nederlandse auto tov import autos

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Youp » 11 mei 2011, 08:03

Niels schreef:
Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.
Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 mei 2011, 10:02

Probeer eens een 'originele nederlander' te vinden met alle opties aangevinkt. Die drie exemplaren worde zelden verkocht. In Duitsland bij een goede dealer of handelaar met alle boekjes erbij is beter zelfs dan hier in NL. Origineel NL betekent voor mij meestal 'weinig opties'.

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 11 mei 2011, 11:16

Youp schreef:
Niels schreef:
Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.
Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.
Bij de E46 zit de KM stand ook in de lichtschakelaar. Deze is zeer moeilijk te programmeren. Alleen als de lichtschakelaar nieuw is, kan de dealer de km stand er opnieuw inzetten. Anders krijg je een temper dot op je dashboard.

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 11 mei 2011, 12:20

Misschien dat mensen ook liever een NL auto hebben ipv een Duitser door de taal op het infodisplay, zoals bij wat oudere Opels (Vectra B, Omega B, Astra F, etc)
Afbeelding

Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2011, 12:55

Het is duidelijk dat de meningen nogal verschillen.
Mijn uit Dld gehaalde "importbak" bevalt me prima, of ie nu een nieuw kenteken heeft of niet. :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 mei 2011, 13:02

Interesseert mij vrij weinig dat ik een bijna 25 jaar oude M3 rij met een vrij nieuw kenteken. Auto is of rijdt er niet anders door. :wink:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2011, 13:44

spykerboy schreef:no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders...... :hmmm:
Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Heeft niks met gek in je pannetje te maken.
Er zijn ook mensen die liever geen originele NL-auto met een "1" of "2" op het kenteken.

KoenM

Bericht door KoenM » 11 mei 2011, 16:09

Wat heeft zo'n 1 of 2t'je met schade verleden te maken dan?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 mei 2011, 16:23

Gejat of kwijtgeraakt bij een ongeluk.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2011, 16:50

In het begin was het ook zo dat je een "1" kreeg als je nieuwe papieren aan moest vragen omdat je bijvoorbeeld een deel kwijt was.

Heeft dus niet zozeer met schade of diefstal te maken hoor.

KoenM

Bericht door KoenM » 11 mei 2011, 17:35

Hij kan er toch ook gewoon afvallen? :bag:

(Je kenteken)

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 11 mei 2011, 21:16

spykerboy schreef:
Stefan van Elst schreef:Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.
no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders...... :hmmm:
Om een 'nieuw kenteken op een oude auto' zou ik een auto niet laten staan, maar als er een identieke stond die wel origineel NL was zou ik die nemen.

Plaats reactie