330i G21 en E46 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31418
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door JP » 09 aug 2011, 15:13

Tristan schreef:Kijk voor de gein eens op een VW of Seat forum. Om de zoveel tijd komt er weer een melding voorbij van een gestolen auto. Lijkt wel of het een lachertje is om zo'n auto of navi te stelen.
Elke keer als er weer een GTi of iets dergelijks wordt gestolen, dan komen zulke reacties. Krijg daar altijd een rare smaak van.

Wat is makkelijk aan het stelen? Ze kunnen wel altijd wat nieuws verzinnen, maar de deiven zijn net zo slim, en komen na verloop van tijd met een oplossing. Zolang de producten goed zijn, blijft er vraag naar.....dus ook diefstal ervan. Die navi's jatten ze niet omdat het zo makkelijk is, maar vanwege de mogelijkheden die je ermee hebt. Ze kunnen ze bij VW wel vastlassen, maar dan komen ze met een snijbrander.

Ja, ze weten dat je op bepaalde plaatsen met een betonschaar in het plaatwerk moeten knippen om het alarm te omzeilen, ze weten dat ze met kastjes je signalen van je afstandsbediening kunnen kopiëren....en als ze het niet weten, dan breken ze wel ff in je huis in, en zoeken daar naar je sleutel. (zoals bij Hans R.)
Waarom doen ze dit....?

Een GTi is gewoon een goede auto. Value for money, als diegene die nieuw koopt (40k tweedehands, zul je misschien andere leuke dingen kunnen vinden)

Dus aan wie ligt het? Denk niet dat VW bij elke gestolen auto weer loopt te gniffelen van 'ah, weer een klant die een nieuwe komt halen..." Genoeg mensen die dan bij een ander merk gaat shoppen.

Trouwens Mark, dacht dat het bij "ons" (in de regio) nog meeviel, maar na vandaag slaap ik nog minder. Het was ook voor mij de laatste VW GTi, vanwege de angst voor diefstal. Nu twijfel ik alleen zelf om de mijne te verkopen. Het is niet leuk meer, en ik heb ik na aankoop al veel in geïnvesteerd.... :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Tristan » 09 aug 2011, 15:19

@JP: Navi stelen bij een VW is wel makkelijk om de simpele reden dat het 1 unit is die je eruit kan schuiven. Verder is er een tijd geweest dan bij VAG auto's het signaal van de afstandbediening makkelijk te kraken was en zo met een computer een nieuwe sleutel ingeleerd kon worden en zo de auto met een druk op de knop opengemaakt kon worden. Echt, heb alle verschillende methodes gehoord van dealers en eigenaren die er ervaring mee hebben. Je zult er een nare smaak van krijgen, maar het is eenmaal zo....

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2714
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Mark 320iS » 09 aug 2011, 15:21

JP schreef:Trouwens Mark, dacht dat het bij "ons" (in de regio) nog meeviel, maar na vandaag slaap ik nog minder. Het was ook voor mij de laatste VW GTi, vanwege de angst voor diefstal. Nu twijfel ik alleen zelf om de mijne te verkopen. Het is niet leuk meer, en ik heb ik na aankoop al veel in geïnvesteerd.... :?
Tja, dat dacht ik ook. Echter, aan de andere kant, van ons uit zit je in een kwartier tijd in het buitenland, dus makkelijker kan haast niet. Stel ze hebben hem vannacht om 2 uur ofzo gestolen, dikke kans dat ie dan om 9 uur al (bijna) in Polen stond.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Tristan » 09 aug 2011, 15:23

Overigens worden niet alleen GTI's gestolen. Collega z'n Golf V TDI is gestolen geweest, ander kennis een simpele 1.6. Beide niet eens een dikke uitvoering. Collega's z'n auto later teruggevonden met niet eens braakschade. :?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31418
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door JP » 09 aug 2011, 15:28

Ik vermoed dat die auto's tegenwoordig in NL al gestript worden en dan in onderdelen niet alleen naar het Oostblok, maar dat er ook genoeg hier blijft. Ook in NL is er vraag naar.....ben ik bang

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Niels » 09 aug 2011, 15:57

Mooi kl#ten zeg!

Tja nare bijsmaak of niet, volgens mij is het spul ook gewoon te gemakkelijk te jatten. In mijn tijd bij de dealer heb ik ooit eens een T4 TDI uit Rostock terug gehaald. Hoe we de auto zouden aantreffen was bij vertrek onbekend maar er was gewoon helemaal niets aan te zien. Gewoon sleutel er in en weer terug rijden en dat terwijl ik dus met de twee sleutels van de auto heen ging.....

Beter verzeker je je VW goed tegenwoordig :stom:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Luca » 09 aug 2011, 18:55

In het dorpje waar ik woon gebeurt noooooit wat tot vorige week. Nieuwe transporter van de buurman gestolen. Ben benieuwd wanneer ze terug komen voor de gti :?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Xave30 » 09 aug 2011, 20:18

:( @ diefstal.

Had je misschien wel veel persoonlijk items in de auto? :?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31418
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door JP » 09 aug 2011, 20:27

Wat was het kenteken? Rij nu thv Born, en komt me een rooie tegemoet, ??PTT8, of zoiets. Reed met hoge snelheid ri. Maastricht

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Tim N » 09 aug 2011, 20:53

Rood PTT check
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tim N op 10 aug 2011, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Jesper » 09 aug 2011, 22:09

Edit: ow ik (Mark) zit onder de account van Jesper te posten.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2714
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Mark 320iS » 09 aug 2011, 22:11

Zo, nu onder mijn eigen account.

@Xave: nee gelukkig niet, alleen een (nieuwe) zonnebril.

@JP: Kenteken is 64-NJS-3.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Hans R » 11 aug 2011, 10:57

Mark 320iS schreef:Nou vannacht is ie dus gestolen, 10 maanden heb ik hem gehad. Ik verwacht ook niet dat ie nog wordt teruggevonden, zal wel allang naar het buitenland zijn.

Hij stond gewoon op de oprit, en de sleutels heb ik nog, we hebben ook niets gehoord. Toch een vreemde gewaarwording als je je eigen auto 's ochtends niet meer op de oprit ziet staan terwijl je toch echt zeker bent dat ie er nog stond toen je naar bed ging.

Gelukkig is het een lease-auto. Ik krijg vandaag een vervangende auto, dan moet ik 30 dagen wachten en als ie dan niet terug is gevonden mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Ik baal er wel erg van, realiseerde me gisteren nog dat ik ontzettend blij was met dat ding. Ach ja, dan gaan we ons maar oriënteren op een nieuwe, Megane RS, 118i (wanneer komt de 120i?) oid.
Mooi balen dit! :( Toevallig werd mijn R ook na 10 maanden gestolen.. :hmmm: Maar dan met sleutels na inbraak.. dus voor mij nooit meer een VW want idd het is niet of die gestolen word maar wanneer..

@JP ik wil je niet bang maken, maar let op waar je hem zet, desnoods een wielslot erop ofzo en daar dan een touwtje aan die aan je grote teen vastzit als je slaapt.. maar het belangrijkste, een goede verzekering!!

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1842
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Barend » 11 aug 2011, 12:14

Kut is dat.. De GTI (VI) van een vriend van is twee weken geleden op exact dezelfde manier gestolen.. Geen enkel spoor van braak, niemand heeft iets gehoord.

Volgens mij heeft er iemand een masterkey gevonden of gemaakt ofzo.. Een auto met alarm, en standaard stuurslot uit 2011 kan toch niet zo simpel worden weggehaald?

Ik ben blij dat die van mij er iedere ochtend nog staat tot nu toe.

Wouter81
Berichten: 9079
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Wouter81 » 11 aug 2011, 12:36

Lang leve Fryslân :)


...tot de mijne binnenkort ook eens weg is. :bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door RVV » 11 aug 2011, 12:46

@JP ik wil je niet bang maken, maar let op waar je hem zet, desnoods een wielslot erop ofzo en daar dan een touwtje aan die aan je grote teen vastzit als je slaapt..
Is die zijn teen ook kwijt want VW rijders slapen overal doorheen :bag: :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door wjn » 11 aug 2011, 12:50

Barend schreef:Kut is dat.. De GTI (VI) van een vriend van is twee weken geleden op exact dezelfde manier gestolen.. Geen enkel spoor van braak, niemand heeft iets gehoord.

Volgens mij heeft er iemand een masterkey gevonden of gemaakt ofzo.. Een auto met alarm, en standaard stuurslot uit 2011 kan toch niet zo simpel worden weggehaald?

Ik ben blij dat die van mij er iedere ochtend nog staat tot nu toe.
Zoek maar eens op "poolse sleutel" en verbaas je.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2714
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Mark 320iS » 11 aug 2011, 17:51

RVV schreef:
@JP ik wil je niet bang maken, maar let op waar je hem zet, desnoods een wielslot erop ofzo en daar dan een touwtje aan die aan je grote teen vastzit als je slaapt..
Is die zijn teen ook kwijt want VW rijders slapen overal doorheen :bag: :mrgreen:
Hey, pas op met wat je zegt hé, had ook voor de diefstal al meer BMW's in mijn bezit dan VW's.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31418
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door JP » 11 aug 2011, 18:19

Mark 320iS schreef:
RVV schreef:
@JP ik wil je niet bang maken, maar let op waar je hem zet, desnoods een wielslot erop ofzo en daar dan een touwtje aan die aan je grote teen vastzit als je slaapt..
Is die zijn teen ook kwijt want VW rijders slapen overal doorheen :bag: :mrgreen:
Hey, pas op met wat je zegt hé, had ook voor de diefstal al meer BMW's in mijn bezit dan VW's.
Ja, als ze je (vermoedelijk) verdoven, en dan proberen in te breken, dan staan ze naast je bed en je merkt niets. Gelukkig waren de DAF sloten íets beter dan die van VW. Thuis sliep ik gister minder goed.

...maar worden BMW's dan niet gestolen? Of MINI's?

Anders maar een Corsa OPC NBR kopen.... :?

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1842
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Barend » 11 aug 2011, 18:20

wjn schreef:
Barend schreef:Kut is dat.. De GTI (VI) van een vriend van is twee weken geleden op exact dezelfde manier gestolen.. Geen enkel spoor van braak, niemand heeft iets gehoord.

Volgens mij heeft er iemand een masterkey gevonden of gemaakt ofzo.. Een auto met alarm, en standaard stuurslot uit 2011 kan toch niet zo simpel worden weggehaald?

Ik ben blij dat die van mij er iedere ochtend nog staat tot nu toe.
Zoek maar eens op "poolse sleutel" en verbaas je.
Dat is echt absurt simpel.. Zeker in combinatie met dat startonderbrekerkastje.


Dat BearLock gaat nog eens groot worden. Alleen waar laat je die sleutels dan weer?

TheBeast
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2010, 22:32

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door TheBeast » 11 aug 2011, 22:26

Heel klote dat ie weg is!
Dat is het probleem van de Golf......Veel schoffie's en Ali's rijden in cheap ass uitvoeringen en willen ook allemaal die Navi,interieur, GTI en R pakket......

Nu met de 4cilinder R zullen delen nog makkelijker uitwisselbaar zijn en de blokken zonder herkeuring geplaatst zullen worden.

Heb een R32 en die staat amper buiten en als ie een x in Rdam op straat staat zijn het altijd Marokanen die zelfs STOPPEN en uitstappen om die auto te bekijken........ Leuk zo'n Golf.......

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door M@rcel » 11 aug 2011, 22:59

Barend schreef:Kut is dat.. De GTI (VI) van een vriend van is twee weken geleden op exact dezelfde manier gestolen.. Geen enkel spoor van braak, niemand heeft iets gehoord.

Volgens mij heeft er iemand een masterkey gevonden of gemaakt ofzo.. Een auto met alarm, en standaard stuurslot uit 2011 kan toch niet zo simpel worden weggehaald?

Ik ben blij dat die van mij er iedere ochtend nog staat tot nu toe.

Jaren geleden werden er opvallend veel Golf IV V6 4motions gestolen in de omgeving van Driebergen, zo ook de auto van de echtgenote van mijn toenmalige baas.
Achteraf bleek dat er gasten bij de dealer in (ik dacht Utrecht?) werkte, die op grote schaal al sleutels kopieerden, noch voordat de auto's werden afgeleverd.
Laatst gewijzigd door M@rcel op 11 aug 2011, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door GTRene » 11 aug 2011, 23:19

als het paard van Troje

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Luca » 12 aug 2011, 18:29

Als ze de gti van mij komen "ophalen" dan wil ik hem echt niet meer terug zien!!!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Niels » 12 aug 2011, 18:58

TheBeast schreef: Heb een R32 en die staat amper buiten en als ie een x in Rdam op straat staat zijn het altijd Marokanen die zelfs STOPPEN en uitstappen om die auto te bekijken........ Leuk zo'n Golf.......
Waren het geen Turken? :kikker:
wjn schreef:Zoek maar eens op "poolse sleutel" en verbaas je.
Gewoon via internet te bestellen: http://www.aanbod.be/auto-onderdelen/di ... 49061.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: krentenbol, Marc Sierra, PetervdH, Rogerb, Spinazie en 9 gasten