997 C2S draadje :)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
steve smith

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door steve smith » 10 dec 2010, 21:48

G Kolkman schreef: Waar zitten 'm die kosten in? En gebaseerd op welke km-standen? Want kan me zo voorstellen dat de porker-dealers niet de goedkoopste uurtariefen hanteren (100+ euro/uur telt vlot op) in auto-land en de bandenprijzen zullen in die maten met de bijbehorende snelheidscoderingen ook niet bepaald billig te noemen zijn. Zitten er nog echt rare dingen tussen die je niet zou verwachten (motor-rebuilds/versnellingsbakken/diffs/aandrijfassen/electronica)?
Nog los van uurtarieven die natuurlijk flink aantikken vind ik het over de hele linie gewoon prijzig. Behalve keerringen van motor en bak die ik regelmatig zie gaan komen er ook gewoon dure aircoreparaties, ondersteldelen, stuurpompjes en slangen en af en toe electronische zooi. Koppelingetjes en vliegwielen zijn ook consumables, maar er hangt wel een prijskaartje aan. De enige extreme dingen die ik gezien heb zijn een automaatbak van een 996, 1x dat beroemde asje in een 996 motor en 2x een cylinderwand failure. 1x996 en 1x 997. De zwaktes van een 996 zitten ook gewoon in een 997. En als ik me niet vergis werd er op een DF trackday laatst ook nog een 996 cylinderwand failure afgevoerd. Zo'n motor is dan wel gewoon oud ijzer.

Macboy, dat AMS zo'n ding een jaar probleemloos gebruikt geloof ik allemaal wel. Dit zijn niet de dingen die er in een jaar uitkomen. Het gaat hier om 2e en 3e eigenaar, dus 4 tot 8 jaar oud. Zoals bijvoorbeeld Andre z'n auto's rijdt geloof ik allemaal best dat het vrij risicoloos is, op de dag dat de garantie afloopt staan ze weer op de draaischijf bij de Beier. Ik zeg enkel dat ik liever Rico's M5 buiten de garantie zou rijden dan een even oude Porsche. Ik denk namelijk dat los van brandstofkosten die M5 een minder grote tijdbom is, zelfs met een dure SMG en een kritische V10.

Plaats reactie