Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Tom

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Tom » 08 apr 2011, 21:13

Downforce Hans schreef:
Tom schreef:Wat een discussie. En dat op een forum waar zelf veel ondernemers zitten.
Als die band te duur is geworden tov het gebodene dan verkopen ze em minder.
Alsof je alles moet onderbouwen wat er te koop is.
+1
Gooi d'r maar weer een euro op ja. alsof het nog niet duur genoeg is :wtf:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 apr 2011, 22:16

GTRene schreef:Hans, hoe zouden die Ventus S1 evo K107 205/45 ZR16 87W XL 4PR het onder jou auto doen?
ik lees ook goede ervaringen en testen (niet onder exige ofzo hoor maar meer de grotere monsters) over de Hankook Ventus V12 evo en de ventus S1 evo...en nog goedkoper ook die maat kost 107,-euro NL

Afbeelding

das de S1

@Rene, geen idee! :wink: Ik hoor goede verhalen over die Ventus R-S2, vooral onder een Mini.

Peric

Bericht door Peric » 08 apr 2011, 23:02

Dit wat voor jou Hans? Of zijn ze te hoog?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=21799" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 apr 2011, 23:26

Ik heb net nieuwe Yokohama's :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 apr 2011, 00:52

Krijg een beetje het impreza GTT gevoel. Super auto voor relatief weinig geld. Steeds duurder geworden en minder verkopen...
Het idee van goede kwaliteit voor een scherpe prijs gaat verloren. Dat was juist een USP.

Andre

Bericht door Andre » 09 apr 2011, 01:21

He indo inderdaad perfect voorbeeld.

Maar dat de subaru s nu niet meer verkopen komt, doordat ze door de overheid afgeslacht zijn met al hun taxen op auto s.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2011, 07:30

http://www.federaltire.com/en/html/pdet ... ine=3&ID=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 09 apr 2011, 09:43

Bij Camskill zijn ze in die maat 61euro en de vergelijkbare Hankook 110e. De kooks waarmee jij ze vergelijkt zijn beter. Die banden zijn in de VS weer iets goedkoper. Dat geldt voor zo'n beetje alle banden, dus ik vraag me af aan wie we in NL het privilege te danken hebben voor dubbele of drievoudige prijzen.

De hele situatie is imho ook niet vergelijkbaar met de impreza. Die werd dikker, luxer etc..en ook duurder. Dit is EXACT dezelfde band waar je even twee keer zoveel voor mag bukken in de NL in vergelijking met de VS of UK.

Geeft allemaal niks, de volgende fabrikant (REGAL racer) met normale prijzen zit er weer aan te komen en zal wel in het gat duiken. Is alleen even wachten tot dat product het benodigde niveau bereikt (huidige meer een straatband). Hebben we weer een jaar voordat de NL/EU importeurs m vermoorden.

Peric

Bericht door Peric » 09 apr 2011, 10:48

RVV schreef:
Peric schreef:Dit wat voor jou Hans? Of zijn ze te hoog?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=21799" onclick="window.open(this.href);return false;

Ah.. toch mooi zo'n site waar je gratis je waar kan aanbieden, en ondertussen flink van leer kan trekken tegen de beheerders van dezelfde site over hetzelfde soort waar :angel: :shithappens:
Ik had hier in dit topic nog geen reactie achtergelaten hoor Rico..... Dus ik heb niks met leer te maken..
Vond ik ook niet nodig.
Ieder mag voor zichzelf bepalen waar hij of zij banden koopt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2011, 10:57

RVV schreef:LOL nu is het al zo erg dat we het over bandenmoord hebben.. Ik betaalde vorig jaar meer voor mijn straatband conti in dezelfde maat (225/45 17) als wat de Federals kosten als Semi slick.
Rico,

Waarom zit je nou te vuur en te zwaard die Federals te verdedigen terwijl men in de basis helemaal geen slechte argumenten gebruikt om zo hun bedenkingen bij de ontstane situatie te hebben? De prijsverhoging, die in sommige gevallen behoorlijk fors lijkt, rechtvaardigt deze discussie toch? Wat maakt jou het uit als men zo over Federal praat?

Daarnaast, ietwat verongelijkt gaan doen als mensen DF als platform gebruiken om deze band 'af te kraken' en alternatieven aan te bieden lijkt mij niet reëel, je geeft zelf aan dat DF er niet slechter van wordt en geeft Federal de ruimte op DF, dan kun je een dergelijke twist toch verwachten?

Snipe

Bericht door Snipe » 09 apr 2011, 11:14

partyondude schreef:Waarom zit je nou te vuur en te zwaard die Federals te verdedigen terwijl men in de basis helemaal geen slechte argumenten gebruikt om zo hun bedenkingen bij de ontstane situatie te hebben? De prijsverhoging, die in sommige gevallen behoorlijk fors lijkt, rechtvaardigt deze discussie toch? Wat maakt jou het uit als men zo over Federal praat?
Je kunt over Federal zeggen wat je wilt.

Ik denk dat Rico, maar hij kan prima voor zichzelf spreken, zich met name stoort aan de manier waarop dat gebeurt. Ik heb me daar zelf ook wel wat over verbaast. DF organiseert trackdays en regelt dat er een bandenservice is tijdens die dagen. Die banden zijn niet heel gemakkelijk verkrijgbaar; de bandenboer op de hoek heeft ze niet. Nu kun je ze met een paar mouseclicks via DF bestellen. Krijg je er nog korting op ook.

Resultaat: een kruistocht tegen die banden, een verhitte discussie over bandenmoord en het verwijt dat je de oplichters die zich bandenhandelaar noemen de hand boven het hoofd houdt.

:hmmm:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2011, 11:22

In de basis gaat het hier helemaal niet over DF maar over Federal, maar ik krijg het gevoel dat jullie de kritiek wel persoonlijk en dus ook op DF, betrekken.

Volgens mij kraakt niemand de bandenservice die DF icm Federal levert tijdens een trackday af, om een voorbeeld te noemen.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 apr 2011, 11:24

Ik denk dat mensen die op een trackday een band lek of kapot rijden maar al te graag gebruik maken van de service en hier iets meer voor betalen, dan dat ze om 11.00u hun boeltje weer kunnen pakken en naar huis moeten.

Ik vind het een prima service van DF en mensen die het ergens goedkoper kunnen krijgen kunnen ze daar bestellen, dat doe ik natuurlijk ook. Dat de prijzen omhoog zijn gegaan kan DF niets aan doen en mss dhr Klapband ook niet.

Verder sluit ik me bij Tom aan, duurdere band = mindere afname, bal ligt bij Federal.

@partyondude: precies :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 apr 2011, 11:26

@partyondude: Wat ik al eerder zei, ik ben er zelf verder niet mee bezig. Ik volg het alleen een beetje vanaf de zijlijn, eigenlijk net als de rest hier. Wat iedereen verder van die banden vindt, daar heb ik geen bezwaar tegen. Er zijn ook wel mensen die prima argumenten voor of tegen hebben. Het viel me gewoon op dat mensen zo fel discussiëren.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 apr 2011, 11:32

partyondude schreef:In de basis gaat het hier helemaal niet over DF maar over Federal, maar ik krijg het gevoel dat jullie de kritiek wel persoonlijk en dus ook op DF, betrekken.

Volgens mij kraakt niemand de bandenservice die DF icm Federal levert tijdens een trackday af, om een voorbeeld te noemen.
De kritiek en kleine discussie over deze banden was er al voordat deze samenwerking er was, dus het slaat idd niet op DF.
Maar tegelijkertijd had DF bij het lezen van de vorige discussie na kunnen gaan dat de "pleuris" los zou barsten.

Maargoed, ik vind het mooi om te lezen dat DF mee probeert te denken met de forummers/klanten en goede deals regelen :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 apr 2011, 11:55

Helemaal eens met Rico.

Ik begrijp dat de banden duurder zijn geworden, ja achterlijk veel duurder!
Maar, als je ze dan niet meer wil dan toch niet?!

Vooral die Emiel... Koop ze daar dan lekker, en laat de rest in z'n waarde.
Ditzelfde gebeurde met de R888 etc. Dus Federal doet 't ook.

Dat heeft klapband gewoon te slikken, en denk maar niet dat die er blij van word want hij zal en een shitload minder van verkopen!

JP

Bericht door JP » 09 apr 2011, 11:56

Mathieu schreef:Hoe kan iemand nu Klapband heten?
In 1815 bestonden toch nog geen banden, laat staan klapbanden?
Heel vreemd verhaal :hmmm:
Is Cees Kamphorst' zijn 'artistennaam'

Rupie

Bericht door Rupie » 09 apr 2011, 12:23

Mooi draadje weer :df:

Andre

Bericht door Andre » 09 apr 2011, 12:27

Het gaat mij totaal niet om het merk federal.

Ik zit al jaren in de autosport en de banden waren altijd het zwarte goud. In al die jaren is daar nog steeds niks veranderd. Er is totaal geen concurrentie op die markt en het zorgt ervoor dat de prijzen voor slicks en semi slicks buiten proportie zijn.

Voorbeeld: Setje nieuwe michelin slicks in de maat 240/61/17 kosten 1400 euro. In 2 uurtjes weg.

Nu komt er een band uit die voor een leuke prijs te koop is voor trackday warriors. Ineens is er veel vraag en ineens heeft Prinstechniek of zoals nu Cees Klapband het alleen recht en het is goedkope banden racefeest weer in de kiem gesmoord.

Het gebeurt iedere keer weer om de markt te beschermen en je zult zien dat federal niet de laatste is. Staat er morgen een nieuw semi slick/slick merk op voor zeer leuke prijs per band. Dan zitten binnen notime prinstechniek of iemand anders ertussen en is het feest weer voorbij.

Daarom zeg ik ga racen/trackdays doen op straatbanden. Ik wil gewoon de keus hebben dat ik me banden, semi slicks bij elke bandenboer op de hoek kan kopen.

JP

Bericht door JP » 09 apr 2011, 12:35

Ik herhaal ff mijn eerdere (onbeantwoorde) vraag...
JP schreef:Straatbanden tegen een leuke prijs zal Cees Klapband toch ook wel kunnen leveren?
Als iemand (tegen betaling) zijn bedrijf, Klapband BV, op DF promoot. Is het voor gene niet handig om meer aan te bieden, dan maar op één paard te wedden.

De gemiddelde DF'er doet minder lang met zijn banden, dan de 70+ er die de halve dag achter de geraniums zit. Biedt wat meer aan, je maakt misschien wat minder winst, maar als de mensen sneller terug komen, maak je aan het einde van de dag/jaar meer dan voorheen.

Ik ben totaal niet van de kortingen, van mij mag iemand die kwaliteit levert gerust geld verdienen, maar hou het assortiment breed.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 apr 2011, 12:37

Als het waar is dat het met semi slicks altijd de kant op gaat zoals Andre beschrijft (en daar lijkt het op) dan moet de trackday rijder deze banden zo snel mogelijk in de ban doen.

Heb op autobandenmarkt.nl wat prijzen van 225/45/17 zitten vergelijken. Je snort daar voor 115 euro per band een Asymmetrico van Pirelli op (de orginele zoals onder de F40, dus niet de Nero). Deze band kan extreem circuitgebruik ontzettend goed aan. Leeft waarschijnlijk langer dan een semi en is maar 1 of 2 secinden langzamer. Wat kunnen die paar seconden nou schelen? Je rijdt geen wedstrijd, geen race, er hoeft geen record te worden gebroken, de remmen kunnen het beter aan met normale banden, de rubbers in de ophanging leven langer, ze zijn op de openbare weg gewoon stil, ze kunnen beter met water overweg.

Je moet alleen duidelijk in kaart brengen welke straatbanden dat extreme gebruik wel goed aan kunnen en welke niet. De meeste niet, een substantieel aantal gelukkig wel.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 apr 2011, 12:41

Hielke schreef:Wat kunnen die paar seconden nou schelen? Je rijdt geen wedstrijd, geen race, er hoeft geen record te worden gebroken
Ik zou toch best benieuwd zijn naar de rondetijden van die Punto met een paar goede semi-slicks :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 apr 2011, 12:45

Snipe schreef:
Hielke schreef:Wat kunnen die paar seconden nou schelen? Je rijdt geen wedstrijd, geen race, er hoeft geen record te worden gebroken
Ik zou toch best benieuwd zijn naar de rondetijden van die Punto met een paar goede semi-slicks :mrgreen:
Gaat mooi niet door. Ik wil de buitenspiegels graag mooi en strak houden :lol:

Emiel

Bericht door Emiel » 09 apr 2011, 12:56

RVV schreef: Peric, mijn reactie sloeg niet op jou, maar op Emiel. Die hard van leer trekt richting ons, maar DF wel een makkelijk forum vind om dezelfde banden aan te bieden.
Je leest mijn posts maar half, dat is me al eerdere opgevallen in dit topic. Ik zei dat het leuk voor DF is, maar dat het verder niet klopt. Niks kwaads over DF. Als jij ergens leest dat ik DF kut vind dan wijs me er maar op.

Daarnaast lees en post ik niet op DF om hier kwaad over DF te spreken, ik kom hier omdat er een aantal mensen zitten die ik kan waarderen en/of waar ik respect voor heb en/of gelijk gestemden.
Allen, Andre, Luco, Metin, etc.

Het probleem is niet DF, het probleem is zoals Andre aangeeft het zwarte goud.

Federal is een B-merk. Hoofdletter B, vet gedrukt, cursief, hoe men het wil hebben ;)

Daar was de prijs naar en nu schiet de prijs ineens omhoog, niet een paar tientjes maar 100 euro per band. Voor een B-merk semi slick ? Er is iemand die goed geld wil verdienen en waar rook is, is vuur. Diverse mensen hebben Klapband gesproken en hem ervaren als Prinsen.

Hij werd vergeleken met prins, gaf geen korting en paralelle import was onmogelijk, boel blabla. Anderhalf uur later belt hij terug dat de leverancier 10% kan krijgen. Ga fietsen stelen denk je dan.

Hele discussie is zoals Andre zegt om het zwarte goud. Wij werken allemaal hard voor ons geld. Zodra je genaait word, wil je ook graag gezoend worden. En dat heeft niks met DF te maken, ja ik zou als forumbeheerder hier over nadenken en tegen klapband zeggen, vriend leuk praatje maar de feitjes kloppen niet. Maar gelukkig ben ik geen forumbeheerder en wat men er mee doet moet men zelf weten. Maar een forum is nog steeds een medium waar een mening geventileerd kan worden en waar mensen behoed kunnen worden tegen hoge prijzen voor B-merken.

Hoe het schip genaamd DF word gevaren zal mij werkelijk worst zijn. Dus die discussie kunnen we erbuiten laten.

ErikS : Ja ik haal ze wel goedkoper ergens anders :shithappens:

Andre

Bericht door Andre » 09 apr 2011, 13:36

Het is mooi dat porsche eerste montage heeft van michelin pilot sport cup en het is mooi dat de GTS eerste montage heeft van pirelli semi slicks.

Als je op deze auto s aan banden vervanging toe bent komt je dus terecht in de handen van handelaren die het alleenrecht op heeft die banden. Dan ga je grof betalen. Dus het heeft in mijn ogen totaal geen zin meer om eerste montage semislicks toe te passen op dit soort auto's

Gesloten