Da's een dooddoener Perry.Snipe schreef:In elke auto kun je je doodrijden natuurlijk, maar ze hebben hier wel crashtests en alles mee gedaan.
Dikgedrukt. Vroeger waren er op een veel kleinere(wereld) bevolking en minder verkeer in aantallen veel meer doden in 't autoverkeer, met auto's die onveilig waren en bij snelheden die de GTO in 1 seconde haalt bij wijze van. Lagere snelhden dus...GTRene schreef:als het goed is ga je dan ook met wat meer verantwoording mee rijden als de kar 'gevaarlijker' is...
als je redelijk verstandig rijd (zover mogelijk) zal het wel meevallen.
kijk eens met wat voor auto's ze vroeger reden![]()
als je veiligheid zoekt blijf je lekker thuis zitten en tv kijken, bv hoog en droog in een flat in de Bijlmer ofzo kan je vliegtuigen kijken
wat is veilig...
Wat is veilig? Laatst ondervonden een stel discogangers dat een dikke BMW ook niet veilig was in het centrum van Rotterdam. Auto in stukken, mens in stukken.Snipe schreef:Nou ja, ik heb me er in elk geval niet onveilig in gevoeld. Maar daar staat tegenover dat ik laatst ook 800 km op een dag met een Morgan 3wheeler heb gereden, dus misschien ben ik niet helemaal representatief hierin
Dat van dat dak geldt natuurlijk voor iedere auto met open dak. En als je denkt dat dit te vergelijken is met een kitcar die het de ene dag wel doet en de andere dag niet, moet je misschien gewoon een keer in Lelystad gaan kijken.Robin schreef:Ja en je gaat bij zo'n 'kitcar' al dood door de stress van doet ie't wel of doet ie 't niet deze keer:)
En stel dat je WEL normaal rijdt en je krijgt een aanrijding, dan zit ik liever in 'n normale goeie auto met vast dak dan op de fiets/brommer/motor of in een GTO op dat moment.
Aan de andere kant geeft die veiligheid(..) van een normale auto/suv ding ook 'n gevoel van mij kan niks gebeuren en gasgeven....
Maar dat geeft een 'kitcar' achtig ding de rijder ook: Sneller dan ik is er niemand want ik rij lightweight..
Dus dat heft mekaar mooi op:)
Het was meer gericht aan allen:)Snipe schreef:Dat van dat dak geldt natuurlijk voor iedere auto met open dak. En als je denkt dat dit te vergelijken is met een kitcar die het de ene dag wel doet en de andere dag niet, moet je misschien gewoon een keer in Lelystad gaan kijken.Robin schreef:Ja en je gaat bij zo'n 'kitcar' al dood door de stress van doet ie't wel of doet ie 't niet deze keer:)
En stel dat je WEL normaal rijdt en je krijgt een aanrijding, dan zit ik liever in 'n normale goeie auto met vast dak dan op de fiets/brommer/motor of in een GTO op dat moment.
Aan de andere kant geeft die veiligheid(..) van een normale auto/suv ding ook 'n gevoel van mij kan niks gebeuren en gasgeven....
Maar dat geeft een 'kitcar' achtig ding de rijder ook: Sneller dan ik is er niemand want ik rij lightweight..
Dus dat heft mekaar mooi op:)
en 0 tot 200 in 8.6 sec gaat ook best vlotjes.Donkervoort GTO: Going Dutch on the Lotus Seven