Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.Niels schreef:Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
nederlandse auto tov import autos
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: nederlandse auto tov import autos
- Ravin ///M
Probeer eens een 'originele nederlander' te vinden met alle opties aangevinkt. Die drie exemplaren worde zelden verkocht. In Duitsland bij een goede dealer of handelaar met alle boekjes erbij is beter zelfs dan hier in NL. Origineel NL betekent voor mij meestal 'weinig opties'.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Bij de E46 zit de KM stand ook in de lichtschakelaar. Deze is zeer moeilijk te programmeren. Alleen als de lichtschakelaar nieuw is, kan de dealer de km stand er opnieuw inzetten. Anders krijg je een temper dot op je dashboard.Youp schreef:Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.Niels schreef:Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
- Stefan van Elst
Misschien dat mensen ook liever een NL auto hebben ipv een Duitser door de taal op het infodisplay, zoals bij wat oudere Opels (Vectra B, Omega B, Astra F, etc)

Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.
Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.
- Martin van der Zwaard
Het is duidelijk dat de meningen nogal verschillen.
Mijn uit Dld gehaalde "importbak" bevalt me prima, of ie nu een nieuw kenteken heeft of niet.
Mijn uit Dld gehaalde "importbak" bevalt me prima, of ie nu een nieuw kenteken heeft of niet.

- Tristan
Interesseert mij vrij weinig dat ik een bijna 25 jaar oude M3 rij met een vrij nieuw kenteken. Auto is of rijdt er niet anders door. 

- Martin van der Zwaard
Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Heeft niks met gek in je pannetje te maken.spykerboy schreef:no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders......
Er zijn ook mensen die liever geen originele NL-auto met een "1" of "2" op het kenteken.
-
Wat heeft zo'n 1 of 2t'je met schade verleden te maken dan?
- Ravin ///M
Gejat of kwijtgeraakt bij een ongeluk.
- Martin van der Zwaard
In het begin was het ook zo dat je een "1" kreeg als je nieuwe papieren aan moest vragen omdat je bijvoorbeeld een deel kwijt was.
Heeft dus niet zozeer met schade of diefstal te maken hoor.
Heeft dus niet zozeer met schade of diefstal te maken hoor.
-
Hij kan er toch ook gewoon afvallen? 
(Je kenteken)

(Je kenteken)
- Stefan van Elst
Om een 'nieuw kenteken op een oude auto' zou ik een auto niet laten staan, maar als er een identieke stond die wel origineel NL was zou ik die nemen.spykerboy schreef:no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders......Stefan van Elst schreef:Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Het klopt gewoon niet.