te houden....
Laatst gewijzigd door steve smith op 08 aug 2011, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Snipe » 08 aug 2011, 23:06

Een Opel Omega MV6 als alternatief voor een nieuwe leaseauto is natuurlijk het domste idee ooit. Probeer even de Opeldealer op de hoek te bellen en vraag naar de beschikbaarheid of levertijd van een paar willekeurige onderdelen.
Als je al een youngtimer zou willen rijden als dagelijkse auto en als alternatief voor een moderne auto, zorg dan in ieder geval voor een merk dat de onderdelenvoorziening op orde heeft.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Michel P » 09 aug 2011, 07:29

Snipe schreef:Een Opel Omega MV6 als alternatief voor een nieuwe leaseauto is natuurlijk het domste idee ooit. Probeer even de Opeldealer op de hoek te bellen en vraag naar de beschikbaarheid of levertijd van een paar willekeurige onderdelen.
Als je al een youngtimer zou willen rijden als dagelijkse auto en als alternatief voor een moderne auto, zorg dan in ieder geval voor een merk dat de onderdelenvoorziening op orde heeft.
Erg belangrijk om rekening mee te houden.

+1 en daar scoort o.a. BMW heel erg goed.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door RVV » 09 aug 2011, 08:29

Volgens mij heeft Wouter de GTI nog maar net een jaar.

Wouter81
Berichten: 9435
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Wouter81 » 09 aug 2011, 08:53

Interessant topic geworden vol nieuwe inzichten :), keep 'em coming.

Heb de GTI nog niet heel lang nee (april 2010), 1 jaar en 4 maand dus. Spelen diverse zaken mee. 2e Kleine op komst dus wat meer ruimte (station bijv.) is soms wel handig, zoals bijvoorbeeld op vakantie. Maar om speciaal daarvoor een andere auto te nemen is ook weer zoiets, dan kan ik evt. de Saab 93 Estate van m'n vader ook nog wel lenen.

Privé een (fatsoenlijke) auto rijden en kilometers doorbelasten aan de zaak heb ik ook overwogen (zag dat een E61 Touring 525d dvan 2004 niet eens zo duur meer is) maar met bijkomende kosten (MRB, onderhoud etc.) wordt dat al veel duurder dan wat ik nu privé kwijt ben.

Speelt ook mee wat Jelmer zegt. Ben ook wel een beetje een gadgetfreak, hou van nieuwe dingen dus het is maar de vraag of ik kan 'wennen' aan een oude auto. Moet natuurlijk ook wel representatief zijn ivm. m'n werk. In een E39 of E28 kun je wel voorkomen, maar een E36 is alweer minder IMO. Betrouwbaarheid is natuurlijk ook belangrijk. Geen zin om vaak bij de garage/specialist te staan, al kan dat met een nieuwe auto natuurlijk ook heel goed gebeuren (mijn Grande Punto stond met 3000 km op de teller al met kapot blok bij de dealer).

Andere serieuze optie is wachten tot 2012, dan schijnt Volvo uit te komen met de V60 Plugin-Hybrid. Ik las iets van 49 gram CO2. Als dat waar is zit hij dus onder de 50 gram grens en is dan bijtellingsvrij. Dat is dan ook zeer, zeer interessant. Rij je prachtige station, goeie prestaties (215 PK diesel + 70 PK electro) en geen bijtelling.

Maar goed. Voorlopig blijven we nog maar even in de GTI doorkachelen. Bepaald geen straf :) maar je wilt wel weer eens wat anders soms. :roll: Niets went zo snel als een auto. Nou is zo'n GTI niet heel exotisch maar wel 'specialer' dan het meeste wat er rondrijdt op de weg. Laatst een medewerker van mij een stukje meegenomen, die vond het geweldig. Mooi om te zien maar voor mezelf is de auto niet zo speciaal meer. Rij er elke dag in. Eigenlijk rij ik er dus veel te veel in (staat alweer over de 50.000 km).

Hierna sowieso maar een sport/trackday-achtige auto erbij voor de hobby, naast een saaiere dagelijkse auto. Diesel station als daily en desnoods een E36 M3 ofzoiets ernaast voor de hobby. Kan ik ook eens wat DF circuitdagen doen. :) Dan blijft het rijden in je sportieve auto ook speciaal, ipv. gewoon zoals nu omdat ik er al elke dag in rij. De combinatie die ik nu heb gezocht (alles in 1... sportief en snel maar ook zakelijk en luxe) is niet altijd ideäal. Blijft een beetje een compromis. Hij is me bij sportief gebruik niet altijd sportief genoeg (dan denk ik weer aan die heerlijke Focus RS met zijn geweldige wegligging, zijn sperdiff.. etc.) maar bij zakelijk gebruik verbruikt hij eigenlijk weer te veel (met mijn kilometers). Hehe. De auto is absoluut het beste van 2 werelden maar ik zoek regelmatig wel de extremen op en dan merk je de beperkingen.

Beetje een onsamenhangend verhaal misschien :) maar als petrolhead kijk je constant verder en stel je jezelf constant de vraag: wat hierna?

Zoals ik er NU over denk dus (let wel: dit kan volgende week weer anders zijn :D ) is hierna 2 auto's:

1 diesel daily station, luxe en lekker zuinig... heb een hekel aan tanken
1 sportief ding, ook geschikt voor trackdays en driften

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Dickh. » 09 aug 2011, 09:36

Michel P schreef:[quote="Dickh
Jij rijd nu in een 530 V8, heb je er LPG op?

Michel
Nee, we komen maximaal aan 15.000km per jaar. De 530i staat nu op 135.000km. Is door een prof voorzien van een bere goede tectiel laag en mag van mij nog jaren hier blijven. Heb 'm in juni nog gebruikt om instructie te geven op de Nordschleife. In de regen :df: . Wat een feest :wave:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door allen » 09 aug 2011, 10:38

steve smith schreef:Tip: een XJ (neem aan dat je X300 bedoelt?) op 150k is niet op de helft, een XJ op 150k is finito/fertig/well done/klaaaar en heeft 10k werk nodig voordat ik m'n vriendin ermee over straat durf te laten rijden.
Ach, de E39 hielt dat iets langer vol. Ergens rond de 215k kwam ik ook op 10k werk uit. Kort daarna volgde een nieuw dashboard en een abs computer. Dan had de wagen de eerste 2 jaar last van kraakjes en perikelen met de navi. Als ik in al die jaren eens terug kijk is een BMW ook alles behalve heilig. Enige voordeel van een BMW is dat onderdelen er binnen een week zijn. Heb je haast dan is het er meestal de volgende dag zonder extra kosten.
Als ik dan toch even serieus ben, het belangrijkste met iedere auto is dat de wagen vanaf nieuw keurig is onderhouden. Mocht je een 15 jaar oud exemplaar willen, moet je er dus ook een vinden die AL die jaren goed is onderhouden. Een andere optie is eentje scoren voor weinig en direct alles na te lopen en aan te pakken voor je de wagen überhaupt in gebruik neemt.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door dvh » 09 aug 2011, 11:19

Toch is het niks.
Koop je een auto van 10-15k dan betaal je hem feitelijk in 3 jaar aan bijtelling.
Want tel je bruto bijtelling maar eens over 3 jaar. Dat kom je op eenzelfde bedrag als dat je hem in eerste instantie prive zou kopen.
Geen gezeik met bijtelling. Gewoon een keer bukken en klaar.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door steve smith » 09 aug 2011, 11:30

allen schreef:Een andere optie is eentje scoren voor weinig en direct alles na te lopen en aan te pakken voor je de wagen überhaupt in gebruik neemt.
Dat is dus ook hoe ik het zie. Zo'n overpriced Leitner/500E/Hessel ding is aan mij niet besteed want ik rijd minimaal 50k/jr met zo'n auto, dus doe mij er maar eentje (528i/735i/E320W210) met 150-175k erop voor weinig. Die aanschafwaarde verdubbel je gelijk dmv een compleet onderstel + koelsysteem + rubberwerk, om de doodsimpele rede dat dat bij die 60k km auto voor de hoofdprijs ook 15jr oude verdroogde shit is en vervangen moet worden. Ik kan me voorstellen dat veel mensen die grote preventieve opfrisactie onzin vinden, maar of je er vervolgens 30k of 150k zelf gebruik van maakt scheelt nogal!

Richardt.
Berichten: 6765
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Richardt. » 09 aug 2011, 11:32

Wat een gedoe met eigen auto's (jong of oud). Zeker zakelijk is een lease auto zo gek nog niet. Is er wat mee dan breng je hem naar de dealer en krijg je een vervang auto, laat ze het dan maar lekker uitzoeken. Het werk gaat dan in elk geval door.

Met een eigen auto (jong of oud) draai je zelf voor de kosten op en vaak ook nog voor het vervangende vervoer.

Eigen auto mag dan onder aan de streep in sommige gevallen iets voordeliger zijn. Het gemak en de bedrijfszekerheid van een lease auto zou ik als ondernemer toch wel fijn vinden. Eventueel gewoon een zuinige kilometervreter en dan voor de fun er iets leuks naast, niets mis mee toch?

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Tristan » 09 aug 2011, 11:34

@Richardt: Het gaat om bijtelling, niet om lease. Lease heeft zeker voordelen voor de zakelijke rijder, maar wel lease of niet, de bijtelling, daar gaat het om. Wat je aan duizenden euro's bespaard aan bijtelling, kun je daar makkelijk het onderhoud van betalen die overigens dan ook zakelijk betaald wordt.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door steve smith » 09 aug 2011, 11:38

Richardt. schreef:Wat een gedoe met eigen auto's (jong of oud). Zeker zakelijk is een lease auto zo gek nog niet. Is er wat mee dan breng je hem naar de dealer en krijg je een vervang auto, laat ze het dan maar lekker uitzoeken. Het werk gaat dan in elk geval door.

Met een eigen auto (jong of oud) draai je zelf voor de kosten op en vaak ook nog voor het vervangende vervoer.

Eigen auto mag dan onder aan de streep in sommige gevallen iets voordeliger zijn. Het gemak en de bedrijfszekerheid van een lease auto zou ik als ondernemer toch wel fijn vinden. Eventueel gewoon een zuinige kilometervreter en dan voor de fun er iets leuks naast, niets mis mee toch?
Je hebt 't draadje niet gelezen, he?

Richardt.
Berichten: 6765
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Richardt. » 09 aug 2011, 11:41

Tristan schreef:@Richardt: Het gaat om bijtelling, niet om lease. Lease heeft zeker voordelen voor de zakelijke rijder, maar wel lease of niet, de bijtelling, daar gaat het om. Wat je aan duizenden euro's bespaard aan bijtelling, kun je daar makkelijk het onderhoud van betalen die overigens dan ook zakelijk betaald wordt.
Klopt, dat snap ik ook. Maar ik heb, ongeacht de kosten, liever een betrouwbare auto dan een auto die regelmatig bij de garage staat maar die wel een paar euro per jaar goedkoper is.

Daarom zou ik ook gewoon een zuinige lease auto nemen en wellicht de auto buiten de bijtelling houden.

Zoals Steve al zegt zijn echt goede youngtimers dun gezaaid en vaak betaal je voor een goed exemplaar ook de hoofdprijs.

Maar de insteek zal voor iedereen anders zijn natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34358
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door JP » 09 aug 2011, 11:46

Wouter81 schreef:(...) Niets went zo snel als een auto. Nou is zo'n GTI niet heel exotisch maar wel 'specialer' dan het meeste wat er rondrijdt op de weg. Laatst een medewerker van mij een stukje meegenomen, die vond het geweldig. Mooi om te zien maar voor mezelf is de auto niet zo speciaal meer. Rij er elke dag in. Eigenlijk rij ik er dus veel te veel in (staat alweer over de 50.000 km
(oftopic) Pff, wat een kilometers. Ik poets 1dag in het weekend, ik rij die andere dag en voor de rest van de week staat ie wat in een hoekje stil, mooi te wezen en af te schrijven....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door dvh » 09 aug 2011, 11:53

Richardt.
Stel je gaat voor een zuinige diesel. Waarom leasen ?
Koop dan gewoon een nieuwe auto a 20k, vang nog ff 19% belasting terug erover en houd de kilometers bij en heb de auto in eigen bezit.

Veel goedkoper kun je nieuw niet rijden.
Maar de meeste willen een auto van 40-50k maar dat is niet te betalen voor ze. Dus dan maar leasen.
En dan maar hopen dat het zakelijk goed blijft gaan anders staat er weer een jong gebruikte bij de dealert :)...

Richardt.
Berichten: 6765
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Richardt. » 09 aug 2011, 11:56

dvh schreef:Richardt.
Stel je gaat voor een zuinige diesel. Waarom leasen ?
Koop dan gewoon een nieuwe auto a 20k, vang nog ff 19% belasting terug erover en houd de kilometers bij en heb de auto in eigen bezit.

Veel goedkoper kun je nieuw niet rijden.
Maar de meeste willen een auto van 40-50k maar dat is niet te betalen voor ze. Dus dan maar leasen.
En dan maar hopen dat het zakelijk goed blijft gaan anders staat er weer een jong gebruikte bij de dealert :)...
Centenkwestie dus :lol: (waar is Robin eigenlijk?)

Maar goed, ik zal er wel een andere gedachte op na houden. Geeft ook niet natuurlijk :)

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Zakelijke auto van 15 jaar oud rijden

Bericht door Kasteel » 09 aug 2011, 12:31

steve smith schreef: Dat is dus ook hoe ik het zie. Zo'n overpriced Leitner/500E/Hessel ding is aan mij niet besteed want ik rijd minimaal 50k/jr met zo'n auto, dus doe mij er maar eentje (528i/735i/E320W210) met 150-175k erop voor weinig.
+1
Die cultstatus van lage km stand is ie toch binnen 1-2 jaar vanaf en pak je de maximale afschrijving ervan zonder eigenlijk voordeel te pakken (wat mensen hopen te vinden in minder onderhoud).
Mijn idee is gewoon een fris exemplaar tegen de juiste prijs, km stand is dan vaak toch wat minder relevant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, CRZ, KoenM, MParallel, SlowCo, Wimo en 1 gast