Ik heb niks meer met BMW.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

BMW?

Ik ben er doodziek van!
44
60%
Ik buk graag.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 73

Rupie

Re: Ik heb niks meer met BMW.

Bericht door Rupie » 05 jul 2011, 17:39

Tom van H. schreef:Mijn BMW 330d touring wegdoen voor een Renault Clio RS Cup is de beste beslissing die ik de afgelopen maanden gemaakt heb!! :hosanna: :thumbup: :hangloose: :headbang:

zo goed ruben?
Waar is de like button? :crazy:

daNpy

Bericht door daNpy » 05 jul 2011, 17:57

Martijn_bmw schreef:
daNpy schreef:Geen kunst aan met zo'n nieuw ding.
nouja nieuw, bouwjaar 1993.....
20 jaar nieuwe dan mijn DAF :kikker:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2011, 20:33

daNpy schreef:
Martijn_bmw schreef:
daNpy schreef:Geen kunst aan met zo'n nieuw ding.
nouja nieuw, bouwjaar 1993.....
20 jaar nieuwe dan mijn DAF :kikker:
:hosanna: je hebt idd altijd baas boven baas maar ik krijg al regelmatig te horen wanneer ik "dat oude kreng" nou eens verkoop en iets anders koop...

maar dat doe ik mooi niet, die panda geeft nog veel te veel lol met de 2 linnen daken die op kunnen :D

zo heb ik ook nog wel eens spijt van de verkoop van mijn eerste auto, een 83er BMW 320i in erg nette staat...

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 jul 2011, 20:39

M@rcel schreef:Nu je avatar nog :wink:
Ehmm tja, dat is m'n m3 (althans, iets wat dezelfde stickers heeft), die heb ik nog wel...
Maargoed van de 3 bmw's in ons huishouden is er nu 1 verkocht en staan er 2 te koop (ook de 318is van Jenna), da's toch een goed begin? :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 05 jul 2011, 21:16

Het merk is mooi.

Jammer dat veel eigenaren op DF dat zelf niet doorhebben en continue goedkeuring en bevestiging van anderen nodig hebben om plezier van hun auto te hebben.

Elmar

Bericht door Elmar » 05 jul 2011, 21:31

Hielke, maak je van die tekst ook spreuk tegeltjes, bovenstaande zal ik gaarne in mijn garage hangen. :headbang:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2011, 21:44

Elmar schreef:Hielke, maak je van die tekst ook spreuk tegeltjes, bovenstaande zal ik gaarne in mijn garage hangen. :headbang:
:mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 jul 2011, 22:02

Mijn bimmer is mijn vervoersmiddel.
Mijn speedster mijn auto :df:

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 jul 2011, 23:13

Macboy schreef:ALLEMAAL AAN DE DRIEKWART BROEK MET BLAUWE SOKKEN !

Bedoel je dat ?
Mag een linnen sjaal ook Ilija?

Ik knetter gewoon lekker door met mijn VR6je en 't Opeltje :popcorn: Heb niet zo'n last van verblindende merkenliefde ...

RVV

Bericht door RVV » 05 jul 2011, 23:28

Ik heb niks meer met BMW
Nou voor mij begint het hard die kant op te gaan. Als ik dan op de FP lees dat de 5 serie met een 4 cilindertje door het leven gaat. Elk leuk motorconcept bij BMW de nek om wordt gedraaid. BMW's zo groen aan het worden zijn, dat je ze beter als grasmaaier kunt inzetten omdat ze zo goed bij de kleur van je gazon passen. M een veredeld plakplaatjes merk is geworden en BMW concepten blijft ontwikkelen waar bejaarden een natte droom van krijgen vanwege de hoge instap.. ja dan gaat het wat mij betreft heel hard richting.. "ik heb niks meer met BMW".. ik zing het gelukkig nog wel even uit met ouwe troep.

Andre

Bericht door Andre » 05 jul 2011, 23:43

Rico dat los je zo op.

Moet je even bij ferrari en porsche en lambo gaan shoppen. Heb je hoogtoerige motoren die janken als het moet 9000 rpm. Ze zijn alleen wat duurder dan de average bmw:)

Andre

Bericht door Andre » 06 jul 2011, 00:02

Elmar schreef:Hielke, maak je van die tekst ook spreuk tegeltjes, bovenstaande zal ik gaarne in mijn garage hangen. :headbang:

Ja das inderdaad een mooie kan je er nog een keer naar kijken als je vrienden met american muscle cars op de koffie komen.

Bij Hielke hangt dat tegeltje ook boven ze PC. Hij knipoogt er altijd even naar als ie weer eens op het Punto Evo forum zit te surfen.

:goodnight:

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2011, 00:09

Andre schreef:Rico dat los je zo op.

Moet je even bij ferrari en porsche en lambo gaan shoppen. Heb je hoogtoerige motoren die janken als het moet 9000 rpm. Ze zijn alleen wat duurder dan de average bmw:)
Of ouwe troep blijven rijden :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jul 2011, 00:16

Ik moet wel bukken, d'r staan er twee hier op de oprit :zwijntje: Er had wel een Exige bij gemogen, dat dan wel weer :df: :cool:

Luc B

Bericht door Luc B » 06 jul 2011, 00:22

doe misschien de BMW weg voor weer een opel...

In principe ben ik niet merk gebonden , toevallig vallen een hoop BMW's goed in de smaak, dit geld echter ook voor audi's en mercedessen.

wjn

Bericht door wjn » 06 jul 2011, 09:09

RVV schreef:
Ik heb niks meer met BMW
Nou voor mij begint het hard die kant op te gaan. Als ik dan op de FP lees dat de 5 serie met een 4 cilindertje door het leven gaat. Elk leuk motorconcept bij BMW de nek om wordt gedraaid. BMW's zo groen aan het worden zijn, dat je ze beter als grasmaaier kunt inzetten omdat ze zo goed bij de kleur van je gazon passen. M een veredeld plakplaatjes merk is geworden en BMW concepten blijft ontwikkelen waar bejaarden een natte droom van krijgen vanwege de hoge instap.. ja dan gaat het wat mij betreft heel hard richting.. "ik heb niks meer met BMW".. ik zing het gelukkig nog wel even uit met ouwe troep.
Overstappen naar echte DF, daar heb je wel hypermoderne 6-cyl BMW's en innovatieve techniek:

Afbeelding
Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jul 2011, 09:11

Niels schreef:Ik moet wel bukken, d'r staan er twee hier op de oprit :zwijntje: Er had wel een Exige bij gemogen, dat dan wel weer :df: :cool:
Ben je wel een type voor een Exige/Lotus achtige?

Dat vraag ik me dus echt af, is natuurlijk niet ieder zijn ding.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2011, 09:12

Een ruimteschip?

Emiel

Bericht door Emiel » 06 jul 2011, 09:13

Ik moet toegeven dat ik juist wat meer waardering voor bmw begin te krijgen.
Mits de juiste uitvoering heb je een direct sturende dagelijkse auto met rwd en wat vermogen.

Leuk om te leasen.

Maar fun auto zijn er ook nog echte auto's , puur, rauw, een beleving.

Knot

Bericht door Knot » 06 jul 2011, 09:27

Idd WJN,

Het merendeel denkt hier goed te kunnen sturen maar dat komt allemaal omdat ze ingepakt zitten in een abs/ebd/esp/dsp/asc+t/airbag/pedalrelease/edc veiligheidsmobiel op 4 wielen!

Luco

Bericht door Luco » 06 jul 2011, 09:34

Ruben schreef:
Tom van H. schreef:Mijn BMW 330d touring wegdoen voor een Renault Clio RS Cup is de beste beslissing die ik de afgelopen maanden gemaakt heb!! :hosanna: :thumbup: :hangloose: :headbang:

zo goed ruben?
Steeds meer mensen zien eindelijk het licht en beseffen dat bmw eigenlijk gewoon zwaar kut is.
Leuke marketing, maar teveel geld voor te weinig DF.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 jul 2011, 09:40

Pennucciracing Luco schreef:
Ruben schreef:

zo goed ruben?
Steeds meer mensen zien eindelijk het licht en beseffen dat bmw eigenlijk gewoon zwaar kut is.
Leuke marketing, maar teveel geld voor te weinig DF.
Eens... eens....

Ze hebben nog een paar leuke modellen (1M Coupé bijv., is daar trouwens al een topic over?) maar het merendeel zijn gewoon veel te dure cruiseschepen.

Ik snap de adoratie van BMW dan ook niet meer zozeer. Ik zie ook niet in waarom BMW nog 'sportiever' is dan een merk als Mercedes of Audi. Die zijn over het algemeen ook saai maar hebben ook nog wel wat leuke karretjes in het assortiment (C63 AMG bijvoorbeeld).

Overweeg zelf om misschien een nieuwe 3 serie hierna te nemen, bijvoorbeeld een 320d. Maar eigenlijk ben ik dan al gek. Betaal je met wat opties zomaar een halve ton in euro's, en dan heb je een 2 liter dieseltje. Kun je ook een hoop ander leuks voor halen..... dan maar niet 'premium'.

Reind

Bericht door Reind » 06 jul 2011, 10:14

Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct). Bij mij staat DF bovenaan het wensen lijstje en dus rij ik BMW. Mij mening is dan ook: Heb je iets met BMW, heb je ook iets met autorijden. Ik vind het dan ook heel logisch dat er zoveel over geschreven word op driving fun. Is een beetje een 1 +1 = 2 verhaal.

Nog even iets over die nieuwe 4 cilinder turbo motoren. Laatst stapte ik in Duitsland van een nieuwe 330i coupe over in een nieuwe X1 (soms heb je van die dagen :blink: ). Ik rij de snelweg op en tot mijn verbazing hing die X1 beter aan het gas en was gewoon sneller dan die coupe. Later op wat bergweggetjes was de X1 ook de fijnere wat aan de motor is danken.

Later merkte ik op dat ik het vreemd vond dat die zware X1 zoveel beter reed dan die Coupe. Bleek dat er die 2.8 4 cilinder turbo motor in zat. Ik heb dus zelf ondervonden dat het een goede zet is van BMW.

Knot

Bericht door Knot » 06 jul 2011, 10:32

Kan best, alleen het klinkt niet.. :(

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 jul 2011, 10:37

Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct). Bij mij staat DF bovenaan het wensen lijstje en dus rij ik BMW. Mij mening is dan ook: Heb je iets met BMW, heb je ook iets met autorijden. Ik vind het dan ook heel logisch dat er zoveel over geschreven word op driving fun. Is een beetje een 1 +1 = 2 verhaal.

Nog even iets over die nieuwe 4 cilinder turbo motoren. Laatst stapte ik in Duitsland van een nieuwe 330i coupe over in een nieuwe X1 (soms heb je van die dagen :blink: ). Ik rij de snelweg op en tot mijn verbazing hing die X1 beter aan het gas en was gewoon sneller dan die coupe. Later op wat bergweggetjes was de X1 ook de fijnere wat aan de motor is danken.

Later merkte ik op dat ik het vreemd vond dat die zware X1 zoveel beter reed dan die Coupe. Bleek dat er die 2.8 4 cilinder turbo motor in zat. Ik heb dus zelf ondervonden dat het een goede zet is van BMW.
Dat is toch een 2.0 Turbo hoewel de type aanduiding een 2.8l doet vermoeden....

Plaats reactie