Donkervoort D8 GTO en RS (af pag 5)

Dit is ons algemene autoforum.
GTRene

Re: Donkervoort D8 GTO

Bericht door GTRene » 25 jul 2013, 20:05

nog maar even wachten dus, benieuwd hoe het bevalt na zolang dat soort power missen, om vervolgens in een getunede met nog meer power te rijden :D :df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 jul 2013, 20:21

Het zal op zijn minst apart zijn denk ik......... :mrgreen:
Ik heb mijn auto maar op semi`s gezet, ik denk dat ik wat extra grip wel kan gebruiken.

allen

Bericht door allen » 25 jul 2013, 20:37

Hans, als met zoveel power je nog eens zo'n engine failure krijgt, komen de onderdelen dan nog harder je uitlaat uit? :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2013, 20:40

:lol: :lol:

dvh

Bericht door dvh » 25 jul 2013, 20:45

Gaaf Hans!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 jul 2013, 21:24

Aan die motor zit niets meer van GM dus daar ben ik niet bang voor..................... :attentie:

Jurrian

Bericht door Jurrian » 26 aug 2013, 23:14

Back ontopic.

Afbeelding

van autofans.be

Donkervoort heeft de eerste zes exemplaren van de D8 GTO klaar en zal ze deze week bij de klanten afleveren. Het gaat om de eersten uit een gelimiteerde reeks van 25 stuks.
Ter gelegenheid van de voorstelling van de D8 GTO wilde Donkervoort namelijk wat speciaals doen. De eerste 25 stuks krijgen een Premium-badge opgespeld. Die staat voor meer vermogen en exclusievere uitrusting. De Premium-versie krijgt 400 pk, 20 meer dan de Performance-versie uit de reguliere productie. De gewone reeks doet het met 340 pk. Ze halen allen hun vermogen uit de 2.5 liter vijfcilinder van Audi-makelij.
Drie stuks van deze D8 GTO blijven in Nederland, de anderen gaan naar het buitenland en als je goed kijkt op de foto, zie je dat er eentje voor België bij zit, al lijkt het dan geen nieuwe nummerplaat.

Afbeelding

Oef, 400 pk!! in een auto van 700 kg :crazy:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2013, 23:45

ja dat gaat wel :df:
lijkt me heerlijk een keer in zo 1 te rijden, lichte auto en veel beleving denk :D

van 0 naar 200 Hans achter latende met z'n getunede Z06
en Ben met z'n 800+pk kan net aanhaken :hosanna:

maja daarboven hebben die oceaanstomers met overladen pk's weer de overhand :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 aug 2013, 10:37

Leuk ding ook!

Joop heeft al 'n slogan voor het dingetje:

Onbetwist van zeepkist naar grafkist.
:goodnight:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 aug 2013, 11:28

In elke auto kun je je doodrijden natuurlijk, maar ze hebben hier wel crashtests en alles mee gedaan.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2013, 11:31

Snipe schreef:In elke auto kun je je doodrijden natuurlijk, maar ze hebben hier wel crashtests en alles mee gedaan.
Da's een dooddoener Perry. :tooth: (maar serieus dat is een dooddoener, de kans op overleven in 'n normale auto is vele malen groter dan in zo'n ding, buiten de snelheid nog eens die 't ding kan halen.

Ik heb ook wel crashtests met ouwe kinderwagens/Matchbox autootjes etc gedaan. Maar de uitkomst?

De boel goed naar de Filistijnen. Dát was de uitkomst. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2013, 11:59

als het goed is ga je dan ook met wat meer verantwoording mee rijden als de kar 'gevaarlijker' is...
als je redelijk verstandig rijd (zover mogelijk) zal het wel meevallen.

kijk eens met wat voor auto's ze vroeger reden :ongeveer als:

als je veiligheid zoekt blijf je lekker thuis zitten en tv kijken, bv hoog en droog in een flat in de Bijlmer ofzo kan je vliegtuigen kijken ;-)

wat is veilig...

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2013, 12:08

GTRene schreef:als het goed is ga je dan ook met wat meer verantwoording mee rijden als de kar 'gevaarlijker' is...
als je redelijk verstandig rijd (zover mogelijk) zal het wel meevallen.

kijk eens met wat voor auto's ze vroeger reden :ongeveer als:

als je veiligheid zoekt blijf je lekker thuis zitten en tv kijken, bv hoog en droog in een flat in de Bijlmer ofzo kan je vliegtuigen kijken ;-)

wat is veilig...
Dikgedrukt. Vroeger waren er op een veel kleinere(wereld) bevolking en minder verkeer in aantallen veel meer doden in 't autoverkeer, met auto's die onveilig waren en bij snelheden die de GTO in 1 seconde haalt bij wijze van. Lagere snelhden dus...

Snipe

Bericht door Snipe » 27 aug 2013, 12:12

Nou ja, ik heb me er in elk geval niet onveilig in gevoeld. Maar daar staat tegenover dat ik laatst ook 800 km op een dag met een Morgan 3wheeler heb gereden, dus misschien ben ik niet helemaal representatief hierin ;-)

allen

Bericht door allen » 27 aug 2013, 12:57

Snipe schreef:Nou ja, ik heb me er in elk geval niet onveilig in gevoeld. Maar daar staat tegenover dat ik laatst ook 800 km op een dag met een Morgan 3wheeler heb gereden, dus misschien ben ik niet helemaal representatief hierin ;-)
Wat is veilig? Laatst ondervonden een stel discogangers dat een dikke BMW ook niet veilig was in het centrum van Rotterdam. Auto in stukken, mens in stukken.
Verongelukken kun je verder ook op de lange latten of op een racefiets of een motor. Ik geloof het allemaal wel.
Die Morgan moet overigens een prachtervaring zijn als je daarmee een roadtrip over de B wegen van UK mag uitstippelen. Door weer en wind.
Tentje, wat eten en een benzinebrandertje mee en even een paar weken weg van alle luxe.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2013, 13:11

Ja en je gaat bij zo'n 'kitcar' al dood door de stress van doet ie't wel of doet ie 't niet deze keer:)

En stel dat je WEL normaal rijdt en je krijgt een aanrijding, dan zit ik liever in 'n normale goeie auto met vast dak dan op de fiets/brommer/motor of in een GTO op dat moment.

Aan de andere kant geeft die veiligheid(..) van een normale auto/suv ding ook 'n gevoel van mij kan niks gebeuren en gasgeven....

Maar dat geeft een 'kitcar' achtig ding de rijder ook: Sneller dan ik is er niemand want ik rij lightweight..

Dus dat heft mekaar mooi op:)

Tom

Bericht door Tom » 27 aug 2013, 14:14

Dit zijn 3e of 4e auto's... dan maak je je niet druk om veiligheid. :)

Snipe

Bericht door Snipe » 27 aug 2013, 15:48

Robin schreef:Ja en je gaat bij zo'n 'kitcar' al dood door de stress van doet ie't wel of doet ie 't niet deze keer:)

En stel dat je WEL normaal rijdt en je krijgt een aanrijding, dan zit ik liever in 'n normale goeie auto met vast dak dan op de fiets/brommer/motor of in een GTO op dat moment.

Aan de andere kant geeft die veiligheid(..) van een normale auto/suv ding ook 'n gevoel van mij kan niks gebeuren en gasgeven....

Maar dat geeft een 'kitcar' achtig ding de rijder ook: Sneller dan ik is er niemand want ik rij lightweight..

Dat van dat dak geldt natuurlijk voor iedere auto met open dak. En als je denkt dat dit te vergelijken is met een kitcar die het de ene dag wel doet en de andere dag niet, moet je misschien gewoon een keer in Lelystad gaan kijken.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2013, 15:53

Snipe schreef:
Robin schreef:Ja en je gaat bij zo'n 'kitcar' al dood door de stress van doet ie't wel of doet ie 't niet deze keer:)

Dat van dat dak geldt natuurlijk voor iedere auto met open dak. En als je denkt dat dit te vergelijken is met een kitcar die het de ene dag wel doet en de andere dag niet, moet je misschien gewoon een keer in Lelystad gaan kijken.
Het was meer gericht aan allen:)

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2014, 10:42

best leuk gedaan>

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 mar 2014, 11:13

Het zal waarschijnlijk niet anders kunnen maar tegen het einde van het filmpje moet je eens naar die deuren kijken, de waaien een paar cm open.
Dat zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren zou ik zeggen.
Blijft wel een gave auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2014, 11:24

klopt zag dat ook, dat komt door die constructie en is bij de gewone 7 achtigen dacht ik net zo.
bij zo'n 'roadster' zit niet echt een vast raam frame achter en dat dakje is meer een nood iets, een tent achtig :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

je ziet dat zelfs regelmatig bij auto's met vast dak en wel een frame e.d. dat soort lightweight auto's als ze wat harder rijden en cabine druk e.d. stijgt, dat het dan at naar buiten drukt.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2014, 11:32

dakje zal bij zoiets wat beter zijn, maar dan nog zal de druk ergens heen moeten, weet niet hoe/of ze dat geregeld hebben bij de GT, of ze daar een cabin pressure release valve in hebben? of dat ze die kleine dakraampjes los zetten, dan waaien ze vanzelf op als er druk is :D

Afbeelding

zal me ook benieuwen wanneer de 5 pittert in de GT komt, mooi geluid, in de GTO klinkt het woest :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2014, 16:51

mooie video, als je dat allemaal hoort wordt je best enthousiast :D :df:
Donkervoort GTO: Going Dutch on the Lotus Seven
en 0 tot 200 in 8.6 sec gaat ook best vlotjes.

jacobt

Bericht door jacobt » 14 jan 2016, 23:03

Ik heb afgelopen week mee gereden in een gto bilsterberg edition.
Wat een machine, super mooie afwerking vergeleken met de oude d8.
Interieur is echt prachtig.
De trekkracht is bovenaards, wat een monster van een auto.
Echt motorfiets snelheid, en dan geen 600cc......

Ben deze week gelijk ff in de fabriek wezen kijken, erg mooi in Lelystad.

Nog ff afwachten wat de gebruikte gto's moeten gaan kosten. Ik hoop er ooit eentje aan te schaffen ( op dit moment :D )

Plaats reactie